Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weinig sex in een relatie ongezond?

+19
tweeling
Jeanette
Sweety
girli
Parisienne
Davinia
MiKa
Jade
TGR
Atelier Madame
Paper Crown
Zora
Rush
RYW
Lejow
Ibbeltje
mzcharlotte
Marin
Toet
23 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Weinig sex in een relatie ongezond? - Pagina 3 Empty Re: Weinig sex in een relatie ongezond?

Bericht  Parisienne di 20 dec 2011 - 12:52

Ook ik vind het niet 'ongezond'. Beide partners moeten dan wel tevreden zijn met de hoeveelheid seks en overige intimiteit. Als dit niet zo is kan het leiden tot een probleem. Maar dit blijft voor iedereen erg persoonlijk.

Wat ik weinig vind? Eens per maand. Ik vind eens per week/twee weken 'normaal'.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weinig sex in een relatie ongezond? - Pagina 3 Empty Re: Weinig sex in een relatie ongezond?

Bericht  girli di 20 dec 2011 - 13:06

Kwantiteit zegt niets over de kwaliteit.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Sweety di 20 dec 2011 - 21:43

Rejoy. schreef:Ik denk dat het pas een probleem is als één van beiden een probleem heeft met de frequentie van het hebben van sex. Wat ik wél ongezond vind is helemaal geen intimiteit, geen knuffel, geen kus, geen aanrakingen. Voor een liefdesrelatie vind ik dat het seksueel tot elkaar aangetrokken zijn erbij horen, dat hoeft niet direct te eindigen in sex, maar ik vind wel dat er lichaamscontact hoort te zijn in een relatie.
+1.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 3:08

Ook ik vind 'weinig' sex hebben niet per definitie ongezond. Het vuur moet van twee kanten komen en als die twee kanten het met elkaar eens zijn, dan zal het goed zijn.

En niet alle mannen zullen vreemdgaan wanneer ze 'weinig' sex hebben. Dus dat vind ik een beetje een eenzijdig beeld van Euc. Het is maar net met wat voor soort kerel je te maken hebt. En oké, ik denk dat 80% van de mannen daadwerkelijk een ander pad kiest bij ontevredenheid met het sexleven, maar die 20% die het niet zal doen, moet ook niet vergeten worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 3:52

.

Laatst aangepast door Pippa op do 22 dec 2011 - 1:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 4:28

*
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Jeanette do 22 dec 2011 - 0:54

Kenya schreef:
Rejoy. schreef:Ik denk dat het pas een probleem is als één van beiden een probleem heeft met de frequentie van het hebben van sex. Wat ik wél ongezond vind is helemaal geen intimiteit, geen knuffel, geen kus, geen aanrakingen. Voor een liefdesrelatie vind ik dat het seksueel tot elkaar aangetrokken zijn erbij horen, dat hoeft niet direct te eindigen in sex, maar ik vind wel dat er lichaamscontact hoort te zijn in een relatie.

+1

+1 Helemaal mee eens!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 8 jan 2012 - 5:30

Ik ben heeeeeeeeeeel lang ongesteld geweest, en dus daarom ook weinig tot geen sex gehad en ook nergens geen behoefte aan..nou ik merkte dat toch echt wel in onze relatie..
Nu is mn spiraal eruit, geen hormonen meer in mn lijf dus ik hoop vanaf nu er toch wel weer voor te gaan..heb genoeg in te halen angel nerd

Gast
Gast

Bericht  tweeling ma 23 jan 2012 - 2:13

Eucalypta schreef:Ja, ik vind weinig tot geen seks ongezond in een relatie. Hoeft niet meteen elke week 3keer, maar als je nooit of maar eens in de maand seks hebt lijkt me dat er iets mis is met de intimiteit. En het punt is dat bij zo weinig seks meestal één van de partners ontevreden is. En dat dan vaak niet zegt om de ander niet te kwetsen. Als je seks ziet als 'gepruts aan mijn lijf' is dat niet heel best. Mensen willen graag aantrekkelijk gevonden worden, met seks geef je die bevestiging en dat kun je niet vervangen doos woorden. Dus ik vind heus niet dat iedereen veel seks moet hebben, maar nooit of heel weinig is niet goed in een relatie.

+1
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  ladycat wo 25 jan 2012 - 8:18

Dat is echt de grootste onzin! smile
Een relatie is pas gezond als je elkaar met respect behandelt. Seks is leuk, maar het slaat nergens op dat een relatie alleen maar goed kan zijn als je veel seks hebt... Rolling Eyes

Laatst aangepast door ladycat op wo 25 jan 2012 - 8:23; in totaal 1 keer bewerkt
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 267
Punten : 291
Registratiedatum : 10-04-11

Bericht  Gizmo wo 25 jan 2012 - 8:22

ladycat schreef:Dat is echt de grootste onzin! smile
Een relatie is pas gezond als je elkaar met respect behandelt. Seks is een leuk, maar het slaat nergens op dat een relatie alleen maar goed kan zijn als je veel seks hebt... Rolling Eyes

Je draait het om. Het ging over weinig sex slecht voor de relatie. Dus niet dat veel sex de standaard moet zijn.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ladycat wo 25 jan 2012 - 9:02

Gizmo schreef:
Een relatie is pas gezond als je elkaar met respect behandelt. Seks is een leuk, maar het slaat nergens op dat een relatie alleen maar goed kan zijn als je veel seks hebt... Rolling Eyes

Je draait het om. Het ging over weinig sex slecht voor de relatie. Dus niet dat veel sex de standaard moet zijn.

Daar reageer ik juist ook op.

Zelda schreef:Even heel kort door de bocht: wat vinden jullie? Is een relatie met regelmatige
sex gezonder dan een relatie met weinig/geen sex?
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gizmo wo 25 jan 2012 - 9:05

ladycat schreef:
Gizmo schreef:

Daar reageer ik juist ook op.

Zelda schreef:Even heel kort door de bocht: wat vinden jullie? Is een relatie met regelmatige
sex gezonder dan een relatie met weinig/geen sex?

Ja, maar dan klopt jouw reactie toch niet? Want jij concludeert nu: "maar het slaat nergens op dat een relatie alleen maar goed kan zijn als je veel seks hebt..."
Terwijl dat niet gezegd wordt...
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  ladycat wo 25 jan 2012 - 13:02

Regelmatig... veel.. Dat is dan geheel relatief. Ik ging ervan uit dat er met regelmatig "veel" werd bedoeld. Rolling Eyes
Welnu, om mezelf dan maar te corrigeren: het slaat dus nergens op dat een relatie alleen maar goed kan zijn als je veel regelmatig seks hebt...

Laatst aangepast door ladycat op wo 25 jan 2012 - 13:17; in totaal 1 keer bewerkt
ladycat
ladycat
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 25 jan 2012 - 13:03

Dat je elkaar als konijntjes of hondjes bespringt in het begin van de relatie begrijp ik nog. Maar ik snap niet hoe het een standaard moet zijn om elke week minstens twee keer seks met elkaar te hebben. Een relatie kan ook heel erg goed zijn zonder de sexuele driften te delen per week, om de maatstaaf op orde te houden.

Nooit seks is niet gezond, maar het niet hebben van seks omdat het eigenlijk zou moeten is juist erg gezond. Dat gefrummel heeft toch niet iedereen dagelijks/wekelijks nodig. Ik in ieder geval niet. Soms vind ik het alleen al fijn dat hij even bij mij is. Even samen gedachten delen en daarna de gedachten om morgen weer vroeg op te moeten en dus gewoon te gaan slapen.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 25 jan 2012 - 22:37

Dagelijks heb ik het niet nodig, maar wekelijks zeker wel.
Maar goed dat ben ik. Misschien zijn er ook mensen die het minder kunnen.

Zolang je niet het gevoel hebt dat het ''moet voor hem'' of nooit geen zin in ''gefrummel aan je lijf'' lijkt me dat er niks mis is. Maar als je wel dit gevoel hebt dan zal er toch gepraat moeten worden o.i.d. of iets veranderen want dat lijkt me niet goed.

En wat al eerder werd genoemd: Nooit geen intimiteit knuffel/kus lijkt me ook niet erg relatiewaardig, dan kan ik net zo goed een relatie met m'n broer nemen als ik die had Wink
Neemt niet weg dat je niet goed op elkaar ingesteld kan zijn, maar dat kan ik ook met een collega.
Ik heb met mijn vriend een relatie omdat ik meer met hem deel dan met anderen.
Anders hoef ik ook geen relatie meer met hem.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  JD do 26 jan 2012 - 7:50

Ik vind dat een relatie met minder seks niet ongeznder is dan een relatie met veel veel seks.
Wij hebben weinig seks aangezien we elkaar heel weinig zien, maar de keren dat we seks hebben........ Laughing

Zolang er maar genoeg passie en liefde in een relatie is, zit het wel goed vind ik. en dat hoeft niet persé tot uiting te komen door seks.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 4:22

Gisele schreef:Dat je elkaar als konijntjes of hondjes bespringt in het begin van de relatie begrijp ik nog. Maar ik snap niet hoe het een standaard moet zijn om elke week minstens twee keer seks met elkaar te hebben. Een relatie kan ook heel erg goed zijn zonder de sexuele driften te delen per week, om de maatstaaf op orde te houden.

Nooit seks is niet gezond, maar het niet hebben van seks omdat het eigenlijk zou moeten is juist erg gezond. Dat gefrummel heeft toch niet iedereen dagelijks/wekelijks nodig. Ik in ieder geval niet. Soms vind ik het alleen al fijn dat hij even bij mij is. Even samen gedachten delen en daarna de gedachten om morgen weer vroeg op te moeten en dus gewoon te gaan slapen.

Eens.

Gast
Gast

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: