Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

+10
JustMeDaan
smooch
Lady4
_Femme
flower
Angela_1986
Bruintje Beer
Inge
Blond
PluDan
14 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  PluDan za 5 nov 2011 - 7:36

Weet iemand hoe het zit als je de feestdagen moet werken?
Mag je bijv kerstavond, 1 en 2e kerstdag alle 3 de avonden werken?
Of is het verplicht dat je daarvan ook 1 avond vrij mag zijn?
Weet iemand hoe dit zit?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Blond za 5 nov 2011 - 7:41

Toen ik nog (als bijbaantje) in de zorg werkte was het zo dat iedereen ten minste één feestdag moest werken. Dus 1ste Kerstdag, 2de Kerstdag of Nieuwjaarsdag.
Mijn moeder werkt als wijkverpleegkundige, en zij moet minimaal 2 routes lopen met de feestdagen. Elke feestdag zijn er drie routes, dus ze hebben redelijke keuze.

Mijn moeder en ik werkten niet voor dezelfde organisatie. Staat er niets over in de CAO?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Inge za 5 nov 2011 - 7:44

Volgens mij mag dat officieel wel, maar wordt er meestal rekening mee gehouden dat iedereen wel iets aan zijn/haar kerst heeft. Althans dat is bij ons het geval
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Bruintje Beer za 5 nov 2011 - 8:33

Ja dat mag. Ik moet zelf ook met kerstavond en 1e kerstdag de avond doen en dan 2e kerstdag ga ik de nacht in. Blij ben ik er niet mee maargoed dat weet je als je in de zorg werkt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Angela_1986 za 5 nov 2011 - 8:54

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het officieel wel of niet mag omdat wij op die dagen niet werken. Wat ik wel weet is dat ze bij ons in het verzorgingshuis het zoveel mogelijk proberen te verdelen zodat je zo min mogelijk diensten draait.

Maar ik neem aan dat je het terug kunt vinden in de CAO.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  flower za 5 nov 2011 - 22:06

Ja dat mag volgens CAO, leuk is het alleen niet!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  _Femme zo 6 nov 2011 - 0:04

Bij ons werk je óf alle dagen rond oud en nieuw óf alle dagen rond kerst. Kerst valt precies in mijn werkweekend dus ik moet zaterdag zondag en maandag werken. Dit mag dus gewoon, maar volgensmij gaat iedere instelling daar anders mee om.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Lady4 zo 6 nov 2011 - 1:32

Dat hangt heel erg van de instelling af waar je werkt. Wij proberen het zo collegiaal mogelijk in te delen, zodat iedereen wat aan zijn kerst of O&N heeft. Dit jaar hoef ik alleen kerstavond en eerste kerstdag, heel luxe!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  smooch zo 6 nov 2011 - 1:36

Lady4 schreef:Dat hangt heel erg van de instelling af waar je werkt. Wij proberen het zo collegiaal mogelijk in te delen, zodat iedereen wat aan zijn kerst of O&N heeft. Dit jaar hoef ik alleen kerstavond en eerste kerstdag, heel luxe!

Dat doen wij dus ook.
Ik ben met de kerstdagen vrij ik heb zelfs vrij met de kerstvakantie heel luxe. Dat komt dit jaar toevallig zo uit. Vorig jaar moest ik, kerstavond en 2e kerstdag werken.
Dit jaar moet ik op oudjaarsdag en waarschijnlijk nieuwjaarsdag werken.

smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  JustMeDaan zo 6 nov 2011 - 1:39

Ja dat mag.
Dit jaar werk ik 30 dec. En 1 januari. 31e ben ik vrij.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Tania zo 6 nov 2011 - 1:41

Ja het mag wel, maar ik vind het niet zo heel collegiaal om iemand die drie avonden te laten werken (tenzij je het zelf wil natuurlijk).
Ik werk dit jaar niet met de feestdagen omdat ik ziekgemeld ben, maar ik werk altijd het liefste vroeg-vroeg met oud en nieuw.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Toet zo 6 nov 2011 - 1:58

Ik denk ook wel dat dat mag. Sowieso is kerstavond geen officiele feestdag, dus die vervalt eigenlijk. Dan is het vaak óf kerst óf oud&nieuw.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Jeanette ma 7 nov 2011 - 12:19

Bij ons is het of kerst of oud & nieuw.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Fayebella di 8 nov 2011 - 2:54

Bij ons wordt er wel rekening mee gehouden. Je werkt met Kerst of met oud/nieuw. Dit jaar heb ik heel erg geluk, heb alleen een vroege dienst op 1ste Kerstdag. Vorig jaar had ik wat meer pech, toen had ik slaapdienst 1ste Kerstdag, wat dus betekend, met het avondeten op 1ste Kerstdag aan het werk en met het ontbijt/lunch op 2de Kerstdag aan het werk.
Maar er staat niets in de cao dat het niet mag.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje voor de mensen die in de zorg werken... Empty Re: Vraagje voor de mensen die in de zorg werken...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum