Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Teveel geld uitgeven...

+14
Sterre
SarahKey
Lady4
Susan
Paper Crown
Caramba
silly-one
Jilke
Aletta
Supertalentje
Rovine
kwak
Parisienne
Linnie1985
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Teveel geld uitgeven... - Pagina 2 Empty Re: Teveel geld uitgeven...

Bericht  Susan zo 27 nov 2011 - 1:13

Ik heb het wel een tijd gedaan, dat weekgeld, het is wel heel motiverend. Ik vind het dan echt een sport om aan het eind van de week geld over te hebben en dat in een potje te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lady4 zo 27 nov 2011 - 1:14

Als ik alle spullen en kleding die ik niet nodig had niet gekocht zou hebben, zou ik nu het driedubbele op mijn bankrekening hebben staan. Maar ik maak me er niet zo druk om, er staat nog steeds een heel netjes bedrag op mijn spaar, ik kan prima rondkomen en ik wil dingen kunnen kopen die ik leuk vind, waar ik blij van wordt.

Ik heb het ook heel erg wanneer ik visite krijg. Ik wil het beste voor mijn familie en vrienden, ik wil ze lekker in de watten kunnen leggen als ze bij mij zijn. Dus ik ga dan zéker niet besparen op boodschappen, maar koop gewoon wat ik ze graag voor wil zetten.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Paper Crown zo 27 nov 2011 - 1:15

Susan schreef:Ik heb het wel een tijd gedaan, dat weekgeld, het is wel heel motiverend. Ik vind het dan echt een sport om aan het eind van de week geld over te hebben en dat in een potje te doen.
Ja he, want ik zorg gewoon dat ik 20 ofzo over heb, dan heb ik de volgende week weer €70,-
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  SarahKey zo 27 nov 2011 - 1:26

Teveel geld uitgeven vind ik niet persé iets voor alleen vrouwen. Mannen kijken minder naar geld is mijn ervaring hier in mijn omgeving.
Mannen zijn alleen geen types om elke week de stad in te gaan maar als ze iets kopen is het een duurder ding.

Weekgeld werkt hier ook goed.
Pas afgeven doe ik niet, dat vind ik persoonlijk heel kinderlijk overkomen. Zo leer je nooit met geld omgaan.

Iets voor een feestje: ik vraag dan altijd eerst aan mijn omgeving of iemand wat heeft. Of ik maak zelf wat. Zo moest ik eens een gelaarsde kat zijn op het werk. Collega laten sminken, hoedje van een andere collega geleend, zelf iets roods eraan vast gefrutseld. Zelf een staart gemaakt van wol en geverfde lege wcrollen en had zelf laarsjes, witte shirt en bruine baggy broek aan gedaan. Zo had het me niets gekost en het is meestal maar voor 1 keer. Ik had op jou feest een kledingstuk die ik niet meer aan zou doen, goud gespoten. Kost het alleen een bud goudspray.

Ik zou een budget maken. En niet proberen om je eraan te houden, maar echt doen Laughing
Al is het in het begin wennen, maar dan hoef je je niet meer schuldig te voelen als je eens iets koopt wat eigenlijk te duur is. Want dan kun je er nog niet van gaan genieten als je je schuldig voelt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan zo 27 nov 2011 - 1:28

SarahKey schreef:
Pas afgeven doe ik niet, dat vind ik persoonlijk heel kinderlijk overkomen. Zo leer je nooit met geld omgaan.

Ik denk dat je het dan ook wel leert, het is in feite net zoiets als weekgeld pinnen. Het is alleen niet altijd praktisch, want voor sommige dingen heb je gewoon een pas nodig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 1:45

Eigenlijk ben ik me heel erg bewust van wat alles kost. Zowel mijn vaste lasten, als de lasten voor de boodschappen, en de lasten voor make-up en dergelijke zit gewoon in mijn hoofd. Maar ik heb van die spending momenten die ik absoluut niet moet hebben. Tientje hier, tientje daar. Maar dan geen flesje parfum kopen, waar ik een jaar mee kan doen, omdat deze bijna 70 euro is en misschien kom ik die 70 euro te kort op het eind van de maand? Net als Clinique anti-rimpel. Moet er nu echt aan, maar stel je voor dat ik het geld te kort kom aan het eind van de maand? Terwijl ik vervolgens wel weer het tientje hier, tientje daar uitgeef. Ik moet prio's stellen. Maar ik ben kennelijk nog niet zo ver. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Sterre zo 27 nov 2011 - 1:53

Ik herken het wel een beetje hoor. Als mijn salaris is gestort, stort ik eerst geld naar onze gezamenlijke rekening voor de hypotheek en boodschappen. Dan bedenk ik wat ik sowieso wil sparen en stort dat op mijn spaarrekening.

Daarna blijft er nog een redelijk bedrag over, waar ik in de eerste week steeds wat enthousiaster mee omga dan handig is. Halverwege de maand moet ik dan meestal opnieuw gaan berekenen hoeveel ik nog heb, welke dingen ik allemaal heb gepland en waar ik daarna wel of niet mijn overgebleven geld aan mag uitgeven.

Soms moet ik iets terugstorten van mijn spaarrekening omdat ik het niet goed heb ingeschat of omdat ik toch teveel heb uitgegeven. Maar over het algemeen werkt dit bij mij erg goed!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Zonnetje zo 27 nov 2011 - 2:10

Sterre schreef:Ik herken het wel een beetje hoor. Als mijn salaris is gestort, stort ik eerst geld naar onze gezamenlijke rekening voor de hypotheek en boodschappen. Dan bedenk ik wat ik sowieso wil sparen en stort dat op mijn spaarrekening.

Daarna blijft er nog een redelijk bedrag over, waar ik in de eerste week steeds wat enthousiaster mee omga dan handig is. Halverwege de maand moet ik dan meestal opnieuw gaan berekenen hoeveel ik nog heb, welke dingen ik allemaal heb gepland en waar ik daarna wel of niet mijn overgebleven geld aan mag uitgeven.

Soms moet ik iets terugstorten van mijn spaarrekening omdat ik het niet goed heb ingeschat of omdat ik toch teveel heb uitgegeven. Maar over het algemeen werkt dit bij mij erg goed!

Heel herkenbaar jouw verhaal, Sterre. Ik doe dat op precies dezelfde manier. Als mijn salaris gestort is, maak ik ook berekeningen wat ik die maand waarvoor nodig heb (vaste lasten, benzine, voorziene uitgaven, etc.). Ook bereken ik wat ik kan/wil sparen die maand en hou dan een bedrag over wat ik die maand mag gebruiken voor kleding/etentjes/uitgaan/andere leuke dingen.

Ook dat stukje van in het begin van de maand wat enthousiaster met het geld omgaan dan later in de maand, herken ik en dat ik soms geld moet terugboeken. Dat terugboeken is soms ook nodig omdat ik onverwachte kosten aan mijn auto/fiets heb of zorgkosten of omdat er een abonnement wordt afgeschreven, zoals dat van de bibliotheek of NS-voordeelabonnement waarvan ik niet precies weet in welke maand dat er af gaat, al ga ik dat ook steeds beter onthouden.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  SarahKey zo 27 nov 2011 - 2:16

Susan schreef:
SarahKey schreef:

Ik denk dat je het dan ook wel leert, het is in feite net zoiets als weekgeld pinnen. Het is alleen niet altijd praktisch, want voor sommige dingen heb je gewoon een pas nodig.

Ook dat. Ik gebruik bv mijn pas om mee te tanken. Of als ik ergens met nood sta of iets.
(stond donderdag bij een parkeerplaats en opeens pakte de parkeerautomaat geen contant geld meer.
Op de chipknip staat bij mij nooit wat op dus stond ik daar. Is wel goedgekomen, maar zat ook te denken: voortaan maar wat geld op de chipknip zetten)

Maar als volwassen vrouw je pas weggeven omdat je anders teveel uitgeeft, vind ik niet echt volwassen overkomen. Zo zou ik het niet leren iig, want als ik de pas terug zou hebben zou ik denken: ha kan weer los gaan! Of iets wat daar op lijkt. Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Paper Crown zo 27 nov 2011 - 2:21

SarahKey schreef:
Susan schreef:
SarahKey schreef:

Ook dat. Ik gebruik bv mijn pas om mee te tanken. Of als ik ergens met nood sta of iets.
(stond donderdag bij een parkeerplaats en opeens pakte de parkeerautomaat geen contant geld meer.
Op de chipknip staat bij mij nooit wat op dus stond ik daar. Is wel goedgekomen, maar zat ook te denken: voortaan maar wat geld op de chipknip zetten)

Maar als volwassen vrouw je pas weggeven omdat je anders teveel uitgeeft, vind ik niet echt volwassen overkomen. Zo zou ik het niet leren iig, want als ik de pas terug zou hebben zou ik denken: ha kan weer los gaan! Of iets wat daar op lijkt. Laughing
Maar zodra ons nieuwe huis klaar is mag ik weer hoor.. We sparen nu een waanzinnig hoog bedrag tot ons huis klaar is en daarna mag ik gewoon weer uitgeven zoals ik deed! Het is dus maar tijdelijk smile
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast zo 27 nov 2011 - 2:25

2CKC2 schreef:
Maar zodra ons nieuwe huis klaar is mag ik weer hoor.. We sparen nu een waanzinnig hoog bedrag tot ons huis klaar is en daarna mag ik gewoon weer uitgeven zoals ik deed! Het is dus maar tijdelijk smile

Maar dan is het toch juist fijn dat je nu een leermomentje hebt. Want nu weet je dat sommige dingen ook goedkoper kunnen. Althans, zo las ik het in een post. En wellicht kunnen jullie straks ook nog zo sparen, omdat je leukere, en goedkopere, dingen bent tegengekomen.

Sinds ik op mezelf woon merk ik wel dat ik sommige dingen niet meer nodig vind, terwijl ik voorheen er niet aan moest denken zonder te doen. Denk aan Lancome, dure parfums, Clinique, mijn wekelijkse bezoekje aan de parfumerie. Ja, het was afkicken. Maar goed.... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Supertalentje zo 27 nov 2011 - 2:26

-

Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 13:06; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 3:07

En hoe gaat het?

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 3 dec 2011 - 3:24

Ik heb hier nauwelijks last van. Ik zou niet blij kunnen zijn met een jas van 204 euro, omdat ik dan alleen zou kunnen denken: God wat had ik hier veel andere dingen van kunnen kopen. Ik hou wel van shoppen, en ik kan ook echt vlagen van koopziekte hebben, maar dan wel bij de H&M bijvoorbeeld.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sjirafje za 3 dec 2011 - 3:36

Als we meer zouden verdienen dan zou ik dat ook hebben, helaas moeten wij zuinig aan leven.
Echt shoppen en erbij neervallen heb ik niet meer kunnen doen sinds ik het huis uit ben. Ik koop nu 1 keer per 3 of 4 maanden kleding en dan is het niet meer dan 75 Euro. Boodschappen doen we voor 40 Euro per week en verbazend genoeg redden we het daar ook mee!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Linnie1985 za 3 dec 2011 - 3:39

Zusje schreef:En hoe gaat het?

Gaat goed hoor:). Mijn vriend let ook op mij haha.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Arwyn za 3 dec 2011 - 4:44

Ik heb hier zelf ook wel eens last van..
Ik kan tijden heel zuinig doen, dan denken dat ik het heel goed heb gedaan die maand, om vervolgens al dat geld in 2 dagen uit te geven.. Rolling Eyes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: