Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borrelia bacterie in mijn bloed

+3
Minx
Monte
Lonne
7 plaatsers

Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne do 19 apr 2012 - 8:47

Ik loop al maanden met klachten als vermoeidheid, duizelig bij teveel inspanningen en misselijk. Nu is me verteld dat het waschijnlijk chronisch vermoeidheid is. Maar nu kwam ik bij de dokter vandaag en is de borrelia bacterie in mijn bloed gevonden. Deze kan de ziekte van Lyme veroorzaken. Maar de dokter zegt er niks mee te kunnen omdat ik rode kring of plek op mijn lichaam heb van een tekenbeet en geen pijnlijke gewrichten. Als dat was moest ik direct terug komen zodat ik met antibiotica kon worden behandeld. Weet iemand of je ook de ziekte van Lyme kunt hebben zonder deze symptomen want ben er niet gerust op dat deze bacterie in mijn lijf zit en er niks word gedaan. Of misschien maak ik me te druk..
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Monte do 19 apr 2012 - 8:52

Nou dan vraag ik me echt af wat voor dokter jij hebt. Deze bacterie kan juist voor lyme zorgen zonder dat je er erg in hebt. Dan gaat hij langzaam in lichaamsdelen zitten waar hij chronisch is en niet meer uitkomt en ook niet meer te behandelen is. Het is niet normaal dat je met deze bacterie rondloopt(sowieso dat je met een bacterie in je bloed loopt). Bij vroegtijdige behandeling kan hij goed behandeld worden. Ik zou zeker aandringen op antibiotica en anders een andere dokter opzoeken.

Edit: de ziekte lyme wordt juist veroorzaakt door deze bacterie, dus daar moet je echt niet mee rondlopen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Minx do 19 apr 2012 - 8:59

Ja inderdaad, en helemaal de ziekte van lyme kan ook een tijd na de beet pas tot uiting komen. Die rode kring hoef je daarbij helemaal niet gehad te hebben. En al heb je hem wel gehad kan die alsnog weg zijn.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne do 19 apr 2012 - 9:13

Fairytale schreef:Ja inderdaad, en helemaal de ziekte van lyme kan ook een tijd na de beet pas tot uiting komen. Die rode kring hoef je daarbij helemaal niet gehad te hebben. En al heb je hem wel gehad kan die alsnog weg zijn.

Volgens de dokter hoef je geen maatregelen te treffen omdat ik geen gewrichtklachten of rode plek heb, maar weet gewoon niet of alleen die vermoeidheid al ziekte van lyme kan zijn.en kunnen ze dat ook niet verder onderzoeken?
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne do 19 apr 2012 - 9:14

Moet ik dan afwachten tot ik gewrichtklachten krijg? Voelt niet echt goed dit..
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Monte do 19 apr 2012 - 9:21

Nee je moet echt niet wachten, dan zit de lyme al in je gewrichten en is het niet goed meet te behandelen. Vermoeidheid alleen kan ook een symptoom zijn, daar hoef je geen rode plek of gewrichtsklachten voor te hebben. Wachten tot je gewrichtsklachten krijgt is echt belachelijk, dan zit je namelijk al in een verder stadium van de lyme ontwikkeling en kun je ook deze klachten houden(en er kunnen zelf zenuwaandoeningen en hartproblemen ontstaan in dit stadium). Niet wachten dus!
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Minx do 19 apr 2012 - 9:24

Helemaal eens met monte, slaat inderdaad nergens op dat je daar op moet wachten. Ik zou denk ik een second opinion vragen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne do 19 apr 2012 - 9:46

Dat ga ik zoiezo doen dan ja! Bedenk me ineens dat ik 2mnd geleden wel een week ontzettende steken in mn borsten heb gehad wat echt pijn deed maar is ook weer vanzelf overgegaan schiet m nu te binnen
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Davinia do 19 apr 2012 - 19:36

Ik wil je absoluut niet ongerust maken, maar je moet echt niet wachten. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het is om de Lyme tegen te gaan. Ik ken meerdere mensen met Lyme, die konden ook allemaal niet bij de dokter geholpen worden en zijn naar een speciale particuliere arts geweest. Een vriendin zit er zelfs door in een rolstoel en is zo ernstig ziek dat ze niet meer weten of ze nog wel uit die rolstoel komt. Puur doordat ze te lang door gelopen heeft met Lyme.
Dus als ik jou was zou ik er zeker niet op gaan zitten wachten tot je heel ziek bent en er gelijk iets aan doen!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne do 19 apr 2012 - 19:49

Davinia schreef:Ik wil je absoluut niet ongerust maken, maar je moet echt niet wachten. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het is om de Lyme tegen te gaan. Ik ken meerdere mensen met Lyme, die konden ook allemaal niet bij de dokter geholpen worden en zijn naar een speciale particuliere arts geweest. Een vriendin zit er zelfs door in een rolstoel en is zo ernstig ziek dat ze niet meer weten of ze nog wel uit die rolstoel komt. Puur doordat ze te lang door gelopen heeft met Lyme.
Dus als ik jou was zou ik er zeker niet op gaan zitten wachten tot je heel ziek bent en er gelijk iets aan doen!
s


Ik heb heel de nacht niet geslapen omdat ik zo ongerust ben, gelukkig kan ik vanmiddag terug naar de dokter, spannend!!
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  JoyceVL do 19 apr 2012 - 19:55

Succes! Hopelijk niet naar die eerste dokter..
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Muis do 19 apr 2012 - 21:29

Succes, en gewoon een behandeling eisen hoor. Lyme is echt een rotziekte. Snap niet dat de dokter geen actie onderneemt. Vaak komen verschijnselen pas na een tijdje, en dan zie je helemaal geen kring meer.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 22:57

Zeker een second opinion aanvragen, om de redenen die oa Monte en Fairytail noemen. Belachelijk dat jouw huisarts je hier gewoon maar mee naar huis stuurt omdat je verder geen klachten hebt. Ziekte van Lyme is niet niks, kan je echt wel ernstige gevolgen van krijgen.

Ik wil je hier niet bang mee maken, maar sta hier echt van te kijken. Succes/sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Monte do 19 apr 2012 - 23:01

Ik hoop dat je vanmiddag wel antibiotica meekrijgt, want deze bacterie= lyme, dus dat heb je al. Alleen niet in zo'n mate dat de arts het erg genoeg vind(en tegen de tijd dat hij/zij dat waarschijnlijk wel vind zit het al op plaatsen waar het bijna niet meer te behandelen is).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 23:29

Lonne schreef:Ik loop al maanden met klachten als vermoeidheid, duizelig bij teveel inspanningen en misselijk. Nu is me verteld dat het waschijnlijk chronisch vermoeidheid is. Maar nu kwam ik bij de dokter vandaag en is de borrelia bacterie in mijn bloed gevonden. Deze kan de ziekte van Lyme veroorzaken. Maar de dokter zegt er niks mee te kunnen omdat ik........ rode kring of plek op mijn lichaam heb van een tekenbeet en geen pijnlijke gewrichten. Als dat was moest ik direct terug komen zodat ik met antibiotica kon worden behandeld. Weet iemand of je ook de ziekte van Lyme kunt hebben zonder deze symptomen want ben er niet gerust op dat deze bacterie in mijn lijf zit en er niks word gedaan. Of misschien maak ik me te druk..

Heb je nu wel of geen rode plek op je arm? Lime is erg vervelend en veroorzaakt pas na een tijd klachten. Wanneer heb je voor het laatst in een bebost gebied gelopen of bij een plek geweest waar veel hoog gras en bomen staan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne vr 20 apr 2012 - 0:12

Sorry was een typefout, ik heb geen rode plek. Ga wel eens in de bossen wandelen en in dec had ik blijkbaar al een dubieuze uitslag dus waarschijnlijk zit t al 5mnd in mn bloed
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne vr 20 apr 2012 - 3:31

Nou ben net terug naar de dokter geweest. Heb nog eens duidelijk mn klachten van de afgelopen tijd omschreven. Vermoeidheid die steeds erger word, snel licht in mn hoofd en duizelig gevoel in mn hele lichaam, laatste 2 maanden bij normaal eten al erg krakende kaakgewrichten, 2 uur winkelen in de ikea word ik al duizelig en misselijk van omdat er te veel indrukken zijn die mijn hoofd niet kan verwerken. Heb een week pijnlijke steken aan de zijkant van mn borst/oksel gehad. Dat zijn zoal de meeste klachten. Hij blijft erbij dat het raar is dat ik geen gewrichtsklachten heb omdat het eerder vertoont dan neurologische klachten omdat het pas in een verder stadium van lyme voor komt. Toch heb ik op aandringen een antibioticakuur voor een maand mee gekregen omdat ik niet ga afzitten wachten tot ik uitval krijg.
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Monte vr 20 apr 2012 - 3:45

Eindelijk, wat een *** dokter heb jij zeg. Alsof iedereen altijd volgens het boekje een ziekte doorloopt, ieder persoon is weer anders. Maar wat ik ook niet snap is dat je deze bacterie in je bloed hebt en hij niets wilde doen. Hoe denk hij dan dat die bacterie weggaat? En wat ik al eerder zei lyme= deze bacterie dus je hebt het al, maar misschien passief(dus niet tot uiting komend) Als je dan gaat wachten tot je symptomen gaat krijgen kan het al in je lichaam verspreid zijn en misschien wel onbehandelbaar zijn. Dus echt goed dat je toch hebt aangedrongen op AB. Als ik jou was zou na de AB kuur ook nog een bloedtest doen om te kijken of het geholpen heeft.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 3:58

Monte schreef:Eindelijk, wat een *** dokter heb jij zeg. Alsof iedereen altijd volgens het boekje een ziekte doorloopt, ieder persoon is weer anders. Maar wat ik ook niet snap is dat je deze bacterie in je bloed hebt en hij niets wilde doen. Hoe denk hij dan dat die bacterie weggaat? En wat ik al eerder zei lyme= deze bacterie dus je hebt het al, maar misschien passief(dus niet tot uiting komend) Als je dan gaat wachten tot je symptomen gaat krijgen kan het al in je lichaam verspreid zijn en misschien wel onbehandelbaar zijn. Dus echt goed dat je toch hebt aangedrongen op AB. Als ik jou was zou na de AB kuur ook nog een bloedtest doen om te kijken of het geholpen heeft.

Hier ben ik het mee eens. Goed dat je aangedrongen hebt en na je kuur zeker nog even laten testen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Ella vr 20 apr 2012 - 6:26

Wat raar dat hij je nie gelijk een kuur hebt gegeven. Maar fijn dat je hem nu wel hebt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne vr 18 mei 2012 - 4:10

We zijn weer een tijdje verder, en ik heb ondertussen een maand antibiotica gekregen en wel een zwaardere kuur dan normaal blijkbaar. Nu zijn mijn klachten nog niet over dus had de dokter gezegt dat ik idd nog een keer bloed moet laten prikken om te kijken of de ab is aangeslagen. Belt ie 2 dagen later terug omdat het blijkbaar altijd zichtbaar in je bloed blijft en niet meer te testen valt via het bloed. Nu ben ik doorgestuurd naar een internist in het ziekenhuis voor een uitgebreid onderzoek. Gelukkig maar want heb weinig vertrouwen meer in de huisarts. Alleen nu maak ik me dus ontzettend zorgen of het al niet in een verder stadium is omdat mijn klachten niet over zijn en vooral omdat ik al zo lang last heb van deze klachten pff...
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 22:11

Wat vervelend zeg! En wat een flut-dokter!

Wanneer kun je bij de internist terecht?
Hopelijk is het niks ernstigs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Gast vr 18 mei 2012 - 23:28

Wat vervelend dat je er nog steeds last van hebt. En inderdaad, wanneer kan je bij de internist terecht? Hoop snel, want snap dat je je een beetje ongerust maakt.

Sterkte hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Lonne zo 20 mei 2012 - 19:52

Ik kan maandag 4 juni terecht, duurd me eigenlijk nog te lang maar ja heb geen keus. Vind het wel echt spannend. Hopelijk valt het allemaal mee!
Lonne
Lonne
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Borrelia bacterie in mijn bloed Empty Re: Borrelia bacterie in mijn bloed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum