Bloed bij ontlasting
+10
TGR
_Cyn_
Marin
Susan
Caramba
Poisongirl
Bosjesvrouw
Makamba
Feline
Justxme
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bloed bij ontlasting
Hey meiden,
Misschien een beetje een gek topic, sorry daarvoor!
Gisteren moest ik naar het toilet en toen zat er allemaal bloed bij mijn ontlasting.
Helderrood bloed, ik schrok best wel eigenlijk.
Hoeft niets ernstigs te zijn, maar je verwacht het niet..
Hou het nu even goed in de gaten en anders ga ik even langs de dokter.
Moest het eventjes kwijt, hihi!
Liefs
Misschien een beetje een gek topic, sorry daarvoor!
Gisteren moest ik naar het toilet en toen zat er allemaal bloed bij mijn ontlasting.
Helderrood bloed, ik schrok best wel eigenlijk.
Hoeft niets ernstigs te zijn, maar je verwacht het niet..
Hou het nu even goed in de gaten en anders ga ik even langs de dokter.
Moest het eventjes kwijt, hihi!
Liefs
Justxme- Fluisteraar
- Aantal berichten : 86
Punten : 162
Registratiedatum : 24-11-11
Re: Bloed bij ontlasting
Misschien heb je er iets teveel moeite voor moeten doen waardoor er een scheurtje is ontstaan, wat is gaan bloeden? Dat zou het heldere bloed wel verklaren, omdat het dan echt gebeurd op dat moment. Probeer vezels te eten & genoeg te drinken, zodat je zeker weet dat je ontlasting niet te hard is in ieder geval, dan kun je dat uitsluiten.
Gast- Gast
Als het helderrood is hoef je minder snel zorgen te maken hoor.. Is vaak gewoon van een wondje bij je anus of daar in de buurt..
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Pippa schreef:Misschien heb je er iets teveel moeite voor moeten doen waardoor er een scheurtje is ontstaan, wat is gaan bloeden? Dat zou het heldere bloed wel verklaren, omdat het dan echt gebeurd op dat moment. Probeer vezels te eten & genoeg te drinken, zodat je zeker weet dat je ontlasting niet te hard is in ieder geval, dan kun je dat uitsluiten.
Nou heb vroeger wel heel veel moeite gehad, alleen nu gaat het erg goed.
Ga er ook niet van uit dat het iets ernstigs is ofzo, schrok alleen een beetje haha
xx
Justxme- Fluisteraar
Pippa schreef:Misschien heb je er iets teveel moeite voor moeten doen waardoor er een scheurtje is ontstaan, wat is gaan bloeden? Dat zou het heldere bloed wel verklaren, omdat het dan echt gebeurd op dat moment. Probeer vezels te eten & genoeg te drinken, zodat je zeker weet dat je ontlasting niet te hard is in ieder geval, dan kun je dat uitsluiten.
+1
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik jou was zou ik toch morgen de ha even bellen.
Wil je neit ongerust maken maar tegen mij hebben ze altijd gezegd dat je met zoiets beter even kunt bellen.
Wil je neit ongerust maken maar tegen mij hebben ze altijd gezegd dat je met zoiets beter even kunt bellen.
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Toch zal ik wel ff arts raadplegen. Ik heb nl ooit ernstige salmonellavergiftiging gehad en dat begon ook zo.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Bosjesvrouw schreef:Als ik jou was zou ik toch morgen de ha even bellen.
Nou, morgen kan ik sowieso niet gezien ik een dag weg ga met school hihi..
Maar vandaag had ik het ook, wel een stuk minder gelukkig.
Dus ga er niet van uit dat het iets ernstigs is, wacht het even af! xx
Justxme- Fluisteraar
Poisongirl schreef:Toch zal ik wel ff arts raadplegen. Ik heb nl ooit ernstige salmonellavergiftiging gehad en dat begon ook zo.
.. heftig!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Makamba schreef:Poisongirl schreef:Toch zal ik wel ff arts raadplegen. Ik heb nl ooit ernstige salmonellavergiftiging gehad en dat begon ook zo.
.. heftig!
Ja, best wel. Ging er bijna dood aan... Dus daarom is mijn advies: meteen bellen! Betr voor niets dan zo ziek te worden!
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Misschien aambeien?
Bloed in ontlasting vraagt vaak wel om belletje ha. Ookal is het helder, het hoort gewoon niet.
Morgen ga je dan een dagje uit met school, maar je zou dan toch nog wel kunnen bellen?
Misschien hoef je niet eens langs te komen.
Bloed in ontlasting vraagt vaak wel om belletje ha. Ookal is het helder, het hoort gewoon niet.
Morgen ga je dan een dagje uit met school, maar je zou dan toch nog wel kunnen bellen?
Misschien hoef je niet eens langs te komen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb 't echt al weken.. is gewoon een wondje wat niet wil genezen. Nu wordt het eindelijk wat minder. Ik zou me pas zorgen maken als er ook veel slijm bij komt..
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap, ik had toen erg veel last van harde ontlasting. Ik ben er toen wel even mee naar de huisarts gewerkt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou gek worden als ik het weken zou hebben. Ik had dan, niet meteen, wel paar dagen later, de ha gebeld met de vraag hoe en wat.
Caramba- Ratel
Ik heb dat ook vaak, gewoon een wondje wat steeds open scheurt door het persen, om het zo maar even te zeggen. Zolang het helderrood bloed is, is het vers bloed, en dat komt meestal door een vers wondje.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Tis idd niet iets waar je om hoeft te lachen.
Caramba- Ratel
Als het nog niet zo lang is zou ik het even aankijken. Ik heb het ook weleens gehad. Toevallig was pas daarvoor mijn ontlasting onderzocht voor iets anders en wist ik dat er waarschijnlijk niets aan de hand zou zijn. Na 2 of 3 keer was het ook over bij mij. En wat al gezegd is; als het helderrood is komt het hoogstwaarschijnlijk van een wondje. Ook slijm bij je ontlasting (las ik ergens) is meestal niets ernstigs. Maar zoals bij alles: duurt het je te lang, of krijg je er andere klachten bij; trek aan de bel!
Gast- Gast
Ik heb het ook, en dan blijft het ook ff bloedden. Zoland het helder is, zou ik me ook geen zorgen maken
_Cyn_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12
Charlie schreef:hihi?
Ja, bloedende anus, hihi.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb het ook gehad en dat was volgens de dokter een darmontsteking.. Ik had flink veel buikpijn ook.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Helderrood bloed en helderrood bloed aan je wc-papier is 9 van de 10 keer een aambei. Pijnlijk maar absolut niet ernstig.
Bloed met slijm, diaree met heftige buikkrampen en koorts is vaak veel ernstiger, kan een infectie zijn. Crohn of CU is chronisch maar dat ontwikkeld zich vaak op jongere leeftijd.
Bloed met slijm, diaree met heftige buikkrampen en koorts is vaak veel ernstiger, kan een infectie zijn. Crohn of CU is chronisch maar dat ontwikkeld zich vaak op jongere leeftijd.
Gast- Gast
Zat het echt tussen/in/bij de ontlasting of zag je het met afvegen aan het wc papiertje?
Als het dat laatste is, is het wellicht van een aambei of een klein wondje.
Als het echt in/tussen de ontlasting zit dan zou ik zeker wel bellen.
Als dat bij mij gebeurd gaan meteen alle alarmbellen rinkelen (Crohn).
Heb je er buikpijn/slijm bij? Koorts hoeft niet perse, ik heb nu 10 jaar Crohn en nog nooit koorts gehad.
Als het dat laatste is, is het wellicht van een aambei of een klein wondje.
Als het echt in/tussen de ontlasting zit dan zou ik zeker wel bellen.
Als dat bij mij gebeurd gaan meteen alle alarmbellen rinkelen (Crohn).
Heb je er buikpijn/slijm bij? Koorts hoeft niet perse, ik heb nu 10 jaar Crohn en nog nooit koorts gehad.
Gast- Gast
Ik zou het wel goed in de gaten houden als ik jou was. Ongeveer twee jaar geleden ontdekte ik ook (helder)bloed bij mijn ontlasting, heb hiermee enkele maanden rondgelopen en uiteindelijk toch een doorverwijzing naar het ziekenhuis gekregen.. Daar is uiteindelijk proctitis ulcerosa geconstateerd (darm ontstekingen). Nu wil ik niet zeggen dat jij dat hebt, maar houd het gewoon goed in de gaten.. Want hoe langer je met zoiets rondloopt (mocht dat het zijn) hoe meer het gaan uitbreiden door je darmen (de ontstekingen). Maar het kan idd ook een aambei zijn of iets dergelijks..
Als je ook slijm bij je ontlasting hebt icm bloed, zou ik zeker even de huisarts bellen.. Gewoon om te checken en aan te geven dat je het hebt, mocht het nog een x voorkomen krijg je meestal sneller een eventuele doorverwijzing van de huisarts..
Als je ook slijm bij je ontlasting hebt icm bloed, zou ik zeker even de huisarts bellen.. Gewoon om te checken en aan te geven dat je het hebt, mocht het nog een x voorkomen krijg je meestal sneller een eventuele doorverwijzing van de huisarts..
cherry- Fluisteraar
- Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 18-08-11
Susan schreef:Ik had het tijdens mijn eerste zwangerschap, ik had toen erg veel last van harde ontlasting. Ik ben er toen wel even mee naar de huisarts gewerkt.
Ik had het ook ineens met mijn zwangerschap idd. Ik heb nu zakjes om het wat zachter te maken. Gelukkig nu dus ook geen bloed meer.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Menstruatie of oud bloed?
» Bloed doneren
» Menstruatiepijn maar geen bloed?
» Morgen bloed prikken
» Vraagje, bloed gespuugd...
» Bloed doneren