Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

4 plaatsers

Ga naar beneden

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf Empty Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

Bericht  Monte do 24 nov 2011 - 1:45

Bij een bedrijf staan 2 vacatures binnen dezelfde afdeling, het werk is niet precies hetzelfde, maar de verijsden wel. Nu kan ik wel twee aparte brieven gaan schrijven, maar dan zullen er echt maar een paar zinnetjes verschillen, dus het liefste zou ik de twee functies samenvoegen in een brief en daarin aangeven dat ik naar beide solliciteer. Of kan dit niet? Dus wat zouden jullie doen?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf Empty Re: Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 2:01

Het bedrijf bellen en vragen wat zij prefereren. Zo heb ik dat wel eens gedaan. Desnoods in de brief nog refereren aan het telefoongesprek, zodat ze duidelijk weten waarom je voor deze manier gekozen hebt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf Empty Re: Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 2:05

Ik zou ook bellen en vragen hoe en wat voordat een brief opstelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf Empty Re: Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

Bericht  Monte do 24 nov 2011 - 2:18

Oh dat was ik dus vergeten te zeggen, ik heb dus gebeld, gister al. Toen was er niemand aan wie ik iets kon vragen(kreeg receptie), vandaag dus weer teruggebeld(de receptie zei dat het vandaag kon) en nu hebben ze gezegd dat ik mijn vraag maar per mail moet doen,heb een mailadres van iemand(niet de persoon in de vacature). Maar ik vind het heel raar dat ik een mail moet sturen en dan maar moet wachten op het antwoord, terwijl ik mijn brief vandaag wil versturen. Oh ik vond die vrouw ook zo onaardig, ik heb nu zoiets van: ik stuur gewoon 1 brief, maar ga dan twijfelen of ik er toch niet 2 moet sturen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf Empty Re: Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

Bericht  SuperGrover do 24 nov 2011 - 2:21

Monte schreef:Bij een bedrijf staan 2 vacatures binnen dezelfde afdeling, het werk is niet precies hetzelfde, maar de verijsden wel. Nu kan ik wel twee aparte brieven gaan schrijven, maar dan zullen er echt maar een paar zinnetjes verschillen, dus het liefste zou ik de twee functies samenvoegen in een brief en daarin aangeven dat ik naar beide solliciteer. Of kan dit niet? Dus wat zouden jullie doen?
Bedoel je vereisten? Alsjeblieft schrijf dat dan niet zo op in je brief. Ik bedoel het absoluut niet rot, maar spelfouten in een sollicitatiebrief zijn echt not done en zeker zo'n fout.

Ik zou toch die mail sturen. Of is de deadline voor het reageren al heel dichtbij?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf Empty Re: Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

Bericht  Monte do 24 nov 2011 - 2:26

SuperGrover schreef:
Monte schreef:Bij een bedrijf staan 2 vacatures binnen dezelfde afdeling, het werk is niet precies hetzelfde, maar de verijsden wel. Nu kan ik wel twee aparte brieven gaan schrijven, maar dan zullen er echt maar een paar zinnetjes verschillen, dus het liefste zou ik de twee functies samenvoegen in een brief en daarin aangeven dat ik naar beide solliciteer. Of kan dit niet? Dus wat zouden jullie doen?
Bedoel je vereisten? Alsjeblieft schrijf dat dan niet zo op in je brief. Ik bedoel het absoluut niet rot, maar spelfouten in een sollicitatiebrief zijn echt not done en zeker zo'n fout.

Ik zou toch die mail sturen. Of is de deadline voor het reageren al heel dichtbij?
haha ja sorry, ik typte te snel, maakt een fout en door de spellingcontrole maar wat aangeklikt. Ik heb zelf ook een hekel aan spelfouten(maak ze volgens mij ook niet veel), dus maak je geen zorgen in mijn brief zullen ze niet zitten Very Happy

Edit: de deadline is eind volgende week, maar wil ook niet op het laatste moment nog mijn brief indienen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf Empty Re: Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

Bericht  ixis do 24 nov 2011 - 5:21

Ik heb laatst 2 keer dezelfde brief gestuurd op 2 dezelfde vacatures binnen één bedrijf. Verschil was wel dat het 2 regio's betrof. Binnen dezelfde afdeling ligt dit natuurlijk anders. Als je geen reactie krijgt van de persoon van wie je nu het mailadres hebt of je niet daarop wilt wachten zou ik in 1 brief duidelijk aangeven dat je in beide functies zeer geïnteresseerd bent. Binnen 1 afdeling is het misschien raar om 2 brieven te sturen.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf Empty Re: Solliciteren op 2 functies binnen bedrijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum