Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

navelstrengdbloed doneren na geboorte

+3
Printje
truestar
Clapperdie
7 plaatsers

Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  Clapperdie za 21 jan 2012 - 23:56

Hi meiden,

Ik las vandaag een stuk over het doneren van navelstrengbloed na de geboorte. Heeft iemand hier ervaring mee?

Het lijkt mij een kleine moeite om te doen en je kan er zoveel goeds mee doen.

Doet trouwens elk ziekenhuis hieraan mee? Volgende week eens vragen aan de VK.

Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

link: http://www.stamcelbanknederland.nl/stamcellen-pasgeborenen
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  truestar zo 22 jan 2012 - 0:05

Wij doneren ook het navelstrengbloed, en evt word de placenta nog gebruikt op de universiteit als dat nodig is. Ik weet niet of elk ziekenhuis dit doet, maar de "onze" Erasmus in ieder geval wel.

Het is inderdaad een kleine moeite, en mee naar huis nemen was ik toch niet van plan :P
truestar
truestar
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 320
Punten : 442
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:59

dat kan alleen in het ziekenhuis en je kunt de navelstreng niet uit laten kloppen, dat is voor mij het grootste argument om het niet te doen. Je kindje krijgt dan heel weinig tijd om te acclimatiseren op aarde, moet het direct allemaal zelf doen, terwijl het kindje rustig de ademhalingsfunctie e.d. op gang kan brengen als de navelstreng nog aan het kindje zit. Er gaat nog heel veel vitamine K naar het kindje na de bevalling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  Printje zo 22 jan 2012 - 2:02

Ik heb hier nog nooit over gehoord. Ik vind het prima om zoiets te doneren, het wordt anders tochmaar weggegooid.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  L!ND@ zo 22 jan 2012 - 2:03

Even off topic...Was jij dan een biechtje Rejoy? Ik had al zo'n vermoeden...Gefeliciteerd!! Ik hoop zo voor je dat alles goed blijft gaan!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  L!ND@ zo 22 jan 2012 - 2:05

Ik vind het trouwens wel een goed initiatief. Mijn ziekenhuis heeft me er trouwens nooit naar geïnformeerd.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 2:05

L!ND@ schreef:Even off topic...Was jij dan een biechtje Rejoy? Ik had al zo'n vermoeden...Gefeliciteerd!! Ik hoop zo voor je dat alles goed blijft gaan!



ja, ik was de tweede en niet de derde zoals iedereen dacht Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  Muppetje zo 22 jan 2012 - 2:07

Rejoy. schreef:
L!ND@ schreef:Even off topic...Was jij dan een biechtje Rejoy? Ik had al zo'n vermoeden...Gefeliciteerd!! Ik hoop zo voor je dat alles goed blijft gaan!



ja, ik was de tweede en niet de derde zoals iedereen dacht Wink
Hé, wat leuk, gefeliciteerd!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  Lejow zo 22 jan 2012 - 2:14

Gefeliciteerd Rejoy!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  koNijntje zo 22 jan 2012 - 4:42

mijn vriend werkt momenteel voor een bedrijf dat stamcellen invriest, maar dit is 'particulier', dus echt voor jezelf. opzich wilde ik wel stamcellen invriezen, maar dan voor een soort 'donorbank' want hoe groot is nou de kans dat je ze zelf nodig hebt?? en ondanks dat we wel een aanbod hebben gehad van dit bedrijf is het ontzettend duur..
ik heb nog wel gekeken op internet (voor stamceldonatie), maar hier in de omgeving was het niet mogelijk.. helaas!


Laatst aangepast door koNijntje op zo 22 jan 2012 - 9:07; in totaal 2 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 4:44

Oh, Rejoy, had het nog niet meegekregen, gefeliciteerd!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

navelstrengdbloed doneren na geboorte Empty Re: navelstrengdbloed doneren na geboorte

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum