Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Financiele zorgen binnen bedrijf

3 plaatsers

Ga naar beneden

Financiele zorgen binnen bedrijf Empty Financiele zorgen binnen bedrijf

Bericht  SuzieQ za 10 nov 2012 - 2:18

Sinds ik bij mijn huidige werkgever werk, heeft het bedrijf al financiele problemen. Resultaat is dat ik sinds februari pas 2x mijn salaris op tijd heb gekregen. Ik ben dus elke maand geld van mijn spaarrekening aan het halen en zodra mijn salaris er is dat bedrag weer terug aan het zetten. Heel frustrerend en ik moet elke keer zo goed bijhouden hoeveel ik al heb opgemaakt van het salaris wat ik nog niet heb gehad. Een collega van me heeft zelfs afgelopen week zijn auto verkocht, om zo zijn hypotheek te kunnen betalen.

Ik ben bij dit bedrijf begonnen, toen ik wegens financiele redenen bij mijn vorige werkgever ben weggegaan (daar zou mijn laatste tijdelijke contract een half jaar contract zijn, wat zou betekenen dat ik nu ongeveer een maand geleden daar weg zou zijn gemoeten).

Ik doe het werk graag, maar heb nu al maanden zoveel stress omdat ik dus geen geld krijg, en omdat ik het op mijn werk ook heel erg druk heb. Ook al werken we ons te pletter, het lijkt niet te lukken al die schulden af te lossen.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar ander werk. Ik wil het eigenlijk niet, maar ben bang dat het bedrijf waar ik nu werk failliet zal gaan en dan heb ik dus niks.

Ik kijk dus wel dagelijks op internet, maar tot nu toe is er nog niks voorbij gekomen wat bij mijn opleiding, ervaring en interesse past.

Heeft iemand ervaring met het failliet gaan van een werkgever, wat gebeurt er dan precies? Ik weet dat je dan je geld krijgt van het UWV, maar dat schijnt een week of 8 achter te lopen. 8 weken zonder geld red ik niet vrees ik,dan is mijn spaargeld ook op.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Financiele zorgen binnen bedrijf Empty Re: Financiele zorgen binnen bedrijf

Bericht  M@niek za 10 nov 2012 - 3:56

Snel een andere baan zoeken. Als het bedrijg failliet gaat krijg je 6 weken 100% uitbetaald, daarna kom je eventueel in de ww, de eerste 2e maanden 75% en daarna 70% uitbetaald.

Zorg ervoor dat overuren ergens geregistreerd staan, die krijg je namelijk ook uitbetaald van het uwv maar dat gaat dan wel over de laatste 13 weken geloof ik.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Financiele zorgen binnen bedrijf Empty Re: Financiele zorgen binnen bedrijf

Bericht  M@niek za 10 nov 2012 - 3:58

Binnen 4 weken kregen wij al de eerste salaris uitbetaald.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Financiele zorgen binnen bedrijf Empty Re: Financiele zorgen binnen bedrijf

Bericht  Ella zo 11 nov 2012 - 23:34

Ik zou ook op zoek gaan naar een andere baan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Financiele zorgen binnen bedrijf Empty Re: Financiele zorgen binnen bedrijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum