Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waterpokken!

+5
Viva
Susan
pindaatje
Darius
vlinder-19
9 plaatsers

Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Waterpokken!

Bericht  vlinder-19 ma 12 dec 2011 - 0:09

Een flinke week geleden is F.ay flink verkouden geweest... Zaterdag was ze de hele dag hangerig en warm. Gister zag ik de eerste puntjes en nu veeel meer rode puntjes en bultjes. Dus de waterpokken! Gaat rond op psz en hoorde vanmorgen meer moeders erover... Welke middeltjes gebruikten jullie? Ze zit nu nog niet in de fase dat ze jeuken, maar wil graag iets in huis hebben als het gaat jeuken....want wil liever niet dat ze gaat krabben, want ze heeft aardig wat in haar gezicht, op haar lippen etc.

Dus alle tips zijn welkom!
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Darius ma 12 dec 2011 - 0:14

Hoe is het nu met jou eigenlijk?

Wat betreft de waterpokken: wij hadden emulsie van VSM om erop te smeren. Niet met een watje deppen maar gewoon rijkelijk smeren! En ook hielp havermout in een washandje in bad erg goed. Na een paar dagen zijn we gaan zwemmen, de blaasjes waren al bijna ingedroogd, maar na een uurtje zwemmen waren ze eigenlijk wel verdwenen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  pindaatje ma 12 dec 2011 - 0:44

Wij hadden calendulan kinderemulsie van VSM, werkte hier goed tegen de jeuk! Verder hebben we niets gebruikt, dit hielp voor onze dochter voldoende.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Susan ma 12 dec 2011 - 0:54

Wij hadden waterpokkenschuim van Kidsclin, dat helpt tegen de jeuk en daardoor droogt het ook wat sneller in, verder deden we zemelen in een panty en die ging mee in bad, ook tegen de jeuk. Verder hebben ze er hier eigenlijk weinig last van gehad, geen koorts en ook niet heel erg veel jeuk voor zover ik dat merkte.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Viva ma 12 dec 2011 - 1:08

Wij hadden calendulan kinderemulsie van VSM, ze had het niet heel erg, maar heb het idee dat het wel geholpen heeft, ook bij het herstellen van de huid.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Liadan di 17 apr 2012 - 8:51

Onze dochter heeft sinds vandaag ook de waterpokken en daarbij ook erg rode billen/schaamlippen (voor het eerst in haar leven).
Ik heb daarstraks alle pokken ingesmeerd met kidsclin schuim en calendulan is ook in huis.
Zemelen/havermout heb ik niet in huis, maar ga ik morgen even halen als ze niet ziek is van de waterpokken in ieder geval. Deden jullie je kind dan 1 keer per dag ermee in bad? of vaker? En helpt dat alleen tegen de jeuk of ook om ze sneller te laten indrogen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Fiebje di 17 apr 2012 - 8:57

Ik deed hem zeg maar tijdens de jeuk periode 1x per drie dagen in een zemelenbad omdat door het in bad gaan of douchen het daarna nog meer jeukt. Kidsclin heb je in huis dat werkte hier supergoed.

Mijn nichtje had het ook zo erg op billen en schaamlippen dat mijn schoonzus een zakje met natte zemelen in de luier deed om te verzachten en te verkoelen.

Sterkte in ieder geval en hoop voor je meisje dat ze er niet veel last van heeft.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Liadan di 17 apr 2012 - 9:01

Dank je wel fiebje. Ik hoop ook dat het mee gaat vallen. En dan is het natuurlijk ook nog wachten tot Kian het ook krijgt. Maar ze kunnen het maar gehad hebben.
Zakje met zemelen in een luier is ook nog een idee. Ze draagt wel geen luiers meer maar wil er als ze er veel last van heeft misschien dan toch wel 1 aan op die manier. Ik heb het nu ingesmeerd met bepanthen want het was alleen nog maar heel rood, nog geen pokken daar.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Mamsie di 17 apr 2012 - 9:14

Idd havermout in badje strooien en ook in een washand doen en die dan natmaken en uitknijpen. De 'melk' die er dan uitkomt daar moet je ze ook mee deppen. Ze drogen er ook sneller van in. Ik deed het hier 1x per dag voor het slapen gaan.
Kidsclin blijkt er goed te werken idd. Bestaat geloof ik nog niet zo lang.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Filoria di 17 apr 2012 - 9:24

Sterkte de komende dagen!

Bij Tomas viel het erg mee. Een dag of vijf nadat de eerste pokken verschenen was hij al helemaal jeukvrij. En echt ziek was hij alleen voordat de pokken kwamen en toen de eerste er zaten. Zemelenbadje (zie zakjes hieronder) hebben wij ook gedaan, dat vond hij erg fijn. En voor op de pokken hadden we deze gel:

Waterpokken! Images?q=tbn:ANd9GcQ4jH9UoWgwdJTCPYQh7Mr8cMLWKwmEqr7WddzcJ6CAIBZnbzSg
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Liadan di 17 apr 2012 - 19:27

Bedankt Mamsie en Filoria!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken! Empty Re: Waterpokken!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum