Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep

+15
Lien
sanne-84
Zwerver
Ella
SleepingBeauty
Atelier Madame
Evalynn
Shisha
patjuhhh
JustMeDaan
RioolSpook
Jeanette
Tania
Beachgirl
Lady4
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep Empty Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep

Bericht  Lady4 za 3 dec 2011 - 11:53

Zijn jullie na een dag werken ook zo uitgeput? Ik heb het vooral na een dagdienst. Op drukke dagen zit ik soms tussen half acht en vier in totaal misschien een half uurtje, de rest van de dag sta en loop ik. Ik ben vaak zo moe na een (dag)dienst, dat ik moeite moet doen om niet in slaap te vallen op de bank. Ik heb vaak ook helemaal geen energie meer over om bijvoorbeeld te gaan sporten.

Herkenbaar? Of ben ik de enige die dit heeft? En misschien hebben mensen met een zittend beroep hier ook wel last van?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep Empty Re: Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 11:57

Ik! Ik ren en vlieg de hele dag door het hotel en dat zijn 14 afdelingen met dik 250 kamers, dus loop en sta onwijs veel. En jeetje, wat is dat ontzettend vermoeiend...Als ik thuiskom moet ik echt bijkomen!

Gast
Gast

Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep Empty Re: Mensen in de zorg of met een niet-zittend beroep

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 12:07

Ik heb ook echt geen energie meer om te gaan sporten maar goed, ik loop ook echt de hele dag dus ik zie dat al als sport Very Happy. Ik ben sinds ik daar werk ook best wat kilo's kwijt geraakt. Ik plan eigenlijk zowat niets meer doordeweeks maar dat is vooral ook omdat ik vroeg op moest de afgelopen weken. Dat zal in de toekomst vrij in te delen zijn door mezelf. Voor nu hou ik het even zo maar ik verwacht wel dat ik mijn energie terug krijg.

Ik had het met sommige andere banen trouwens ook wel hoor maar dan was er gewoon achterlijk veel werk, onhaalbare situaties enzo. Dan was ik compleet uitgeput als ik thuis kwam, maakte ik eten en ging met mijn laptop in bed liggen. Meer gebeurde er gewoon niet meer... Gelukkig is dat niet vaak voorgekomen.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 zo 4 dec 2011 - 0:28

Helaas went je lichaam aan al die beweging Zusje en mag je lopend werk uiteindelijk ook niet meetellen als beweging. Ik ben in ieder geval dus niet de enige die er last van heeft. Ik voel me soms net een bejaarde op mijn 29e.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 0:41

Ik ook, maar t is bij mij de ene dag erger dan de andere.
Het schijnt dat de schoenen die je draagt hier ook heel erg mee te maken hebben.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl zo 4 dec 2011 - 1:10

Lady4 schreef:Helaas went je lichaam aan al die beweging Zusje en mag je lopend werk uiteindelijk ook niet meetellen als beweging. Ik ben in ieder geval dus niet de enige die er last van heeft. Ik voel me soms net een bejaarde op mijn 29e.

Heel jammer idd dat je al dat lopen niet mee mag tellen. Want ik heb savonds vaak genoeg echt geen puf meer om te gaan sporten als ik een drukke werkdag gehad heb.

Ik heb dan gelukkig nog redelijke pauzes die ik bijna nooit over hoef te slaan, maar de rest van de dag sta en loop ik ook contant. (en dan 50% van de tijd ook nog met een loodjas aan)

Sinds ik Crocs draag een steunkousen Embarassed van mijn werk zijn de vermoeide benen en zere voeten echt een heel stuk minder, en ben ik 's avonds vaak alleen nog maar moe laughcry

Laatst aangepast door Beachgirl_24 op zo 4 dec 2011 - 1:11; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 1:11

Lady4 schreef:Helaas went je lichaam aan al die beweging Zusje en mag je lopend werk uiteindelijk ook niet meetellen als beweging. Ik ben in ieder geval dus niet de enige die er last van heeft. Ik voel me soms net een bejaarde op mijn 29e.

Dat klopt en ik heb heel wat verleidingen te weerstaan op een dag... Mijn vader woog in dit beroep op zijn zwaarst 130 kilo... Die kon niet zo goed met al die verleidingen overweg. Helaas heeft dit ook wel heftige gevolgen voor hem en zijn gezondheid dus ik zal er alles aan doen om niet te zwichten. Voor nu is het wel nog even sport maar op de lange duur inderdaad niet meer. Ik wil met de tijd wel langere afstanden gaan wandelen. Klinkt suf maar ik vind wandelen heerlijk Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 4 dec 2011 - 1:26

Bij mij is het heel wisselend. De ene keer ben ik echt gesloopt als ik thuis kom en heb ik echt geen zin meer om wat te doen, de andere keer heb ik juist nog genoeg energie en ga ik als ik thuis kom meteen daar nog even aan de slag. Het ligt er ook wel aan of ik goed geslapen heb en wat ik verder gedaan heb die dag.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 2:34

Gelukkig hebben wij korte diensten, waardoor ik 't geen ramp vind, maar als ik m'n manager moet vervangen, draai ik 2 diensten achter elkaar = 10 uur, waarvan ik een half uurtje zit.. Na zo'n dag ben ik helemaal kapot! De korte diensten vind ik af en toe al irritant, omdat we op een kort stuk werken, dus echt lange stukken loop je niet en dat lijkt soms nog vervelender dan dat je een lang stuk loopt..

Ik moet wel zeggen, sinds ik Ecco's draag, heb k bijv minder last van m'n voeten en benen en gaat 't wel beter!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 4 dec 2011 - 2:45

Wellicht helpt dat idd, fijne schoenen. Helaas heb ik speciale schoenen met stalen neuzen enzo. Aan het eind van de dag, als die schoenen uitgaan.... pfieuw! Ik gebruik wel mijn wandelsokken (hahaha dat ik die überhaupt heb he Very Happy) en dat helpt wel. In het begin deed ik dat niet en merk echt wel een verschil.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette zo 4 dec 2011 - 3:19

Ik werk ook in de zorg en merk dat vooral als ik een slaapdienst heb gewerkt. Dan ben ik 9 van de 10 keer echt gesloopt en ga dan als ik thuis kom even bijslapen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  RioolSpook zo 4 dec 2011 - 4:15

Heb ik ook! Als ik de hele dag bezig ben geweest dan ben ik savonds echt helemaal kapot. Val dan inderdaad zo in slaap. Terwijl ik dat met mijn oude beroep uiteraard helemaal niet had. Maar nu savonds wil ik ook echt alleen maar zitten. Soms val ik in de auto al in slaap en doe dan even een powernap. Merk dan dat ik er savonds wel weer wat beter tegenaan kan.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  Lady4 zo 4 dec 2011 - 10:37

Jeetje Rioolspook, dat is ook gewoon gevaarlijk, in slaap vallen in de auto. Ik loop de hele dag op klompen (Sanita's) en heb eigenlijk nooit last van vermoeide benen of zere voeten. Het is echt een algehele vermoeidheid, zo eentje waarbij je ogen bijna dicht vallen. Ik merk tijdens het sporten dan ook vaak dat ik de energie gewoon niet meer heb om fanatiek mee te doen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  JustMeDaan zo 4 dec 2011 - 11:57

Ik heb daar ook last van. En als ik 4 dagdiensten achter elkaar heb kun je me echt opvegen daarna. Ik loop op Nike's op mijn werk, dus echt vermoeide voeten heb ik niet. En ik ben ook pas 26 dus daar ligt het niet aan Wink

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  patjuhhh ma 5 dec 2011 - 9:27

Heeeeel herkenbaar.
Werk ook in de zorg. De hele dag rennen en vliegen vooral als je dagdienst hebt en dan ben ik gesloopt en kan ik zo op de bank in slaap vallen. Oww wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die dit heeft. Was ff bang dat het aan mij lag.
patjuhhh
patjuhhh
Prater
Prater

Aantal berichten : 1070
Punten : 1103

Bericht  Shisha ma 5 dec 2011 - 9:33

Ik herken het ook. Vooral wanneer ik dagdienst heb gehad. Zodra ik thuis op de bank plof kak ik gelijk helemaal in en soms val ik zelfs in slaap. Terwijl ik dit zo'n 2 jaar geleden nog niet had. Toen bruiste ik juist van de energie als ik thuis kwam. Ik word oud denk ik. :P
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:35

Ik was vandaag bezig in een sportschool en raakte toevallig in gesprek met een diëtiste. Zij gaf aan dat je het best als sport mag zien. Het blijft toch beweging en die heb je nu eenmaal meer in mijn beroep dan als ik een kantoorbaan zou hebben. Waarom zou je het volgens jou niet mee mogen tellen als beweging? Het is toch beweging?

Gast
Gast

Bericht  Lady4 ma 5 dec 2011 - 9:51

Zusje schreef:

Ik was vandaag bezig in een sportschool en raakte toevallig in gesprek met een diëtiste. Zij gaf aan dat je het best als sport mag zien. Het blijft toch beweging en die heb je nu eenmaal meer in mijn beroep dan als ik een kantoorbaan zou hebben. Waarom zou je het volgens jou niet mee mogen tellen als beweging? Het is toch beweging?

Ik hoor altijd dat het niet telt omdat je lichaam gewend raakt aan die beweging. Fijn dat het toch meegetelt mag worden, ga ik nóg meer lopen op een dag. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 5 dec 2011 - 9:56

Whahaa, nog meer Very Happy. Nou ja, ik weet het niet. Je zult er wel gewend aan raken maar het blijft hoe dan ook beweging natuurlijk. Het is toch energie dat je verbrand. Al is het ook wel afhankelijk van hoeveel je loopt. Bij sommige klussen loop ik echt wel minder dan bij andere. En ik zal geloof ik ook niet eeuwig blijven afvallen maar ik neem aan dat ik straks op een bepaald gewicht blijf hangen en daar dan stabiel op blijf zolang ik niks geks doe qua eten.

Gast
Gast

Bericht  Evalynn ma 5 dec 2011 - 10:07

hier nog eentje, mijn dagdiensten zijn ook van half 8 tot 4, waarvan een half uur pauze.
als ik thuis kom ben ik ook helemaal kapot en ga met mijn benen omhoog zitten en dan kan ik even niets meer doen.
verder sport ik ook niet en zie mijn beroep ook als een sport op zich.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  Jeanette ma 5 dec 2011 - 11:20

Lissa schreef:hier nog eentje, mijn dagdiensten zijn ook van half 8 tot 4, waarvan een half uur pauze.
als ik thuis kom ben ik ook helemaal kapot en ga met mijn benen omhoog zitten en dan kan ik even niets meer doen.
verder sport ik ook niet en zie mijn beroep ook als een sport op zich.

Dat gebruik ik ook steeds als smoes om niet te gaan sporten (al moet ik dat wel gaan doen eigenlijk... laughcry ) Maar ik herken het helemaal, al heb ik het na slaapdiensten. Ik voel me dan net een oud wijf dat even moet gaan rusten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Atelier Madame ma 5 dec 2011 - 21:31

Ik werk ook in de zorg, en móet zeggen bij mij valt het wel mee! Zeker als Ik maar twee dagdiensten achter elkaar heb dan gaat het goed. Merk wel als Ik er een stuk of 4/5 achter elkaar heb, Ik wel elke dag moeilijker mn bed uitkom :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  SleepingBeauty ma 5 dec 2011 - 22:43

Ik herken het ook wel. En vooral in de dagdiensten. Terwijl ik in de avonddiensten meer verantwoording heb voor meer mensen omdat we dan maar met z'n 2en staan.
Maar je loopt dan toch minder en hoeft minder te regelen. Overdag heb ik soms een hele waslijst aan taken die ik moet doen, en dan daar heen dan daar heen.
Ik herken het ook. Ik heb ook goede schoenen gekocht laatst en het scheelt inderdaad! Had anders na een dienst ook vaak zere voeten/benen. Maar na een dagdienst doe ik ook niet veel meer.
Terwijl ik voor een avonddiesnt veel activer ben het dan ook nog goed vol hou!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Ella ma 5 dec 2011 - 23:56

Ik herken het ook zeker van toen ik nog op de afdeling werkte. gesloopt was ik na elke dagdienst. 's avond snog de deur uitgaan was echt geen optie. Ben zo blij dat ik van baan veranderd ben. Heb nu veel meer een leven voor mijn gevoel.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Zwerver di 6 dec 2011 - 0:02

Ik herken het ook, ik loop nu stage op een school, ik ben echt kapot elke dag. Ik lig elke keer vroeg op bed en val ook snel in slaap. Sochtends kom ik echt amper mijn bed uit en voel mij gewoon duizelig van vermoeidheid.

Ik denk dat ik moet wennen aan de tijden ofzo, ik kom van school af en die tijden zijn nogal relaxt Embarassed Ik zou graag willen dat ik meer energie had maar HOE!?
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: