Kind met waterpokken, wat doe jij?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kind met waterpokken, wat doe jij?
In de zin, blijf jij zoveel mogelijk thuis met je kind?
Onze dochter heeft sinds dag 3 nu de waterpokken, het is zich nog aan het uitbreiden.
Maar eigenlijk willen we waarschijnlijk even de stad in om schoenen voor mijn man te zoeken.
Zouden jullie dit wel/niet doen?
Ze is er overigens niet ziek van, gewoon in haar vrolijke humeur zoals altijd.
Het gaat meer om het andere kinderen aansteken/hoe mensen erover denken.
Onze dochter heeft sinds dag 3 nu de waterpokken, het is zich nog aan het uitbreiden.
Maar eigenlijk willen we waarschijnlijk even de stad in om schoenen voor mijn man te zoeken.
Zouden jullie dit wel/niet doen?
Ze is er overigens niet ziek van, gewoon in haar vrolijke humeur zoals altijd.
Het gaat meer om het andere kinderen aansteken/hoe mensen erover denken.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Re: Kind met waterpokken, wat doe jij?
Mijn zoon heeft sinds maandag de waterpokken en hij mocht gewoon naar het kdv, en ik ga ook overal met hem naar toe. De tijd van besmetting is al geweest (incubatietijd is 2-3 weken). Dus ik zie niet in waarom ik met hem hele dagen thuis moet blijven .
Gast- Gast
Hier nog geen ervaring met waterpokken. Maar als hij zich gewoon goed voelt, is het ook wel even lekker om er even uit te gaan.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
We hebben ook besloten nu om gewoon lekker met de fiets naar de stad te gaan.
Elk kind moet het een keer krijgen toch!
Zijn ze er ook gelijk vanaf.
Elk kind moet het een keer krijgen toch!
Zijn ze er ook gelijk vanaf.
Viva- Kletskop
Gewoon lekker gaan! Maar jij moet wel oppassen als je zo nog niet hebt gehad!
Gast- Gast
Ik zou ook gaan. KDV mocht hier ook gewoon maar wel eigen risico, als de blaasjes open waren kon er vuil inkomen en dan snel gaan ontsteken.
Gast- Gast
Wij deden ook gewoon alles, ze mochten ook gewoon naar de peuterspeelzaal.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Snoepy87 schreef:Gewoon lekker gaan! Maar jij moet wel oppassen als je zo nog niet hebt gehad!
Klopt, bedankt, maar ik heb ze gelukkig al gehad.
Heb er super ondergezeten dus hoop dat onze dochter het in een mindere mate heeft.
We zijn net in de stad geweest, en niemand die er naar gekeken heeft of er wat van gezegd heeft.
Prima!
Viva- Kletskop
Ik nam mijn dochter ook gewoon mee naar de winkel en ze bleef ook niet bij andere kindjes uit de buurt. Maar ik hield haar wel uit de buurt van mijn oma en zieke mensen (wegens verzwakte weerstand van die mensen).
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Gewoon lekker gaan! Maar jij moet wel oppassen als je zo nog niet hebt gehad!
Is het niet oppassen geblazen als je hoogzwanger bent? Dat het dan gevaarlijk kan zijn? (weet het niet zeker hoor, dacht dit een keer meegmaakt te hebben op mn werk op het kdv)
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
ShallY schreef:Snoepy87 schreef:Gewoon lekker gaan! Maar jij moet wel oppassen als je zo nog niet hebt gehad!
Is het niet oppassen geblazen als je hoogzwanger bent? Dat het dan gevaarlijk kan zijn? (weet het niet zeker hoor, dacht dit een keer meegmaakt te hebben op mn werk op het kdv)
Het is bij hoogzwangeren die het nog niet eerder gehad hebben gevaarlijk. Bijna alle volwassenen hebben echter de waterpokken al gehad.
Gast- Gast
En al zouden mensen er wat van zeggen: waterpokken zijn als ze zichbaar zijn alleen nog besmettelijk als je de blaasjes aanraakt. De weken ervóór is het besmettelijk, maar dan zie je nog niets. Dus als je vorige week met je kind naar de stad ging was je een groter 'besmettingsgevaar' dan nu.
Gast- Gast
ShallY schreef:Snoepy87 schreef:Gewoon lekker gaan! Maar jij moet wel oppassen als je zo nog niet hebt gehad!
Nee, ik had vorige week een uitbraak op mijn werk, en het is nog niet zeker of ik het gehad had.
Het is vooral gevaarlijk in de eerste 3 maanden. Ik mocht ook gewoon naar mijn werk, moest hoogstens contact wat vermijden met de kids (handig als kleuterjuf)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Eucalypta schreef:En al zouden mensen er wat van zeggen: waterpokken zijn als ze zichbaar zijn alleen nog besmettelijk als je de blaasjes aanraakt. De weken ervóór is het besmettelijk, maar dan zie je nog niets. Dus als je vorige week met je kind naar de stad ging was je een groter 'besmettingsgevaar' dan nu.
Je bent waarschijnlijk in de war met de vijfde ziekte die niet meer besmettelijk is als de vlekken doorkomen. Waterpokken daarentegen bereiken de piek van besmettelijkheid als de blaasjes doorkomen. Pas wanneer de blaasjes allemaal korsten hebben, is het niet langer besmettelijk.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Kindje met waterpokken...blijf je uit de buurt met jouw kind
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Waterpokken o.i.d?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe reageert het eerste kind op het tweede kind?
» Mag jullie kind met elk kind spelen?
» Waterpokken o.i.d?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: