Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

beginnen met bijvoeding

+2
Darius
Mizzie
6 plaatsers

Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty beginnen met bijvoeding

Bericht  Mizzie wo 30 nov 2011 - 9:08

Hoi!

Heb al gezocht met de zoekfunctie, maar kan niet echt het goede antwoord vinden. Wij gaan zo zoetjes aan beginnen met een groente en fruit ,maar ik weet gewoon niet zo goed hoe te beginnen. Op dit moment doen we het zo:

07.00: fles 180+ 6+ 3 scheppen rijstebloem
11.00 fles 150+5
14.30 fles 150 +5
18.00 fles 180 cc
22.30 180 cc + 3 scheppen rijstebloem

Je begint natuurlijk met eerst een paar theelepeltjes en dan bouw je dit op tot een volwaardige hap. Maar begin je dan meteen met fruit EN groente of alleen het een? Daarnaast zouden we graag de laatste fles vervroegen, maar ik weet ook niet zo goed hoe dat aan te pakken. Dit zou mij een ideaal schema lijken:



07. 30 180 cc en rijstebloem
10.00 fruit
11.00 flesje 150/180 cc
14.30 fles 150/180 cc
16.30 groente
20.00 fles 180 cc en rijstebloem


Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ben benieuwd naar jullie aanpak!

XX Mizzie
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Darius wo 30 nov 2011 - 9:15

Dat regelde zichzelf wel. Als ik 1 tip mag geven: laat het hele idee van een schema en vaste tijden los. Kijk wat je kindje nodig heeft en geef het dan. Ik probeerde dan gewoon de hoofdmaaltijden aan te houden en daar tussen wat tussendoortjes.

Chelle had er vanmorgen een soortgelijk topic over.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 9:18

ik zou nu zeker nog geen fles willen laten vallen als je net begint met bijvoeding. In het begin eten ze echt maar een hééél klein beetje, nog geen eierdopje vol. Zodra ze meer gaan eten, dan veranderen de tijden vanzelf wel.


En het wordt aangeraden om met één ding tegelijk te beginnen, groente bijvoorbeeld. Dan drie á vier dagen hetzelfde geven om te kijken of er geen allergische reactie op komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Mizzie wo 30 nov 2011 - 9:25

Darius: Oeps, dat topic heb ik dan gemist! Tijden loslaten.......hmmmmmm na een paar maanden aanmodderen is dat momenteel de enige houvast die ik met mijn dochter heb en vind dat dus best lastig los te laten. Ik ga mijn best doen om haar te volgen.

Rejoy: Ik dacht dat dat binnen een week gebeurd moest zijn? Snapte het schema bij nutricia.nl al niet! Beetje relaxt aandoen en kijken wat R. aangeeft wanneer ze meer wilt!

Tnx dames!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Annie24 wo 30 nov 2011 - 9:37

Wbt de flessen: we hebben Y. alles zelf laten regelen. Hij heeft héél lang op 5 flessen gezeten, denk wel tot 7 maanden ofzo. Toen van de één op de andere dag naar 4 flessen, eigenlijk toen hij zijn groeten en fruit goed at. Hij heeft tot 9,5 maand nog op 4 flessen gezeten en nu sinds een week of 3 krijgt hij 3 flessen.
De laatste fles hebben we niet moeilijk over gedaan, dit heeft hij ook zelf naar voren geschoven. Toen hij klein was kreeg hij hem rond middernacht, toen 23 uur, toen 22 uur, toen 21 uur en nu rond 20 uur. Ik zou hem graag rond 19.30 uur geven zodat hij om 20 uur op bed ligt, maar als we hem voor 20.30 uur op bed leggen gaat hij niet slapen. Om 20.35 uur wel (af en toe denk ik dat hij kan klok kijken Rolling Eyes )

Wbt groente/fruit: wij zijn pas begonnen toen Y. bijna 6 maanden was. Daarvoor had hij nog genoeg aan z'n flessen en sliep tussendoor, dus tijd voor groente/fruit was er ook niet en ik zag het nut er niet van in om eerder te beginnen. We zijn begonnen met groente en daarna fruit. Ik maak zijn eten zelf, dus begon met het invriezen in ijsblokbakjes en gaf dan 1 blokje, daarna 2, toen 3 en zo opgebouwd. Nu krijgt hij 100gram fruit en 200gram groente.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Steep wo 30 nov 2011 - 9:46

Annie24 schreef:Wbt de flessen: we hebben Y. alles zelf laten regelen. Hij heeft héél lang op 5 flessen gezeten, denk wel tot 7 maanden ofzo. Toen van de één op de andere dag naar 4 flessen, eigenlijk toen hij zijn groeten en fruit goed at. Hij heeft tot 9,5 maand nog op 4 flessen gezeten en nu sinds een week of 3 krijgt hij 3 flessen.
De laatste fles hebben we niet moeilijk over gedaan, dit heeft hij ook zelf naar voren geschoven. Toen hij klein was kreeg hij hem rond middernacht, toen 23 uur, toen 22 uur, toen 21 uur en nu rond 20 uur. Ik zou hem graag rond 19.30 uur geven zodat hij om 20 uur op bed ligt, maar als we hem voor 20.30 uur op bed leggen gaat hij niet slapen. Om 20.35 uur wel (af en toe denk ik dat hij kan klok kijken Rolling Eyes )

Wbt groente/fruit: wij zijn pas begonnen toen Y. bijna 6 maanden was. Daarvoor had hij nog genoeg aan z'n flessen en sliep tussendoor, dus tijd voor groente/fruit was er ook niet en ik zag het nut er niet van in om eerder te beginnen. We zijn begonnen met groente en daarna fruit. Ik maak zijn eten zelf, dus begon met het invriezen in ijsblokbakjes en gaf dan 1 blokje, daarna 2, toen 3 en zo opgebouwd. Nu krijgt hij 100gram fruit en 200gram groente.

Zo! Dat vind ik slim, dat ga ik onthouden en ook doen! Thnx!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Mizzie wo 30 nov 2011 - 9:48

Tnx Annie voor je bericht! Hoeveel blokjes is ongeveer een volwaardig '' 4 maanden" potje?
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Annie24 wo 30 nov 2011 - 9:53

Mizzie schreef:Tnx Annie voor je bericht! Hoeveel blokjes is ongeveer een volwaardig '' 4 maanden" potje?

Dat zou je even uit moeten proberen: niet elk ijsblokbakje is namelijk even groot merkte ik Wink
Ik had van die flexibele bakjes. Daarvoor had ik gewoon van die harde plastic bakjes, maar mijn vriend brak die elke keer doormidden als hij er een blokje uit wilde halen (sterke vent :P ) Met die flexibele bakjes had ik dat probleem niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Mizzie wo 30 nov 2011 - 9:56

Ok! Heb idd ook die flexibele ijsbakkies! Had ook ijsblokzakjes.......wat een gehannes! Er zat meer wortel op het aanrecht dan in die zakjes en natuurlijk ook niet goed verdeeld over de ijsblokjes......hoe knullig!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Flower_L wo 30 nov 2011 - 10:00

even een vraag, hier zitten we niet meer in de prakjesperiode, maar toch nieuwsgierig smile


leg je dan het bakje met dat prutje zo in de vriezer? Of nog iets eroverheen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Ezzer wo 30 nov 2011 - 10:00

Ik zou vooral kijken wat ze zelf wil. Bij S. Zijn we ook met een paar lepeltjes begonnen maar al snel had hij daar niet genoeg aan.
S. sliep 's avonds steeds slecht dus op dat moment zijn we de fles gaan vervroegen zodat de fles van 1830 u verviel. Steeds minder in de fles van half 7 en zo verviel hij.
Heb je een speciale reden dat je in de eerste fles ook rijstebloem doet?
Volgens mij had S. dit schema toen hij aan hapjes begon:
7.00u fles 180+6
10.00u fruit
12.00u fles 180+6
16.00u fles 180+6
20.00u fles 180+6
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Annie24 wo 30 nov 2011 - 10:04

Mizzie schreef:Ok! Heb idd ook die flexibele ijsbakkies! Had ook ijsblokzakjes.......wat een gehannes! Er zat meer wortel op het aanrecht dan in die zakjes en natuurlijk ook niet goed verdeeld over de ijsblokjes......hoe knullig!

Dat heb ik ook gehad hoor :P

Wat je evt wel met die zakjes kan doen over een tijdje is daar het sap daar indoen als je dat overhoudt. Ik gebruik de babycook en daarin wordt alles gestoomd. Daardoor blijft er veel vocht achter wat ik af laat koelen en dan in ijsblokzakjes invries. Y. krijgt nu dus regelmatig ipv diksap met water ofzo een paar blokjes van dat vocht evt vermengd met water. Je wordt erg creatief als je al een tijdje bezig bent :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Annie24 wo 30 nov 2011 - 10:08

Flower_L schreef:even een vraag, hier zitten we niet meer in de prakjesperiode, maar toch nieuwsgierig smile


leg je dan het bakje met dat prutje zo in de vriezer? Of nog iets eroverheen?

Ik heb plastic bakken (géén idee meer waar ik die ooit gekocht heb) en daarvan passen de deksels precies op het ijsblokbakje. Natuurlijk klikt het niet vast, maar het sluit er mooi overheen zodat het wel bedekt is.
We hebben hier wel het voordeel dat we 2 vriezers hebben omdat onze hond vlees krijgt ipv brokken, dus altijd genoeg ruimte om de bakjes netjes neer te zetten Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Flower_L wo 30 nov 2011 - 10:11

Annie24 schreef:
Flower_L schreef:even een vraag, hier zitten we niet meer in de prakjesperiode, maar toch nieuwsgierig smile


leg je dan het bakje met dat prutje zo in de vriezer? Of nog iets eroverheen?

Ik heb plastic bakken (géén idee meer waar ik die ooit gekocht heb) en daarvan passen de deksels precies op het ijsblokbakje. Natuurlijk klikt het niet vast, maar het sluit er mooi overheen zodat het wel bedekt is.
We hebben hier wel het voordeel dat we 2 vriezers hebben omdat onze hond vlees krijgt ipv brokken, dus altijd genoeg ruimte om de bakjes netjes neer te zetten Laughing


ok, zo los lijkt me namelijk zo...niet fris ofzo.

trouwens, wat een verwende hond.... een eigen vriezer :P Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Annie24 wo 30 nov 2011 - 10:26

Flower_L schreef:
Annie24 schreef:
Flower_L schreef:even een vraag, hier zitten we niet meer in de prakjesperiode, maar toch nieuwsgierig smile


leg je dan het bakje met dat prutje zo in de vriezer? Of nog iets eroverheen?

Ik heb plastic bakken (géén idee meer waar ik die ooit gekocht heb) en daarvan passen de deksels precies op het ijsblokbakje. Natuurlijk klikt het niet vast, maar het sluit er mooi overheen zodat het wel bedekt is.
We hebben hier wel het voordeel dat we 2 vriezers hebben omdat onze hond vlees krijgt ipv brokken, dus altijd genoeg ruimte om de bakjes netjes neer te zetten Laughing


ok, zo los lijkt me namelijk zo...niet fris ofzo.

trouwens, wat een verwende hond.... een eigen vriezer :P Cool

Klopt, leek mij ook niet zo fris (al zijn er genoeg mama's die het doen als je gaat googelen op zelf fruit/groente hapjes maken...

Hondje hoor, ze is maar 9 kilo en kleiner dan Y. We hebben een Franse Bulldog :P Daarom ook die 2e vriezer. Mevrouwtje eet natuurlijk niet zo veel en om nou elk weekend nieuw vlees te gaan halen voor d'r is ook niet echt fijn. Daarom halen we 1x per maand een hele voorraad en gooien we de vriezer weer vol. Het is trouwens geen vlees wat je gewoon in de supermarkt haalt hoor. Het zit verpakt in rollen van 1 kilo Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

beginnen met bijvoeding Empty Re: beginnen met bijvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum