Overname bedrijf
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Overname bedrijf
Gisteravond kregen ik en al mijn collega's te horen dat ons bedrijf verkocht is. Nu ben ik erg benieuwd wat er allemaal op ons af gaat komen de aankomende periode.
Heeft er iemand hier wel eens een overname meegemaakt? Hoe hebben jullie dat ervaren?
Gelukkig zijn we door een bedrijf gekocht wat nog niet in Europa zit, dus met een beetje geluk komt er geen rigoureuze reorganisatie
Heeft er iemand hier wel eens een overname meegemaakt? Hoe hebben jullie dat ervaren?
Gelukkig zijn we door een bedrijf gekocht wat nog niet in Europa zit, dus met een beetje geluk komt er geen rigoureuze reorganisatie
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Overname bedrijf
Jip, mee gemaakt. De nieuwe baas was zo'n vreselijke man, dat nu meer dan de helft van de mensen (inclusief ik) uit zich zelf is vertrokken. Het heeft mijn ogen geopend en me eigenlijk alleen maar sterker gemaakt dat als ik niet te vreden ben waar ik zit gewoon eerder zelf iets anders ga zoeken.
Ik wil uiteindelijk op een plek terecht komen waar ik wel op me waarde wordt gewaardeerd en ik met plezier kan werken.
Ik wil uiteindelijk op een plek terecht komen waar ik wel op me waarde wordt gewaardeerd en ik met plezier kan werken.
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Heb ik ook meegemaakt. Ik wil je niet bang maken maar bij ons zit bijna iedereen nu zonder werk, het is gewoon allemal niet netjes gedaan. In november gingen wij dicht (wij dachten voor een week of twee) twee dagen voor de sluiting kregen we pas een informatie avond en een persoonlijk gesprek, waarin wij te horen kregen dat het nieuwe bedrijf pas in augustus zou gaan openen. In de periode van november tot augustus moest al ons personeel onder gebracht worden op andere locaties, maar ongeveer 30 van de 40 personeelsleden hebben geen realistisch aanbod gekregen en moesten een andere baan zoeken.
Verder weet ik nog niks, want het nieuwe bedrijf is dus nog niet open.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Vervelend zeg, die onzekerheid!!!
Wij hebben de afgelopen 4 jaar, 2 fusies gehad maar ik denk dat dat in de zorg wellicht toch wat anders werkt dan in 't bedrijfsleven. Mijn ervaring is dat groter niet beter is; wij zijn nu zó groot dat we af en toe wel 'n bedrijf lijken, alles lijkt om cijfers te draaien...
Wij hebben de afgelopen 4 jaar, 2 fusies gehad maar ik denk dat dat in de zorg wellicht toch wat anders werkt dan in 't bedrijfsleven. Mijn ervaring is dat groter niet beter is; wij zijn nu zó groot dat we af en toe wel 'n bedrijf lijken, alles lijkt om cijfers te draaien...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb dit ook meegemaakt maar heb er weinig van gemerkt. Ik zag dit nog niet als mijn echte baan maar puur als bijbaan. Er is niet veel verandert. Ik werk nog steeds in hetzelfde gebouw. Alleen het werk gaat op een andere manier en regels.
Gast- Gast
toetje_ schreef:Heb ik ook meegemaakt. Ik wil je niet bang maken maar bij ons zit bijna iedereen nu zonder werk, het is gewoon allemal niet netjes gedaan. In november gingen wij dicht (wij dachten voor een week of twee) twee dagen voor de sluiting kregen we pas een informatie avond en een persoonlijk gesprek, waarin wij te horen kregen dat het nieuwe bedrijf pas in augustus zou gaan openen. In de periode van november tot augustus moest al ons personeel onder gebracht worden op andere locaties, maar ongeveer 30 van de 40 personeelsleden hebben geen realistisch aanbod gekregen en moesten een andere baan zoeken.
Ik vraag me echt af of dit rechtsgeldig is, volgens mij namelijk niet. Maar zuur is het wel!
@ TO: in theorie heb je niks te vrezen, want een overname houdt vaak ook in dat het personeel overgenomen wordt. Als ze echter gaan reorganiseren, ja dan heb je kans dat je je baan kwijt raakt.
Als het je gerust stelt, kan je wellicht -als je dat hebt- je rechtsbijstand inschakelen, of eens contact opnemen met het juridisch loket. Daar kunnen ze je in ieder geval informatie geven waar je op moet letten!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Bedrijf afwijzen na sollicitatiegesprek
» Bij het zelfde bedrijf werken als je man?
» Eigen bedrijf(je)
» Eigen bedrijf?
» eigen bedrijf.
» Bij het zelfde bedrijf werken als je man?
» Eigen bedrijf(je)
» Eigen bedrijf?
» eigen bedrijf.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: