Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bv, bijvoeding en productie

+4
Wennes
Sanne
Happydobby
MADDIE
8 plaatsers

Ga naar beneden

bv, bijvoeding en productie Empty bv, bijvoeding en productie

Bericht  Muppetje zo 14 apr 2013 - 22:36

Toch even een apart topic, sorry Wink

Toen L wat meer ging drinken ben ik twee keer gaan kolven ipv drie. Eerst merkte ik dat niet qua productie, maar inmiddels wel.

Nu eet ie natuurlijk best aardig al, dus heel raar is het misschien niet. Toch ben ik stiekem wat huiverig, is het allemaal nog wel genoeg...

Wanneer merkten jullie dat je minder ging kolven toen je kindje bijvoeding kreeg?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv, bijvoeding en productie Empty Re: bv, bijvoeding en productie

Bericht  MADDIE zo 14 apr 2013 - 23:01

Ik zit precies met hetzelfde! Ben benieuwd naar reacties!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Happydobby zo 14 apr 2013 - 23:06

Niet zozeer met kolven maar toen mijn zoon bijvoeding kreeg wilde hij steeds minder bij mij drinken. Met 8 maanden toen besloten om af te gaan bouwen want ik had met 3 a 4 voedingen niet meer genoeg. Hij dronk s'nachts ook nooit dus ik vond het toen wel goed zo.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sanne zo 14 apr 2013 - 23:57

Ik merkte rond de 8 maanden dat ik minder kolfde. Ik moest een keer extra kolven om de voedingen voor het KDV bijeen te krijgen. Op het KDV gooiden ze steeds delen voeding weg, omdat mijn dochter dat niet meer dronk, dus toen ben ik overgegaan op een voeding minder. Sinds een week of twee eet en drinkt mijn dochter beter, nadat ze ruim 3 maanden vooral op borstvoeding heeft geleefd en nu merk ik dat de voeding overdag nog meer terugloopt. Maar nog steeds genoeg voor wat ze wil drinken, dus prima. Heb jij dat gevoel niet, dat het wel genoeg is?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Muppetje ma 15 apr 2013 - 0:06

Jawel hoor, heb wel het idee dat het genoeg is. Soms kolf ik niet helemaal genoeg maar dan kolf ik thuis een keer extra.
Als ik met m thuis ben drinkt ie ook minder en korter. Viel me alleen wel op dat het echt minder is

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Sanne ma 15 apr 2013 - 1:12

Als hij goed eet, is het ook wel logisch dat hij minder drinkt. Het gaat gewoon hartstikke goed dus! Drinkt hij 's nachts nog of niet?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Wennes ma 15 apr 2013 - 1:16

Ik geef D nog sochtends en savonds bv, maar dit zal niet veel meer zijn want mijn borsten zijn erg leeg.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Muppetje ma 15 apr 2013 - 1:29

Sanne schreef:Als hij goed eet, is het ook wel logisch dat hij minder drinkt. Het gaat gewoon hartstikke goed dus! Drinkt hij 's nachts nog of niet?

Meestal wel, een keer. Dan maakt ie de grote slagen denk ik eigenlijk...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Darius ma 15 apr 2013 - 3:14

E is bijna net zo oud als jouw L. Hij krijgt nog steeds twee flesjes mee van 170 cc en 140 cc (ongeveer, het kan eens 160/150 zijn, of 180/120). Ik kolf meestal 2 x overdag, maar als ik erg weinig heb, zoals vandaag (nog maar 2x 100 cc) dan kolf ik nog een keertje extra in de avond, of ik haal wat uit de vriezer. Ik merk nog niet echt dat mijn productie aan het teruglopen is door de bijvoeding, hoewel Elise eet als een bootwerker. Mijn productiedips hebben meer te maken met mijn cyclus. 24 juni loopt mijn kolfrecht af, maar dan heb ik ook bijna zomervakantie (6 weken, werkzaam in het onderwijs) dus dan hoef ik me een tijd niet druk te maken over het kolven. We starten dan weer na de zomervakantie en dan is Elise bijna een jaar oud. Ik hoop en denk dat mijn productie dan stabiel genoeg is om 1x te kolven in de middag of wellicht zelfs helemaal niet meer.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Muppetje ma 15 apr 2013 - 3:20

Hoeveel eet E op n dag Darius?

Als L negen maanden is wil ik een keer gaan kolven in mn pauze, t is niet anders...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan ma 15 apr 2013 - 5:04

Toen de kinderen 6 maanden waren en met bijvoeding begonnen, ben ik in plaats van 3 keer 2 keer gaan kolven. Ik kolfde toen minder in totaal omdat ik 1 keer minder kolfde. Vanaf 8 of 9 maanden ongeveer kolfde ik per keer wat minder. Ik kolfde bij mijn zoon op een werkdag niet meer helemaal genoeg, maar dan kolfde ik op mijn vrije dagen bij in de ochtend, zo heb ik nooit tekort gehad. Met 11 maanden ben ik bij allebei 1 keer gaan kolven.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Wennes ma 15 apr 2013 - 6:48

Wennes schreef:Ik geef D nog sochtends en savonds bv, maar dit zal niet veel meer zijn want mijn borsten zijn erg leeg.

Ik zie dat de rest van mijn post niet geplaatst is hahaha.

D eet dus ook goed betreft bijvoeding dus hij zal niet veel meer nodig hebben. Ik geef hem wel tussen de middag flesvoeding bij de boterham. Toen ik hem nog bv gaf en dus 3x op een dag voedde was de productie nog goed, nu ik nog maar 2x geef stort het in. Ik denk ook dat het binnen nu en een paar dagen/weken voorbij zal zijn.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Darius ma 15 apr 2013 - 7:23

Muppetje schreef:Hoeveel eet E op n dag Darius?

Als L negen maanden is wil ik een keer gaan kolven in mn pauze, t is niet anders...

E doet het nu ongeveer zo:

0630 u: borstvoeding
0700 u: paar hapjes brood van mijn boterham
1100 u: borstvoeding of een grote fles van 170 cc gekolfde melk
1400 u: borstvoeding, voor de fruithap (niet op het kdv, alleen als ik live voed)
1400 u: fruithap, ongeveer driekwart banaan of een halve peer of ongeveer 6 druiven (voor je idee, haha!)
1600 u: borstvoeding of een flesje van 130 cc gekolfde melk
1800 u: borstvoeding (alleen live) en meteen daarna avondeten: ongeveer 3 a 4 stronkjes broccoli ter grootte van haar vuist, of zoals vanavond 6 geschrapte worteltjes (uit zo'n zakje van de Appie) vaak ook nog wel een paar gebakken aardappeltjes van mijn bord mee. Daarna eet ze 1 of 2 hapjes yoghurt uit mijn bakje mee.
1900 u: borstvoeding(live) en daarna slapen
2200 u: borstvoeding(live)

Het ligt echt aan de periode van de maand of ze nog snachts komt voor een voeding (of twee keer) ik ga nu weer de week voor mijn menstruatie begint in, dus ik kan mijn borst nat maken....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Muppetje ma 15 apr 2013 - 20:02

Dankje Darius. Zoiets eet L ook, soms wel meer nog

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Dora ma 15 apr 2013 - 20:13

Wennes schreef:
Wennes schreef:Ik geef D nog sochtends en savonds bv, maar dit zal niet veel meer zijn want mijn borsten zijn erg leeg.

Ik zie dat de rest van mijn post niet geplaatst is hahaha.

D eet dus ook goed betreft bijvoeding dus hij zal niet veel meer nodig hebben. Ik geef hem wel tussen de middag flesvoeding bij de boterham. Toen ik hem nog bv gaf en dus 3x op een dag voedde was de productie nog goed, nu ik nog maar 2x geef stort het in. Ik denk ook dat het binnen nu en een paar dagen/weken voorbij zal zijn.

Dat heb je dan toch ondanks je eerste twijfels etc maar even volbracht! Ruim 9 maanden voeden!!! :cheering:
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud