Weinig sex in een relatie ongezond?
+19
tweeling
Jeanette
Sweety
girli
Parisienne
Davinia
MiKa
Jade
TGR
Atelier Madame
Paper Crown
Zora
Rush
RYW
Lejow
Ibbeltje
mzcharlotte
Marin
Toet
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Weinig sex in een relatie ongezond?
Eucalypta schreef:Even voor mijn info dan: als je wel veel zoent en aan elkaar zit, waarom dan geen seks? Dan word je toch vanzelf opgewonden? Na één goede tongzoen wil ik namelijk seks. Hoeft niet ter plekke, maar er zijn dagen dat ik 's ochtends een flinke zoen krijg en blij ben dat het avond is en het eindelijk 'kan' paar smsjes over en weer om dat te onderstrepen en klaar. word je dan domweg niet opgewonden van elkaar als je alleen maar knuffelt?
Ik heb dat ook hoor, als we zoenen, heb ik ook direct zin in seks. Maar eerlijk gezegd heb ik altijd zin in seks. De zin is er eigenlijk altijd wel, alleen trek ik het lichamelijk gewoon niet. Maar zelfs als ik pijn heb, helpt seks ook, dus eigenlijk heb ik ook nog nooit nee gezegd. Als het aan mij lag, had ik elke dag seks of zelfs meerdere keren op een dag, maar dat redt m'n vriend gewoon niet (en dat verwacht ik ook niet hoor, maar ik zou gewoon altijd wel kunnen zeg maar). We knuffelen ook heel veel en zitten heel veel aan elkaar te plukken, maar zodra er echt gezoend wordt, leidt dat direct tot seks.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik red het lichamelijk ook echt niet om 3-4 keer per week sex te hebben hoor, met mn hypermobiele botten kan ik de meeste standjes niet lang volhouden en moet ik echt even bij komen na een potje Laat staan dat ik gewoon echt doodvermoeid uit mn werk kom..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ja ik heb dat ook hoor Lejow, maar vaak helpt het zelfs een beetje bij me (tegen hoofdpijn helpt het bij mij heel goed)! En het stomme is dat ik fysiek nog zo weinig kracht kan hebben, maar toch áltijd gewoon zin in seks heb. Maar daar komt het 9 van de 10 keer dan niet van hoor. Maar ik zou 't zo doen als 't kon.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik weet niet of het 'ongezond' is voor een relatie om weinig seks te hebben, maar voor mij zou dat wel ongezond zijn. Ik heb dat gewoon echt nodig, minimaal 4x per week seks
Gast- Gast
Punk'd schreef:WEG (sorry alweer snel, maar vind het niet prettig dat dat hier staat.)
AH shit! Niet kunnen lezen...
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Mij lijkt het ook een teken dat er iets niet goed zit (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Hier halen we de laatste tijd de 1 per maand niet eens geloof ik. En dat terwijl ik best behoefte heb aan seks..maar op dit moment niet binnen hoe onze relatie nu is.
(Niet quoten ajb)
(Niet quoten ajb)
Gast- Gast
Nee, dat vind ik niet ongezond. Een relatie bestaat uit zoveel meer dingen dan alleen maar sex. De 1 heeft er een andere mening over dan de ander, maar ik vind dat niet ongezond. En dat zie ik aan mijn eigen relatie. Wij hebben tijden gehad dat we een paar maand geen sex hadden. En ook tijden gehad dat we het 3/4 keer per week hadden. Als je een lange relatie hebt, zijn er meer dingen die je leven beïnvloeden. Waardoor je even geen behoefte of fut hebt voor sex. In tijden dat ik gestrest en gespannen ben, kan ik sex echt niet verdragen. Ligt niet aan mijn relatie, niet aan mijn man, maar gewoon even aan de omstandigheden. Geldt precies zo voor mijn man overigens.
Kijk naar elkaars behoeften en speel daar op in.
Over dat zoenen en meteen sex willen: heb ik ook niet. Kan prima gewoon lekker zoenen en knuffelen zonder daar meteen geil van te worden.
Wij knuffelen heel veel, we vinden dat beiden erg fijn maar er komt 8 van de 10 keer geen sex van. En dat hoeft van mij ook echt niet,
Kijk naar elkaars behoeften en speel daar op in.
Over dat zoenen en meteen sex willen: heb ik ook niet. Kan prima gewoon lekker zoenen en knuffelen zonder daar meteen geil van te worden.
Wij knuffelen heel veel, we vinden dat beiden erg fijn maar er komt 8 van de 10 keer geen sex van. En dat hoeft van mij ook echt niet,
Gast- Gast
Ik denk dat het niet slecht is. Als je weken lang, dagelijks niets uitvoert en je vent is 24/7 om je heen en dan gebeurd er niets dan zou ik me wel even achter mijn oren krabben, maar als je de hele dag van huis bent elke dag,zonder je vent, en je hebt kids en andere sociale dingen waarin je deelneemt, dan is het moeilijk om geschikte momenten te vinden voor sex. Ik heb geen knopje die hij indrukt en ik zin krijg.. en hij heeft dat ook niet. Ik ben op sommige dagen al blij dat ik niet in mijn eigen bordje eten in slaap val van vermoeidheid, reken maar dat ik dan slapen boven sex verkies. Maar intimiteit mis ik niet, als ik op de bank lig en mijn man aait me door mijn haar, dat noem ik ook intimiteit.. ik hoef dan niet perse lul-in-kut te hebben om de liefde voor mijn man te voelen, hoor. Die krijg ik van andere dingen, die voel ik altijd en niet perse na sex. Sex is maar sex.
Ik ga niet vermelden hoe vaak wij het doen dat vind ik toch best prive, maar het gebeurd wekelijks een paar keer en soms zoals nu al weken niet, maar we zijn dan ook beide geopereerd.
Ik denk dat iedereen voorzichzelf moet bepalen of het komt door andere dingen dan tijdgebrek. En de bullshit over tijd maken bladiebla dat ken ik ook, maar in praktijk werkt dat gewoon anders.
Ik ga niet vermelden hoe vaak wij het doen dat vind ik toch best prive, maar het gebeurd wekelijks een paar keer en soms zoals nu al weken niet, maar we zijn dan ook beide geopereerd.
Ik denk dat iedereen voorzichzelf moet bepalen of het komt door andere dingen dan tijdgebrek. En de bullshit over tijd maken bladiebla dat ken ik ook, maar in praktijk werkt dat gewoon anders.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Goed verwoord CKC, kan me ook helemaal bij je aansluiten
Gast- Gast
Ibbeltje schreef:toetje_ schreef:Ja, een relatie met regelmatige seks is 'gezonder'. Het ligt natuurlijk wel aan de reden.
Waarom is dat gezonder volgens jou?
Omdat ik mij afvraag of er een reden is dat je zo weinig seks hebt en zo ja, welke reden. Nu pak ik dan ook seks in het breedste begrip, dus niet alleen neuken maar de intimiteit, elkaar verwennen etc. etc.
Kijk ik snap, als je allebei een druk leven hebt je het dan niet meer 4 keer in de week doet. Maar dan komt natuurlijk ook weer de vraag hoe weinig is weinig? Als je in bovenstaand geval bijvoorbeeld 2 keer in de maand seks hebt, je neemt dan de tijd voor elkaar en je geniet allebei heel erg van die seks denk ik niet dat er een probleem is. Maar ik denk ook dat er heel veel relaties zijn waarbij er wel een probleem is. Waarom heb je zo weinig seks? Is het voor de één misschien minder prettig dan voor de ander? Is het saai geworden? Heeft er iemand last van pijn bij het vrijen? Kun je er niet over praten?
Dan vraag ik mij ook af (hoewel ik eigenlijk een hekel hebt aan dit gezegde) hoe zit het verder met de intimiteit/spanning in je relatie, of leef je meer als broer/zus/maatjes?
Daarbij komt nog, vaak zeggen stellen met weinig seks beide tevreden te zijn, maar blijkt toch dat ze niet helemaal op één lijn liggen. Mannen hebben van nature bijvoorbeeld wel meer behoefte aan seks alleen durven hier misschien niet altijd eerlijk voor uit te komen, omdat ze hun vriendin niet willen kwetsen (?) Wordt er dan echt goed gepraat in een relatie? Nu moet je als vrouw natuurlijk helemaal geen seks hebben alleen om jouw vriend/man tevreden. Maar hoe komt het dat je geen behoefte hebt aan seks? Waar komt dat vandaan? Allemaal vragen die door mijn hoofd spoken. En het hoeft echt niet in álle relaties met weinig seks het geval te zijn maar ik geloof dat er 9 van de 10 keer ‘iets’ niet goed zit.
Ik heb zelf een relatie gehad waarbij wij een jaar lang vrijwel geen seks hadden en ik kan je zeggen; dit was echt niet goed voor onze relatie. Ik was gefrustreerd , mijn vriend nog erger. Ik werd er verdrietig van en mijn vriend vooral heel erg geirriteerd. Dit had zeker een belangrijke reden, wij zijn uiteindelijk hulp gaan zoeken en ik denk dat er nog zo veel andere stellen zijn die dat eens moeten overwegen
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
+1 Hier kan ik me helemaal in vinden!2CKC2 schreef:Ik denk dat iedereen voorzichzelf moet bepalen of het komt door andere dingen dan tijdgebrek. En de bullshit over tijd maken bladiebla dat ken ik ook, maar in praktijk werkt dat gewoon anders.
Mn vriend en ik hebben het op dit moment gewoon heel erg druk, zijn allebei aan het afstuderen. Ik merk gewoon dat ik me nog steeds heel erg tot hem aangetrokken voel, maar dat mijn eigen libido echt super laag is. We hebben ongeveer 1x per week seks, soms 2 of 3x maar het kan ook zomaar 2 weken niet gebeuren. Heb me daar best wel rot over gevoeld, omdat we het eerste jaar eigenlijk elke dag wel seks hadden. Maar we hebben erover gepraat, mn vriend geeft zelf ook aan minder behoefte aan seks te hebben door de drukke periode. Wat me wel weer gerust stelt, als we op vakantie zijn hebben we gewoon elke dag seks, dus dan is er niets aan de hand .
Kortom: ik vind het niet ongezond als je weinig seks hebt in een relatie, want een relatie is meer dan alleen seks en sowieso wordt intimiteit ook op een andere manier getoond dan alleen seks. Wel vind ik communicatie erover heelerg belangrijk, want als één van de twee er ongelukkig om is is dat wel ongezond in mijn ogen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
mzcharlotte schreef:Ik vind passie veel belangrijker dan seks. En ik vind passie niet per definitie seks.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik vind passie, erotiek en sexy belangrijker dan "de daad" maar genoeg uitvoeren.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
TGR schreef:mzcharlotte schreef:Ik vind passie veel belangrijker dan seks. En ik vind passie niet per definitie seks.
Hier ben ik het volledig mee eens. Ik vind passie, erotiek en sexy belangrijker dan "de daad" maar genoeg uitvoeren.
+1 !!
Ik vind het ook belangrijk om er mooi/fijn uit te zien voor mij vriend. Hij kan dat ook echt waarderen. (natuurlijk liggen wij ook gewoon in een joggingsbroek op de bank als we daar zin in hebben, en ga ik niet in een cocktailjurkje moeilijk lopen doen terwijl ik nergens naar toe ga.) Maar als we ergens gaan stappen/daten dan kan ik zo intens genieten van hoe lekker hij eruit ziet. Ik bedoel in joggingsbroek is leuk en aardig, ook niets mis mee, maar zo sexy als een perfecte outfit haha, daar ga ik van kwijlen
Gast- Gast
Punk'd schreef:TGR schreef:mzcharlotte schreef:Ik vind passie veel belangrijker dan seks. En ik vind passie niet per definitie seks.
+1 !!
Ik vind het ook belangrijk om er mooi/fijn uit te zien voor mij vriend. Hij kan dat ook echt waarderen. (natuurlijk liggen wij ook gewoon in een joggingsbroek op de bank als we daar zin in hebben, en ga ik niet in een cocktailjurkje moeilijk lopen doen terwijl ik nergens naar toe ga.) Maar als we ergens gaan stappen/daten dan kan ik zo intens genieten van hoe lekker hij eruit ziet. Ik bedoel in joggingsbroek is leuk en aardig, ook niets mis mee, maar zo sexy als een perfecte outfit haha, daar ga ik van kwijlen
Ja hier ben ik het ook mee eens, en ook met CKC. Seks is zo veel meer dan alleen echt neuken en passie is zo veel meer dan alleen seks. Dat hele spectrum is zo breed, en kan je altijd wel een manier in vinden wat bij je past als stel en gelukkig daarmee blijven, en dan hoef je echt niet 5x per week echt seks te hebben. Dat kan veel subtieler, en veel intimiteit en genegenheid zit 'm ook in andere dingen. Al die dingen die ik gisteren in het openheid-topic noemde, leidt misschien wel tot echt neuken, maar het ging allemaal om de erotische gedachten er om heen eigenlijk.
En idd Punk'd, moeite voor elkaar doen is ook gewoon leuk. M'n vriend benoemt heel vaak dat ik vaak jurkjes draag (nu wat wintersere jurkjes, die ik stiekem leuker vind), en vroeg laatst of ik uberhaupt wel eens spijkerbroeken draag. Toevallig vandaag maar eens een keertje, zodat ie ziet dat ik dat ook wel eens draag. Ik vind dat ook gewoon leuk, en ben wel iets meer gaan tutten sinds ik met hem heb. Maar anderzijds kunnen we echt heel prima lekker op de bank hangen in chill broek. Van 't weekend zei ie dat ie zo van me houdt omdat ie dat zo heerlijk vond, om 10 uur 's ochtends op de bank met z'n meissie naar een kookprogramma kijken. Dat is óók genegenheid. En dat kietelt ie me daarna wel helemaal tot ik op de grond lig, maar seks hebben we dan niet. Maar toch sparkt de liefde er vanaf volgens mij.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik vind seks belangrijk, fijn en ik denk dat het in onze relatie behoorlijk belangrijk is. Maar omdat wij elkaar alleen de weekenden zien, waarin wij meer moeten doen dan alleen elkaar zien, komt het er niet altijd van. Althans, soms halen we de hele week in in 2 dagen en soms hebben we maar 1x seks.
De genegenheid, de intimiteit en de liefde halen wij ook uit andere dingen.
De genegenheid, de intimiteit en de liefde halen wij ook uit andere dingen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Maar wie heeft het hier over alleen neuken dan? Natuurlijk is seks meer dan alleen daadwerkelijk penetratie. Wel grappig dat dat nu als argument wordt gebruikt, terwijl dat helemaal niet gezegd is. Net als 'ik voel ook liefde als ik geen seks heb'. Tuurlijk, uiteraard, het zou niet best zijn als dat anders was, maar wie zei er precies dat zonder seks er ook geen liefde was? Volgens mij niemand.
En 'tijd maken' vind ik zeker geen kulargument. Wij zijn ook druk, zijn beiden aan het afstuderen, hebben beiden een flinke baan, een huishouden en twee kinderen, plus dat we flinke relatieproblemen hadden, en eigenlijk hebben we al die tijd door seks gehad. Niet dat iedereen dat moet, maar ik slaap liever wat minder of ik ga wat eerder richting mijn bed dan dat ik geen seks heb. Daarbij hoeft dat natuurlijk niet altijd 2 uur te duren. Als ik een dag of wat geen seks heb gehad word ik daar toch wel wat kriegelig van.
Dat is ook wel bij periodes anders geweest, toen de kinderen net geboren waren bijvoorbeeld, toen had ik er véél minder zin in en mijn man ook.
En 'tijd maken' vind ik zeker geen kulargument. Wij zijn ook druk, zijn beiden aan het afstuderen, hebben beiden een flinke baan, een huishouden en twee kinderen, plus dat we flinke relatieproblemen hadden, en eigenlijk hebben we al die tijd door seks gehad. Niet dat iedereen dat moet, maar ik slaap liever wat minder of ik ga wat eerder richting mijn bed dan dat ik geen seks heb. Daarbij hoeft dat natuurlijk niet altijd 2 uur te duren. Als ik een dag of wat geen seks heb gehad word ik daar toch wel wat kriegelig van.
Dat is ook wel bij periodes anders geweest, toen de kinderen net geboren waren bijvoorbeeld, toen had ik er véél minder zin in en mijn man ook.
Gast- Gast
Jolicious schreef:Nee, dat vind ik niet ongezond. Een relatie bestaat uit zoveel meer dingen dan alleen maar sex. De 1 heeft er een andere mening over dan de ander, maar ik vind dat niet ongezond. En dat zie ik aan mijn eigen relatie. Wij hebben tijden gehad dat we een paar maand geen sex hadden. En ook tijden gehad dat we het 3/4 keer per week hadden. Als je een lange relatie hebt, zijn er meer dingen die je leven beïnvloeden. Waardoor je even geen behoefte of fut hebt voor sex. In tijden dat ik gestrest en gespannen ben, kan ik sex echt niet verdragen. Ligt niet aan mijn relatie, niet aan mijn man, maar gewoon even aan de omstandigheden. Geldt precies zo voor mijn man overigens.
+1
Gast- Gast
ongezond ... nee, door omstandigheden hebben wij 2 jaar lang amper seks gehad. Denk dat de keren op 1 hand te tellen zijn. Natuurlijk vonden wij dit erg jammer maar het is nu opgelost en moet zeggen dat het nu toch een stuk fijner is. J zijn gedrag is ook anders vergeleken met toen.
Gast- Gast
Sorry maar dit is niet algemeen te stellen. Dit is voor iedereen persoonlijk! Als je een stel bent, dan kom je daar uit, dan gaat dat vanzelf.
Tuurlijk als je geen sex hebt, is het gevaar tot een 'broer-zus' relatie groot. Maar ik vind het werkelijk onzin om te zeggen dat weinig sex geen goede relatie is. Liefde, intimiteit, knuffelen en noem maar op, persoonlijk vind ik dit belangrijker dan sex.
Tuurlijk als je geen sex hebt, is het gevaar tot een 'broer-zus' relatie groot. Maar ik vind het werkelijk onzin om te zeggen dat weinig sex geen goede relatie is. Liefde, intimiteit, knuffelen en noem maar op, persoonlijk vind ik dit belangrijker dan sex.
MiKa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 315
Punten : 467
Toetje> ik denk dat bij ons het geval is dat we wel intiem verder met elkaar zijn zoals ik al eerder zei en dus wel genoeg lichamelijk contact hebben op een dag maar niet telkens behoefte aan de sex zelf. Minder hoog libido denk ik?
Onze relatie is verder prima en zijn er beide tevreden over. En ja dat weet ik zeker
Onze relatie is verder prima en zijn er beide tevreden over. En ja dat weet ik zeker
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Nee, ik vind het niet ongezond als je 'weinig' seks hebt. Een vriendin vertelde dat ze 1x per maand seks hebben. Voor mij zou dat te weinig zijn, frustrerend worden etc. en dus voor onze relatie ongezond. Voor haar en hem echter was het prima zo. Dan lijkt me daar niks ongezonds aan. Intimiteit is uit meer dingen te halen dan seks alleen. Er is pas wat mis als één van de twee (of beiden natuurlijk) zich er niet goed bij voelt. Pas als het woordje 'te' erbij komt gaat het de verkeerde kant op.
Gast- Gast
Nee, ik vind het niet ongezond. Wel vervelend.
Momenteel heb ik een periode waarin ik weinig zin in seks heb. Maar mijn vriend en ik zijn wel heel erg knuffelig en ben nog steeds ontzettend verliefd op hem. We hebben het er ook gewoon over, en hij weet ook waardoor het komt, waardoor het misschien minder 'ongezond' is?
Momenteel heb ik een periode waarin ik weinig zin in seks heb. Maar mijn vriend en ik zijn wel heel erg knuffelig en ben nog steeds ontzettend verliefd op hem. We hebben het er ook gewoon over, en hij weet ook waardoor het komt, waardoor het misschien minder 'ongezond' is?
Gast- Gast
Ik denk dat het pas een probleem is als één van beiden een probleem heeft met de frequentie van het hebben van sex. Wat ik wél ongezond vind is helemaal geen intimiteit, geen knuffel, geen kus, geen aanrakingen. Voor een liefdesrelatie vind ik dat het seksueel tot elkaar aangetrokken zijn erbij horen, dat hoeft niet direct te eindigen in sex, maar ik vind wel dat er lichaamscontact hoort te zijn in een relatie.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Ik denk dat het pas een probleem is als één van beiden een probleem heeft met de frequentie van het hebben van sex. Wat ik wél ongezond vind is helemaal geen intimiteit, geen knuffel, geen kus, geen aanrakingen. Voor een liefdesrelatie vind ik dat het seksueel tot elkaar aangetrokken zijn erbij horen, dat hoeft niet direct te eindigen in sex, maar ik vind wel dat er lichaamscontact hoort te zijn in een relatie.
+1
Gast- Gast
Ik vind het ook niet ongezond, ik heb zelf zo'n relatie.
Ik ben chronisch ziek en heb vaak niet de energie om sex te hebben. Vriendje en ik hebben het er gisteren toevallig over gehad. We hebben het beide geaccepteerd, waarschijnlijk omdat we wel veel zoenen en andere dingen doen We hebben nu besloten om wat minder lang aan het voorspel te besteden, omdat ik vaak na voorspel al compleet uitgeput ben. Dus het is niet zo dat ik niet opgewonden word van m'n vriend, maar gewoon dat ik zovaak ziek, zwak en misselijk ben.
Ik ben chronisch ziek en heb vaak niet de energie om sex te hebben. Vriendje en ik hebben het er gisteren toevallig over gehad. We hebben het beide geaccepteerd, waarschijnlijk omdat we wel veel zoenen en andere dingen doen We hebben nu besloten om wat minder lang aan het voorspel te besteden, omdat ik vaak na voorspel al compleet uitgeput ben. Dus het is niet zo dat ik niet opgewonden word van m'n vriend, maar gewoon dat ik zovaak ziek, zwak en misselijk ben.
Davinia- Prater
- Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» De hoeveelste relatie is je huidige relatie?
» Van nature gezond of ongezond?
» Dik zijn is niet per sé ongezond
» Onderzoek zegt: melk is ongezond
» Extra belasting op ongezond voedsel?
» Van nature gezond of ongezond?
» Dik zijn is niet per sé ongezond
» Onderzoek zegt: melk is ongezond
» Extra belasting op ongezond voedsel?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: