Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

4 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 21:14

Mijn vader heeft sinds kort een Nikon D5100. Nu zoek ik voor oud en nieuw nog een cadeautje voor hem, en kwam dit tegen:
http://www.ebay.com/itm/Leather-Hand-Grip-Strap-Nikon-D5100-D100-D200-D300-/250942081146?pt=US_Camera_Straps_Hand_Grips&hash=item3a6d50487a

Nou weet ik dus niet of zo iets handig is tijdens het fotograferen? Ik geloof dat hij nu alleen zo'n lang ding er aan heeft die je ook om je nek kan doen eventueel.

Mijn vader maakt vooral foto's van de natuur overigs.

Dus zijn er hier meiden die veel fotografen (Joy?) die hier een mening over kunnen geven? Weet dat het heel persoonsafhankelijk is, maar als de meeste hier al zeggen "nee is onhandig", dan koop ik het niet.

Bedankt alvast!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Marin ma 28 nov 2011 - 21:18

M'n vriend heeft precies zo'n ding gekocht voor z'n Azië reis want dat leek m ook prettig km niet hele tijd om je nek te hebben (nou hou ik m gewoon altijd aan de strap vast in m'n handen maar goed). Hij vond het een heel prettig ding. Halverwege heeft ie t wel weer omgewisseld naar z'n strap want toen was ie er weer even klaar mee maar af en toe houdt t wel lekker vast zei ie.
Ik zou t zelf nooit willen, veel te bang dat ik m toch laat vallen.

Het is echt heel erg persoonlijk of je t fijn vindt maar daar kom je alleen achter door te proberen. Op zich dus prima cadeau lijkt me.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Pompoen ma 28 nov 2011 - 21:19

Dat zou ik misschien zelf fijn vinden als ik een zwaardere camera had (heb de Canon 350d) omdat ik vrij kleine niet al te sterke handen heb. Maar in plaats van een nekband zou ik het zeker niet willen hebben, dat is namelijk gewoon je verzekering dat je 'm niet overboord laat kletteren o.i.d.
Op zich zijn camera's prima vast te houden en zou zo'n band hoogstens voor filmen misschien toegevoegde waarde hebben, anders zit het eerlijk gezegd denk ik alleen maar in de weg. Je moet je bedenken dat je als je foto's maakt vaak iets ziet wat je op dat moment wil fotograferen, dan grijp je je camera en klik. Ik zou helemaal de moeite niet nemen voor zo'n shot om mijn hand in dat ding te wurmen...en daarna er weer uit.

Maar goed dat is mijn persoonlijke mening, ik weet natuurlijk niet wat je vader er van zou vinden.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 21:26

Ik zou zoiets denk ik niet prettig vinden. Heb de lange band eigenlijk altijd om m'n nek hangen, of om m'n pols gedraaid, dat vind ik veel prettiger. Ik zou denk ik de bewegingsvrijheid van die ene hand tijdens het fotograferen missen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Marin ma 28 nov 2011 - 21:29

In principe hou je m ook in je hand, Tuk, en haal je m er niet steeds uit. Bij m'n vriend was het iig in plaats van de nek band en niet tegelijkertijd, want je bevestigd m aan hetzelfde haakje. Dus dan hou je m gewoon constant vast aan dat ding ipv de nek strap. Mij lijkt t niet prettig juist met een zware camera. Maar vriend vindt t wel fijn.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 21:34

Ik heb de camera vaak in mijn hand dus ik denk dat ik dat wel fijn zou vinden.
Maar dat is ook persoonlijk natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 21:38

Hmm verschillende meningen dus.. Ja ze zijn ook niet zo duur dus kan het altijd proberen.

Joy, had jouw vriend hem ook van Ebay?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 21:41

Oh en als we dan toch bezig zijn angel

http://www.ebay.com/itm/Soft-Camera-Cover-protector-M-Nikon-D5100-18-200mm-/270804543231?pt=AU_Cameras_Photographic_Accessories&hash=item3f0d3566ff

Zo zoiets goed beschermen (puur schok, want er kan natuurlijk altijd water bij komen)? Hij heeft nu zo'n gewone tas voor er bij, maar dat neemt in een rugzakje toch veel ruimte in.
(Mijn ouders wandelen veel en nemen dan altijd een klein rugzakje mee met wat drinken ook enzo)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 21:46

Tegen stof en krassen zou het wel beschermen, maar tegen stoten volgens mij echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 21:48

Maple schreef:Tegen stof en krassen zou het wel beschermen, maar tegen stoten volgens mij echt niet.

Nee dacht ik ook al inderdaad.. Nou dan wordt dat hem iig niet. Heb er zelf gewoon totaal geen ervaring mee, en mijn vader heeft die camera sinds een maandje nu. Het gaat niet zo goed met hem, en wil hem dus iets leuks geven waar hij wat mee kan wat betreft fotografie. Helaas hebben we een stom budget van 7,50 euro af gesproken.. Had liever loodjes getrokken en dan voor 20 euro, ipv voor iedereen 1 kadootje van 7,50.. Maarja smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Marin ma 28 nov 2011 - 21:54

Nee van deal extreme. Daar staan ook onwijs veel goedkope (foto) gadgets op, kan je ook wel even kijken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Marin ma 28 nov 2011 - 21:55

Als ik zo over kwartiertje thuis ben en op laptop zit wil ik wel even voor je kijken wat voor gadgets ik leuk zou vinden en ze hier plaatsen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 22:00


Dat ding is niet onhandig, het is alleen niet geschikt voor iemand die net een maand fotografeert. Maar goed, je bent er al van af gestapt :face:

Een boek zou ik altijd wel leuk vinden, bij budgetboeken land of zo vind je meestal wel iets leuks. Of een tijdschrift, ook altijd handig.
Kun je voor 7,50 toch een heleboel uit leren.


Oh en Joy, ik moet echt eens even een afspraak met jou maken geloof ik :face: januari?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 22:03

Zero schreef:
Dat ding is niet onhandig, het is alleen niet geschikt voor iemand die net een maand fotografeert. Maar goed, je bent er al van af gestapt :face:

Een boek zou ik altijd wel leuk vinden, bij budgetboeken land of zo vind je meestal wel iets leuks. Of een tijdschrift, ook altijd handig.
Kun je voor 7,50 toch een heleboel uit leren.


Oh en Joy, ik moet echt eens even een afspraak met jou maken geloof ik :face: januari?

Ik twijfelde nog over die handstrap he :P Maar hoezo is het niet handig als iemand net een maand fotografeert?
Overigs heeft mijn vader vroeger ook altijd een spiegelreflex camera gehad, en de laatste jaren altijd een gewone kleine digitale camera.

Ik kan idd eens bij Boekenvoordeel ofzo kijken voor een boek. Kon online alleen maar dure boeken vinden.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 22:03

Joy_ schreef:Als ik zo over kwartiertje thuis ben en op laptop zit wil ik wel even voor je kijken wat voor gadgets ik leuk zou vinden en ze hier plaatsen.

Oh wat lief, bedankt! Ik had ook al bij deal extreme gekeken, maar kon er zelf niet echt wat vinden, maar dat is dus ook omdat ik er totaaaal geen verstand van heb Very Happy
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 22:11

AngelNyn schreef:
Zero schreef:
Dat ding is niet onhandig, het is alleen niet geschikt voor iemand die net een maand fotografeert. Maar goed, je bent er al van af gestapt :face:

Een boek zou ik altijd wel leuk vinden, bij budgetboeken land of zo vind je meestal wel iets leuks. Of een tijdschrift, ook altijd handig.
Kun je voor 7,50 toch een heleboel uit leren.


Oh en Joy, ik moet echt eens even een afspraak met jou maken geloof ik :face: januari?

Ik twijfelde nog over die handstrap he :P Maar hoezo is het niet handig als iemand net een maand fotografeert?
Overigs heeft mijn vader vroeger ook altijd een spiegelreflex camera gehad, en de laatste jaren altijd een gewone kleine digitale camera.

Ik kan idd eens bij Boekenvoordeel ofzo kijken voor een boek. Kon online alleen maar dure boeken vinden.

Omdat je dan direct een hand mist voor je instellingen. Een doorgewinterde fotograaf kan het wel af met alleen zijn duim, maar beginners zijn sneller geneigd met beide handen aan knopjes te peuteren. Maar goed, jouw pa is er misschien al iets meer aan gewend dan de gemiddelde starter, maar voor alsnog zou ik het alleen aanraden aan mensen die dagelijks hun spiegelreflex gebruiken op reportages e.d.
(Ben er zelf geen fan van, maar dat komt gewoon uit angst dat ik dat ding laat pleuren. Je moet behoorlijk wat kracht in je handen hebben om er zo de hele dag mee te lopen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 22:13

Zero schreef:
AngelNyn schreef:
Zero schreef:
Dat ding is niet onhandig, het is alleen niet geschikt voor iemand die net een maand fotografeert. Maar goed, je bent er al van af gestapt :face:

Een boek zou ik altijd wel leuk vinden, bij budgetboeken land of zo vind je meestal wel iets leuks. Of een tijdschrift, ook altijd handig.
Kun je voor 7,50 toch een heleboel uit leren.


Oh en Joy, ik moet echt eens even een afspraak met jou maken geloof ik :face: januari?

Ik twijfelde nog over die handstrap he :P Maar hoezo is het niet handig als iemand net een maand fotografeert?
Overigs heeft mijn vader vroeger ook altijd een spiegelreflex camera gehad, en de laatste jaren altijd een gewone kleine digitale camera.

Ik kan idd eens bij Boekenvoordeel ofzo kijken voor een boek. Kon online alleen maar dure boeken vinden.

Omdat je dan direct een hand mist voor je instellingen. Een doorgewinterde fotograaf kan het wel af met alleen zijn duim, maar beginners zijn sneller geneigd met beide handen aan knopjes te peuteren. Maar goed, jouw pa is er misschien al iets meer aan gewend dan de gemiddelde starter, maar voor alsnog zou ik het alleen aanraden aan mensen die dagelijks hun spiegelreflex gebruiken op reportages e.d.
(Ben er zelf geen fan van, maar dat komt gewoon uit angst dat ik dat ding laat pleuren. Je moet behoorlijk wat kracht in je handen hebben om er zo de hele dag mee te lopen)

Ahh op die manier. Ja volgens mij fotografeert hij nu nog op de auto instelling :P
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 22:16


Ja, daar moet ie mee stoppen! Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Jerry ma 28 nov 2011 - 22:30

ik ben een ontzettende beginner, maar m'n nekharen gaan overeind staan als ik hoor dat iemand met 'n dslr alleen de autofunctie gebruikt silent :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 22:31

Jerry schreef:ik ben een ontzettende beginner, maar m'n nekharen gaan overeind staan als ik hoor dat iemand met 'n dslr alleen de autofunctie gebruikt silent :P

Ach dat komt vast ook nog wel :P Hij heeft hem volgens mij alleen nu nog op vakantie gebruikt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Jerry ma 28 nov 2011 - 22:32

ook dáár gaan ze van overeind staan Laughing
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 22:34

Jerry schreef:ik ben een ontzettende beginner, maar m'n nekharen gaan overeind staan als ik hoor dat iemand met 'n dslr alleen de autofunctie gebruikt silent :P
Haha, dat heb ik ook! Ik gebruik nog láng niet alle functies (sluitertijd en diafragma heb ik nog geen kaas van gegeten), maar op de automatische stand fotografeer ik allang niet meer. Zelfs niet op m'n compact camera Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Marin ma 28 nov 2011 - 22:36

Hahaha hier ook hoor Jerry, ik vind dat ook zo zonde van zo'n toestel. Maar hopelijk leert ie het gauw wat beter dan. Weet ie wel wat alle instellingen zijn? Want anders is een boek misschien wel handig. Ik ben er meer van overtuigd dat je leert in de praktijk, maar je moet de theorie er achter wel op z'n minst weten en snappen, dus wellicht is dat wel een mooi cadeau.

Zal even op DE voor je kijken.

Zero, ik kwam net nog langs die moderne silo-gebouwen die je wel eens gefotografeerd hebt, dus moest nog aan je denken! Januari it is!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Marin ma 28 nov 2011 - 22:43

Dit zijn dingen die ik en m'n vriend handig vinden dan wel niet al hebben. Bij DE is het vaak zo goedkoop, je zou zelfs een pakketje kunnen maken misschien.

Afstandsbediening voor de camera (bijv op tripod). Deze heeft m'n vriend ook en is handig
http://www.dealextreme.com/p/infrared-ir-shutter-remote-for-pentax-nikon-canon-sony-minolta-konica-digital-cameras-1-cr2025-27842

Een gorillapod kan ook handig zijn, alhoewel ik 'm in de praktijk eigenlijk zelden gebruik.

Een schoonmaaksetje

Een boek

Polarisatiefilter kan handig zijn in de natuur, zeker wanneer ie luchten en/of water fotografeert



Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  TukTuk ma 28 nov 2011 - 22:59

Joy_ schreef:Dit zijn dingen die ik en m'n vriend handig vinden dan wel niet al hebben. Bij DE is het vaak zo goedkoop, je zou zelfs een pakketje kunnen maken misschien.

Afstandsbediening voor de camera (bijv op tripod). Deze heeft m'n vriend ook en is handig
http://www.dealextreme.com/p/infrared-ir-shutter-remote-for-pentax-nikon-canon-sony-minolta-konica-digital-cameras-1-cr2025-27842

Een gorillapod kan ook handig zijn, alhoewel ik 'm in de praktijk eigenlijk zelden gebruik.

Een schoonmaaksetje

Een boek

Polarisatiefilter kan handig zijn in de natuur, zeker wanneer ie luchten en/of water fotografeert




Bedankt! Die polarisatiefilter, is dat hetzelfde als een UV filter? Kan namelijk alleen UV filters online vinden bij Ebay etc smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie Empty Re: Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum