Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+50
Roodkapje
smooch
Solis
MADDIE
Jezzie
koNijntje
Vlinderjoy
PiP
*Orchidee
Weegschaal
Dutchy
firda
nillis
Viva
kwak
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
ludje
Novalee
Pien
Coccinelle
Bloem86
Tittih
CCC
Amber-
Pandora
xxjojootjexx
JD
Thunder
Océane
Lejow
Shy
moepie
Flower_L
Muppetje
SarahKey
sheila123
Alex
Paper Crown
Teddyaapje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Annie24
Pussycat
meisje
PapillonRose
Makamba
Wennes
Darius
54 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Bruintje Beer zo 25 dec 2011 - 2:03

Bijna wel.

Ik heb de maxi cosi mura.Daar past hij onder.
Anders even googlen op kidsit en dan zie je precies waar die onder past.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  PiP zo 25 dec 2011 - 3:20

oja over een 2e kindje, ik wil ook een draagdoek aanschaffen, maar F zie ik nu ook al wel netjes meelopen, dus ik hoop over een half jaar ook nog!
Maar daarom wil ik oa ook een andere wagen, ik wil het stoeltje en de wagenbak makkelijk af kunnen wisselen. kan dat met de Mura ook? Ja toch?
De Mura lijkt me opzich ook wel een fijne wagen, maar vind hem niet zo mooi. Hij is wel een stuk goedkoper.
Morgen maar eens van alles testen en wat punten/vragen van te voren op papier zetten. Hopelijk is het niet al te druk bij de Prenatal....

Wennes: wat fijn dat je schoonmoeder zo enthousiast reageerde!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie zo 25 dec 2011 - 5:05

Iedereen die het vandaag of morgen gaat vertellen, veel plezier!
Ben benieuwd naar de reacties!

Ik heb 26 januari een intake + echo bij de VK!
Dat duurt nog zo lang....
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast zo 25 dec 2011 - 7:48

Wij schaffen geen duowagen aan. Tegen de tijd dat nr. 2 is geboren is B. al bijna 2 en ik wil wel zo'n plankje kopen om achter de kinderwagen te hangen. En voor langere afstanden wil ik de baby in de draagdoek doen en B. in de wandelwagen. Als manlief mee gaat kan de baby in de kinderwagen en B. in de buggy. We hebben deze kinderwagen van mijn (schoon-) ouders gekregen, dus vind ik zonde om 'zomaar' weg te doen en een andere te kopen. Oh, ik heb de Mutsy 4 Rider Single Spoke. Erg fijne wagen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  smooch ma 26 dec 2011 - 4:12

Iedereen bedankt voor de felicitaties en het welkom heten!

Eerste kerstdag achter de rug, was een super gezellige dag.
We hebben het goede nieuws aan beide families verteld, iedereen is weer super blij!
Echt heel leuk!

Later op de avond heb ik een aantal gerechten die ik niet mag naar mijn vriend toe moeten schuiven en de alcohol natuurlijk laten staan. Het was zo druk bij mijn schoonouders met alle familieleden (21 volwassen en 11 kinderen) dat het gelukkig niet op viel dat ik water uit een wijnglas dronk, zogenaamd een lichte witte wijn Very Happy

Verder voel ik me eigenlijk wel goed, niet echt last van kwaaltjes. Ja mijn borsten zijn steviger maar doen geen pijn.
Ik ben wel erg moe, maar dat komt ook omdat ik gisteren laat naar bed ben gegaan, veel heb gedaan en slecht heb geslapen in een 1 persoons bed bij mijn schoonouders.


Pip, nog gefeliciteerd met je dochter haar verjaardag. Heb je de nieuwe kinderwagen al getest en gekocht? Ik vind de Joolz ook erg mooi, welke kleur heb je op het oog?

Wennes, leuk is dat he die positieve reacties. Waarom vond je schoonmoeder dat je het beter bij 1 kon laten?

Jezzie, fijn dat je de 26e een echo hebt. Duurt inderdaad nog eventjes, ik zou ook ongeduldig zijn hoor.
Ik ga morgen de vk bellen, ben benieuwd wanneer ik mag.

Nera, wat leuk dat je spontaan een echo kreeg. En helemaal goed, leuk kan je met een gerust gevoel op vakantie.

Yasmine, jij hebt het ook verteld toch? Hoe waren de reacties?
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy ma 26 dec 2011 - 4:16

Heb een paar dagen niet gereageerd hier, maar dat komt doordat ik vrijdah heel erg schrok van bruin verlies. de Vk gebeld en die zei dat ik mij niet ongerust hoefde te voelen, schijnt vaak voor te komen.

dit bleef zaterdag ook nog doorgaan en zondagochtend 1e kerstdag moest ik naar de wc, ik ga zitten en zie een wit inlegkruisje en ineens plas ik allemaal bloed. ik schrok hier zo van. huilend mn vriend wakker gemaakt. daarna stopte het even en toen de vk gebeld. die kon weinig zeggen, ik ben nog zo pril. het is een fifty fifty kans. bloedverlies komt vaker voor, bij de helft gaat het goed en bij de andere helt niet.... moest dus afwachten

vreselijk..... lekker begin van de kerst Sad

en net terwijl die avond daarvoor hoorde dat mn schoonzusje even lang zwanger bleek te zijn.

daarna die dag nog een keer met plassen veel bloed en rest van de dag weinig. en nacht niks en vandaag super weinig,

ik weet ook niet wat ik moet denken, durf gewoon niet te veel hoop te hebben.
morgen belt vk terug hoe het gegaan is en plannen ze volgende week evt echo in..

ik weet het gewoon even niet meer. vreselijk die onzekerheid, durf niet te veel hoop te hebben maar mn vriend zegt probeer niet te negatief te denken maar dat doe je toch uit zelfbescherming..
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 4:16

Hoi allemaal.

Ik heb al dagen bij vlagen flinke last van krampen. Niet een vaag gevoel ofzo, echt flink kramp in mijn onderbuik. Na een half uurtje trekt het weer weg en een kruik helpt ook goed. Ik heb daarnaast enorme verstopping (excuse the details) en voel me echt opgeblazen en ik eet echt goed vezelrijk.

Zijn deze krampen voor iemand herkenbaar? Een beetje kramp lees is overal is doodnormaal, en ik ben geloof ik echt geen aanstellert :S. Zou het door de darmen komen of wat anders? Ik heb trouwens geen bloedverlies ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 4:17

Oh, en hoe kan het dat jullie met even lang zwangerschap als ik allemaal al een vk hebben die jullie kunnen bellen? Mijn arts zei daar helemaal niks over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 4:21

Zijn dat niet je darmen Charlie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 4:23

Jolicious schreef:Zijn dat niet je darmen Charlie?

Ik voel zoveel dat ik het even niet meer weet, ik hoop natuurlijk van wel, maar kan dat zo heftig? herkent iemand dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  smooch ma 26 dec 2011 - 4:28

Oh wat vervelend vlinderjoy!! Bah, moet je tot volgende week in onzekerheid zitten.
Weet verder ook niet wat ik moet zeggen, wil je geen valse hoop geven. Sterkte!

Charlie,
Ik heb gewoon zelf op internet gezocht naar een vk in de buurt. Ik ben niet eerst bij de huisarts geweest.
Nu heb ik mijn vk via de nicht van mijn vriend en ze is erg bekend in de familie van mijn vriend. Vandaar dat ik voor haar heb gekozen.

Zou gewoon op internet kijken en een afspraak maken of aan vrienden/kenissen vragen of hun een goeie/leuke vk kennen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  smooch ma 26 dec 2011 - 4:30

Ik herken het niet Charlie. Ik heb ook last van verstopping, en voel dan wat druk in mijn buik. Maar geen krampen verder.
In de avond heb ik wel een opgeblazen gevoel, dan is mijn buik dik van alle lucht wat erin zit.

Lastig is dat he, je voelt van alles maar wat het is.....geen idee!
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 4:38

Ja ik voel me heel onzeker. Pas wanneer ik het echt met eigen ogen in een echo heb gezien durf ik pas een beetje ervan te genieten denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine ma 26 dec 2011 - 7:29

Charlie, vervelend zeg, die krampen. Op zich horen krampen er gewoon bij. De een heeft er, net als bij andere kwalen, meer last van dan de ander. En dan kunnen het natuurlijk ook nog je darmen zijn. Volgens mijn vk moet alles een ander plekje krijgen en dat kan best pijnlijk zijn.

VJ, dat klinkt niey vrolijk meid. Durf er weinig op te zeggen, maar hoop dat het muntje de goede kant op valt en dat jij bij de helft hoort bij wie het wel goed komt.

Smooch, fijn dat de reacties zo leuk waren. Wij hebben het idd. aan opa en oma verteld dat er een volgend achterkleinkind op komst is. Vooral oma was helemaal blij.


Wij zijn nu weer op weg naar huis. Zit nu een beetje bij te lezen, zodat ik zo thuis lekker mijn bed in kan. Hoef trouwens niet bang te zijn dat ik ben aangekomen deze kerst. Heb nauwelijks kunnen eten. Heb verder wel een gezellige kerst gehad, maar ben blij dat het er weer opzit.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 7:51

VJ, wat vervelend zeg en dat is inderdaad erg schrikken als je dat ziet. Hoop dan ook voor je dat je snel bij de vk terecht kan en dat ze een echo kunnen maken. Sterkte!!

Charlie, ik herken die heftige pijn wel ja. Had het in de onderbuik, echt verschrikkelijk af en toe die pijn. Ook bij mij hielp een lekkere warme kruik goed. Of even gaan liggen, wou bij mij ook wel helpen (als ik de kans had dan om te gaan liggen). Maar naar mijn idee waren dit niet mijn darmen..
Ik heb de huisarts gebeld toen ik wist dat ik zwanger was en deze gaven mij een telefoonnummer van een verloskunige praktijk hier bij mij in de buurt. Deze heb ik diezelfde dag nog gebeld om mij aan te melden en afspraak gemaakt voor de Echo en intake..


Hier gaat het verder wel goed eigenlijk. Ben zo goed als helemaal van die nare buikkrampen af.. Wel zaterdag 2 druppels bloed verloren, schrok ik wel even van. Maar als ik dan op internet ga kijken zou het niet echt kwaad moeten kunnen dus maak me er verder eigenlijk niet echt druk om.






Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 7:55

Bedankt voor jullie reacties, dat stelt wel een beetje gerust.

@ Bebbel, bedankt voor je reactie, we zijn ongeveer even ver en ben toch wel blij dat iemand het herkent. Soms zijn het mijn darmen...soms voelt het gewoon als de baarmoeder. Heb je je eerste echo al gehad of alleen nog maar een afspraak gemaakt? Ik ga morgen ook bellen voor een afspraak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 7:58

@Charlie, ik heb op 10 jan. mijn 1e echo en op 11 jan. hebben wij de intake. Maar het duurt zoooo lang hihi...
Heb er echt zin in en ben heel benieuwd hoe dat allemaal is e.d. Lijkt me echt zo mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 8:02

Ja kan ik me voorstellen! Fijn te lezen dat jouw buikpijn beter is! Ging die vanzelf over? Geniet ervan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 8:05

Charlie schreef:
Jolicious schreef:Zijn dat niet je darmen Charlie?

Ik voel zoveel dat ik het even niet meer weet, ik hoop natuurlijk van wel, maar kan dat zo heftig? herkent iemand dat?

Ik denk het wel. Tenminste, als ik echte buikkrampen heb van mijn darmen heb ik soms wel eens een flashback naar de weeën die ik had bij de bevalling. Ze kunnen heel pijnlijk zijn. Zolang je niets verliest, hoef je je niet echt zorgen te maken denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 8:08

Ok dat is fijn om te horen thanx jolicious. Ik verlies inderdaad helemaal niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 8:36

Charlie, ja ze zijn vanzelf over gegaan. Heb er denk 1.5 week last van gehad.
Nu alleen erg moe, maar dat nemen we maar voor lief, hoort erbij.
Hoop ook dat jij snel van de krampen / pijn af bent!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Solis ma 26 dec 2011 - 8:52

@ Moepie en Yasmine: Jullie hebben 't ook verteld toch? Hoe is er gereageerd?

@ Wennes: fijn dat iedereen positief gereageerd heeft.

@ Pip: nog gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter. Wat een drukte dan voor jullie in december!

@ Flip: wij kopen geen duowagen of plankje. Ik denk dat wij misschien een drager kopen waar de oudste eventueel in kan, maar die loopt nu al zo goed en veel, ik verwacht niet dat het nodig zal zijn.

@ Smooch: wat een drukte dan voor jullie met het diner, je zou het maar allemaal moeten koken!

@ Vlinderjoy: Hè wat schrikken Sad Het is inderdaad 50/50. Weet je zeker dat je bloed hebt geplast en niet dat er wat bloed bij de urine in zat? Dat laatste geval lijkt een stuk erger dan het is, vaak valt de hoeveelheid bloed wel mee uiteindelijk! Verlies je nu nog steeds bloed?

@ Charlie: ik denk dat het je darmen zijn hoor, als ik het zo hoor! Door de hormonen werken je darmen in de zwangerschap iets anders, vandaar ook die opgeblazen buiken in de eerste weken van de zwangerschappen!

@ All: ik ben toch best wel beroerd. Met de emasafene was het de afgelopen dagen prima te doen, maar nu lijkt de misselijkheid toch door de emasafene heen te komen. Morgen maar even bellen voor een herhalingsrecept, scheelt natuurlijk altijd wel iets.
Solis
Solis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes ma 26 dec 2011 - 8:53

Smooch, Leuk dat jullie het ook verteld hebben!
mijn schoonmoeder vond dat omdat zij het zo goed voor ons vond. Daarbij was mijn eerste zwangerschap heftig.

Vlinder, dat is schrikken zeg! Hopelijk heeft het niks te betekenen en is alles gewoon goed.

Charlie, ik had ook flinke krampen hoor! Het kan er gewoon bij horen. Zolang er bij de hevige krampen geen bloedverlies is zal het waarschijnlijk wel goed zijn. De baarmoeder moet ook oprekken natuurlijk. Daarbij kunnen het ook je darmen zijn die misschien reageren op de hormonen en anders eten ivm de kerst?
Je kunt als je positief test een verloskundige bellen om een afspraak te maken.

Yasmine, heb je zo weinig kunnen eten met de kerst omdat je misselijk bent of omdat er weinig voor je bij zat? Ik ben volgens mij wel 3 kilo aangekomen hahaha, heb echt lekker kunnen eten.



Morgen om half 6 mijn bed uit omdat ik om half 7 op mijn werk moet staan. Dat is vroeg!!! Ben benieuwd hoe het met mijn misselijkheid zal gaan.



Laatst aangepast door Wennes op ma 26 dec 2011 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ))
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy ma 26 dec 2011 - 9:27

@ Solis, het was niet alleen bloed, ook urine. daarna stopte het, en 2e keer dat ik naar wc moest zelfde verhaal. Toen hele dag maar maandverband om gehad en toen verloor ik weinig, vergelijkbaar met einde menstruatie. afgelopen nacht weer niks en hele ochtend vandaag ook niet tot in de middag weer klein beetje en toen niks en begin avond ook weer klein beetje..

maar wacht het maar even af als VK me morgen belt. dan hoop ik wel snel een echo te kunnen hebben zodat ik zekerheid heb. dat af moeten wachten is niks.
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie ma 26 dec 2011 - 9:46

@charlie, ik hen af en toe ook kramp in mijn buik. Alsof ik ongesteld ben. Maar verlies geen bloed. Vanacht heb ik er zelfs een tijdje wakker van gelegen. En verstopte darmen heb ik ook last van...
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 20 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum