Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bloed, zweet en luxeproblemen

5 plaatsers

Ga naar beneden

Bloed, zweet en luxeproblemen Empty Bloed, zweet en luxeproblemen

Bericht  Truttebol wo 29 feb 2012 - 21:52

Meer mensen die dit programma van BNN volgen?
Ik vind het wel een interessant programma over hoe onze producten nu eigenlijk worden geproduceerd
in ontwikkelingslanden.
Hoewel ik zelf vegetariër ben en dus bepaalde standpunten met haar deel, stoor ik me wel ontzettend aan veganist Daphne. Ze weet alles net te fanatiek en doorgeslagen te brengen, waardoor ze het beeld wat er al is van vega(n)'s bevestigd. Ik vond het best wel shocking hoe weinig de mensen daar krijgen voor een hele dag keihard werken.
Je weet het wel, maar om het zo te zien is toch best confronterend. Interessant programma wel..
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed, zweet en luxeproblemen Empty Re: Bloed, zweet en luxeproblemen

Bericht  SnowWhite do 1 maa 2012 - 10:22

Ik heb het nu 2 keer gekeken. Bij de uitzending van afgelopen maandag ben ik afgehaakt toen de geiten naar de slacht gingen, ik kon dat niet gegil van de geiten niet aanhoren, zo zielig! Het is keiharde realiteit, dat weet ik, maar daarom hoef ik het nog niet vrijwillig te kijken.
Wat je zegt over Daphne kan ik wel begrijpen, maar hoe de anderen doen vind ik ook niet bepaald aardig. Zij staan totaal niet open voor Daphne haar standpunt, vinden maar dat ze respect moet tonen en dingen moet eten/drinken uit respect. Maar er wordt totaal geen respect voor haar getoond, waarom zij iets niet eet of drink. Als het om een principe kwestie gaat is er altijd veel te zeggen, maar wanneer iemand iets niet mag eten/drinken vanwege een allergie is er opeens niets aan de hand. Dat blijf ik altijd fascinerend vinden.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed, zweet en luxeproblemen Empty Re: Bloed, zweet en luxeproblemen

Bericht  Minx za 3 maa 2012 - 3:04

ben nu halverwege aflevering twee, en erger me vooral aan die majellie wat een snob is dat zeg.

Daphne vind ik nog wel mee vallen. Ze staat nou eenmaal achter haar keuze. En probeert ook aan anderen uit te leggen waarom.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed, zweet en luxeproblemen Empty Re: Bloed, zweet en luxeproblemen

Bericht  ellibre za 3 maa 2012 - 3:10

ik heb aflevering 2 en 3 gezien en vond het een interessant programma. overigens erger ik me ook aan daphne. je mag best ergens van overtuigd zijn, en anderen erover vertellen, maar de wijze waarop zij dat doet is erg activistisch. je kan met haar geen gesprek voeren, het is een monoloog van haar kant, wat anderen die haar standpunt niet delen vinden of denken kan haar niets schelen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed, zweet en luxeproblemen Empty Re: Bloed, zweet en luxeproblemen

Bericht  Minx za 3 maa 2012 - 3:54

Ik ga nu aflevering 3 kijken maar weet eigenlijk niet zo heel goed of ik het wel durf....

Nog even over daphne, vind het slecht naar buiten gebracht door bnn, want wat ze verteld zijn inderdaad feiten. Ze moet zich steeds weer verantwoorden. Ik krijg gewoon medelijden met haar als je ziet wat voor mensen er tegen over staan. Ze geloven haar gewoon niet. Terwijl zij het zelf niet verzint.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed, zweet en luxeproblemen Empty Re: Bloed, zweet en luxeproblemen

Bericht  Truttebol ma 5 maa 2012 - 4:12

Ja ik vind dus ook dat Daphne wel goede standpunten heeft en ik ben het tot op bepaalde hoogte ook met haar eens.
Maar de manier waarop zij dingen brengt is niet altijd even handig naar mijn idee. Ik snap dat bnn geknipt en geplakt heeft om haar heel activistisch neer te zetten, maar ze heeft het wel gezegd.
Dat vegetariërs goed op weg zijn, maar half werk leveren en tegen vleeseters zeggen dat zij 'kadaver' en 'stront' eten is gewoon niet erg handig. Zeker niet als je mensen ergens van wil overtuigen die er al niet voor open staan.
Zij schrijft ook zelf op een forum dat ze mee is gegaan om Nederland iets in te laten zien over onze veehouderij e.d.
Naar mijn idee heeft zij nu juist het stereotype beeld van veganist neer weten te zetten en bevestigd. Ze heeft het niet heel tactisch aangepakt met haar manier van verwoorden (vind ik).

Waar ik me dan weer wel over verbaasd heb is hoe wereldvreemd sommige reisgenoten zijn.
Die hebben gewoon geen idee waar hun producten vandaan komen en hoe en door wie dit geproduceerd wordt.
Ze zeggen vanaf nu bijvoorbeeld geen goud meer te zullen kopen, ik ben benieuwd hoe lang dat duurt Laughing

Toch vind ik het dus wel een interessant programma waarvan je toch meer bewust wordt dat de koffie die je drinkt niet zomaar zo goedkoop is in de supermarkt. Er zijn mensen in ontwikkelingslanden die daar heel hard voor werken en heel weinig aan verdienen. Een eye-opener Wink
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed, zweet en luxeproblemen Empty Re: Bloed, zweet en luxeproblemen

Bericht  lyke ma 26 maa 2012 - 7:58

Zo weer bloed zweet en luxeproblemen!
Deze keer gaan ze in een fabriek werken waar de h&M kleding word gemaakt.. ben benieuwd!
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bloed, zweet en luxeproblemen Empty Re: Bloed, zweet en luxeproblemen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum