Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik wil nóg een studie volgen..

+2
_Femme
Chicksel
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  Chicksel ma 11 maa 2013 - 7:56

Hey dames,

Ik ben 23 en over 1½ jaar ben ik klaar met mijn opleiding. Ik ben dan nog net geen 25 en ik wil dan nog heel graag een opleiding volgen! De opleiding die ik nu doe vind ik leuk maar ik zie mijzelf niet jáááren in dit werkveld werken. Ik wil daarom nóg een opleiding doen, totaal iets anders dan wat ik nu doe maar wel iets wat mij echt al jaren trekt. En een opleiding/vakgebied wat mij heel interessant lijkt. Dat zijn mijn voordelen.

De nadelen zijn er helaas ook: die opleiding duurt 3-4 jaar en dat zou dus betekenen dat ik 28/29 ben als ik afgestudeerd ben, best oud vind ik zelf (mijn gevoel zegt dat voornamelijk) en ook omdat mijn vriend en ik een kinderwens hebben. Als ik 24 was dan zou ik klaar zijn, 2 jaartjes werken en dan aan kindertjes beginnen smile Maar als ik verder ga met studeren schuift dat zo 4 jaar op. En mijn volgende nadeel: de eeuwige student. Mijn vriend werkt al vanaf zijn 21ste en ik studeer nu nog en misschien over 3 jaar nog steeds. Ik weet niet maar op de één of andere manier knaagt dat.

Wat is jullie mening?

Chicksel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 63
Registratiedatum : 05-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  _Femme ma 11 maa 2013 - 8:00

Is er geen mogelijkheid om binnen een bedrijf/instelling je nog te laten bijscholen? Of een avondschool naast je werk? Of zie je het echt niet zitten om te gaan werken in het gebied waar je nu voor studeert?

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  TukTuk ma 11 maa 2013 - 8:03

Waarom niet nu stoppen dan met je huidige opleiding en aankomend jaar al aan die andere opleiding beginnen? Dat scheelt dan toch alweer een jaar,.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  _Femme ma 11 maa 2013 - 8:07

AngelNyn schreef:Waarom niet nu stoppen dan met je huidige opleiding en aankomend jaar al aan die andere opleiding beginnen? Dat scheelt dan toch alweer een jaar,.

Ik kan me voorstellen dat als je 3 jaar gestudeerd hebt je wel dat papiertje wilt hebben.. Dan kun je dat ene jaar nog wel "uitzitten".

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  TukTuk ma 11 maa 2013 - 8:22

_Femme schreef:
AngelNyn schreef:Waarom niet nu stoppen dan met je huidige opleiding en aankomend jaar al aan die andere opleiding beginnen? Dat scheelt dan toch alweer een jaar,.

Ik kan me voorstellen dat als je 3 jaar gestudeerd hebt je wel dat papiertje wilt hebben.. Dan kun je dat ene jaar nog wel "uitzitten".

Ligt er beetje aan, als je zeker weet dat je toch niet in die sector wilt werken, en "tijd" het probleem s bij een extra studie.. En daarbij, als je al een diploma hebt en je doet nog een bachelor, dan betaal je toch instellingsgeld? Dan kan je beter stoppen voordat je afgestudeerd bent.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  sawasdee ma 11 maa 2013 - 8:39

Hier zit ik ook een beetje mee..
Ik ben na mijn MBO direct doorgegaan naar een deeltijd HBO. Als alles goed gaat, zal ik in juni dit jaar afstuderen.
Ergens wil ik heel graag psychologie gaan studeren, maar deze valt echter al af, omdat er in de regio geen deeltijd variant is.
Daarbij komt dat ik nu bijna 26 ben, en ik ook wel toe ben aan het 'leven'.
Hoewel ik nu ook 36 per week werk, en dus al in het werkveld sta, heb ik toch het gevoel dat ik nog steeds echt 'student' ben.

Ik kan me je gevoel dus wel voorstellen. Aangezien ik nu in een herstellende fase zit met mijn ex, zitten er voorlopig geen kindjes in. Zou het wel de bedoeling zijn om op korte termijn serieus te zijn over kindjes, zou ik voor nu absoluut stoppen na het behalen van mijn diploma. En wie weet wat er te behalen valt met intern bijscholen etc.
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  Niekske ma 11 maa 2013 - 8:44

Gaan voor die studie. Ik heb na een studie van 6 jaar, vier jaar gewerkt en ik heb nu toch de overstap gemaakt naar een ander vakgebied. Ik werk drie dagen en ga twee dagen per week naar school. De opleiding duurt zeker 2 jaar en ik ben nu 29. Ik was mijn werk zo ontzetten zat, het vrat zoveel energie om iets te doen dat je gewoon echt niet leuk vindt! Ik ben ontzettend blij dat ik de switch gemaakt heb, ik zit zoveel lekkerder in mijn vel, ik ga met plezier naar mijn werk en ik haal er veel energie uit. Echt, je moet nog de rest van je leven werken, dus het kan maar beter iets zijn waar je helemaal achter staat.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  Arwyn ma 11 maa 2013 - 23:28

Een deeltijdopleiding zou ik nog wel willen doen, maar voltijd studeren lijkt mij persoonlijk niets meer..
Is heel persoonlijk natuurlijk. En als je echt weet dat je die opleiding wil doen en dat je daar in wil werken, zou ik het er wel voor over hebben.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  Gast wo 13 maa 2013 - 21:47

Herken je verhaal wel gedeeltelijk. Heb zelf geen kinderwens, dus dat speelt geen rol bij ons. Maar wilde na mijn opleiding nog een opleiding doen voor de ervaring en kans op een betere baan in de toekomst (wel in hetzelfde beroepsveld). Gigantisch lopen twijfelen tijdens mijn examenjaar, wel of niet doen. Ben ik niet te oud, past dit bij het werkend leven van mijn vriend, zo loop ik salaris mis en moet ik op studentenniveau blijven leven etc.

Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en verder gaan studeren. Geen minuut spijt van gehad! Ik ben nu al bijna weer op de helft, dus wat is vier jaar nu eigenlijk? Zo voorbij! En je hebt er waarschijnlijk de rest van je leven plezier en profijt van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik wil nóg een studie volgen.. Empty Re: Ik wil nóg een studie volgen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum