Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep
+15
Lien
sanne-84
Zwerver
Ella
SleepingBeauty
Atelier Madame
Evalynn
Shisha
patjuhhh
JustMeDaan
RioolSpook
Jeanette
Tania
Beachgirl
Lady4
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep
bij mij wisselt het.. is afhankelijk van aantal dagen wat ik in een reeks werk (bij een reeks van 7 is mn antwoord hier ja;) ) en welke diensten (Vele vroeges achter elkaar of niet, of juist laat/vroeg), hoe die diensten verlopen (soms kunnen ze geestelijk ook erg vermoeiend zijn) en wat ik er in mn prive nog bij doe.
als ik thuiskom ga ik eigenlijk nooit op de bank zitten, want dan kak ik in. zolang ik bezig blijf valt het allemaal erg mee! zo ga ik ook vaak na mn werk meteen sporten.
en de ene keer heb ik meer last van mn voeten dan de andere keer. wel loop ik vaak op crocs (hoe erg, maar ook zeker hoe fijn) of sneakers. als ik laarzen aan doe heb ik er wel sneller last van
als ik thuiskom ga ik eigenlijk nooit op de bank zitten, want dan kak ik in. zolang ik bezig blijf valt het allemaal erg mee! zo ga ik ook vaak na mn werk meteen sporten.
en de ene keer heb ik meer last van mn voeten dan de andere keer. wel loop ik vaak op crocs (hoe erg, maar ook zeker hoe fijn) of sneakers. als ik laarzen aan doe heb ik er wel sneller last van
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
wc-eend schreef:Ik herken het ook, ik loop nu stage op een school, ik ben echt kapot elke dag. Ik lig elke keer vroeg op bed en val ook snel in slaap. Sochtends kom ik echt amper mijn bed uit en voel mij gewoon duizelig van vermoeidheid.
Ik denk dat ik moet wennen aan de tijden ofzo, ik kom van school af en die tijden zijn nogal relaxt Ik zou graag willen dat ik meer energie had maar HOE!?
Het is ook een kwestie van wennen, je lichaam moet ritme krijgen. Ik werk zelf op een middelbare school en begin elke dag om half 9. Dat wil zeggen dat ik echt probeer tussen half 11 en 11 uur in bed te liggen. Ik moet er dan om half 7 uit en merk dan gewoon dat ik door mijn ritme gewoon fit ben. Tuurlijk ben ik aan het einde van de dag moe maar voor de klas staan is gewoon vermoeiend soms! Als ik geslapen heb gaat het wel weer prima!
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb 2,5 jaar bij action gewerkt en wat was ik 's avonds kapot. Vooral in de drukke tijden zo voor sinterklaas en kerst. En eerder beginnen en vulavonden extra. Stond 's avonds soms te tollen van de moeheid.
Nu zit ik ook niet veel op mijn werk, werk met kinderen, maar kan wel even een spelletje doen met een kind of even een knutsel voorbereiden. In de vakanties werken we 10 uur achter elkaar en dan kun je me ook opvegen terwijl het heel ander werk is.
En idd een ritme is belangrijk. Genoeg slaap krijgen en goed en gezond eten.
Nu zit ik ook niet veel op mijn werk, werk met kinderen, maar kan wel even een spelletje doen met een kind of even een knutsel voorbereiden. In de vakanties werken we 10 uur achter elkaar en dan kun je me ook opvegen terwijl het heel ander werk is.
En idd een ritme is belangrijk. Genoeg slaap krijgen en goed en gezond eten.
Ik werk ook in de zorg en heb er ook wel last van
Wel scheelt het heoveel dagen ik ervoor heb gewerkt, nu moest ik 5 dagen werken, ben ik 1 dag vrij en dan moet ik er weer 5.
Wel scheelt het heoveel dagen ik ervoor heb gewerkt, nu moest ik 5 dagen werken, ben ik 1 dag vrij en dan moet ik er weer 5.
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
wc-eend schreef:Ik herken het ook, ik loop nu stage op een school, ik ben echt kapot elke dag. Ik lig elke keer vroeg op bed en val ook snel in slaap. Sochtends kom ik echt amper mijn bed uit en voel mij gewoon duizelig van vermoeidheid.
Ik denk dat ik moet wennen aan de tijden ofzo, ik kom van school af en die tijden zijn nogal relaxt Ik zou graag willen dat ik meer energie had maar HOE!?
Het kan ook goed aan je eetpatroon liggen nu je een baan hebt. Als je veel loopt, hard werkt kost dat gewoon meer energie en zul je ook meer moeten eten om je energie op pijl te houden. (je verbrand natuurlijk ook meer).
Hopelijk vind je je draai snel!
Gast- Gast
Ik had dat ook altijd, ( werk ook in de zorg)
Ik draaide altijd veel nachtdiensten en nu alleen nog nachten.
Avonddiensten vind ik ook pittig, ik werk in vph somatiek dus bijna allemaal rolstoelbewoners.
Nachtdiensten zijn soms zwaar, als ik veel bellen heb of als er iemand overlijd. (wij leggen vaak nog af)
Ik vind dagdiensten zwaar, zeker doordeweeks als je ook mensen moet douchen. Dan was ik in de avond ook gesloopt. En op tijd naar bed lukte echt niet altijd.
Ik draaide altijd veel nachtdiensten en nu alleen nog nachten.
Avonddiensten vind ik ook pittig, ik werk in vph somatiek dus bijna allemaal rolstoelbewoners.
Nachtdiensten zijn soms zwaar, als ik veel bellen heb of als er iemand overlijd. (wij leggen vaak nog af)
Ik vind dagdiensten zwaar, zeker doordeweeks als je ook mensen moet douchen. Dan was ik in de avond ook gesloopt. En op tijd naar bed lukte echt niet altijd.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Lien schreef:wc-eend schreef:Ik herken het ook, ik loop nu stage op een school, ik ben echt kapot elke dag. Ik lig elke keer vroeg op bed en val ook snel in slaap. Sochtends kom ik echt amper mijn bed uit en voel mij gewoon duizelig van vermoeidheid.
Het is ook een kwestie van wennen, je lichaam moet ritme krijgen. Ik werk zelf op een middelbare school en begin elke dag om half 9. Dat wil zeggen dat ik echt probeer tussen half 11 en 11 uur in bed te liggen. Ik moet er dan om half 7 uit en merk dan gewoon dat ik door mijn ritme gewoon fit ben. Tuurlijk ben ik aan het einde van de dag moe maar voor de klas staan is gewoon vermoeiend soms! Als ik geslapen heb gaat het wel weer prima!
Een ritme zoals jij is niet echt een optie in de zorg door de verschillende diensten. Vroeg dan weer laat, dan weer nacht enz. Je zit altijd in een ander ritme, en alleen dat al is al vreselijk vermoeiend en een aanslag op je lichaam.
Laat vroeg mag bij ons niet, en daar zijn ze ook heel erg streng in. Wel als ik bv tot 23 uur werk en dan de volgende dag van 8 tot 16:30. ipv 7 uur beginnen. En gezien ik bv een echt avondmens ben, ga ik de dag voor mijn late dienst vaak niet erg op tijd naar bed...
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ritme in de zorg is er inderdaad niet. Ik ben ook een avondmens en heb ook het minste moeite met late diensten. Lekker uitslapen, 's avonds fit. Na een late dienst merk ik ook niet veel van vermoeidheid, maar dat komt natuurlijk ook omdat je daarna relatief snel naar bed gaat.
Zusje, ik heb gisteren mijn sportinstructeur nog een keer nagevraagd. Volgens hem telt beweging op je werk niet mee, tenzij je echt een uur achter elkaar loopt.
Zusje, ik heb gisteren mijn sportinstructeur nog een keer nagevraagd. Volgens hem telt beweging op je werk niet mee, tenzij je echt een uur achter elkaar loopt.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
JustMeDaan schreef:Lien schreef:wc-eend schreef:Ik herken het ook, ik loop nu stage op een school, ik ben echt kapot elke dag. Ik lig elke keer vroeg op bed en val ook snel in slaap. Sochtends kom ik echt amper mijn bed uit en voel mij gewoon duizelig van vermoeidheid.
Een ritme zoals jij is niet echt een optie in de zorg door de verschillende diensten. Vroeg dan weer laat, dan weer nacht enz. Je zit altijd in een ander ritme, en alleen dat al is al vreselijk vermoeiend en een aanslag op je lichaam.
Laat vroeg mag bij ons niet, en daar zijn ze ook heel erg streng in. Wel als ik bv tot 23 uur werk en dan de volgende dag van 8 tot 16:30. ipv 7 uur beginnen. En gezien ik bv een echt avondmens ben, ga ik de dag voor mijn late dienst vaak niet erg op tijd naar bed...
Ben ik het mee eens, ik ahd het ook meer over werk in het onderwijs!
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Zusje schreef:Wellicht helpt dat idd, fijne schoenen. Helaas heb ik speciale schoenen met stalen neuzen enzo. Aan het eind van de dag, als die schoenen uitgaan.... pfieuw! Ik gebruik wel mijn wandelsokken (hahaha dat ik die überhaupt heb he ) en dat helpt wel. In het begin deed ik dat niet en merk echt wel een verschil.
Je hebt ook een soort bergschoenen met stalen neuzen. Ik zelf had ook best fijne werkschoenen, die staan hier nog, maar ja wat moet ik nou met schoenen met stalen neuzen? Welke maat heb je?
Er zijn in de stalen neuzen business heel veel verschillende soorten schoenen te krijgen. Is wel afhankelijk van voor welke veiligheid het moet gelden, je hebt voor allerlei situaties bepaalde codes, weet niet precies hoe dit zit. Maar ik had excollega's die schoenen hadden die er bijna uitzagen als normale schoenen, die waren ook veel lichter. Maar die waren ook minder veilig (maar wel met stalen neus).
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Lady4 schreef:Ritme in de zorg is er inderdaad niet. Ik ben ook een avondmens en heb ook het minste moeite met late diensten. Lekker uitslapen, 's avonds fit. Na een late dienst merk ik ook niet veel van vermoeidheid, maar dat komt natuurlijk ook omdat je daarna relatief snel naar bed gaat.
Zoals ik heb gelezen over hardlopen zit vermoeidheid hem niet in je spieren. Maar meer tussen je oren. Ik weet niet of dit voor alle sporten zo is.
Maar ik herken het wel wat je zegt. Als ik een hele dag gewerkt heb dan ben ik ook erg moe. Als ik wel ga hardlopen merk ik alleen in het begin dat ik wat lui ben. Maar verder niet. Bij mij ontstaat de vermoeidheid wel echt tussen mijn oren. Ik heb op zo'n werkdag veel aan mijn hoofd. En dat heb ik op een ontspannen dag niet. Dus houd ik ook meer energie over.
Bij een avond dienst ben ik ook minder moe, en moet ik echt even omschakelen dat ik zo naar bed ga. Bij ons vind ik een avond dienst makkelijker werken. Veel rustiger. Wel steeds door werken. Maar vooral alleen maar mensen naar bed brengen.
Gast- Gast
Lady4 schreef:Ritme in de zorg is er inderdaad niet. Ik ben ook een avondmens en heb ook het minste moeite met late diensten. Lekker uitslapen, 's avonds fit. Na een late dienst merk ik ook niet veel van vermoeidheid, maar dat komt natuurlijk ook omdat je daarna relatief snel naar bed gaat.
Haha dan telt het voor mij dus wel mee . Ik loop regelmatig minstens een uur achter elkaar en dan ook nog af en toe een trapje op, bukken en weer opstaan... Ik ben de hele dag in de weer...
Gast- Gast
тыквашка schreef:Zusje schreef:Wellicht helpt dat idd, fijne schoenen. Helaas heb ik speciale schoenen met stalen neuzen enzo. Aan het eind van de dag, als die schoenen uitgaan.... pfieuw! Ik gebruik wel mijn wandelsokken (hahaha dat ik die überhaupt heb he ) en dat helpt wel. In het begin deed ik dat niet en merk echt wel een verschil.
Je hebt ook een soort bergschoenen met stalen neuzen. Ik zelf had ook best fijne werkschoenen, die staan hier nog, maar ja wat moet ik nou met schoenen met stalen neuzen? Welke maat heb je?
Er zijn in de stalen neuzen business heel veel verschillende soorten schoenen te krijgen. Is wel afhankelijk van voor welke veiligheid het moet gelden, je hebt voor allerlei situaties bepaalde codes, weet niet precies hoe dit zit. Maar ik had excollega's die schoenen hadden die er bijna uitzagen als normale schoenen, die waren ook veel lichter. Maar die waren ook minder veilig (maar wel met stalen neus).
Lief van je maar mijn schoenen moeten idd aan heel wat eisen voldoen. Mijn supervisor heeft ze speciaal in Barendrecht gekocht. Ik ben gewoon niet zo gewend om op dat soort schoenen te lopen en om uberhaupt zo veel te lopen op een dag . Ik merk wel dat het steeds beter wordt. En dat ik niet meer zo lang op hakken kan lopen als eerst .
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...
» Hoe zorg ik dat mijn mascara niet uitloopt?
» Wat verwachten mensen niet van jou?
» Dingen die mensen over je denken en die niet kloppen
» Kijken mensen niet naar het weerbericht?
» Hoe zorg ik dat mijn mascara niet uitloopt?
» Wat verwachten mensen niet van jou?
» Dingen die mensen over je denken en die niet kloppen
» Kijken mensen niet naar het weerbericht?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: