bijvoeding vraagje
+4
ekjir@M
duckie
Liadan
Teddyaapje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
bijvoeding vraagje
Hoi,
Vandaag is ons kleine mannetje 6mnd en we gaan voor het eerst bijvoeding geven vandaag. We willen het volgens de rapley methode gaan proberen en er staat broccoli op het menu voor vandaag. We willen dit doen tijdens ons avondeten.. Moeders die bijvoeding op de 'reguliere' manier geven kunnen hier trouwens ook op antwoorden denk ik...
Nu vroeg ik me alleen af hoe je dit moet doen en met hoeveel je moet beginnen...
Ik neem aan dat je eerst de broccoli aanbiedt maar hier zal waarschijnlijk niet veel van op gaan...hoelang laat je dit staan voordat je het opruimt en geef je daarna nog wat melk bij, of kunnen we beter wat te voren ook al wat melk geven zodat de ergste honger over is? Hij zit namelijk ook wel eens heel hard te huilen van de honger en dan denk ik niet dat hij de broccoli ook maar ziet staan.
Dus...of beginnen met de broccoli en daarna melk bijgeven
Of eerst de helft van de melk geven, dan broccoli, en dan kijken hoeveel melk hij nog wil?
Hij krijgt trouwens bv maar ik kolf zo goed als alle voedingen...
Thanks!
xx Teddy
Vandaag is ons kleine mannetje 6mnd en we gaan voor het eerst bijvoeding geven vandaag. We willen het volgens de rapley methode gaan proberen en er staat broccoli op het menu voor vandaag. We willen dit doen tijdens ons avondeten.. Moeders die bijvoeding op de 'reguliere' manier geven kunnen hier trouwens ook op antwoorden denk ik...
Nu vroeg ik me alleen af hoe je dit moet doen en met hoeveel je moet beginnen...
Ik neem aan dat je eerst de broccoli aanbiedt maar hier zal waarschijnlijk niet veel van op gaan...hoelang laat je dit staan voordat je het opruimt en geef je daarna nog wat melk bij, of kunnen we beter wat te voren ook al wat melk geven zodat de ergste honger over is? Hij zit namelijk ook wel eens heel hard te huilen van de honger en dan denk ik niet dat hij de broccoli ook maar ziet staan.
Dus...of beginnen met de broccoli en daarna melk bijgeven
Of eerst de helft van de melk geven, dan broccoli, en dan kijken hoeveel melk hij nog wil?
Hij krijgt trouwens bv maar ik kolf zo goed als alle voedingen...
Thanks!
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: bijvoeding vraagje
Wij zijn bij mijn dochter ook begonnen met broccoli. Ze kreeg de eerste maanden de bijvoeding meestal tussen 2 voedingen in of meteen na een borstvoeding. De eerste keren at ze trouwens vrijwel niks.
Ik denk dat het niet gaat werken als je zoontje honger heeft, dus ik zou het niet geven als hij erge honger heeft.
Wij lieten het eten voor haar liggen tot ze geen interesse meer had trouwens.
En dit vond ik altijd een fijn forum als het om bijvoeding op de rapley manier ging: http://bijvoeding.freeforums.org/portal.php
Ik denk dat het niet gaat werken als je zoontje honger heeft, dus ik zou het niet geven als hij erge honger heeft.
Wij lieten het eten voor haar liggen tot ze geen interesse meer had trouwens.
En dit vond ik altijd een fijn forum als het om bijvoeding op de rapley manier ging: http://bijvoeding.freeforums.org/portal.php
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
ik geef mn dochtertje al fruithapjes en dit geef ik altijd voor de fles, dus eerst een paar hapjes fruit en daarna nog een fles. soms drinkt ze hem dan nog leeg maar meestal laat ze wat staan zeker nu ze het fruit wat lekkerder gaat vinden. ik heb nog niet echt een vaste tijd voor het fruit maar soms als ze al heel erg huilt verplaats ik het naar een later tijdstip omdat ze anders echt heel erg honger heeft, moet er nog een beetje een vast tijdstip voor gaan zoeken wat handig is....
succes, ben benieuwd hoe hij het vind
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
In het begin moet je de groenten ook echt als 'bij'voeding zien. Ik gaf de groenten dan niet via de rapley methode omdat mijn zoontje 4 maanden was toen hij begon met groenten maar ik hield gewoon zijn normale schema aan en gaf hem dan rond etenstijd een paar hapjes tot hij er zelf klaar mee was. Pas toen hij 3/4 van een potje +/- 150 gram op at liet ik de fles vallen.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik gaf het in het begin voor de fles, kort daarna gaf ik het erna.
Op een gegeven moment ging ze dan ook minder vand e fles drinken en liet ze deze vallen.
Ik zou inderdaad gewoon eerst de fles geven. Als hij echt honger heeft zal het waarschijnlijk een drama worden als je hem eerst broccoli wil laten eten
Succes en veel plezier!
(Nier vergeten om foto's te maken haha)
Op een gegeven moment ging ze dan ook minder vand e fles drinken en liet ze deze vallen.
Ik zou inderdaad gewoon eerst de fles geven. Als hij echt honger heeft zal het waarschijnlijk een drama worden als je hem eerst broccoli wil laten eten
Succes en veel plezier!
(Nier vergeten om foto's te maken haha)
Gast- Gast
Je moet het eten nu echt nog niet als vervanging zien voor een fles, sowieso met rapley duurt dat vééél langer, het kan wel tot een jaar duren met rapley voordat ze genoeg eten voordat het kindje mindert met de borstvoeding. Wij hebben het eten dan ook tussen de flessen door gegeven en de flessen laten staan zoals we het gewend waren.
Je kunt wat extra broccoliroosjes koken voor hem en gewoon kijken wat hij daarmee gaat doen. Waarschijnlijk de eerste weken niet veel, hij legt de link tussen groente en eten nog niet, dat moet hij spelenderwijs gaan ontdekken. Wij hebben haar helemaal haar gang laten gaan, niet in het mondje geven, niet stimuleren om een hapje te nemen, helemaal niks. Ze krijgt de groente in haar handje of op het blad en dan mag ze eten/smeren/wat ze wil. De eerste weken zoog ze er een beetje op, sabbelde ze een beetje en af en toe zoog ze er bij toeval iets af wat ze dan door slikte. Pas sinds kort eet ze wat meer via rapley, nu pakt ze bewust een stukje eten op om er wat af te happen en door te slikken. Als ze geen zin meer heeft gaat ze met haar platte hand op het eten slaan, om het vervolgens lekker te kneden en in haar haar te smeren (of op ons als we dicht bij zitten), maar dat is prima. Dat is het hele idee van rapley, dat ze spelenderwijs het eten gaan ontdekken, structuren en smaken ontdekken.
Je kunt wat extra broccoliroosjes koken voor hem en gewoon kijken wat hij daarmee gaat doen. Waarschijnlijk de eerste weken niet veel, hij legt de link tussen groente en eten nog niet, dat moet hij spelenderwijs gaan ontdekken. Wij hebben haar helemaal haar gang laten gaan, niet in het mondje geven, niet stimuleren om een hapje te nemen, helemaal niks. Ze krijgt de groente in haar handje of op het blad en dan mag ze eten/smeren/wat ze wil. De eerste weken zoog ze er een beetje op, sabbelde ze een beetje en af en toe zoog ze er bij toeval iets af wat ze dan door slikte. Pas sinds kort eet ze wat meer via rapley, nu pakt ze bewust een stukje eten op om er wat af te happen en door te slikken. Als ze geen zin meer heeft gaat ze met haar platte hand op het eten slaan, om het vervolgens lekker te kneden en in haar haar te smeren (of op ons als we dicht bij zitten), maar dat is prima. Dat is het hele idee van rapley, dat ze spelenderwijs het eten gaan ontdekken, structuren en smaken ontdekken.
Gast- Gast
Zit je op het dragen en voeden forum teddy? Als je daar niet zit, zou je je daar eens aan kunnen melden. Daar hebben ze een hele aparte pijler voor rapley-en (i.c.m. borstvoeding), daar heb ik heel veel van geleerd.
Gast- Gast
ik gaf eerst de fles dan was de ergste honger weg en dan bood ik fruit of groente aan. deed ik het anders om dat at hij er gegarandeerd niks van.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben hier met 5 maanden begonnen, uiteindelijk wel uitgekomen op pureren omdat ze anders helemaal hysterisch wordt met stukjes in haar mond
Ik gaf de hapjes in het begin tussen 2 flessen in, er ging toen ook nog maar weinig naar binnen. Op deze manier had ze geen reuzehonger en zat ze ook niet te vol naar mijn idee en ging het best goed qua tijden. Nu ze wel goed eet 2x per dag ('s morgens fruit en 's avonds groente) heb ik een fles laten vallen. De tijden van de eerste en laatste zijn hetzelfde gebleven en de andere heb ik naar het midden geschoven.
Ik gaf de hapjes in het begin tussen 2 flessen in, er ging toen ook nog maar weinig naar binnen. Op deze manier had ze geen reuzehonger en zat ze ook niet te vol naar mijn idee en ging het best goed qua tijden. Nu ze wel goed eet 2x per dag ('s morgens fruit en 's avonds groente) heb ik een fles laten vallen. De tijden van de eerste en laatste zijn hetzelfde gebleven en de andere heb ik naar het midden geschoven.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zit niet op dat forum, bedankt voor de tip, ga er zeker eens een kijkje nemen!
Ik snap dat de bijvoeding (nu nog) geen vervanging is voor een fles maar ik vroeg me dus af wat het beste moment was om het aan te bieden. Tussen 2 flessen door is hier niet echt handig want dan slaapt meneertje meestal.
We hebben hem zojuist een halve flesvoeding gegeven, toen bij ons aan tafel gezet met broccoli voor zn neus maar hij zit nog niet helemaal goed in de kinderstoel dus uiteindelijk heb ik hem op schoot genomen en een broccoliroosje in zn hand gegeven. Hij stopte het in zn mond en begon er op te zuigen, er kwam een heel klein stukje van in zn mond terecht en dat vond hij maar vreemd en duwde het weer naar buiten.
Toen hij geen interesse meer had in de broccoli hebben we hem de andere helft van de fles gegeven.
Denk dat het redelijk ging voor de eerste keer, hij heeft dan niks binnengekregen maar het ging wel al de mond in...
xx teddy
Ik snap dat de bijvoeding (nu nog) geen vervanging is voor een fles maar ik vroeg me dus af wat het beste moment was om het aan te bieden. Tussen 2 flessen door is hier niet echt handig want dan slaapt meneertje meestal.
We hebben hem zojuist een halve flesvoeding gegeven, toen bij ons aan tafel gezet met broccoli voor zn neus maar hij zit nog niet helemaal goed in de kinderstoel dus uiteindelijk heb ik hem op schoot genomen en een broccoliroosje in zn hand gegeven. Hij stopte het in zn mond en begon er op te zuigen, er kwam een heel klein stukje van in zn mond terecht en dat vond hij maar vreemd en duwde het weer naar buiten.
Toen hij geen interesse meer had in de broccoli hebben we hem de andere helft van de fles gegeven.
Denk dat het redelijk ging voor de eerste keer, hij heeft dan niks binnengekregen maar het ging wel al de mond in...
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik gaf S ook eerst wat melk, daarna wat groente en daarna de rest van de melk. Ook omdat ze anders kwaad werd omdat ze honger had.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
J zat de eerste weken ook nog helemaal niet goed in de stoel, dus gaf ik het ook terwijl ze op mijn schoot zat. Ik geef haar ook vast voedsel als ze niet al te hongerig is. Nu als we wakker worden krijgt ze een korstje brood, tussen de middag wat fruit en bij het avondeten groente. Als ze honger heeft wordt ze er alleen maar boos van, dus ik denk dat het zo prima gegaan is zoals je gedaan hebt!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje over bijvoeding
» Hoe begon jij met de bijvoeding?
» beginnen met bijvoeding
» Bijvoeding vragen
» bijvoeding hoe zat dat ook al weer?
» Hoe begon jij met de bijvoeding?
» beginnen met bijvoeding