Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rijstebloem en bijvoeding

+3
mauwmauw
Teddyaapje
duckie
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 1:12

ik heb nu rijstebloem in huis om dat af en toe iets door de voeding te doen...
gewoon 1,5 theelepel op n fles dus echt nog heel weinig en dat doe ik ongeveer 2x per dag
wanneer zijn julle begonnen met rijstebloem? en hoeveel deden jullie en hoe vaak?
klopt het dat het soms wat klonterig lijkt?

en wanneer zijn jullie begonnen met bijvoeding?
en eerst groente of eerst fruit?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Teddyaapje di 12 apr 2011 - 1:19

Ik heb geen ervaring met rijstebloem, waarom ben je het gaan geven als ik vragen mag?
Met de bijvoeding beginnen we 1 mei, dan is T 6mnd. We gaan het volgens rapley proberen, ik denk dat we beginnen met groente maar ik moet me er eens in gaan verdiepen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 1:22

ben het gaan geven omdat ik soms het idee had dat ze honger bleef houden, bleef continu op dr vuistjes sabbelen. en ze krijgt al 5x ongeveer 180/190 dus dacht doe een klein beetje door 2 flessen om te kijken of dat het is dus ben dat nu aan het uitproberen....

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Teddyaapje di 12 apr 2011 - 1:30

Oke vandaar, sabbelt ze nu minder op dr handjes? T drinkt per voeding verschillend, de eerste en laatste voeding meestal tussen de 200 en 250cc en de 3 voedingen overdag rond de 150cc. Hij komt op een totaal van gemiddeld 1L per dag.

Wanaf wanneer wil jij bijvoeding gaan geven? En hoe gaat het kolven eigenlijk? Voedt je ook nog wel eens zelf of ben je er echt helemaal mee gestopt?

xx Teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 1:37

nou het blijft nog wel wat.... dus misschien is t ondertussen wel n gewoonte van dr geworden
van de bv mogen ze toch zoveel ze willen? is dat dan ook als het meer dan 1L word?

ik weet niet wanneer ik wil beginnen met bijvoeding, aan de ene kant misschien vanaf 4 maand ongeveer al omdat ze verborgen reflux heeft is misschien iets vastere voeding wel fijn voor haar... maar we moeten vrijdag weer naar de kinderarts dus zal het met haar ook eens overleggen.

met kolven gaat het nog steeds goed, heb nu 1,5 week eens bijgehouden wat ik kolf op een dag en dat is eigenlijk elke dag een beetje het zelfde. heb het laatst nog weer eens aan de borst geprobeerd maar de ene kant wou wel eventjes en de andere kant helemaal niet. heb denk ik iets te lang geprobeerd want toen nog de fles gedaan en dat was weer martelen omdat ze toen moe was.. ben er nu zo ver mee dat ik het maar zo laat hoe jammer ik het ook vind maar zo hebben we er beide meer plezier mee. met de fles is ze soms ook nog wel onrustig maar niet zo erg als aan de borst.

moet alleen nog even bedenken hoelang ik het nog vol wil houden... t gaat op zich best lekker zo, alleen merk ik wel dat ik echt mn rust moet pakken en tis wel vermoeiend, laatste voeding beetje laat kolven en dan vroeg weer op om te kolven.

gaat het met jou en kolven ook nog goed? hoevaak kolf je nog als ik vragen mag?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  mauwmauw di 12 apr 2011 - 1:55

ik ben bij bijna 4 maanden begonnen met rijstebloem door de fles(kreeg behoorlijk wat commentaar erop op het forum maar dat daar gelaten)met fruit zijn we begonnen precies met 4 maanden.groente met 5,5 maand maar dat gaat nog niet zo lekker,maar ook meer omdat ik het niet elke dag geef,omdat ik soms niet weet wanneer ik het er tussen door moet doen,mijn zoontje slaapt vrij veel.maar goed morgen is ie 6 maanden dus dan moeten we wel.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  mauwmauw di 12 apr 2011 - 1:56

oja een vriendin van mij haar dochtertje spuugt ook behoorlijk en daar hebben ze bij het cb tegen gezegd dat ze groente moest geven,maar kan beter inderdaad even met de ka overleggen
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 2:03

hier ben ik ook al sinds van t weekend inderdaad met rijstebloem begonnen en ze is vrijdag pas 4 maand... doe er ook maar heel klein beetje door dus maak ook geen papfles van.... t schijnt dat ze het vroeger al veel eerder kregen (maar ja vroeger was natuurlijk veel dingen anders als ik mn moeder zo hoor angel )
was net toevalllig even bij de lactatiekundige en die was er geen voorstander van die zou pas voorzichtig met rijstebloem beginnen met 5.5 maand was haar advies...

ga vrijdag zoieso even met de KA overleggen want ik ben benieuwd of het voor haar wat beter valt dat het wat vaster is....

@mauwmauw, heb je dan fruit ipv en fles gedaan of hoe doe je dat? of gewoon wat tussendoor?


weet iemand waarom ze met BV wachten tot 6 mnd om te beginnen met bijvoeding? met flesvoeding beginnen ze vaak wel eerder toch?

en koken jullie fruit en groente zelf of kopen jullie potjes?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  mauwmauw di 12 apr 2011 - 2:08

nee ik heb het fruit tussen door gedaan,maar toen V boven de 6 kilo zat mochten we van het cb over naar 4 flessen,toen ging het wat makkelijker om tussendoor te geven.

ik maak het fruit zelf ik heb een babycook,daar stoom ik eerst alles in en dan pureer ik het,doe het in bakjes en in de vriezer,elke dag een vers bakje fruit.Als V goed groente eet ga ik het ook doen met de groente nu krijgt hij nog potjes.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 2:14

moet je fruit ook stomen? of lees ik verkeerd?
is zon babycook handig? waar haal je recepten vandaan?

wil aan de ene kant wel zelf gaan koken maar aan de andere kant zijn potjes ook wel makkelijk (hoezo lui Embarassed angel )

het je van het cb nog adviezen/tips gekregen over fruit enzo hoe je dat makkelijk kunt maken en dan geven? zit hij trouwens in de wipper als je hem fruit/groente geeft?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 2:40

Bij BV adviseren ze met 6mnd te beginnen omdat er dan een groter risico is op een allergie ontwikkeling.

Ik ben met 4 maanden met fruit begonnen omdat ze haar flessen amper (leeg) dronk.

Potjes zijn misschien wel handig maar ook vreselijk duur.
Als ze dadelijk goed eet zit je met 2 potjes per dag. Fruit en groente.. Dat tikt flink aan hoor.
Terwijl als je op zondag alles voor 1 week kookt en invriest je ook zo klaar bent, het gezonder is en je veel minder geld kwijt bent :P

Bij de eerste hapjes gaat er nog geen fles weg.
Hier heeft ze alles zelf opgeschoven waardoor er een fles wegviel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 2:43

allergie ontwikkeling... is dat alleen als er allergie in de familie zit dan of maakt dat niet uit?
maar misschien beetje dom hoor Embarassed maar wat zit er dan in flesvoeding waardoor dat weer niet zo is?

ja had wel al gezien dat potjes een dure bedoening word en zeker als lees dat er op gegeven moment 2 potjes door gaan... vanaf wanneer eten ze gewoon met je zelf mee?
moet me er nog maar eens in gaan verdiepen, en ook in rapley methode.... hmmm zo moelijk allemaal zo af en toe angel
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 2:50

Ik heb geen flauw idee. Wellicht omdat ze dan sneller gewend zijn aan andere stoffen dan die je als moeder zijnde via de BV geeft?

Ja, als ik hier potjes zou moeten geven dagelijks dan ben ik rond de 2.50 per dag kwijt.
(Olvarit)

H. eet nu eigenlijk volledig met ons mee. Alleen als wij een keer pizza eten krijgt ze een potje.
Ze at trouwens al vrij vlug mee. Ik maakte het voor haar gewoon apart in een pannetje zodat ik ons eten wel kon kruiden.

Ik vond het handig dat doen ze bijvoorbeeld alleen nog maar groente at om het dan vooruit te maken.
Ook omdat wij toen weleens later aten en ik niet wilde dat zij zo lang moest wachten. Dan haalde ik het 1s ochtends uit de vriezer en was het `s avonds ontdooid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Teddyaapje di 12 apr 2011 - 3:14

duckie schreef:nou het blijft nog wel wat.... dus misschien is t ondertussen wel n gewoonte van dr geworden
van de bv mogen ze toch zoveel ze willen? is dat dan ook als het meer dan 1L word?

Borstvoeding mogen ze idd onbeperkt hebben, als ze aan de borst drinken heb je immers ook geen idee hoeveel ze binnenkrijgen. Flesvoeding bevat altijd dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen maar met borstvoeding is dat afhankelijk van wat jezelf gegeten hebt. Met (verborgen) reflux ligt het volgens mij wel anders (misschien kun je Nillis even pm'en, zij heeft hier ook ervaring mee).

ik weet niet wanneer ik wil beginnen met bijvoeding, aan de ene kant misschien vanaf 4 maand ongeveer al omdat ze verborgen reflux heeft is misschien iets vastere voeding wel fijn voor haar... maar we moeten vrijdag weer naar de kinderarts dus zal het met haar ook eens overleggen.

Ik zou het ook even overleggen, bij borstvoedingbaby's adviseren ze normaal gesproken om met 6mnd met bijvoeding te beginnen, maar ook hierbij weet ik niet hoe het zit bij verborgen reflux.

met kolven gaat het nog steeds goed, heb nu 1,5 week eens bijgehouden wat ik kolf op een dag en dat is eigenlijk elke dag een beetje het zelfde. heb het laatst nog weer eens aan de borst geprobeerd maar de ene kant wou wel eventjes en de andere kant helemaal niet. heb denk ik iets te lang geprobeerd want toen nog de fles gedaan en dat was weer martelen omdat ze toen moe was.. ben er nu zo ver mee dat ik het maar zo laat hoe jammer ik het ook vind maar zo hebben we er beide meer plezier mee. met de fles is ze soms ook nog wel onrustig maar niet zo erg als aan de borst.

moet alleen nog even bedenken hoelang ik het nog vol wil houden... t gaat op zich best lekker zo, alleen merk ik wel dat ik echt mn rust moet pakken en tis wel vermoeiend, laatste voeding beetje laat kolven en dan vroeg weer op om te kolven.

gaat het met jou en kolven ook nog goed? hoevaak kolf je nog als ik vragen mag?

Ik kolf minimaal 6x per dag, T krijgt 5 voedingen, ik kolf om ong. dezelfde tijden en dan nog 1x zolaat mogelijk voordat we zelf gaan slapen. Als ik merk dat mn voeding terug loopt kolf ik vaker, om de 3 of om de 2uur, afhankelijk van hoeveel tijd (en zin) ik heb. Op dagen dat ik werk of bijv. een afpraak heb kolf ik wanneer het het beste uitkomt en probeer ik 4, max 5u tussen het kolven te laten zitten.
Het gaat nog super goed, een tijdje terug had ik een dipje, zag ik het niet meer zo zitten en verlangde ik naar weer wat meer vrijheid maar nu T bijna 6mnd is wil ik er toch nog wat langer mee door blijven gaan, ik denk nu aan 9mnd en misschien zelfs tot een jaar. Hij heeft als hij bijvoeding krijgt toch minder melk nodig dus hoef ik ook niet meer zoveel en vaak te kolven. We hebben ook nog een flinke voorraad in de diepvries dus dat moet wel lukken.

Wat precies de reden is dat kv baby's vaak al vanaf 4mnd aan bijvoeding beginnen, en bv baby's met 6 maand durf ik niet te zeggen. Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...wie weet het antwoord hierop? Ik kan wel een aantal dingen bedenken...
* de samenstelling van je borstvoeding verandert naar behoefte van je baby, met zijn leeftijd mee zeg maar, waardoor hij hier voldoende aan zou moeten hebben tot 6mnd (vanaf dan heeft hij meer behoefte aan met name ijzer) maar waarom ze dan geen andere kv vanaf 4mnd maken weet ik dan ook niet (of is dat er wel?)
* hij krijgt door de borstvoeding antistoffen van jou mee en als je voor de 6 mnd begint met bijvoeding is dat effect minder (of hoe zat dat precies?)
* de borstvoeding neemt de smaak aan van iets wat jij gegeten hebt (heb je bijv. paprika gegeten, dan smaakt je bv naar paprika) waardoor hij al vertrouwd raakt met verschillende smaken en hierdoor sneller gewend is aan bijvoeding (deze heb ik zelf verzonnen, geen idee of dit klopt, van de smaak trouwens wel!)
* de darmpjes zijn pas met 6mnd echt goed ontwikkeld en kunnen dan vastvoedsel goed aan (maar dit is bij kvbaby's ook het geval)

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Diese di 12 apr 2011 - 3:17

Wij zijn met 5 maanden begonnen met bijvoeden.
De tijd tussen de flessen werd steeds korter en ook lukte het doorslapen in eens niet meer, terwijl ze dit als sinds ze twee weken was deed.

Ik geef nu nog halve potjes van maand 4+, tussen de 1e en 2e fles in het fruit en tussen de 3e en 4e fles groente. Omdat dit nog geen volledige voedingen zijn, heb ik nog geen fles laten vallen. Ze heeft dit ook nog echt nodig.

Ik wil het straks zelf gaan maken.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  meisjesmama di 12 apr 2011 - 3:18

Bijvoeding met 6 maanden geven heeft met allergieën te maken en met dat de darmen er soms nog niet klaar voor zijn. Dat heefts niets met borst of flesvoeding. Overigens is rijstenbloem ook bijvoeding.
Mijn oudste had verborgen relux en mij is niet geadviseerd om eerder te beginnen de jongste heeft reflux.

Ik ben met 6 maanden begonnen met beide. De oudste at binnen 3 weken super goed bijvoeding, de jongste ging het pas met 9 maanden goed eten. Dus dat is per kind wel verschillend.

Ik zou me goed laten adviseren door de kinderarts op het cb zeggen ze toch vaak allemaal wat anders.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Teddyaapje di 12 apr 2011 - 3:22

meisjesmama schreef:Bijvoeding met 6 maanden geven heeft met allergieën te maken en met dat de darmen er soms nog niet klaar voor zijn. Dat heefts niets met borst of flesvoeding. Overigens is rijstenbloem ook bijvoeding.
Mijn oudste had verborgen relux en mij is niet geadviseerd om eerder te beginnen de jongste heeft reflux.

Ik ben met 6 maanden begonnen met beide. De oudste at binnen 3 weken super goed bijvoeding, de jongste ging het pas met 9 maanden goed eten. Dus dat is per kind wel verschillend.

Ik zou me goed laten adviseren door de kinderarts op het cb zeggen ze toch vaak allemaal wat anders.

Bij ons op het cb vroegen ze bij de afspraak met 4mnd of wel al aan bijvoeding wilden beginnen (ze gingen er vanuit dat ik geen bv gaf...kun je nagaan hoe weinig baby's dat nog krijgen op die leeftijd). Toen ik zei met 6mnd en volgens rapley gaven ze me een folder mee want volgens hun kon ik best met 4mnd beginnen, en van rapley hadden ze gewoon nog nooit gehoord (ook niet toen ik uitlegde wat het inhield). Ik heb de folder meegenomen, niet dat ik toch eerder zou beginnen maar was wel benieuwd wat daar in stond...werd daarin ook vanaf 6mnd geadviseerd! Ik vroeg me toen wel echt af of ze wel wisten waar ze het over hadden op het cb!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 3:26

ik ga het vrijdag maar na vragen wat de KA adviseerd,ben erg benieuwd wat zij te zeggen heeft.

wat goed zeg dat je min 6x per dag kolft... ik kolf 5x per dag en heeel soms kom ik niet helemaal uit en dan zit ik op 4x, ik zit nu even in een dipje dat ik soms wel eens denk om te stoppen maar aan de andere kant ben ik daar ook nog lang niet aan toe voor mezelf. nu scheelt het denk ik ook wel dat ik nog niet werk (druk zoekende) dus ben wel benieuwd hoe dat zal gaan als ik weer werk. ik kolf nu gemiddeld zon 1150 cc per dag en heb al bijna 1,5 la vol in de vriezer liggen.. heb strax echt geen ruimte meer daar dus dan moet ik even kijken hoe ik dat ga doen Very Happy

jemig dat tikt wel aan inderdaad als je potjes geeft en dan 2.50 per dag kwijt bent... hmm moet me er toch maar eens een beetje in gaan verdiepen

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 3:26

Teddyaapje schreef:
meisjesmama schreef:Bijvoeding met 6 maanden geven heeft met allergieën te maken en met dat de darmen er soms nog niet klaar voor zijn. Dat heefts niets met borst of flesvoeding. Overigens is rijstenbloem ook bijvoeding.
Mijn oudste had verborgen relux en mij is niet geadviseerd om eerder te beginnen de jongste heeft reflux.

Ik ben met 6 maanden begonnen met beide. De oudste at binnen 3 weken super goed bijvoeding, de jongste ging het pas met 9 maanden goed eten. Dus dat is per kind wel verschillend.

Ik zou me goed laten adviseren door de kinderarts op het cb zeggen ze toch vaak allemaal wat anders.

Bij ons op het cb vroegen ze bij de afspraak met 4mnd of wel al aan bijvoeding wilden beginnen (ze gingen er vanuit dat ik geen bv gaf...kun je nagaan hoe weinig baby's dat nog krijgen op die leeftijd). Toen ik zei met 6mnd en volgens rapley gaven ze me een folder mee want volgens hun kon ik best met 4mnd beginnen, en van rapley hadden ze gewoon nog nooit gehoord (ook niet toen ik uitlegde wat het inhield). Ik heb de folder meegenomen, niet dat ik toch eerder zou beginnen maar was wel benieuwd wat daar in stond...werd daarin ook vanaf 6mnd geadviseerd! Ik vroeg me toen wel echt af of ze wel wisten waar ze het over hadden op het cb!

ja soms daar op het cb heb ik ook wel eens mn twijfels over bepaalde dingen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  meisjesmama di 12 apr 2011 - 3:32

Mijn beide meiden hebben kma en als nog adviseerde het cb dat ik wel met 4 maanden rustig aan kon beginnen.
Mijn jongste loopt nu onder controle bij meerdere dingen: kinderarts, diëtiste, logopediste enz en nu durven ze niets meer te zeggen.
Ik kom daar echt alleen voor controle van lengte en gewicht en de prikken. Voor de rest bepalen de kinderartsen het wel.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Teddyaapje di 12 apr 2011 - 3:36

duckie schreef:ik ga het vrijdag maar na vragen wat de KA adviseerd,ben erg benieuwd wat zij te zeggen heeft.

wat goed zeg dat je min 6x per dag kolft... ik kolf 5x per dag en heeel soms kom ik niet helemaal uit en dan zit ik op 4x, ik zit nu even in een dipje dat ik soms wel eens denk om te stoppen maar aan de andere kant ben ik daar ook nog lang niet aan toe voor mezelf. nu scheelt het denk ik ook wel dat ik nog niet werk (druk zoekende) dus ben wel benieuwd hoe dat zal gaan als ik weer werk. ik kolf nu gemiddeld zon 1150 cc per dag en heb al bijna 1,5 la vol in de vriezer liggen.. heb strax echt geen ruimte meer daar dus dan moet ik even kijken hoe ik dat ga doen Very Happy

jemig dat tikt wel aan inderdaad als je potjes geeft en dan 2.50 per dag kwijt bent... hmm moet me er toch maar eens een beetje in gaan verdiepen


Ik denk dat ik rond de 4mnd de dip heb gehad dat ik het even niet meer zag zitten. Het is opzich wel een hele opgaaf dat kolven, omdat het toch een hoop geplan is en er steeds rekening mee moet houden, maar ik ben wel altijd binnen 10min. klaar en ga dan fijn even op de slaapkamer zitten met de tv aan of met de WIJ of lees even in oei ik groei en dan zijn de flesjes vol voordat ik er erg in heb Very Happy

Wat vervelend dat je nog geen werk hebt gevonden! Probeer maar goed te genieten van de extra tijd die je met je kleine meid samen hebt! Laat je nog even weten wat de ka zei?

Hier lag de vriezer ook bomvol (we hebben nog maar 1 la voor onszelf) en heb erover gedacht om een gedeelte bij mijn (schoon)ouders in de vriezer te leggen maar ben eerst begonnen aan de melk van december, die had ik zo ingevroren dat ze veel plek nodig hadden, nu heb ik alleen nog maar ijsklont melk, die neemt wat minder ruimte in beslag en nu kan er dus nog een beetje bij...

Ik probeer T trouwens wel nog 1x per dag/ per 2 dagen aan te leggen zodat hij het niet verleert en het in 'noodgevallen' dus wel kan. De ene keer drinkt hij super goed, de andere keer helemaal niet of maar half. Dan kolf ik alsnog en krijgt hij die melk meteen in de fles.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 3:38

meisjesmama schreef:Mijn beide meiden hebben kma en als nog adviseerde het cb dat ik wel met 4 maanden rustig aan kon beginnen.
Mijn jongste loopt nu onder controle bij meerdere dingen: kinderarts, diëtiste, logopediste enz en nu durven ze niets meer te zeggen.
Ik kom daar echt alleen voor controle van lengte en gewicht en de prikken. Voor de rest bepalen de kinderartsen het wel.

Toen H nog onder controle was bij de KA ging ik ook alleen uit van haar advies!
Anders hoor je dingen van de KA, het CB en je HA... Nou, dan weet je het op den duur ook niet meer hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  ekjir@M di 12 apr 2011 - 6:37

Hier ook een flinke reflux-klant. Wij zijn met 3,5 maand al begonnen met langzaam wennen aan groenten en fruit. In het begin stoomde ik een peer of gaf een geprakte banaan. ´s Avonds kreeg hij wel een potje van olvarit, de bruine bonen vond hij errug lekker en de worteltjes met aardappel omdat dat iets dikker is door de aardappel.

J. krijgt nu trouwens olvaritpotjes en als ze 6 maanden zijn ben je nog geen 2,50 kwijt maar het schiet wel lekker op. Ik kook ook vaak met het opperdepopboek van albert heijn, daar staan ook een hoop dingen in.

Wij zijn ook ivm de reflux, vroeg, overgestapt op vastere voeding op aanraden van het CB. Hij heeft nu steeds minder last van de reflux. Alleen z´n flesvoeding blijft er uit komen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  duckie di 12 apr 2011 - 10:15

@ Ekjir@m - wat fijn dat hij nu minder last heeft van de reflux zeg, daarom zit ik ook te denken om al te gaan beginnen met vastere voeding, dus ben benieuwd wat de KA zegt daarover.... waarom stoom je een peer eigenlijk? en stoom je alle fruit?

@ hazeltje - ja denk dat ik ook gewoon het advies van de KA ga volgen want zoals je al zegt krijg je dan van verschillende mensen adviezen en dan weet je het niet meer (en zo onzeker als ik soms al kan zijn Embarassed moet je daarvoor nie bij mij zijn)

@ teddyaapje - ik zal nog even laten weten ja wat er vrijdag uitkomt. ben zeker nog aan het genieten van de tijd die ik nu samen met haar heb, is aan de ene kant ook wel lekker hoor. ik zit tijdens het kolven meestal lekker achter mn laptop dus ook wel lekker ontspannen mn eigen ding doen.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  meisjesmama di 12 apr 2011 - 10:24

Toch blijft apart dat de ene arts of cb zegt met reflux moet je eerder beginnen met bijvoeding.
En bij mij 1 met verborgen reflux en 1 met erge reflux dat het juist niet geadviseerd word om eerder te beginnen maar dat zal ook wel mede mee spelen dat ze KMA hebben.
Want de 1 ste fruithappen zijn toch ook als purree gemaakt en dus dun.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rijstebloem en bijvoeding Empty Re: rijstebloem en bijvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum