Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+50
Roodkapje
smooch
Solis
MADDIE
Jezzie
koNijntje
Vlinderjoy
PiP
*Orchidee
Weegschaal
Dutchy
firda
nillis
Viva
kwak
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
ludje
Novalee
Pien
Coccinelle
Bloem86
Tittih
CCC
Amber-
Pandora
xxjojootjexx
JD
Thunder
Océane
Lejow
Shy
moepie
Flower_L
Muppetje
SarahKey
sheila123
Alex
Paper Crown
Teddyaapje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Annie24
Pussycat
meisje
PapillonRose
Makamba
Wennes
Darius
54 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje vr 3 feb 2012 - 2:57

Oh dan krijg ik een raar kind;) Ik kijk bij de meisjeskleding maar mn gevoel zegt een jongen.... Wij weten het ook pas over een half jaar... dus tot die tijd maar een aantal neutrale pakjes inslaan. We hebben van beide geslachten nog wel wat liggen in de kleine maatjes en ik koop 1 jongens eerste pakje en 1 meisjes eerste pakje. Mijn vriendin is 5 dagen eerder uitgerekend en zij wil weten wat het wordt ( ze heeft al een dochter en verlangt naar een zoon haha.. ze noemt steeds hij is.. hij heeft.. etc.. en ze hebben alleen een jongensnaam nu) dus wellicht kan het andere pakje dan naar haar ofzo!

Ik ga maandag waarschijnlijk een Maxi cosi mura 4 halen...! Hij is gewoon zwart met antraciet.. niet heel spannend.. Wink

Mijn neefje is met 35 weken vanzelf gekomen.. Het was de eerste dag van mijn schoonzusjes verlof! Ze zouden dit weekend met z'n 2en naar Hof van Saksen gaan.. maar daar kwam nu dus wat tussen;)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 3 feb 2012 - 9:36

Nera, hoe gaat het met je zoon? Hopelijk knapt hij snel op.
Super zeg dat je al leven in je buik voelt! Ik ben er ook op aan het wachten.

Smooch, je buik groeit al goed, leuk hoor!

Roodkapje, gefeliciteerd met je neefje. Hij heeft toch een mooi gewicht.
De maxi cosi mura 4 hebben wij ook, echt een super wagen!

Rejoy, de vorige keer had ik met 22 weken harde buiken en met 26 weken in het ziekenhuis aan de weeenremmers. Ik hoop ook dat het nu anders zal lopen.
hopelijk wordt je misselijkheid snel minder.


Gisteren had ik weer buikpijn en toen heb ik de vk even gebeld. ik mocht een uur later langs komen. Ze voelde aan mijn buik en de baarmoeder groeit goed. We moesten even zoeken naar het hartje, maar toen we hem vonden was het erg mooi regelmatig. Waarschijnlijk komt de pijn door het groeien van de baarmoeder. Mijn urine is ook nagekeken en daar zaten wel wat sporen in van een blaasontsteking dus ik moet nu cranberrysap drinken. Blehh wat is dat vies zeg!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje vr 3 feb 2012 - 9:40

Wennes schreef:Nera, hoe gaat het met je zoon? Hopelijk knapt hij snel op.
Super zeg dat je al leven in je buik voelt! Ik ben er ook op aan het wachten.

Smooch, je buik groeit al goed, leuk hoor!

Roodkapje, gefeliciteerd met je neefje. Hij heeft toch een mooi gewicht.
De maxi cosi mura 4 hebben wij ook, echt een super wagen!

Rejoy, de vorige keer had ik met 22 weken harde buiken en met 26 weken in het ziekenhuis aan de weeenremmers. Ik hoop ook dat het nu anders zal lopen.
hopelijk wordt je misselijkheid snel minder.


Gisteren had ik weer buikpijn en toen heb ik de vk even gebeld. ik mocht een uur later langs komen. Ze voelde aan mijn buik en de baarmoeder groeit goed. We moesten even zoeken naar het hartje, maar toen we hem vonden was het erg mooi regelmatig. Waarschijnlijk komt de pijn door het groeien van de baarmoeder. Mijn urine is ook nagekeken en daar zaten wel wat sporen in van een blaasontsteking dus ik moet nu cranberrysap drinken. Blehh wat is dat vies zeg!

Wennes: ik ben erg nieuwsgierig van de + en - punten van de Maxi Cosi Mura 4:) ... Dus vertel eens smile hahaha...

Wat fijn dat verder alles goed met jou en de baby is en alles goed groeit!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes vr 3 feb 2012 - 10:05

Roodkapje, wij hadden eerst een mutsy transporter met een soort silicone banden. De mura heeft luchtbanden, dat rijdt echt zoveel lekkerder!!! Wel een "nadeel" ik moet de maanden wel maandelijks oppompen, maar het pompje zit erbij en het is zo gebeurd.
Wij hebben de kinderwagenbak niet gebruikt omdat wij toen de mutsy nog hadden, maar deze gaan wij nu gebruiken dus kan daar niet zoveel over vertellen. De kinderwageninzet kun je naar je toe of van je af zetten en dit kun je per keer veranderen, dus je hoeft niet de hele wagen om te bouwen. Onze zoon zat super goed in deze wagen, vooral de riempjes kun je goed afstellen. Ik vind de mura over verschillende soorten terreinen goed rijden! Heel licht, wendbaar en goed te sturen. "nadeel' is dat hij vrij breed is, maar volgens mij zijn meerdere wagens zo breed. Wij hebben deze wagen nu bijna 1 jaar en een paar maanden in gebruik en hij ziet er nog uit als nieuw!
Wij hebben ook gekozen voor de zwart/grijze versie want dat vinden we neutraal en volgens mij ook wel goed als je hem weer door wil verkopen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 6:40

@ Pip: bij jou is het dus wel uit gekomen. Ik ben erg benieuwd of het bij ons ook uit komt. We komen er pas achter tijdens de geboorte, dus wij moeten nog een tijd geduld hebben!

@ Roodkapje: jullie willen dus ook niet weten welk geslacht het kindje heeft? Wist je het bij de andere drie ook niet?

@ Wennes: fijn dat je langs mocht komen bij de Vk en dat alles gewoon in orde leek. Ik kan me voorstellen dat je nu wat angstig bent over dat soort dingen. Ik kan me je verhaal heel goed herinneren, omdat ik ook zoveel harde buiken heb gehad. Ik heb toen ook weken bankrust gehad, gelukkig hebben de harde buiken bij mij geen invloed gehad.
Van een blaasontsteking kun je trouwens ook harde buiken krijgen. Als je verstandig bent laat je je urine maandag nog even weer controleren bij de huisarts. Een echt blaasontsteking verdwijnt namelijk niet door cranberrysap, alleen door een kuurtje. Met cranberrysap kun je een blaasontsteking alleen voorkomen. Je kunt trouwens ook cranberrycapsules kopen (wel te krijgen bij natuurwinkels), die zijn nog geconcentreerder dan het sap.

@ All: merken jullie ook dat jullie zo weinig geduld hebben? Ik ben met name heel kribbig naar mijn man toe (gelukkig maar dat hij het moet ontgelden en niet onze dochter). Alsof mijn lontje flink korter is geworden sinds ik zwanger ben, ik kan heel weinig hebben.
Verder heb ik het idee dat ik af en toe een fladdertje voel achter m'n schaambeen, maar ik kan me haast niet voorstellen dat dit nu al de baby is. De vorige keer voelde ik het ook 'pas' met 16 weken met een achterliggende placenta.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje za 4 feb 2012 - 8:25


@wennes: dat klinkt goed! Wij hebben een Quinny Freestyle bij de 1e, een Quinny Speedi bij de 2e en een Bugaboo gehad bij nr 3. De bugaboo reed het lichtst maar verder vond ik het geen fijne wagen. Perfect om mee te winkelen maar als je maar 1 takje tegen kwam had ie moeite om er overheen te gaan. Niet echt zo flexibel in terreinen als de Quinny's. De Speedi heb ik aan mijn zusje gegeven toen zij zwanger was ( 18 jaar, onverwacht etc.) Ze had geen geld voor een nieuwe dus mocht ze mijne, anders had ik die toen nog wel gehouden.

@rejoy: Wij wisten het bij M. en O. wel. Bij I. niet..Bij M. moest ik het alleen doen.. mijn vriend ( nu man) had een relatie met iemand anders, dat vertelde hij mij na 11 weken zwangerschap. Ik heb hem alle maanden niet gezien of gesproken en de dag voor uitgerekende datum zat hij opeens bij mijn ouders thuis( waar ik ook weer noodgedwongen moest wonen) toen ik thuis kwam van het uit eten met een beste vriendin zat hij daar opeens... Ik had niet veel geld dus daarom was het geslacht weten fijn zodat ik gericht kon shoppen. Bij de 2e wilden wij het niet weten... mijn gevoel zei een jongen omdat mijn zwangerschap zo anders was.... maar dat klopte dus niet. Bij O. wilde ik het toch weer wel weten, mijn man niet.. maar ik heb gewonnen Wink Anders waren we er trouwens later toch wel achter gekomen toen zijn afwijking aan het licht kwam. Nu wil ik het niet weten, mijn man maakt het nu niet uit... Ik ben zo bang voor een jongen! Niet dat dat niet welkom is hoor, heel graag zelfs, leuk voor het evenwicht..maar als ik hoor met 16 weken dat het een jongen is maak ik me zeker druk over de afwijking van O. die komt vooral voor bij jongetjes. We hebben vorige zwangerschap zoveel echo's gehad .. tussen week 20 en 30 hebben we er 6 gehad, niemand zag het.. Met 31 weken kregen we opeens te horen dat we geen gezond kindje gingen krijgen... dat was een klap...We hebben ook geen tijd gehad om eraan te wennen... met 32 en 34 weken ben ik opgenomen in het ziekenhuis en met 35 weken bevallen. Een dag later ironisch genoeg stond een afspraak met de kinderarts om te overleggen over zijn ziekte.... die afspraak ging nu niet door en kwam ze even aan de couveuse vertellen hoe nu te handelen.. over de ziekte zelf zijn we pas 3/4 weken later heel uitgebreid over geinformeerd toen hij een scan moest met radioactieve vloeistof. Ik ben trouwens wel heel nieuwsgierig haha... maar goed.... het is zo augustus:)
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes za 4 feb 2012 - 8:54

Rejoy, volgens mij heb ik bij Bas ook capsules gebruikt. Ik ga ze weer eens opzoeken of anders bij de apotheek navragen, want die sap is echt vies!
Ik had ook dat ik zo kortaf was, nu gaat het beter. Ik merk wel dat ik mijn middagdutjes nodig heb anders ben ik sneller kortaf. En nu mijn man 4 dagen weg is geweest en alles op mij neer kwam merk ik dat ik de laatste dag ook sneller kortaf was.

Roodkapje, dan was je eerste zwangerschap ook heftig ivm je man.
Wat voor afwijking heeft je zoontje? Hebben ze er wel iets aan kunnen doen of niet?
Lief dat je je wagen aan je zusje hebt gegeven. Kun je deze nu niet terug krijgen?

We waren enthousiast begonnen aan de babykamer, maar helaas vallen er wat dingen tegen dat we er langer over doen dan we hadden gehoopt. Ik hoop er morgen weer iets aan te kunnen gaan doen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje za 4 feb 2012 - 9:06

Wennes schreef:Rejoy, volgens mij heb ik bij Bas ook capsules gebruikt. Ik ga ze weer eens opzoeken of anders bij de apotheek navragen, want die sap is echt vies!
Ik had ook dat ik zo kortaf was, nu gaat het beter. Ik merk wel dat ik mijn middagdutjes nodig heb anders ben ik sneller kortaf. En nu mijn man 4 dagen weg is geweest en alles op mij neer kwam merk ik dat ik de laatste dag ook sneller kortaf was.

Roodkapje, dan was je eerste zwangerschap ook heftig ivm je man.
Wat voor afwijking heeft je zoontje? Hebben ze er wel iets aan kunnen doen of niet?
Lief dat je je wagen aan je zusje hebt gegeven. Kun je deze nu niet terug krijgen?

We waren enthousiast begonnen aan de babykamer, maar helaas vallen er wat dingen tegen dat we er langer over doen dan we hadden gehoopt. Ik hoop er morgen weer iets aan te kunnen gaan doen.

@ wennes: hij heeft Hydrofrenose en een blaasdivertikel.... Het is zo dat zijn nierbekken toen 3x zo groot was als het mocht zijn ( nu nog 2x zo groot) en dat zijn urine terug kon stromen van zijn blaas naar zijn nieren met daarbij dus erg verhoogde kans op infecties. Als hij koorts heeft( alles hoger als 37.5) moet hij direct naar het ziekenhuis. Die infecties kunnen schade toebrengen tot zijn urinewegsysteem...voor dit loopt hij bij de kinderarts..en moest hij eigenlijk het 1e jaar preventief antibiotica en elke keer een scan. Dat blaasdivertikel is een zwakke plek in de blaaswand, het is een uitstulping. Dit kan komen door verhoogde druk van de urine maar bij O. is het een aangeboren divertikel en dat is zeer zeldzaam. Hiervoor loopt hij bij de kinderuroloog icm kinderarts. In die uitstulping blijft urine hangen en dat veroorzaakt dan weer sneller infecties.
Nu is hij klein en zal hij nog weinig kans hebben op infecties omdat hij zijn plas nog niet kan ophouden en het er zo uit loopt... maar later is die kans wat vergroot. We hoorden deze week van de verloskundige waar ik was voor een echo dat we een kans hebben dat hij geopereerd zou moeten worden op latere leeftijd om alles opnieuw aan te sluiten en uitstulpingen te verwijderen. Dit hebben we nog niet van de kinderarts gehoord dus ik schrok er een beetje van. Ik ga maandag bellen voor een telefonisch consult met de kinderarts. Ze heeft overleg gehad met de kinderuroloog over zijn laatste scan, daar krijgen we dan de uitslag van en de vervolg procedure.. Ik hoop dat we even weg mogen blijven! We merken niets aan hem zelf... dat scheelt wel natuurlijk maar het is ook eng... Iedereen die het niet weet zegt : "wees blij met je 3 gezonde kinderen" etc. En dan denk ik wel eens.. niet alle ziektes kan je zien hoor... maar goed.. zolang zijn leven er niet heel erg door beinvloed wordt ben ik natuurlijk ook wel erg blij. Maar een gezond kind is niet vanzelfsprekend...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 1:02

Hoi allemaal,

Gisteren voelde ik me ineens heel raar worden. Ik stond onder de douche, zag ineens sterretjes, wazig, wankelde en kreeg het gevoel dat ik flauw ging vallen. Snel onder de douche vandaan en met mijn hoofd tussen de knieën gaan zitten. Ik werd ook misselijk, en had al vanaf vrijdagmiddag hoofdpijn en een strak gevoel in mijn buikstreek. Dus voor de zekerheid de vk gebeld. Mocht direct langskomen. Er is gelukkig niks ergs aan de hand, heb een te lage bloeddruk, dus even op mezelf passen komende tijd! Doordat ik ook zo ontzettend weinig eetlust had/heb kom ik voedingsstoffen te kort, want het kindje neemt wat ie nodig heeft. Dus vandaar dat ik me niet zo goed voelde.

Nog een vraagje aan jullie.. hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik weeg nu minder dan voor de zwangerschap :S.. Maar eet (tot aan vorige week) gewoon normaal, snoep regelmatig, moet wel zeggen dat ik afgelopen week me niet zo lekker voelde en een stuk minder heb gegeten dan normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje zo 5 feb 2012 - 1:41

_Nera_ schreef:Hoi allemaal,

Gisteren voelde ik me ineens heel raar worden. Ik stond onder de douche, zag ineens sterretjes, wazig, wankelde en kreeg het gevoel dat ik flauw ging vallen. Snel onder de douche vandaan en met mijn hoofd tussen de knieën gaan zitten. Ik werd ook misselijk, en had al vanaf vrijdagmiddag hoofdpijn en een strak gevoel in mijn buikstreek. Dus voor de zekerheid de vk gebeld. Mocht direct langskomen. Er is gelukkig niks ergs aan de hand, heb een te lage bloeddruk, dus even op mezelf passen komende tijd! Doordat ik ook zo ontzettend weinig eetlust had/heb kom ik voedingsstoffen te kort, want het kindje neemt wat ie nodig heeft. Dus vandaar dat ik me niet zo goed voelde.

Nog een vraagje aan jullie.. hoeveel zijn jullie tot nu toe aangekomen? Ik weeg nu minder dan voor de zwangerschap :S.. Maar eet (tot aan vorige week) gewoon normaal, snoep regelmatig, moet wel zeggen dat ik afgelopen week me niet zo lekker voelde en een stuk minder heb gegeten dan normaal.

Ik heb geen idee of ik ben aangekomen of niet. Wij hebben geen weegschaal thuis (anders zou ik daar elke dag op gaan staan). En in het ziekenhuis bij de gyn houden ze dat niet bij... (wat ik nog steeds raar vind...) . Ik denk dat ik ook ben afgevallen maar dat komt wellicht ook omdat mijn buikje platter geworden is en ik opeens weer broeken pas waar ik 2 weken geleden niet in kwam. Mijn eetlust is minimaal. Ik kan gerust de hele dag zonder eten en zonder dat ik dan echt honger heb. Ik prop er bij de lunch maar wat in en probeer wat mee te eten in de avond... maar echt trek ergens in heb ik niet...

Dat gevoel wat jij had onder de douche heb ik ook regelmatig. Mijn bloeddruk is extreem laag en kan zoute drop etc eten wat ik wil, maar omhoog gaat het niet. Eng he?

Hier gaat het opzich goed... voel me nog steeds niet zwanger.... dat maakt het wel raar. Gister voor het eerst met de Angelsound geluisterd en ik hoorde het hartje kloppen, wat een prachtig geluid weer!
Ik ga een hele zware week tegemoed... nu 2 nachten werken.. dinsdagochtend snel naar huis, koffer in de auto, O. naar oma en dan hup naar Duitsland. We vliegen naar Marrakesh in de middag voor 3 dagen. Heerlijk 3 dagen zon! en dan donderdag op vrijdagnacht weer thuis. Daarna meteen weer 4nachtdiensten... dus het bijkomeffect van de vakantie zal van korte duur zijn Wink

Gelukkig op 10 februari de 12 weken bereikt en dan ook de echo! Iets leuks om naar uit te kijken!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 1:49

@ Nera: ik heb ook last van een lage bloeddruk, bij de oudste is ie wel eens 70/30 geweest. Ik ben dan ook vooral duizelig als het warm is, of als ik op sta. het helpt om zout te eten, bouillon te drinken, drop te eten e.d. Verder langzaam opstaan en geen plotselinge bewegingen maken.
Ik ben nu al wel iets aangekomen, maar daar ben ik alleen maar blij mee. Voordat ik zwanger raakte van Y. woog ik 47.8kg, afgevallen tot 45.3 kg en gegroeid tot 59 kg. 9 maanden na de bevalling woog ik nog maar meer 45 kg.
Nu ben ik gestart op 48.6 en inmiddels weeg ik denk ik bijna 50kg. Ik eet nu bewust veel meer dan dat ik deed, omdat ik hoop dat ik wat meer aan kom dan bij de oudste. Ik wil borstvoeding gaan geven en ik denk dat ik daardoor teveel af ga vallen, waardoor ik aan de ressource dranken moet. Daar was na de bevalling van Y. ook sprake van, maar toen het bijna zo ver was stabiliseerde mijn gewicht zich. Ik ben nu dus blij met elke kilo die eraan komt. Elke kilo extra voor nu, scheelt straks weer met het afvallen.

@ Roodkapje: nog een paar dagen dus, voor je weer een echo hebt. Ik voel me deze zwangerschap er redelijk goed over, maar ik denk dat ik ook wel weer blij ben als ik over 1.5 week de zekerheid weer krijg dat het kindje nog leeft. Heel veel plezier in ieder geval in Marokko! Geniet ervan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Darius zo 5 feb 2012 - 2:00

@Nera, o, dat is heel vervelend. Ik hoor juist dat heel veel mensen onder de douche flauwvallen, omdat dan ook de temperatuur wat hoger is. Ik ben ook iemand die snel flauwvalt, maar het wel van te voren aan ziet komen, dus dan kan ik het nog net tegenhouden zeg maar. ik heb voor de zekerheid ook altijd Dextro bij de hand, t zal wel niet helpen tegen te lage bloeddruk, maar wel voor het 'niet lekker voelen' en het flauwvallen.

@rejoy: vriendin van mij is ook aan de dieetvoeding van Nutricia gegaan toen ze veel begon af te vallen. (veel mensen met kanker krijgen dat ook) en bij haar hielp het wel om het gewicht stabiel te houden. Misschien scheelt het al als je nu eens elke dag een blikje van Weight Care of Modifast oid neemt? Ik zal trouwens ook even je PM beantwoorden, het schiet er steeds bij in!

@wennes: wat hebben jullie in gedachten voor de babykamer? En ik herken het kortaf zijn ook heel erg! Heb van de week al ruzie gemaakt met de mevrouw van de bibliotheek en de mevrouw van de speel-o-theek en ik heb mijn man ook al behoorlijk afgekraakt.

Ik lees wel mee hoor, maar lange stukken reageren gaat wat lastig op de i-phone!

Hier gaat verder alles goed, zou afgelopen donderdag een afspraak hebben bij de vk, maar die heb ik afgezegd omdat ik gewoon een een kwartier tijd twee auto's met pech had! En het was te koud om op de fiets te gaan. Nu mag ik aanstaande donderdag!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes zo 5 feb 2012 - 8:25

Roodkapje, jeetje meis wat een heftige situatie van je zoon zeg! Ik kan me voorstellen dat het onzeker is en angst met zich mee brengt. Hopelijk houden ze je zoontje goed in de gaten en blijven de infecties een beetje beperkt. Kwamen ze hier tijdens een echo achter?
Ik hoop dat met dit kindje alles goed is zodat je niet dubbele zorgen hebt.
Ondanks je drukke week hoop ik dat je dagen in Marrakesh lekker kunt genieten.

Nera, goed dat je langs de vk bent geweest. Ik zou af en toe een lekker dropje eten.
Voordat ik zwanger werd woog ik ongeveer 52 kilo. Door de misselijkheid ben ik flink afgevallen en woog ik 48 kilo. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en er is een halve kilo bij: 48.5 cheers Ik hoop dat ik steeds een beetje aan blijf komen.

Rejoy, jij weegt dus ook niet zoveel. Vindt jij dat soms ook een beetje beangstigend? Ik wel, ik hoop echt dat ik snel een beetje aan kom.

Darius, balen dat je met 2 auto's pech had. Fijn dat de afspraak met de vk verzet kon worden.


Vandaag had ik toch iets stoms: ik was aan het klussen in de babykamer. Ik moest met een natte doek over de muren. We hebben de stopcontacten eraf gehaald zodat we er goed bij kunnen en ineens BZZZZ ik stond even onder de stroom. Ik voelde me niet helemaal lekker en toen mijn man naar boven kwam vond hij dat ik wit zag. Hij schrok toen ik zei dat ik onder stroom had gestaan en hij belde meteen de vk of dit kwaad kon. Tenslotte gaat de stroom door je hele lichaam heen. We mochten gelijk komen en ze maakte een echo. Gelukkig blijkt alles goed te zijn! Het was even schrikken, maar zijn nu opgelucht nu we de echo hebben gehad. Dit deed ze trouwens heel uitgebreid en we hebben 2 mooie foto's meegekregen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Lejow zo 5 feb 2012 - 9:10

Jeetje Wennes, wat schrikken.. Gelukkig is alles goed!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 5 feb 2012 - 21:30

zo dames ik zal me ook maar eens melden want geloof niet dat ik hier al gemeld heb hoe m`n echo was geweest woensdag, nou hij was goed Very Happy eerst lag ie/ze lief te slapen met de duim in de mond en toen hebben ze `t wakker gemaakt en toen was het rond aan het springen en draaien als een kikkertje I love you zo mooi om te zien. Alles zag er goed uit zeiden ze. Ook hebben we 2 dagen cadeau gekregen dus dat is ook weer mooi meegenomen. En aangezien dat de 12 wkn echo was hebben we het maar meteen iedereen verteld en gezegd dat onze ouders/zussen hun mond niet meer hoeven te houden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE ma 6 feb 2012 - 0:24

Hallo allemaal!!

@ Wennes: Jeetje, dat is wel even schrikken!!Gelukkig was alles goed!
@ Lilly: Leuk is dat he! Wij moesten vroeg in de ochtend dus toen was de kleine ook nog lekker aan het slapen!

@ all: We hebben het nu aan de familie verteld. Dus zo langzaamaan kunnen we het tegen iedereen gaan vertellen!!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes di 7 feb 2012 - 3:14

Lily, fijn dat de echo goed was.
Maddie, leuk dat jullie het nu tegen iedereen gaan vertellen.

Ik moet morgenmiddag naar de gynaecoloog om mijn baarmoederhals op te laten meten. Ik ben behoorlijk zenuwachtig!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast di 7 feb 2012 - 6:25

@ darius: ik moet volgende week weer naar de VK, dan wil ik het er ook even over hebben wat verstandig is. De vorige keer had zij het bij de eindcontrole ook al over dieetvoeding, maar toen zag ik de ernst er niet zo van in. Zij is dus op de hoogte van het probleem rondom mijn gewicht, dus ik denk dat ze wel mee wil denken. PM beantwoorden is er nog steeds bij in geschoten, of niet :P Doe maar rustig aan hoor, ik kan sowieso niet voor maart beginnen.

@ Wennes: echt beangstigend niet, ik ben op zich wel gezond geloof ik, maar ik vind het vooral lelijk als ik zo weinig weeg. Ik kreeg er toen ook heel veel opmerkingen over. Ik hoop dat ik deze zwangerschap wat meer aan kom, dan heb ik ook iets meer reserve na de bevalling. Op welke manier vind jij je gewicht beangstigend?
En kijk je wel uit met het klussen :shock: Lijkt me niet gezond als je regelmatig onder stroom staat, haha! Gelukkig kon het geen kwaad voor de baby. Succes morgen bij de gyn. Gaan ze nu kijken hoe lang je baarmoederhals is om verderop een referentiepunt te hebben?

@ Lily: fijn dat de echo er goed uit zag! Bij mij zou het kindje één dag minder ver zijn, dus één dag terug. Omdat dit zo'n klein verschil was werd de datum niet aangepast, maar ik wil nog vragen of ik toch één dag terug gezet kan worden. Als ik overtijd loop heb ik dan één dag langer de kans om thuis te bevallen :P

@ Maddie: hoe heeft je familie gereageerd? En al verteld aan de omgeving?


@ All: hier gaat het eigenlijk gewoon best goed. Ik voel me over het algemeen redelijk goed. Momenten dat ik nog best misselijk ben, maar over het algemeen voel ik vrij weinig van de zwangerschap. Alleen mijn groeiende buik voel ik (letterlijk) als ik met mijn benen omhoog getrokken in bed lig lol! Af en toe ook wel weer beangstigend, dat je het kindje nog niet kunt voelen, nu moet je er maar gewoon van uit gaan dat het allemaal goed zit en dat het kindje aan het groeien is. Als je schopjes voelt, dan heb je vaker de bevestiging dat het kindje leeft. Ik kan echt niet wachten tot ik het kindje goed ga voelen, dat vond ik echt het mooiste van de zwangerschap van de oudste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE di 7 feb 2012 - 7:46

@ Wennes, succes bij de gynecaeloloog morgen!!

@ Rejoy, lijkt me wel lastig als je zo afvalt. De familie reageerde erg enthousiast. En het is ook lekker als jer op een gegeven moment open over kan praten!! Geen geheimpjes meer!!
Het zou lekker zijn om het kindje te voelen he!! Ik heb tijdens mijn echo gehoord dat mijn placenta voor ligt, dus zal er zelf wel laat mee zijn maar het is niet anders.

@ all, na vanaf vrijdag ziek te zijn geweest ga ik morgen weer werken. Hoop dat ik het een beetje trek. Ben nog steeds best wel verkouden, maar na zo'n griep kan het ook wel even duren voordat je weer helemaal de oude bent. Mijn familie heeft nu allemaal buikgriep en mijn vriend ook, hoop niet dat ik ook nog eens met die griepvariant wordt aangestoken. Maar positief denken zal vast helpen hihi!!

Met mijn huurhuisje opzeggen gaat het meevallen. We hoeven geen muren over te schilderen (we hebben donkere en felle kleuren) en kunnen heel veel dingen gewoon laten hangen. Dus het is voor mij een kwestie van dingen uitzoeken en inpakken. En mijn vriend moet dan nog een aantal dingetjes doen. Maar al met al een grote meevaller!! Very Happy
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie wo 8 feb 2012 - 22:12

Ik laat ook weer eens wat van me horen!

@Nera, Wat schrikken dat je je zo raar voelde, gaat het nu weer beter?
Ik ben volgens mij nog niet echt aangekomen.

@Darius, ben je al bij de VK geweest? Hoe was het?

@Wennes, wat schrikken dat je onder stroom stond!

@Lily, Fijn dat de echo goed was!

@Maddie, vervelend dat je zo ziek bent geweest, voel je je al weer wat beter?
Wanneer gaan jullie verhuizen?

@All: Hier gaat alles zijn gangetje. Ben wel weer erg verkouden geweest, maar het wordt nu gelukkig al weer wat minder. Heb het van de week aan mijn beste vriendin verteld, we zouden afspreken, maar door de sneeuw ging dat niet door. Dus heb ik haar maar gebeld,we zien elkaar niet zo vaak omdat we ver bij elkaar vandaag wonen. Ze reageerde heel leuk, ze had het niet verwacht.
Morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis! Dus we zijn nu al druk met dozen inpakken...wat een rotklus! We moeten nog wel wat behangen en schilderen enzo voor we er in kunnen. We willen proberen begin maart te verhuizen. Als we er dan in zitten gaan we eens rustig met de babykamer beginnen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  moepie do 9 feb 2012 - 0:45

Nera; hoe voel jij je nu? Niet meer het idee gehad dat je ging flauw vallen?

Wennes; he bah wat schrikken he! Fijn dat jullie gelijk bij de verloskundige langs mochten komen en helemaal fijn dat alles goed was!
Hoe was het bij de gyn?

Maddie; leuk he aan iedereen vertellen!! Hoe zijn de reacties? Waren mensen erg verrast of hadden ze het wel verwacht?

Rejoy; jammer is dat het als je je kindje nog niet kan voelen... ik had het er gisteren ook nog met mijn man over dat ik dat soms best moeilijk vind want het maakt me onzeker. Ook omdat ik nog tot 1 maart moet wachten voordat ik het hartje hoor. De laatste keer dat we dan wat gezien hebben was met 12 weken, dus er zitten 6 weken tussen, voor mijn gevoel zo ontzettend lang!!
Ik voelde bij mijn vorige zwangerschap pas leven met 22 weken. Ik ga d'r maar vanuit dat het nu wel weer eens zo lang kan duren...

Jezzie; wat leuk dat je het je vriendin verteld hebt! Succes met alles alvast inpakken, ik heb het nog niet meegemaakt maar verhuizen lijkt me echt een rot klus! Succes!!

all; ik reageer niet zo veel omdat ik er gewoon niet altijd zo'n zin in heb maar ik lees wel elke dag even trouw wat iedereen schrijft, dus ben wel op de hoogte.

Heb nog een echo-foto om even mee te showen, hij is van 12 weken maar ik had hem nog niet laten zien;

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 DSC05470
Niet zo heel duidelijk, ik had een volle blaas vandaar de waas die over de foto zit.

En mijn eerste buikfoto, zojuist gemaakt, 15 weken dus...
Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 15wk-1
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 9 feb 2012 - 5:49

@ Nera, hoe gaat het nu met je?

@ Jezzie: Ik voel me nu weer redelijk oké. Wel nog steeds verkouden. Wij wonen al in het nieuwe huis, maar heb nog een aantal dingen te verhuizen en we moeten nog wat kleine klusjes doen. 28 februari is de overdracht. Jij hebt dus ook last van die verkoudheid. We zullen nu ook wel vatbaarder zijn door de zwangerschap denk ik zo.

@ Moepie: Iedereen reageerde erg leuk. Er waren er maar weinig die het verwacht hadden. Mooie echofoto en ook leuk die buikfoto. Je ziet het al wel bij jou!

@ All, nou het werken ging wel weer goed gelukkig. Voel me nu ook best wel oké wat de zwangerschapskwaaltjes betreft. Alleen heel af en toe misselijk. Wat dat betreft ben ik een lucky bastard. Hoe is dat bij jullie?
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 5:53

@ Jezzie, alvast veel succes met verhuizen en klussen e.d.

@ Moepie, ik reageer ook niet veel Embarassed maar ook ik lees trouw mee. En mocht jij dan ook niet naar de wc? Mijn blaas was ook vol zei ze daarom mocht ik eerst naar de WC anders kon ze niet hard duwen voor een goede echo. Maar wat ik ervan zie ziet hij/zij er goed uit. En ook al een flink buikje

@ Maddie, fijn dat het werken goed ging. En ja hier ook niet veel last van kwaaltjes. Al moet ik zeggen dat ik de afgelopen dagen veel last van m`n buik heb maar denk dat dat komt omdat de kleine uk en alles daarbij flink aan het groeien is.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 6:45

@ Maddie: bij mij leek het alsof de placenta aan de achterkant zou komen te liggen, dus ik hoop dat ik deze baby ook weer vroeg ga voelen. Onze dochter voelde ik met 16 weken.
Fijn dat werk in jullie oude huis meevalt. Moeten jullie veel doen aan het nieuwe huis?
En ik ben nog steeds misselijk, met name in de avond. 's ochtends helemaal geen last meer, maar tijdens of vlak na het eten begint de misselijkheid. Het is niet zo erg dat ik moet overgeven, maar echt prettig voelt het natuurlijk niet.

@ Jezzie: Veel plezier met de sleuteloverdracht morgen! En met inpakken heb je toch altijd meer dan je gedacht had. Wij gaan als het goed is in de herfst verhuizen van komend jaar en ik kijk al wel uit naar het verhuizen, eens de bezem door alle spullen en alles weg doen wat we nooit meer gebruiken.

@ Moepie: ik herken het helemaal dat je daar onzeker van wordt. En nog wacht tot 1 maart duurt nog lang! Ik hoop dat ik volgende week even kan luisteren. Toch weer even een geruststelling als je het hartje hoort.
De echo bij onze dochter was toen ook slecht te zien door mijn volle blaas. Mijn blaas drukte de hele baarmoeder weg, dus ik moest uiteindelijk eerst plassen voordat ze wat kon zien :P
Je hebt een mooi rond buikje trouwens! Groeit je buik nu sneller dan bij je dochter?

@ all: gaan er hier nog meiden naar de 9-maandenbeurs? Ik ga de 22e, de woensdag. Heb er al helemaal zin in!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP do 9 feb 2012 - 7:06

Heb even geen puf om op iedereen te reageren...

Maar ik ga 23 februari naar de 9 maandenbeurs en als afsluiter hebben we misschien de 20 wk echo (als de gyn deze niet zelf wil doen)
Komende 2 weken druk met afspraken betreft de zwangerschap:)
14 febr echo+afspraak gyn in Utrecht
21 febr controle vk
23 febr beurs+ 20wk echo

Moepie: Is het anders niet een idee om een pretecho te doen? Als jij je daar fijner bij voelt?
Mooi buikje hoor!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 38 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum