Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lekkere(light)recepten voor de bbq gezocht

+2
mouette
Sunshine24
6 plaatsers

Ga naar beneden

Lekkere(light)recepten voor de bbq gezocht Empty Lekkere(light)recepten voor de bbq gezocht

Bericht  Sunshine24 ma 19 aug 2013 - 4:36

Hoi allemaal,

Komende zaterdag gaan we vanwege mijn vriend zijn verjaardag bbq. Nu ben ik opzoek naar lekkere salades en gerechten voor bij of op de bbq die niet zoveel calorieën bevatten. Hebben jullie nog leuke/lekkere ideeën?

Groetjes
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 451
Punten : 1441
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Lekkere(light)recepten voor de bbq gezocht Empty Re: Lekkere(light)recepten voor de bbq gezocht

Bericht  mouette ma 19 aug 2013 - 4:57

Groene asperges gemarineerd in sojasaus, olie, limoensap. Op het laatst wat sesamzaad en peper en dan op de bbq.

Salade met geroosterde courgette, feta, cherrytomaatjes en rucola (recept op ah.nl)

Salade van rucola, parmaham, buffelmozzarella en nectarine (recept jamie oliver)

Zalm op de huid bakken op de bbq, eerst aan beide kanten met peper en zout inwrijven.

mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Lekkere(light)recepten voor de bbq gezocht Empty Re: Lekkere(light)recepten voor de bbq gezocht

Bericht  Davinia ma 19 aug 2013 - 5:21

Rucola sla, stukjes brie, walnoten en honing. Die doet het hier altijd erg goed!
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Bericht  Sunshine24 ma 19 aug 2013 - 8:51

mouette schreef:Groene asperges gemarineerd in sojasaus, olie, limoensap. Op het laatst wat sesamzaad en peper en dan op de bbq.

Salade met geroosterde courgette, feta, cherrytomaatjes en rucola (recept op ah.nl)

Salade van rucola, parmaham, buffelmozzarella en nectarine (recept jamie oliver)

Zalm op de huid bakken op de bbq, eerst aan beide kanten met peper en zout inwrijven.

Kan ik die van Jamie Oliver ook online vinden?
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sunshine24 ma 19 aug 2013 - 8:52

Davinia schreef:Rucola sla, stukjes brie, walnoten en honing. Die doet het hier altijd erg goed!
Klinkt ook lekker
Sunshine24
Sunshine24
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  silly-one ma 19 aug 2013 - 10:13

een groene salade met aardbeien, basilcum en geitenkaas.

http://www.leukerecepten.nl/recepten/391-zomersalalde-met-aardbeien
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Destino ma 19 aug 2013 - 18:08

Champignons uithollen, vullen met kruidenkaas en spiesjes maken met stukken paprika en de champignons.
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Bericht  minoessepoes ma 19 aug 2013 - 18:31

Spiesjes maken van courgette, champignons, ui, paprika en kerstomaatjes en die ingredienten even laten marineren in een klein beetje olijfolie, knoflook en rozemarijn.

Pakketjes met witvis met een klein beetje mosterd dille dressing, wat citroen en lente ui in een pakketje op de barbecue.

Kipfilet echt een dag van te voren al marineren in sambal, ketjap, knoflook, citroensap, wat gember en een beetje bruine suiker of honing, dan is het zo lekker op smaak dat er eigenlijk geen sausje meer bij hoeft.

Garnalen marineren in citroenrasp, citroensap, lekker veel knoflook en een beetje olijfolie en daar spiesjes van maken.

En verder misschien wat magere sausjes maken? Ik maak vaak iets tzatziki achtigs van magere kwark, geraspte komkommer, knoflook en wat peper en zout. En ik vind zelf Griekse yoghurt of iets dergelijks met wat komijn gemengd ook al heerlijk.

In de meeste gevallen maak ik een hele simpele dressing voor salades met alleen wat citroensap en  een klein beetje olie, maar bij spinazie salade laat ik bijvoorbeeld vaak de olie al weg, dan vind ik het al heerlijk fris met het citroensap. Of een klein beetje olie, wat balsamico azijn en een beetje Stevia (of honing bijvoorbeeld) als dressing. Zodat de dressing in ieder geval niet heel slecht is. Zoals gister had ik een groene salade met gekookte en afgekoelde erwtjes en boontjes (gewoon een handje uit de diepvries voor het gemak), verse spinazie en ijsbergsla met alleen een rode ui en de balsamicodressing, echt simpel maar heel smaakvol. Of een lekkere spinazie salade met lente-ui, verkruimelde feta, een pijnboompitje en citroensap.

Verder zou ik er denk ik voor kiezen om wat minder brood, gepofte aardappels en aardappel of huzerensalade en wat meer fruit aan te bieden bijvoorbeeld een lekkere fruitsalade en nog een meloen in partjes om af te happen.

Overigens lijkt een salade met rucola, brie en walnoten mij heerlijk, maar brie en walnoten bevatten beide vrij veel calorieen, dat in combinatie met een dressing maakt dat deze salade misschien wel heel lekker is, maar niet echt light.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: