Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1,5 jaar en vakantie

+4
sabje
Flower_L
Tania
Pussycat
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

1,5 jaar en vakantie Empty 1,5 jaar en vakantie

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 4:43

Toch maar even hier neer zetten, omdat ik denk hier meer reactie te krijgen dan in het topic reizen...aangezien hier de meeste mama's komen Wink

Wij willen rond juli/augustus er weer even 2 weken tussen uit.
Maar we zitten toch met een paar dingen....

- Ik hou er rekening mee dat ik zwanger kan zijn, dus niet een heel actieve vakantie en ik twijfel of we moeten gaan vliegen of niet. Want stel ik zou deze ronde zwanger zijn dan kan ik in theorie dan 29/30 weken zwanger zijn.
- En is nou echt leuk voor een kind van 1,5?

Als ik puur naar ons zelf kijk dan zou ik zeggen we boeken een vakantie naar de zon net als vorig jaar toen ze 6 maanden was. Was heel goed bevallen... Maar ja nu kan ik 29/30 weken zwanger zijn is het dan ook nog te doen...

Als ik kijk naar onze dochter... die vond het vorig jaar allemaal wel prima. En als ik kijk naar wat er is voor kindjes voor 1,5 jaar dan zie ik niet veel bijzonders eigenlijk...

Wat hebben jullie gedaan met de zomervakantie toen jullie kindje 1,5 was? En hoe is dat bevallen?
Of wat hebben jullie gedaan toen jullie zwanger waren? Of houden jullie er ook rekening mee met de zomervakantie dat je zwanger kan zijn?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1,5 jaar en vakantie Empty Re: 1,5 jaar en vakantie

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 4:51

Wij zijn afgelopen zomer naar Kreta geweest met J. (toen 15 maanden) en ik was toen 8 weken zwanger. Hij vond het daar helemaal geweldig, lekker zwemmen, beetje rondlopen met de buggy, lekker eten enz. Alleen met het vliegtuig vond ik zelf niet echt geweldig. J. houdt helemaal niet van stilzitten. Het opstijden en landen vond hij geweldig maar daar tussenin vond hij het maar niks. Gelukkig kregen we hem op een gegeven moment wel in slaap dus dat scheelde weer een tijdje.
Volgende keer zou ik liever met de auto naar Frankrijk gaan ofzo. Dan kun je gewoon even stoppen en rondlopen wanneer je wil en J. vindt het in de auto wel altijd erg leuk.

Zelf zou ik trouwens ook niet meer op vakantie willen met 29 weken en had ik het nu ook echt niet meer leuk gevonden. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L wo 18 jan 2012 - 7:50

wij zijn in mei en augustus op vlieg/zonvakantie geweest...Tenerife en Griekenland. was 10 mnd en 14 mnd. Hij vond het prachtig. Als er maar een grasveld is waar je een kleed kunt leggen, en een zwembad met peuterbad. L mocht elke dag zwemmen en hij was er niet weg te slaan. We hadden bewust beide keren een appartement gekozen, en het pak in village opstelling. Dus niet hutjemutje op 3de verdieping met balkon. Maar lekker zitje en eigen tuintje en ruimte voor L. om te spelen.

Ik ben in 2009 pril zwanger op vakantie geweest naar Egypte en dat vond ik maar niets. Was veel te bang dat ik verkeerd voedsel binnen kreeg (zaten all in), en bang dat het mis zou gaan. Alles behalve een topvakantie. Dus met mogelijkheid dat je zwanger bent, zou ik wel rekening houden met waar je naartoe gaat. En niet te heet, maar dat is ook niet prettig voor jullie dochter.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 7:50

Hey hoelang was het vliegen naar kreta? Ben er nog nooit geweest.

Hoe ik er zelf tegenover sta met zwangerschap en vakantie weet ik ook nog niet. Misschien ben ik deze ronde wel niet zwanger en dan is het alweer 4 weken minder... maar ja je kan ook niet te lang wachten met boeken... ook zo zonde met alle vroegboekkortingen etc...

Twijfel...twijfel..

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 18 jan 2012 - 7:53

Als ik het goed heb was het 4 uurtjes vliegen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  sabje wo 18 jan 2012 - 9:05

Wij hebben al geboekt en gaan naar bulgarije. Er zit dan ook een kans in dat ik zwanger ben al houd ik er nu wel rekening mee. Zou eigenlijk al gestopt zijn, maar slik de pil nog een maandje extra, zodat als ik meteen zwanger ben ik niet te ver ben. We gaan naar een all inclusive hotel. Met het eten enzo kijk ik gewoon goed uit en bang dat er iets misgaat ben ik niet (hopelijk dan ook niet :shock: ) Het ziet er allemaal leuk uit.

Vorig jaar zijn we naar Ibiza geweest en is het ook allemaal goed gegaan.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  maiadebij wo 18 jan 2012 - 9:07

wij hebben vorige week ons vakantie geboekt naar Turkije, Kusadasi. J is dan 21 maanden en N 3,5 jaar. We gaan naar een kindvriendelijk all-inclusive hotel. Normaal gesproken ben ik niet zo van dat all-inclusive gebeuren, maar nu lijkt het me wel erg handig. Alles bij de hand, gericht op kinderen, dus voor zover mogelijk zoveel mogelijk relaxen.

Vorig jaar was J 9 maanden en N 2,5 jaar en waren we op familiebezoek in Marokko. Ik was alleen met de kinderen in het vliegtuig, dat was wel een hele onderneming. Dat zou ik nu niet meer doen. Maar we gaan nu dan ook met mijn moeder en man met het vliegtuig dus even meer handen als toen 1,5 jaar en vakantie 561177 .

Ik denk niet dat als ik kans zou hebben dan 30 weken zwanger te zijn, ik nu al zou boeken. Ik blijf dan toch het liefst dicht bij huis...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Laced wo 18 jan 2012 - 9:11

Mag ik heel even gebruik maken van je topic?

Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie het vliegen hebben ervaren met de kindjes? Zouden jullie het zo weer doen? Of viel het toch tegen?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  sabje wo 18 jan 2012 - 9:21

Opzich is het vliegen goed gegaan. Had allerlei speelgoed (boekjes enzo) meegenomen. Ik vond M.ax wel wat mopperig, maar de mensen om ons heen vonden dat hij het goed had gedaan. Hij viel toen we geland waren en nog reden in slaap :shock: . Wij zaten alleen niet langselkaar. Zat een gangpad tussen.

Terug zat er een gezin voor ons met 3 kinderen, dus al M,ax mopperde hoorde je er niks van. Hij heeft toen ook 3 kwatier geslapen. Dat was erg fijn. Dit jaar gaan we weer nu heeft hij geen zitkont meer dus ben benieuwd.

Hij was toen 11 maanden
sabje
sabje
Prater
Prater

Bericht  Flower_L wo 18 jan 2012 - 9:22

@ laced: Wij hebben dus 2x gevlogen met l en zouden zo weer doen. Nu het nog kan, boek dan buiten vakanties ook ivm drukte vliegtuig. Hadden naar tenerife bij wijze van drie stoelen pp. Naar griekenland moest l op schoot. Neem dekentje speeltjes en drinken mee, en kindjes krijgen voldoende aandacht van mensen. Buggy (opvouwbaar en max zeven kg) mag mee tot aan gate en dat is echt aan te raden. Als kindje nog klein is kun je draagdoek omdoen

In mei gaan we voor derde keer vliegen, naar amerika. Zie wel iets meer tegenop omdat we geen extra stoel geboekt hebben en l stukje ouder is. Maar zien dan wel smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Laced wo 18 jan 2012 - 9:33

Ik zit zo in dubio! Ik wil in oktober / november een weekje weggaan, naar de zon. Maar ik zie wel op tegen het vliegen.. Boeken jullie trouwens dan een hotelkamer of een appartement?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 9:36

@ Sabje hoe ver is het reizen naare bulgarije?

@Maiadebij Ja daarom twijfel ik dus... aan de ene kant denk ik jaaa straks ben ik wel zwanger zal je zien. Wanneer het ''minder goed uit komt'' zal het zeker raak zijn Laughing
Maar aan de andere kant... ik denk niet dat het nu raak is... en als het dan de volgende keer raak is ben ik pas 25/26 weken is toch alweer minder eng.

Maar ja het kan ook niet 3 maanden duren en dan ben ik helemaal niet ver...
Maar ja stel je voor dat het nu wel raak is...

Echt moeilijk, want we willen wel graag...
En de pil slik ik al heel lang niet meer. We zijn al zeker 5 maanden bezig voor een 2e dus ja... ik wil eigenlijk ook niks uitstellen meer.

@ laced ja hoor dat mag Wink vorig jaar heb ik met E gevlogen zij was toen 6/7 maanden. Ging heel goed. Het was 4 uur en 20 minuten vliegen, maar ze was alleen maar vrolijk en aan het spelen en om d'r heen aan het kijken en de terug weg heeft ze helemaal geslapen. haha dus wel het perfecte voorbeeld Wink
Maar een paar stoelen voor ons heeft een kind bijna alleen maar zitten huilen, dus ja dat kan ook. Je weet het niet, maar meestal kan je je eigen kind wel redelijk inschatten. Onze E is heel makkelijk wat dat betreft zolang wij maar in de buurt zijn.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 9:36

Laced schreef:Ik zit zo in dubio! Ik wil in oktober / november een weekje weggaan, naar de zon. Maar ik zie wel op tegen het vliegen.. Boeken jullie trouwens dan een hotelkamer of een appartement?

Toen ze 7 maanden was een hotel...
Maar nu zou ik graag een appartement willen, vooral omdat ze al loopt en doet.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  sabje wo 18 jan 2012 - 10:20

@pussycat: Het is 3 uur vliegen. Langer wilde ik ook niet. Is een half uurtje langer als vorig jaar.

Wij hebben een hotel. Ik heb ook naar een appartement gekeken, maar toch hiervoor gekozen. Zullen overdag (op de slaapjes na) toch veel aan het zwembad zijn of het strand.
sabje
sabje
Prater
Prater

Bericht  maiadebij wo 18 jan 2012 - 10:53

Laced schreef:Mag ik heel even gebruik maken van je topic?

Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie het vliegen hebben ervaren met de kindjes? Zouden jullie het zo weer doen? Of viel het toch tegen?

Ik was dus alleen met 2 kinderen van 9 mnd en 2,5 jr. In het vliegtuig. En dat ging best goed! Voor N had ik een koffertje mee met nieuw speelgoed en J zat bij me op schoot en viel ook nog ff in slaap. Was wel 1 slagveld om ons stoelen Laughing maar ze hebben niet gehuild! Nouja... Alleen J even toen ik de armleuning liet zakken en haar vinger ertussen zat Embarassed

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 10:56

Haha sorry wel gemeen van jou gedragen ze zich zo goed stop jij gewoon een vinger tussen een armleuning.
Dat je dat hebt aangedurft met 2 kinderen.
Was al blij dat wij met z'n 2en waren voor 1 kind Laughing maar achteraf gezien had ik er best nog 1 bij kunnen hebben.
Ach zolang ze maar vermaakt worden vinden ze vaak alles wel best toch haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  maiadebij wo 18 jan 2012 - 11:05

Aah ja was echt sneu, ze viel net in slaap!
Het was wel spannend maar goed te doen. De vlucht was ff ruim 3 uur en gelukkig geen vertraging! Nu J loopt zou ik niet meer alleen gaan goor, die kan geen 5 min meer stilzitten en begint te gillen en overstekken als het haar even niet zint. nu gaan we dus met 3 man sterk :P

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 11:07

Ja ik ben ook wel bang dat E niet meer stil wilt zitten nu ze kan lopen....
Heb al de grootste moeite om haar te laten zitten in het winkelkarretje Embarassed Nu ze weet dat ze kan lopen wil ze alleen nog maar lopen, lopen, lopen.... lopen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 11:33

Ik ben toen C.iske 10 maanden was alleen net hem naar Spanje gevlogen en toen hij bijna 2 was zijn we met zijn drieën gegaan.C.iske vond het beide keren allemaal prima. Beetje zwemmen, wandelen en naar het strand. Hij heeft zich prima vermaakt.
De tweede keer was ik trouwens 14 weken zwanger. Was ook prima.

N

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 11:39

Wij zijn toen D. rond die leeftijd was in Italie geweest, ging prima allemaal met vliegen. Sterker nog: ze vond het geweldig. Sowieso het opstijgen en daarna kreeg ze aandacht van andere passagiers, dus volgens mij vond ze het jammer dat de vlucht maar een paar uurtjes duurde. Wij waren op een plek gaan zitten met extra beenruimte, helemaal voorin, dat scheelde ook: ze kon daar gewoon op de grond spelen.

Ik had wel bewust gekozen voor vliegtijden die haar niet teveel uit haar ritme zouden halen. Ik zou nooit gaan vliegen als ik haar daarvoor midden in de nacht uit bed moest halen, dat zou wel een drama worden.

Sunprincess: ben je helemaal alleen met je zoon op vakantie geweest? Wat stoer dan! Ik heb het ook al eens overwogen omdat mijn vriend niet zo'n vakantieganger is, maar ik zag toch teveel beren op de weg...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 11:44

Nee, ik vloog alleen met C.iske.. Mijn familie was daar al Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 19:37

Laced schreef:Mag ik heel even gebruik maken van je topic?

Ik vond het prima te doen, ons zoontje was toen net 1 jaar. Hij heeft grotendeels geslapen en verder wat gelezen en naar buiten gekeken, ik zou het zo weer doen.

Gast
Gast

Bericht  Pandora wo 18 jan 2012 - 21:26

Ik lees ook even mee.... wij zitten ook nog steeds in dubio....
Met de auto naar Italie/Oostenrijk, het vliegtuig naar de zon of toch maar in Nederland op een vakantiepark...??? Ik hoop tegen die tijd (augustus) ook zwanger te zijn maar het hangt er een beetje vanaf hoe ver ik dan ben. Met een dikke buik vliegen en naar de hitte zie ik niet zitten, maar ook een heel stuk in de auto zie ik niet echt zitten...
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast wo 18 jan 2012 - 21:33

Wij gaan 9 juni 10 dagen naar Turkije (Side). Ik ben erg benieuwd hoe het in het vliegtuig zal gaan, omdat stilzitten niet echt zijn hobby is smile Buiten het vliegen verwacht ik wel dat het goed zal gaan, het is een makkelijk mannetje en we hebben gekozen voor een kindvriendelijk hotel met kidsclub en all inclusive.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 18 jan 2012 - 21:41

Moeilijk hé pandora?

Als het alleen om m'n dochter ging dan gingen we gewoon met het vliegtuig een paar uurtjes vliegen naar een warm land. Simpel zat!
Maar omdat ik rond die tijd zwanger denk/hoop te zijn... maakt de keuze wat lastiger.
ooooh ik twijfel zo erg.

Gevoelsmatig neig ik meer naar in nederland blijven.
Maar wat zal ik balen als ik dan straks niet zwanger ben.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende