Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met je kinderen op vakantie dit jaar

+18
Fiwen
Nana
Tania
maiadebij
Dolphinne
Dora
PapillonRose
moepie
knets
xxjojootjexx
Bruintje Beer
Susan
LindaK
Darius
Tazz
Lindsya
Dikkie_Dik
PiP
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met je kinderen op vakantie dit jaar Empty Met je kinderen op vakantie dit jaar

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 4:11

Waar gaan jullie heen met jullie kinderen? Wij willen eigenlijk wel naar het buitenland, maar vragen ons af wat praktisch is en leuk is voor kinderen. Wat zijn jullie ervaringen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Met je kinderen op vakantie dit jaar Empty Re: Met je kinderen op vakantie dit jaar

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 4:15

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar! Wij willen van de zomer ook even weg maar B. is dan pas zo'n 8-9 maanden oud. Dus ik lees even mee, misschien komen er nog handige tips naar voren!

Gast
Gast

Met je kinderen op vakantie dit jaar Empty Re: Met je kinderen op vakantie dit jaar

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 4:17

Wij gaan dit jaar twee keer naar Marokko, maar als wij daar geen huis zouden hebben, waren we denk ik niet verder dan Belgie of Duitsland gegaan. Al dat sleepwerk en een stuk reizen lijkt mij niets met zulke kleintjes. Nu hoeven we alleen kleren (en denk de kinderwagen) mee te nemen aangezien daar alles al is.

Als ze iets ouder zijn wellicht naar Zuid-Frankrijk of Italie naar een park/camping waar Nederlandstalige animatie aanwezig is.
Of met de hele familie in een villa.

Gast
Gast

Bericht  PiP zo 2 jan 2011 - 4:18

En ook ik lees mee!
Mij lijkt Italie wel mooi, maar Nederland zou ook goed zijn.

Ik hou wel van wat nieuwere parken.. Wie heeft DE tip!?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Dikkie_Dik zo 2 jan 2011 - 4:59

Wij zijn momenteel druk aan het zoeken dus ik ben ook benieuwd naar tips!

Wij zitten te kijken voor Mallorca met het vliegtuig of Italië met de auto...
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Lindsya zo 2 jan 2011 - 5:14

Wij gaan dit jaar drie weken na Turkije met het vliegtuig. We zijn de eerste keer geweest toen ons zoontje anderhalf jaar was met het vliegtuig en dat is goed bevallen. Nu is die deze zomer vier jaar en we gaan weer met vliegtuig. Hij vind het helemaal geweldig in het vliegtuig. Hij heeft zijn eigen trolley met speelgoed, boekjes en snoepjes erin en hij vermaakt zich prima. We zatten in all-in hotel, er was zat te doen voor de kinderen en zwembad met glijbaan. S'avonds gingen we de stad in en onze zoon sliep soms wel of soms niet in de buggy.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 5:45

Wij gaan 2 weken naar Turkije. Het is de eerste keer dat we dan met zijn 3tjes op vakantie gaan. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 5:51

Wij zouden eigenlijk komend jaar naar krakau gaan en dan naar Auswitsch maar we hebben de plannen toch maar gewijzigd met de baby die er dan ook is.
Waarschijnlijk gaan we nu heel spannend naar een bungalow in Friesland Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 5:52

Wij blijven gewoon in nederland en dan gaat we één of twee keer een weekendje weg. Wij zijn sowieso niet van de lange, verre vakanties en voor Y. hoeven we het nog niet te doen. We wachten dan gewoon mooi weer af en dan boeken we wat aan de kust of aan een meer ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 6:51

Wij zijn toen dylan nog geen jaar was naar menorca geweest en dat is echt een aanrader! Niet lang vliegen, mooi eiland en niet teveel 'zuip'toeristen smile Echt een kindvriendelijk eiland! Verder zijn we gewoon naar frankrijk en italië gereden en in huisjes 'gekampeerd' en een stacaravan gehuurd.
Ook zijn we met Dylan *toen al ruim 2* naar de dominicaanse geweest. Dit was wel ver vliegen maar Dylan deed het super!

Nu gaan we in maart 16 dagen naar Egypte. Dylan is dan 3,5 en Lynn een maand of 8. Dit gekozen omdat het niet te ver vliegen is ongeveer 5 uur en zon zeker is in deze periode. En in September gaan we nogmaals naar Menorca omdat dit echt goed bevallen is maar in het voorseizoen is het weer gewoonweg niet warm genoeg.

Landal huisjes doen het ook altijd erg goed, vond het land van bartje echt een uitschieter! Erg leuk!

En ja, met 2 kids *of 1* is het gewoon een gesleep aan spullen maar niet te moeilijk doen, iets vergeten? Pech Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lindsya zo 2 jan 2011 - 7:02

Petra* schreef:Wij zijn toen dylan nog geen jaar was naar menorca geweest en dat is echt een aanrader! Niet lang vliegen, mooi eiland en niet teveel 'zuip'toeristen smile Echt een kindvriendelijk eiland! Verder zijn we gewoon naar frankrijk en italië gereden en in huisjes 'gekampeerd' en een stacaravan gehuurd.
Ook zijn we met Dylan *toen al ruim 2* naar de dominicaanse geweest. Dit was wel ver vliegen maar Dylan deed het super!

Nu gaan we in maart 16 dagen naar Egypte. Dylan is dan 3,5 en Lynn een maand of 8. Dit gekozen omdat het niet te ver vliegen is ongeveer 5 uur en zon zeker is in deze periode. En in September gaan we nogmaals naar Menorca omdat dit echt goed bevallen is maar in het voorseizoen is het weer gewoonweg niet warm genoeg.

Landal huisjes doen het ook altijd erg goed, vond het land van bartje echt een uitschieter! Erg leuk!

En ja, met 2 kids *of 1* is het gewoon een gesleep aan spullen maar niet te moeilijk doen, iets vergeten? Pech Very Happy

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel mee vind vallen met het gesleep. In de meeste hotel of vakantiehuis heb je bedjes dus die hoef je niet mee te nemen. Alleen kleren en misschien luiers moet je meenemen. Je geef je kind een trolley met speelgoed mee en dat is het. En als het kind heel de dag bezig op vakantie kijkt die wel weinig na zijn speelgoed om. En je kan het meeste misschien ook kopen op je vakantieadres.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:14

Wij zijn afgelopen jaar naar de sprookjescamping geweest in de Vechtstreek. Was een dikke aanrader voor mensen die van kamperen houden. Het was een kindercamping en voor iedere leeftijd was wel iets leuks te beleven. Nu gaan we weer naar zo'n soort camping dit jaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 7:38

Snoepy87 schreef:Wij gaan 2 weken naar Turkije. Het is de eerste keer dat we dan met zijn 3tjes op vakantie gaan. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Wij ook. We zitten in een rustig dorpje maar met het busje ben je binnen 10 minuten in de grote stad.
Wij zijn voor 12 dagen naar Turkije minder kwijt dan 10 dagen op een camping in Frankrijk.
Plus dat je niet zelf hoeft te koken, geen boodschappen hoeft te doen en bovenal niet zelf hoeft te rijden.

Gast
Gast

Bericht  Tazz zo 2 jan 2011 - 7:41

Wij vliegen naar Macedonië.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius zo 2 jan 2011 - 7:41

Toen Laurens twee maanden oud was hebben we een rondreis gemaakt door Noorwegen. Gewoon met eigen auto en een tentje. Zeker met zo'n kleintje vind ik het gesleep aan spullen reuze meevallen. Scheelt natuurlijk dat ik borstvoeding gaf. Noorwegen is een echte aanrader, heerlijk rustig, niet zo enorm toeristisch. Zeker als je van kamperen houdt.

Afgelopen zomer zijn we twee weken naar Italie geweest. Wederom in hetzelfde tentje...en het was echt prut, omdat het elke dag heeft geregend. Ik heb welgeteld 1x in korte broek buiten gezeten, verder was het trui en jas aan. En dan is een camping met een dreumes die nog niet loopt echt verschrikkelijk. het was dat mijn schoonouders er ook waren met de camper, anders hadden we onze spullen gepakt en naar de zon gereden.

Juist met de auto vind ik dat je minder gesleep hebt met spullen. Je stouwt er alles in en je haalt eruit wat je nodig hebt. Ik zou met een baby/dreumes/peuter niet zo snel gaan vliegen.

Als vakantielandtip wil ik graag Duitsland nog meegeven. Redelijk goedkoop en veelzijdig. Als je in een huisje wilt: www.novasol.nl
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius zo 2 jan 2011 - 7:44

Hazeltje schreef:
Wij zijn voor 12 dagen naar Turkije minder kwijt dan 10 dagen op een camping in Frankrijk.
Plus dat je niet zelf hoeft te koken, geen boodschappen hoeft te doen en bovenal niet zelf hoeft te rijden.

Het ligt er natuurlijk geheel aan welke camping en hoeveel je uitgeeft aan eten en drinken. Dat kan heel goedkoop hoor! Als de kids hier een jaar of 4 / 5 zijn, dan gaan wij ook weer de boerencampings opzoeken. Lekker een beetje rondrennen met vriendjes en vriendinnetjes vond ik vroeger veel leuker dan een animatieteam.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  LindaK zo 2 jan 2011 - 7:44

Wij zijn vorig jaar mei naar Italie geweest, D.aan werd daar 1 jaar. De reis was prima te doen! Helaas hadden we alleen maar regen, dus zijn we na 4 dagen weer teruggereden smile
Wat betreft het gesleep, dat vind ik met een auto erg meevallen. We hebben de auto gewoon vol gestopt, haha!

Nu zijn we een week terug van Tenerife. D.aan is nu 20 maanden, de vliegreis (4uur) was ook heel goed te doen.
En het gesleep met een vliegreis valt helemaal mee, er kan gewoon niet zoveel mee smile Alleen het hoognodige, luiers en dat soort dingen hebben we gewoon daar gekocht.

We hebben in beide gevallen gekozen voor een accomodatie waar in de omgeving genoeg te doen/te zien was.

LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 8:14

Darius schreef:
Hazeltje schreef:

Het ligt er natuurlijk geheel aan welke camping en hoeveel je uitgeeft aan eten en drinken. Dat kan heel goedkoop hoor! Als de kids hier een jaar of 4 / 5 zijn, dan gaan wij ook weer de boerencampings opzoeken. Lekker een beetje rondrennen met vriendjes en vriendinnetjes vond ik vroeger veel leuker dan een animatieteam.

Dat klopt, maar daar moet je dan ook wel het type voor zijn Very Happy
Wij zijn beide al niet zo van de camping dus voor ons moest het al wel op en top zijn...
Tja, dan kunnen wij beter naar een warm oord vliegen. Bovendien heb ik op mijn vakantie helemaal geen zin om boodschappen te doen en te moeten koken... :P

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 2 jan 2011 - 8:18

We gaan sowieso op vakantie binnen Nederland, mijn ouders hebben een eigen vakantiehuisje en daar kunnen we altijd naartoe als we zin hebben. Of we dit jaar al naar het buitenland gaan weet ik niet, het kan zijn dat we daar nog een jaartje naar wachten. Als we gaan staan Menorca en Zweden in elk geval op mijn verlanglijstje en ook Engeland en Frankrijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Bruintje Beer zo 2 jan 2011 - 8:19

Wij zijn vorig jaar naar Italie geweest voor 2 weken met eigen auto. En is ons supergoed bevallen. (Je hebt de foto's wel gezien op hyves)
Zijn begin september geweest en hadden 2 weken lang dat het rond de 30 graden was.
S. Was toen 13 maanden.
We dachten dat we goedkopere uitwaren dan met een vliefvakantie maar dat valt vies tegen.
Je moet wel denken dat ook moet tanken een aantal x.

Dit jaar gaan we w.s. op vakantie in Nederland omdat ons kindje dan geboren is en dan net 2 maanden zou zijn. Dan wil manlief liever niet zover rijden.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Susan zo 2 jan 2011 - 8:19

Darius schreef:Lekker een beetje rondrennen met vriendjes en vriendinnetjes vond ik vroeger veel leuker dan een animatieteam.

Op campings met een recreatieteam kun je toch ook gewoon rondrennen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Darius zo 2 jan 2011 - 8:41

Susan schreef:
Darius schreef:Lekker een beetje rondrennen met vriendjes en vriendinnetjes vond ik vroeger veel leuker dan een animatieteam.

Op campings met een recreatieteam kun je toch ook gewoon rondrennen?

Toch (mijn gevoel) heb ik het idee dat een boerencamping ander soort publiek aantrekt dan een viersterrencamping met recreatieteam.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx zo 2 jan 2011 - 8:48

Toen Kirsten 10 maanden was zijn we 2x een lang weekend naar een camping geweest met de caravan van mijn ouders. Dit was hemelvaart en pinksterweekend achter elkaar. Dit beviel ons erg goed op de camping.
Later zijn we nog weekendjes weggeweest in huisjes. Ook altijd prima.
Komende zomer willen we het liefst 2 weken naar Oostenrijk gaan. We zijn hier in 2006 ook geweest samen en dat vonden we beiden super. Ben er zelf al 4x eerder geweest en ben echt gek van dat land.
Waarschijnlijk huren we daar een caravan. Of misschien kopen we er zelf nog één voor de zomer.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Susan zo 2 jan 2011 - 8:48

Darius schreef:

Toch (mijn gevoel) heb ik het idee dat een boerencamping ander soort publiek aantrekt dan een viersterrencamping met recreatieteam.

Ik weet niet, op de camping waar mijn ouders een huisje hebben en waar wij dus altijd naartoe gaan is een recreatieteam, maar er wordt ook heel veel rondgerend, het is ook echt midden in het bos. Ik vind het ook wel leuk wat er allemaal wordt georganiseerd, het is heel gevarieerd, veel creatieve dingen, knutselen, zelf een avondverhaaltje in elkaar zetten en dat spelen, maar ook sport en spel, bewegen op muziek. Het bestaat niet alleen uit toneelstukjes, films en kinderbingo.

Mijn kinderen zijn daar trouwens nog te klein voor, dus zij rennen nog voornamelijk rond.

Overigens vind ik de mensen die in de zomervakantie komen vaak weer een ander soort publiek dan de vaste gasten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Darius zo 2 jan 2011 - 8:59

Susan schreef:
Darius schreef:

Ik weet niet, op de camping waar mijn ouders een huisje hebben en waar wij dus altijd naartoe gaan is een recreatieteam, maar er wordt ook heel veel rondgerend, het is ook echt midden in het bos. Ik vind het ook wel leuk wat er allemaal wordt georganiseerd, het is heel gevarieerd, veel creatieve dingen, knutselen, zelf een avondverhaaltje in elkaar zetten en dat spelen, maar ook sport en spel, bewegen op muziek. Het bestaat niet alleen uit toneelstukjes, films en kinderbingo.

Mijn kinderen zijn daar trouwens nog te klein voor, dus zij rennen nog voornamelijk rond.

Overigens vind ik de mensen die in de zomervakantie komen vaak weer een ander soort publiek dan de vaste gasten.

Op een camping vind ik het vaak nog wel leuke animatieteams, maar ik heb wel eens in een all-in hotel gezeten in Egypte en Turkije, daar vind ik het zo hysterisch. Ik ben van mening dat je je als 7 / 8 jarige zeker wel zelf moet kunnen vermaken met vriendjes en vriendinnetjes. Af en toe een keertje iets met zo'n animatie vind ik prima, maar als je als kind vermaakt moet worden, dan is er wel wat mis. Haha, ik wil mezelf gewoon niet als ouder zien die hun kind ergens dropt zodat ze zelf de hele dag aan het zwembad kunnen hangen. En in die all-in hotels gebeurde dat wel.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: