Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezocht; lekkere verjaardagstaart

+2
Mamsie
Lejow
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Gezocht; lekkere verjaardagstaart - Pagina 2 Empty Re: Gezocht; lekkere verjaardagstaart

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 9:12

Effie_O schreef:Ik heb laatst een erg lekkere taart met kokos, banaan, slagroom en rum. Hoeft ook niet in de oven. Recept moet ik opzoeken, mocht er interesse voor zijn.

Oh ja ben erg benieuwd naar recept als het niet te veel moeite is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht; lekkere verjaardagstaart - Pagina 2 Empty Re: Gezocht; lekkere verjaardagstaart

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 9:16

Summerlovin schreef:Zal even een nieuw berichtje openen anders wordt de quote zo lang.
Ik las ergens op een forum een soortgelijk recept en zag bij de reacties dat het biscuit bij veel mensen instortte of mislukte. Zeker bij mensen die voor de eerste keer een taart gingen maken. Vandaar dat ik het idee kreeg dat biscuit net even fijner werkt.

Nou ik ben niet zo'n ervaren bakster...maar bij mij is het nog nooit mislukt..
Misschien stortte het in omdat ze de oven te vroeg open deden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht; lekkere verjaardagstaart - Pagina 2 Empty Re: Gezocht; lekkere verjaardagstaart

Bericht  Summerlovin zo 9 jan 2011 - 9:22

Jip83 schreef:
Summerlovin schreef:Zal even een nieuw berichtje openen anders wordt de quote zo lang.
Ik las ergens op een forum een soortgelijk recept en zag bij de reacties dat het biscuit bij veel mensen instortte of mislukte. Zeker bij mensen die voor de eerste keer een taart gingen maken. Vandaar dat ik het idee kreeg dat biscuit net even fijner werkt.

Nou ik ben niet zo'n ervaren bakster...maar bij mij is het nog nooit mislukt..
Misschien stortte het in omdat ze de oven te vroeg open deden?

Hmm, dat zou kunnen natuurlijk.
Ik ga het gewoon beide een keer proberen om uit te zoeken wat voor mij het beste werkt.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht; lekkere verjaardagstaart - Pagina 2 Empty Re: Gezocht; lekkere verjaardagstaart

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 9:24

Tuurlijk! Dat mag altijd! Ik wil ook wel een keer biscuitmix uitproberen... maar ik heb vaker bloem, eieren, suiker in huis/dichtbij de hand dan dat ik naar de stad moet rijden om mix te halen. Denk dat ik het dus zo doen uit gemakzucht! Weet ook niet of het anders smaakt. Misschien weet Lejow dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht; lekkere verjaardagstaart - Pagina 2 Empty Re: Gezocht; lekkere verjaardagstaart

Bericht  Summerlovin zo 9 jan 2011 - 9:31

Jip83 schreef:Tuurlijk! Dat mag altijd! Ik wil ook wel een keer biscuitmix uitproberen... maar ik heb vaker bloem, eieren, suiker in huis/dichtbij de hand dan dat ik naar de stad moet rijden om mix te halen. Denk dat ik het dus zo doen uit gemakzucht! Weet ook niet of het anders smaakt. Misschien weet Lejow dat?

Ben ik ook benieuwd naar, hopen dat ze dit leest en het antwoord even afwachten. En de winkel waar ik biscuitmix kan halen is redelijk dichtbij. Dus vandaar dat ik dat eerst probeer.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht; lekkere verjaardagstaart - Pagina 2 Empty Re: Gezocht; lekkere verjaardagstaart

Bericht  Effie_O zo 9 jan 2011 - 21:32

Theedoosje schreef:
Effie_O schreef:Ik heb laatst een erg lekkere taart met kokos, banaan, slagroom en rum. Hoeft ook niet in de oven. Recept moet ik opzoeken, mocht er interesse voor zijn.

Oh ja ben erg benieuwd naar recept als het niet te veel moeite is.

Het recept! Direct gekopieerd vanuit een mail naar mijn oma, dus misschien beetje simpel uitgelegd soms Wink
Officieel is het een ananastaart, die optie heb je dus ook nog. Maar ik heb er banaan van gemaakt.

Kokostaart voor 6-8 personen

Bodem
150 gram bloem
25 gram (fijne) basterdsuiker (ik had gewone, kon nergens fijne vinden)
125 gram boter, in kleine stukjes
1 eetlepel water

Vulling
4,25 dl melk
125 gram kokosmelk
3 eierdooiers
125 gram (fijne) basterdsuiker
50 gram bloem, gezeefd
25 gram geraspte kokos (maar mag van mij wel iets meer)
25 gram gesuikerde ananasstukjes plus wat extra ter garnering (ik had er dus banaan van gemaakt, 25 gram banaan een klein beetje gepureerd en dat er door roeren)
2 el rum of ananassap
3 dl slagroom, geklopt

1. Doe voor de bodem de bloem en de suiker in een kom en kneed de boter erdoor. Voeg het water toe en kneed er een soepel deeg van. Wikkel het deeg in folie en zet het 30 minuten in de koelkast.
2. Rol het deeg uit en bedek hiermee de springvorm. Prik gaatjes in het deeg en zeg het 30 minuten in de koelkast. Bedek de bodem met aluminiumfolie en bakbonen (spliterwten uit een pakje had ik, kun je hergebruiken) en bak hem 15 minuten in een oven op 190 graden. Verwijder de folie en de bonen en bak hem nog eens 15 minuten. Laat de bodem afkoelen.
3. Breng voor de vulling de melk en de kokosmelk tegen de kook aan.
4. Klop de eierdooiers en het suiker tot een schuimend mengsel. Roer de bloem er door. Voeg al roerend de warme melk toe. Doe het mengsel terug in de pan en verwarm het 8 minuten op een laag vuur, tot het dik is. Laat het mengsel afkoelen.
5. Roer de kokos, de ananas (of de banaan puree) en de rum erdoor en vul hiermee de taartbodem. Bedek de vulling met de slagroom en zet hem in de koelkast.
6. Leg voor de versiering nog wat plakjes banaan/stukjes ananas op de taart (ivm bruin worden van banaan is het mooier dat op de dag zelf te doen, als het gegeten gaat worden).
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezocht; lekkere verjaardagstaart - Pagina 2 Empty Re: Gezocht; lekkere verjaardagstaart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum