Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld zouden jullie besteden aan kindje?

+5
Rush
Caramba
rapa nui
Tania
banjer49
9 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoeveel geld zouden jullie besteden aan kindje? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld zouden jullie besteden aan kindje?

Bericht  Rush do 24 nov 2011 - 22:59

Ja, dit staat er misschien een beetje hard, maar het is voor haar toch ook een voornemen eigenlijk?

Misschien zie ik dat anders omdat ik nog geen moeder ben hoor Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld zouden jullie besteden aan kindje? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld zouden jullie besteden aan kindje?

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 23:00

Wij zijn trouwens ook niet zó high tech. Yrsa heeft nog gewoon een ouderwets houten poppenhuis voor haar verjaardag gekregen. In Ezra's geval was dit gewoon het leukste cadeau dat we konden bedenken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caramba do 24 nov 2011 - 23:01

Susan schreef:Dat je je voorneemt om bepaalde dingen anders te doen is begrijpelijk, maar dat vind ik wel anders dan:

'Ik zou mijn kind echt nooit zo opvoeden zoals hun en alles geven dat hij verwend is verschrikkelijk!'

Maar dat kunt je ook niet zeggen. Want er zijn altijd wel dingen die toch hetzelfde zijn.
Ik zei altijd ik zal nooit hetzelfde als mijn moeder doen. Ik hebt dan geen kinderen, maar ik kan dat ook helemaal niet zeggen. Straks doe ik wel dingen die zij ook deed, dan is dat puur onbewust.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 23:02

Rush schreef:Ja, dit staat er misschien een beetje hard, maar het is voor haar toch ook een voornemen eigenlijk?

Het is een voornemen, maar er zit wel een heel negatief oordeel over die mensen in verpakt. Daar is ze in principe verder ook vrij in, maar als ik die moeder was en ik zou daar achter komen, bijvoorbeeld omdat ik zonder dat zij het weet ook op dit forum zit, dan zou ze wat mij betreft geen moeite meer hoeven doen voor die cadeautjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 24 nov 2011 - 23:05

Susan schreef:Wij zijn trouwens ook niet zó high tech. Yrsa heeft nog gewoon een ouderwets houten poppenhuis voor haar verjaardag gekregen. In Ezra's geval was dit gewoon het leukste cadeau dat we konden bedenken.

Ach wij hebben wel is de ipad mee als we ergens naartoe gaan waar we lang blijven. Mijn zoontje weet precies hoe dat ding werkt en welke apps hij moet aantikken die hij leuk vindt (Bumba, woezel en pip en de teletubbies). Daar krijgen we ook wel is 'commentaar' op. Maar voor mijn zoontje is dat even een rustpuntje. Hij is een soort wervelwind die maar door blijft gaan en door de prikkels van een volle kamer met visite weet hij soms even niet meer waar hij het moet zoeken. Dan gaan we wel is een stukje wandelen, ik ga even apart met hem zitten en liedjes zingen of hij krijgt de ipad. Voor hem werkt dat prima. Thuis speelt hij er vrijwel nooit mee dus ik zie het probleem nooit zo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caramba do 24 nov 2011 - 23:08

Kinderen van nu worden er ook mee opgegroeid en opgevoed. Ze komen op scool en hebben meteen ook les op de computer. Dus snap het ook wel hoor.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Rush do 24 nov 2011 - 23:09

Susan schreef:
Rush schreef:Ja, dit staat er misschien een beetje hard, maar het is voor haar toch ook een voornemen eigenlijk?

Het is een voornemen, maar er zit wel een heel negatief oordeel over die mensen in verpakt. Daar is ze in principe verder ook vrij in, maar als ik die moeder was en ik zou daar achter komen, bijvoorbeeld omdat ik zonder dat zij het weet ook op dit forum zit, dan zou ze wat mij betreft geen moeite meer hoeven doen voor die cadeautjes.
Ja, dat is waar. Ik zou het alleen tegen m`n moeder uitspreken smile
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 23:10

Ezra speelt er ook eigenlijk alleen mee met begeleiding, het is niet zo dat zijn iPod rondslingert tussen zijn andere speelgoed. We gaan er echt even samen voor zitten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba do 24 nov 2011 - 23:13

Dat is toch leuk. Zo krijgt hij er ook meet doel over Wink
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey do 24 nov 2011 - 23:39

Ik vind 50 euro teveel. Voor een nichtje/neefje zouden wij iets van max 20 euro doen.

Maar ik vind het heerlijk om wel in een winkel te neuzen naar aanbiedingen etc. Of het nu de bart smit is of de kruidvat.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Caramba do 24 nov 2011 - 23:47

SarahKey schreef:Ik vind 50 euro teveel. Voor een nichtje/neefje zouden wij iets van max 20 euro doen.

Maar ik vind het heerlijk om wel in een winkel te neuzen naar aanbiedingen etc. Of het nu de bart smit is of de kruidvat.

Ik geef mijn neefje en nichtje, met zulke dagen wel rond de €50-,. Met verjaardag geef ik rond de €25-, uit. Maar ja ben dan ook peettante, dus mag van mij wel iets duurder uitvallen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  marjoleinnn vr 25 nov 2011 - 0:10

Omg, ik snap niet dat iedereen zich zo druk kan maken over 1 opmerking. Terwijl ze niet eens zegt dat die ouders hun kinderen totaal verkeerd opvoeden. En ik vind dat mensen zonder kinderen ook best een mening mogen hebben over hoe ze hun kinderen zelf op zouden voeden en wat ze niet zouden doen. Dat ze het later anders gaan doen..oke dat zal dan wel blijken. Maar moeders hier voelen zich altijd zo snel op hun teentjes getrapt en betrekken elke opmerking ook echt op zichzelf :S dat snap ik dan weer niet.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan vr 25 nov 2011 - 1:11

Ik voel me nu niet op mijn teentjes getrapt hoor, het gaat namelijk niet over mij. Ik mag er wel gewoon mijn mening over geven, neem ik aan.

Ik vraag me wel af waarom mensen altijd zoveel commentaar moeten hebben op andermans kinderen en andermans opvoeding, en altijd denken dat ze het zelf beter kunnen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush vr 25 nov 2011 - 1:12

Spetterdespat schreef:
SarahKey schreef:Ik vind 50 euro teveel. Voor een nichtje/neefje zouden wij iets van max 20 euro doen.

Ik geef mijn neefje en nichtje, met zulke dagen wel rond de €50-,. Met verjaardag geef ik rond de €25-, uit. Maar ja ben dan ook peettante, dus mag van mij wel iets duurder uitvallen.
Ik ben gewoon een hele lieve tante. angel
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caramba vr 25 nov 2011 - 2:28

Rush schreef:
Spetterdespat schreef:

Ik ben gewoon een hele lieve tante. angel

Jullie geven een bijzonder leuk kado Wink
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 22:12

Susan schreef:

Ik vraag me wel af waarom mensen altijd zoveel commentaar moeten hebben op andermans kinderen en andermans opvoeding, en altijd denken dat ze het zelf beter kunnen.
Daar verbaas ik me ook altijd over. Mijn aangetrouwde nicht (klopt dat?) begon laatst een heel zeikverhaal over moeders die hun kind op de crèche dumpen terwijl zij gaan werken. Toen mijn moeder opperde dat het misschien moest ivm het financiële plaatje/ betere moeder voelen zat ze heel glazig te kijken. Echt, denk eens na. Er zijn meerdere wegen naar Rome.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 4:43

Ik moet altijd erg lachen om het soort discussie dat ook hier weer ontstaan is.
Alsof niet-moeders geen mening mogen hebben over opvoeding.

Kom op zeg. Ik ben leerkracht, maar omdat ik geen ouder ben, kan ik er maar beter mee stoppen?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 5:31

Voor mijn tantezeggers koop ik meestal rond de 15 á 20 euro. Als ze wat ouder worden, wordt dit denk ik wel meer. Ze krijgen nu al zoveeeel speelgoed etc. En straks verdien ik natuurlijk ook meer.. Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 5:33

Youandi schreef:Ik moet altijd erg lachen om het soort discussie dat ook hier weer ontstaan is.
Alsof niet-moeders geen mening mogen hebben over opvoeding.

Kom op zeg. Ik ben leerkracht, maar omdat ik geen ouder ben, kan ik er maar beter mee stoppen?

Ik zie in mijn directe omgeving naar mijn idee (en die van vele andere) de opvoeding niet goed gaan, maar mag ik daar niks van vinden? Ook al ben ik geen moeder, ik kan echt wel zien of iets goed of niet goed is voor een kind. Hoef je geen mama voor te zijn! Dus volledig met jou eens!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: