Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zomer 2012 mama's!

+50
Roodkapje
smooch
Solis
MADDIE
Jezzie
koNijntje
Vlinderjoy
PiP
*Orchidee
Weegschaal
Dutchy
firda
nillis
Viva
kwak
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
ludje
Novalee
Pien
Coccinelle
Bloem86
Tittih
CCC
Amber-
Pandora
xxjojootjexx
JD
Thunder
Océane
Lejow
Shy
moepie
Flower_L
Muppetje
SarahKey
sheila123
Alex
Paper Crown
Teddyaapje
L!ND@
Happydobby
Jasmine
Annie24
Pussycat
meisje
PapillonRose
Makamba
Wennes
Darius
54 plaatsers

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje do 29 dec 2011 - 3:51

@lejow: Ik heb inderdaad met handschoenen gewerkt hoor.. !!! Dat risico ga ik niet nemen. Al is er grote kans dat ik dat al eens heb gekregen aangezien we katten in huis hadden(hebben) bij mijn ouders en ik daar zovaak de kattenbak heb verschoond...maar toch.. zekerheid voor alles...
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine do 29 dec 2011 - 4:04

Roodkapje, dat kan dan ook van een blaasontsteking komen. Heb ooit eens een dusdanige blaasontsteking gehad, dat ik alleen maar stolsels plaste. En dan niet de kleinste, maar ter grootte van flinke druiven. (sorry voor de details).

Als het bloedverlies niet uit je baarmoeder lijkt te komen, is er nog hoop likkt mij.

Hoop voor je dat het meevalt en dat het toch geen miskraam is. hug
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Lejow do 29 dec 2011 - 4:09

Ik ben echt aan het duimen voor je Roodkapje, een blaasontsteking is ook niets, maar dat is gelukkig te genezen!
Wanneer krijg je de uitslag?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje do 29 dec 2011 - 4:13

@lejow: superlief van je! Ik mag over 10 minuten bellen voor de uitslag....!!!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Lejow do 29 dec 2011 - 4:18

Ok, nou dan duim ik voor het eerst in mijn leven voor een blaasontsteking laughcry Laughing
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje do 29 dec 2011 - 4:23

Whaaaaaaaaaaaaaaa voor het is in mn leven vier ik een klein feestje om zoiets stoms..: Het is een blaasontsteking!!!!

Ik moet een ab kuurtje ( wordt nog een heel gezeik want ik ben allergisch voor zoveel soorten en krijg van de 1e die ik mag ontzettenden bijwerkingen ( lees: neongele urine, zware kotsbuiten etc..)

Ik race nu direct naar de apotheek.... enne... na de kuur moet ik 3 dagen later weer laten testen en dan moet het schoon zijn...


Laatst aangepast door Roodkapje op do 29 dec 2011 - 4:26; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Lejow do 29 dec 2011 - 4:25

Ohh wat fijn Roodkapje!! (whaha wat klinkt dit stom)
En ik herken het probleem met de antibiotica grrrrrr
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Roodkapje do 29 dec 2011 - 4:29

Ja het is een drama he? Leuk als je hoogzwanger bent, gebroken vliezen hebt en antibiotica moet.. de verpleegsters durfde het echt niet te geven meer aan mij, maar het moest van de artsen... Ik werd er alleen maar ziek van en raakte uitgedroogd... Bah.. Ik hoop toch dat ik andere krijg... ! Ik ga even erheen....

Oh oh oh... wat een geruststelling zeg... al zegt het natuurlijk niets over de zwangerschap... kan nog steeds fout zitten maar goed, we hebben weer wat hoop... volgende week vrijdag een echo!
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Flower_L do 29 dec 2011 - 4:33

Fijn zeg! Naja, fijn als in het is 'maar' een blaasontst.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 4:49

goed nieuws cheers nu hopen dat je wel medicatie krijgt waar je tegen kan

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Amber- do 29 dec 2011 - 5:12

Hallo Meiden,

Ik zou graag mee willen schrijven als dat mag.
Vanmorgen positief getest!

@ Roodkapje, wat fijn dat het een blaasontsteking is.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  smooch do 29 dec 2011 - 5:12

Ohh gelukkig Roodkapje, dat was even schrikken!!

De echopraktijk is dicht in de vakantie voor het maken van afspraken. Ik kan pas dinsdag bellen, nog even geduld hebben. Ben benieuwd of ik die week meteen langs mag komen, maar dat zal wel niet zo kort dag.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Solis do 29 dec 2011 - 5:15

@ Roodkapje: wat fijn dat het maar een blaasontsteking is! ook niet geweldig natuurlijk, maar 10000x liever dan een miskraam lijkt me!
En ik weet niet wanneer ik een echo krijg, 9 januari heb ik de intake en dan ben ik een week of 8 geloof ik, daarna wordt de echo pas gepland, bij ons meestal tussen de 10 en 12 weken.

@ Wennes: wat spannend voor je collega met gebroken vliezen! Hopelijk blijft het kindje nog even zonder infecties zitten!

@ Smooch: vervelend dat je zo misselijk bent. Als je misselijk blijft en het belemmert je in je werk en alles kun je bij de huisarts emasafene vragen, is bewezen dat het niet slecht is in de zwangerschap.

@ PiP: ik had laatst ook al zo'n branderig gevoel in m'n tepels, deed me écht pijn. Is trouwens ook niet elke avond zo, maar toevallig had ik daar laatst ook last van. Ik zou denk ik voor de tweede maxi-cosi gaan, de eerste zou ik te licht vinden en de laatste idd wat meisjesachtig door die paarse kringeltjes.

@ Lily: eerder dan 9 weken als er verder niks aan de hand is, is echt een uitzondering hoor. Om de termijn te bepalen is tussen de 10 en 12 weken het meest betrouwbaar. Voor die tijd is het vruchtje eigenlijk nog te klein en is een meetfout snel gemaakt en na die tijd gaat het kindje vaak een eigen lijntje volgen.
En wat betreft de medicijnen... Als je maar misselijk genoeg bent, dan wil je ze wel hebben hoor...

@ Amber: gefeliciteerd met je zwangerschap, hopelijk blijft de baby nu wel zitten waar hij moet zitten!

@ All: ik lees hier veel over echo's, wisten jullie dat er nu onderzoeken gaande zijn op ratten over de invloed van echo's en dopplers en dat er bij ratten wel risico's lijken te zitten aan echo's en dopller-stralingen (door de warmte die vrijkomt)? In hoeverre dit ook voor mensen geldt, zijn ze nog niet uit, maar het kan dus ook zijn dat echo's en het luisteren van hartjes helemaal niet zo onschuldig is als men denkt. Bij het gebruik van een dopller zijn de stralingen intensiever, waardoor dat áls er een risico is, het luisteren van het hartje het grootste risico geeft.
Wij beperken daarom de echo's tot 2 (termijnbepaling en 20-wekenecho), tenzij er écht een medische noodzaak is om meer echo's te doen en vragen wij de vk te luisteren met een houten toeter naar het hartje en schaffen wij zelf geen angel-sound aan.
Solis
Solis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 09-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine do 29 dec 2011 - 5:21

Solis, daarom raadt mijn vk het gebruik van een angelsound ook af.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 5:23

Daarom zeggen ze dat van die thuisdoplers ook niet goed zijn, omdat er dan te vaak geluisterd wordt en die stralingen niet alleen maar goed zijn voor het kindje.

Amber ; wat goed zeg! Ik ga heel hard voor je duimen dat alles nu wel goed gaat! Het is je zó gegund na al dat ongeluk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 29 dec 2011 - 7:48

@ pip mijn nichtje is 2 en mijn neefje 0
@ Roodkapje, gelukkig is het maar een blaasontsteking, maar zo te lezen dus wel een heftige. Hoop dat je klachten gauw over gaan!!
@ Smooch, wat jammer dat de praktijk dicht is, hoop dat je snel terecht kunt.
@Amber 22: Nogmaals gefeliciteerd!! En natuurlijk welkom!! Hoop dat alles nu goed zal gaan!!
@ all, hier een redelijk goede dag gehad. Weinig misselijkheid!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Wennes do 29 dec 2011 - 8:19

Roodkapje, Wauw een blaasontsteking, super zeg! (nou ja super ook niet maar je weet wat ik bedoel)
Ik zou zo'n gyn echt vreselijk vinden! Waarvoor liep je precies bij een gyn? Ik heb bij onze zoon ook bij de gyn gelopen, maar op de grens van 37 weken mocht ik terug naar de vk. Ik ben ook met precies 37 weken bevallen. Nu ben ik ook weer naar de vk gegaan. Ik moet wel naar de gyn voor een baarmoederhalsmeting.

Amber, gefeliciteerd en welkom hier.

Solis, Wist ik niet van de echo's en doplers.

Maddie, fijn dat de misselijkheid vandaag minder was.


Ik ben vanmorgen en vanavond flink misselijk geweest, Vanavond zelfs over gegeven, blehhh. Echt niet fijn. Hopelijk was dit maar eenmalig.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Flip Fluitketel do 29 dec 2011 - 9:25

Wennes Balen van de misselijkheid! Hopelijk blijft het ook bij 1x braken!

Maddie Fijn dat je niet meer last hebt van de misselijkheid.

Solis Ik heb inderdaad al vaker gehoord dat ze het onderzochten op ratten.

Smooch Balen dat de echopraktijk dicht was. Hopelijk kan je gauw terecht. Toen ik belde een paar weken gellden bij onze echopraktijk kon ik binnen een paar dagen al terecht, maar was voor ons toen nog iets te vroeg.

Amber Welkom en nogmaals gefeliciteerd!

Roodkapje Dat was vast schrikken. Gelukkig lijkt het tot nu toe op een blaasontsteking! Hopelijk slaat de AB-kuur aan.

Lily Normaal niet z'on chocolade freak?

Pip Toch maar een andere kinderwagen genomen....hij is mooi hoor! Persoonlijk vind ik lichtere stoffen niet zo mooi voor wagens en stoelen ivm besmettelijkheid e.d.. Dus zou ik voor de 2e gaan. Hoe is het met de spierpijn...geen rare dingen gedaan...jaja Wink

Zo even op alles gereageerd wat vandaag geschreven is....

Wat betreft het lijstje die houdt Nera bij, maar die is nu een weekje op vakantie.

Gisteren had ik echt een baaldagje. Dinsdagavond weer migraine gehad en misselijk. Woensdag idem dito en was onze dochter ook niet lekker die had koorts en was hangerig. Gelukkig is mijn moeder even langs geeest, want mijn man moest weer gaan werken. Verder kan ik om de kleinste dingen huilen niet fijn meer normaal. Vandaag gaat het gelukkig al weer wat beter.



Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jezzie do 29 dec 2011 - 10:01

@Pip, wat een mooie kinderwagen. Ik vind die bruine maxicosie het mooist.

@Wennes, vervelend dat je zo misseijk bent en moet overgeven.

@Maddie, fijn dat je vandaag niet meer zo misselijk was.

@Roodkapje, dat zal wel erg schrikken geweest zijn, 'gelukkig' is het blaasontsteking...maar dat kan ook heel vervelend zijn!

@Amber, Gefeliciteerd! Welkom.

@All, ik geen last van misselijkheid, maar wel dat ik in bepaalde dingen helemaal geen zin heb. Vanmiddag ook, had ik wel trek, maar ik wist niet zo goed wat ik wilde eten. Heb ook het gevoel dat ik sneller vol zit dan anders. Verder moet ik de hele dag plassen...om gek van te worden.
We zijn 2 dagen bij mijn ouders geweest, maar hebben nog niks vertelt...we willen nog even wachten.
We zijn maandag naar de babydump geweest, leuk om zo gericht rond te kunnen kijken! Maar ik wil wachten met dingen kopen tot ik de echo heb gehad en weet dat het goed zit.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gast do 29 dec 2011 - 22:14

Zo hier een update van onze eerste afspraak bij de VK. Het gesprek gisteren ging goed en was niet veel bijzonders. Wel vond de VK het raar dat de echoscopiste me op 4+6 had gezet terwijl we wel een hartje hebben zien kloppen. Ze zei normaal begint een hartje bij 5 en halve/6 weken te kloppen. Daarom moest ik weer een nieuwe afspraak maken en die is nu vrijdag om 11.15. Dan kunnen ze hopelijk een betere indicatie geven hoe ver ik ben maar precies kunnen ze het pas zien met 10-13 weken (ook dan moet ik weer voor een echo). Ook moesten we al kraamzorg gaan regelen en bij het afscheid kregen we een zwitsal tasje met wat zwitsal producten, een knuffeldoekje en wat informatieboekjes mee. Ow en 25 jan weer een nieuwe afspraak bij de VK. We krijgen het er maar druk mee haha.

Amber, gefeliciteerd smile

Pip, ik persoonlijk vond de spijkerstof mooier maar dat is persoonlijk denk ik

FF, normaal ben ik juist wel een chocoladefreak je wil niet weten wat ik wegeet aan chocola maar nu hoef ik het niet te hebben haha. En gelukkig ging het gisteren al weer wat beter

Alle meiden die misselijk zijn, ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  MADDIE do 29 dec 2011 - 22:31

@Wennes, wat vervelend die misselijkheid. hoop dat het snel over gaat.
@ff: kun me voorstellen dat je flink baalt als je je zo beroerd voelt.
@ lily,wat leuk al die bezoeken aan de vk. ben benieuwd hoe ver je dan bent.
@ all zijn jullie ook zo moe elke keer??
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Vlinderjoy do 29 dec 2011 - 23:11

Helaas op de echo was te zien dat ik toch een miskraam heb gehad Sad

Ik meld mij dus af bij dit topic jammer genoeg.

Veel succes voor alle zwangere meiden hier en hopenlijk gaat het bij jullie allemaal wel goed!
Vlinderjoy
Vlinderjoy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 251
Punten : 295
Registratiedatum : 26-12-10
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Shy do 29 dec 2011 - 23:14

Vlinderjoy schreef:Helaas op de echo was te zien dat ik toch een miskraam heb gehad Sad

Ik meld mij dus af bij dit topic jammer genoeg.

Veel succes voor alle zwangere meiden hier en hopenlijk gaat het bij jullie allemaal wel goed!

Aah shit! Sterkte hug
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Lejow do 29 dec 2011 - 23:14

He vlinderjoy, wat naar Sad
Heel veel sterkte!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Jasmine vr 30 dec 2011 - 0:00

VJ: toch een mk, heel veel sterkte! hug

Pip: wat een supermooie wagen zeg. I love you

Amber: ben je al een beetje bekomen van de 'schrik'? Vind het zo leuk voor je. Nu hopen dat muppet en alyssa snel (weer) mogen volgen, zodat jullie gezellig met zijn allen zwanger zijn.


All: ik zit erover te denken of ik nog naar de negenmaandenbeurs wil gaan. Is nog vroeg, ik weet het, maar het zal de laatste keer zijn dat ik er echt wat aan heb. Weten jullie al of je gaat?

Voel me vandaag gelukkig beter dan gister. Was toen zo onzeker en bang. Voelde me echt even niet zwanger. Vandaag wel weer een beetje meer. Blijf het eng vinden. Merk hier wel aan dat mijn mk er behoorlijk in heeft gehakt. En dan hier op het forum al 3 miskramen in een week tijd. Vraag me soms echt af waarom het bij mij dan dit keer wel goed zou mogen gaan.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zomer 2012 mama's! - Pagina 23 Empty Re: Zomer 2012 mama's!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum