Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bloed doneren

+19
Sjaantje
Tania
sanne-84
Caroow
Poisongirl
SuperGrover
JustMeDaan
Error
Curious
PluDan
Makamba
Lotus
Niekske
Suus
litllejoy
Krullebol
Rush
Tullow
Supertalentje
23 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Bloed doneren

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 23:11

Wie doneren er hier bloed?

Ik heb vandaag wat buisjes laten afnemen om te kijken of ik geschikt ben. Ben erg benieuwd. Mijn hb was 10.2 en had een bloeddruk van 102/74.
Vind het wel boeiend om te weten haha! Vraag me af hoe ik me voel na het doneren bij de volgende afspraak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Supertalentje do 1 dec 2011 - 23:24

Ik ben al jaren bloeddonor, na de zwangerschap meld ik me weer ;-)

Wat fijn dat je HB zo hoog was, dat is altijd goed. En als je niks 'geks' hebt zul je wel goed gekeurd worden hoor. Maar hoe kom je er zo bij te gaan doneren?

Ik voel me altijd goed na het bloed geven. Niet licht in mn hoofd of duizelig ofzo. Ik blijf altijd wel een kwartiertje zitten na het bloed geven, kopje thee met suiker en 2 koekjes, gewoon voor de zekerheid.

De eerste keer hadden ze me trouwens rechts geprikt, maar dat deed heel erg zeer. Ik heb het toen maar uitgezeten, maar wilde eigenlijk niet meer gaan. Rechts heb ik blijkbaar heel veel klepjes waarin ze dus geprikt hadden, sindsdien prikken ze links. Maar als het dus heel erg veel zeer doet (wat niet de bedoeling is) zou ik gelijk vragen of ze aan de andere kant willen prikken.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 23:38

Ik zou graag bloed willen doneren, maar ik heb een bloedtransfusie ondergaan na de bevalling en dan mag je geloof ik geen bloed geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Tullow do 1 dec 2011 - 23:40

Ik mag maandag weer!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Rush do 1 dec 2011 - 23:44

Ik mag geen bloed geven.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Krullebol do 1 dec 2011 - 23:47

Ik zou wel willen maar durf niet zo goed. Kheb al wat folders aangevraagd enzo, maar nu echt de stap nemen... Raar, want zo eng is het niet, ben niet bang voor prikken en op deze manier doneren is juist goed ook... hmm..
Misschien ga ik zo gewoon is bellen.. smile
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Gast do 1 dec 2011 - 23:49

Zelda schreef:Ik zou graag bloed willen doneren, maar ik heb een bloedtransfusie ondergaan na de bevalling en dan mag je geloof ik geen bloed geven.
Dat klopt, sinds 2005 is iedereen die sinds 1980 een bloedtransfusie heeft ondergaan uitgesloten van donorschap, i.v.m. de overdracht van infectieziekten, n.a.v. enkele sterfgevallen hierdoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  litllejoy do 1 dec 2011 - 23:54

IK zou het wel willen en heb me ook al eens aangemeld, maar omdat ik korter dan een jaar geleden een tattoo heb laten zetten moet ik weer even wachten.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Suus vr 2 dec 2011 - 0:03

Ik ben ook bloeddonor, voel me ook prima na het prikken, ben die dag hooguit wat eerder moe dan anders.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Niekske vr 2 dec 2011 - 0:13

Ik ben geen donor, maar ik geef regelmatig een aantal buisjes bloed op mijn werk, voor onderzoek. Er wordt onder andere onderzoek gedaan hoe de opslag bij de bloedbank beter kan, dat bloedproducten langer bewaard kunnen worden. Gemiddeld wel een buisje of vijf per twee weken, dus op die manier lever ik toch een bijdrage smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Lotus vr 2 dec 2011 - 0:14

Mijn lichaam trekt het niet, het bloeddonor of plasmadonorschap.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Makamba vr 2 dec 2011 - 0:26

Ik wilde dit ook doen. Toen ik eenmaal aankwam en iemand zag liggen met die dikke naald in zijn arm, heb ik de boel afgeblazen. Ben al als de dood voor naalden en deze was me toch nét ff iets te dik. (Held op sokken dat ik ben Sad ).


Laatst aangepast door Makamba op vr 2 dec 2011 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  PluDan vr 2 dec 2011 - 0:48

Ik wilde het ook gaan doen, maar op het moment dat ik me erin ging verdiepen had ik net een half jaar geleden een piercing laten zetten en toen las ik dat je de piercing minimaal een jaar moest hebben voordat je bloed mag geven.

Nu durf ik niet meer nerd , maar eigenlijk vind ik dat wel heel erg slecht van mijzelf.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Lotus vr 2 dec 2011 - 0:52

Het valt heel erg mee hoor, maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen die bang zijn voor naalden toch wat te ver gaat. Ik vind het erg jammer dat ik geen donor kan zijn.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Curious vr 2 dec 2011 - 0:54

ik geef al een jaar of 7 bloed.
Volgende week mag ik weer, alleen misschien wordt dat de laatste keer.
Mijn Hb of bloeddruk zijn te vaak te laag waardoor ik de laatste 3 jaar alleen maar afgekeurd ben.
Als het deze keer weer niet kan, dan werd me geadviseerd een ' ander goed doel' te zoeken.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 0:56

Ik heb het wel een paar keer geprobeerd, maar uiteindelijk nooit mogen doneren vanwege te laag HB.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 1:12

Valt me op dat er meer mensen doneren dan ik dacht.
Jammer als je wel graag wilt geven maar niet kan.

Reden waarom ik bloed wil doneren is omdat mijn vader zeker nog 1,5 jaar door heeft kunnen leven met regelmatige bloedtransfusies. Dus op die manier wil ik het andere mensen ook gunnen. In dit geval ging het om leukemie, maar ook voor andere dingen kan bloed heel belangrijk zijn. Ik hoop dat ik er veel mensen een plezier mee kan doen. Want ik heb door andere mensen nog heel veel plezier met mijn vader gehad, en dat verdiend elk mens. I love you

<Klinkt wel erg zoetsappig laughcry Ik hoop dat ik door kan naar de volgende ronde, om Miss YesCafe 2011 te worden.. >

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Error vr 2 dec 2011 - 2:18

Ik geef ook bloed, sinds ik in het ziekenhuis werk en zie hoe vaak het nodig is en hoe het patienten kan helpen.. Ik heb eigenlijk nooit last van het bloedgeven, heb ook vaak een hoog hb en eigenlijk nog nooit klachten gehad na het bloedgeven.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  JustMeDaan vr 2 dec 2011 - 2:19

Ook ik ben bloeddonor, de laatste jaren echter even niet omdat ik in vrij korte tijd een tattoo, en piercings heb laten zetten, en dan mag je telkens een jaar niet geven. Nu in Februari zou dat weer voorbij zijn dus dan kan ik weer geven. Moet nu wel ff kijken wat ze willen omdat ik 4 weken geleden een kijkoperatie heb gehad. Heb even gekeken op de site en dat verschilt soms van een paar weken erna tot 6 maanden erna. Van het laatste uitgaand zou dat dus pas weer in April zijn. Ik word niet lekker als ik geef(dat zit tussen mijn oren) maar dat weegt niet op tegen het feit dat ik er mensen mee kan helpen. Dus dan maar ff niet lekker, ik trek wel weer bij, en degene die mijn bloed krijgen hebben het slechter als ik.

Mijn hb zit trouwens altijd ergens in de 8. Laatst met mijn operatie was ie 8.1, en na de operatie 7.8. Dus zakt ook niet super snel.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  SuperGrover vr 2 dec 2011 - 2:26

Ik ben ook bloeddonor. Alleen ben ik geloof ik uitgesloten op het moment dat ik mee doe aan een geneesmiddelenonderzoek, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb nooit ergens last van, en door het bloeddonorschap ben ik juist over mijn angst voor naalden heen gekomen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Makamba vr 2 dec 2011 - 2:30

Dolcis_ schreef:Valt me op dat er meer mensen doneren dan ik dacht.
Jammer als je wel graag wilt geven maar niet kan.

Reden waarom ik bloed wil doneren is omdat mijn vader zeker nog 1,5 jaar door heeft kunnen leven met regelmatige bloedtransfusies. Dus op die manier wil ik het andere mensen ook gunnen. In dit geval ging het om leukemie, maar ook voor andere dingen kan bloed heel belangrijk zijn. Ik hoop dat ik er veel mensen een plezier mee kan doen. Want ik heb door andere mensen nog heel veel plezier met mijn vader gehad, en dat verdiend elk mens. I love you

<Klinkt wel erg zoetsappig laughcry Ik hoop dat ik door kan naar de volgende ronde, om Miss YesCafe 2011 te worden.. >

Ik vind het juist een hele mooie gedachtegang van je wat ook nog eens een heel mooi doel heeft!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 2:31

Ik geef geen bloed. ik durf niet. Een paar jaar geleden, zeg maar gerust een jaar of acht, moest er bloed geprikt worden voor een breed onderzoek (voor bloedarmoede, onrust in het bloed, ziekte van Pfeiffer e.d.) en toen werden er 5 buisjes getapt.
Kort daarna werd ik ontzettend licht in mijn hoofd en moest ik plat op de bank gaan liggen. Ik heb toen een uur bij moeten komen, voordat ik me weer normaal voelde. Uit het onderzoek kwam niks opvallends, maar bloedprikken durf ik sindsdien niet meer Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 2:32

Dolcis, bij deze gaat mijn stem naar jou! Ik vind het ook een mooie gedachte smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Poisongirl vr 2 dec 2011 - 4:16

Youandi schreef:Dolcis, bij deze gaat mijn stem naar jou! Ik vind het ook een mooie gedachte smile

+1!

Ik heb bloed gedoneerd, maar toen kwam er een rochtlijn dat he tniet meer mocht als je voor een bepaald jaartal (geloof 1988) een bloedtransfusie hebt gehad dat hetniet meer mocht,omdat er dan een verhoogd risico is op het krijgen van de zeikte van Kreuzfeld-Jacobs (ofzoiets). Dus toen mocht het niet meer. Wel jammer, vond het altijd een leine moeite en als er geen mensen bloed gaven was ik hier zelf niet meer geweest...
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Gast vr 2 dec 2011 - 6:25

Ik zou het wel willen maar ik word al helemaal naar als ik bloed moet prikken laat staan doneren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed doneren Empty Re: Bloed doneren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum