Goedkope vs. minder goedkope items op het forum
+17
Ringling
Liz
JustMeDaan
Toet
loura
Minx
Melis_je
Suus
SuperGrover
RYW
Jeanette
Monte
Paper Crown
Atelier Madame
Susan
Marin
Rush
21 plaatsers
Pagina 4 van 16
Pagina 4 van 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum
Oh ja, en ik denk dat mensen gewoon hele andere prioriteiten hebben. Ik zou niet gauw 200 euro uitgeven aan een kledingstuk, dat zou ik verspilling vinden, maar dat bedrag uitgeven aan Lowlandskaartjes zou ik dan weer helemaal geen verspilling vinden.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Een ding snap ik niet.. diverse mensen gooien hun levensverhalen hier op het forum eruit. Verleden, heden, sexleven, ziektes bij kinderen etc. Maar wanneer het op geld aankomt, en mensen daar eerlijk over zijn (zoals ik ook ben) is dat gewoon een doorn in het oog. Waarom zou je je anders moeten voordoen?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Rush schreef:Maar even helemaal los van de dure dingen topics; koopjes zijn toch ook gewoon leuk?Nour schreef:
Ik heb het ook over het boodschappentopic en over de blijdschap in het Action-topic. Zojuist heb ik er nog in een andere reactie aan toegevoegd, dat ik ook kritiek zou krijgen als ik de moeite zou nemen om mijn aankopen hier te showen.
Absoluut! Maar mooie dure aankopen ook
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
SuperGrover schreef:Oh ja, en ik denk dat mensen gewoon hele andere prioriteiten hebben. Ik zou niet gauw 200 euro uitgeven aan een kledingstuk, dat zou ik verspilling vinden, maar dat bedrag uitgeven aan Lowlandskaartjes zou ik dan weer helemaal geen verspilling vinden.
En ik zou dat weer iets bizars vinden. Ligt inderdaad waar je prio's zijn en het is simpel te denken dat mensen die meer te besteden hebben niet in goedkope winkels komen.
Ik vind het juist leuk om te zien wat voor kledingstukken andere meiden gekocht hebben, duur of goedkoop maakt mij daarbij niet uit. Ik zal ook nooit commentaar hebben op iemand omdat diegene een duurdere jas koopt dan ik zou doen. Het zou toch wat zijn als iedereen binnen mijn budget moest blijven. Ik heb op dit moment niet veel geld te besteden en kijk uit naar het moment dat ik dat wel heb. En in de tussentijd kijk ik graag naar duurdere kledingstukken van anderen En op een positieve manier ben ik dan misschien wel jaloers op degenen die meer geld kunnen uitgeven, maar ik gun het ze wel.
Het goedkope boodschappentopic vind ik op dit moment erg interessant, omdat ik gewoon niet zo veel te besteden heb nu (ik werk fulltime, maar mijn vriend studeert nog en krijgt geen stufi meer). Dus ja, op dit moment proberen wij zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen en dat lukt wel aardig. Maar als ik meer te besteden zou hebben, zou ik echt wel wat meer luxere producten kopen, dat is toch normaal? En ik zou uitgebreid gaan shoppen
Het goedkope boodschappentopic vind ik op dit moment erg interessant, omdat ik gewoon niet zo veel te besteden heb nu (ik werk fulltime, maar mijn vriend studeert nog en krijgt geen stufi meer). Dus ja, op dit moment proberen wij zo goedkoop mogelijk boodschappen te doen en dat lukt wel aardig. Maar als ik meer te besteden zou hebben, zou ik echt wel wat meer luxere producten kopen, dat is toch normaal? En ik zou uitgebreid gaan shoppen
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Wekenlange griep klinkt niet gezond.
Nee, kut hè. Iedere keer als ik denk: "Mwah, aan de beterende hand", komt er weer een koortsaanval en nu dus weer keelontsteking. 't Is van de stress, volgens de huisarts over, naja je weet wel, neem ik aan.
Gast- Gast
Geld blijft altijd een moeilijk onderwerp omdat mensen 101 verschillende gedachtes hebben over geld. Een zielig verhaal brengt vaak maar een gedachte mee en dat is toch vaak medeleven.
Gast- Gast
Bij deze verbied ik meiden die in 1 wip zwanger zijn topics openen, want je mot niet zo pochen! IK KAN ZE NIET KRIJGEN..JAH? Beetje rekening met CKC houden hiero.
Deels is dat denk ik iets cultureels. Nederlanders zijn in het algemeen vrij open over seks bijvoorbeeld. Maar ik denk dat het ook te maken heeft met dit forum. Dit forum is geen dwarsdoorsnede van de samenleving. Er zitten hier vrijwel uitsluitend vrouwen, die voor het grootste deel begin twintigers zijn. Er zitten hier erg veel studenten of beginners op de arbeidsmarkt. Ik denk dat het modale of mediane inkomen op dit forum lager is dan in de hele beroepsbevolking. Rijke mensen zijn gewoon nogal ondervertegenwoordigd, waardoor veel meer mensen zich daar niet in kunnen inleven.2CKC2 schreef:Een ding snap ik niet.. diverse mensen gooien hun levensverhalen hier op het forum eruit. Verleden, heden, sexleven, ziektes bij kinderen etc. Maar wanneer het op geld aankomt, en mensen daar eerlijk over zijn (zoals ik ook ben) is dat gewoon een doorn in het oog. Waarom zou je je anders moeten voordoen?
SuperGrover- Ratel
2CKC2 schreef:Een ding snap ik niet.. diverse mensen gooien hun levensverhalen hier op het forum eruit. Verleden, heden, sexleven, ziektes bij kinderen etc. Maar wanneer het op geld aankomt, en mensen daar eerlijk over zijn (zoals ik ook ben) is dat gewoon een doorn in het oog. Waarom zou je je anders moeten voordoen?
Het gaat er denk ik om of mensen het opschepperig vinden overkomen. Dit zeg ik even in het algemeen, hè, zonder nu een oordeel te willen vellen over jou. Als mensen bijvoorbeeld gigantisch opscheppen over hun kinderen - of over hun eigen opvoedingskwaliteiten - wekt dat ook irritatie op. Net als opscheppen over je eigen talenten, je uiterlijk, je seksleven, de manier waarop je dingen aanpakt, noem het maar op. Je hoeft niet altijd maar ontzettend bescheiden te zijn, je mag je best bewust zijn van je sterke punten, maar op een bepaald punt gaat het irriteren. Dat kun je stom vinden en je kunt er schijt aan hebben als je dat wil, maar dat is nou eenmaal wel hoe het werkt. Of dat puur met afgunst te maken heeft? Ik denk het niet. Ik kan me soms ook (vaak stiekem) heel erg ergeren aan iemand die opschept over iets wat ik verder helemaal niet hoef. Dan gaat het mij echt om het toontje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:2CKC2 schreef:Een ding snap ik niet.. diverse mensen gooien hun levensverhalen hier op het forum eruit. Verleden, heden, sexleven, ziektes bij kinderen etc. Maar wanneer het op geld aankomt, en mensen daar eerlijk over zijn (zoals ik ook ben) is dat gewoon een doorn in het oog. Waarom zou je je anders moeten voordoen?
Het gaat er denk ik om of mensen het opschepperig vinden overkomen. Dit zeg ik even in het algemeen, hè, zonder nu een oordeel te willen vellen over jou. Als mensen bijvoorbeeld gigantisch opscheppen over hun kinderen - of over hun eigen opvoedingskwaliteiten - wekt dat ook irritatie op. Net als opscheppen over je eigen talenten, je uiterlijk, je seksleven, de manier waarop je dingen aanpakt, noem het maar op. Je hoeft niet altijd maar ontzettend bescheiden te zijn, je mag je best bewust zijn van je sterke punten, maar op een bepaald punt gaat het irriteren. Dat kun je stom vinden en je kunt er schijt aan hebben als je dat wil, maar dat is nou eenmaal wel hoe het werkt. Of dat puur met afgunst te maken heeft? Ik denk het niet. Ik kan me soms ook (vaak stiekem) heel erg ergeren aan iemand die opschept over iets wat ik verder helemaal niet hoef. Dan gaat het mij echt om het toontje.
Ik denk dat je dat eerder bij jezelf moet zoeken. Op het forum hoor je geen toontje.. het is vaak de gedachte die je al eerder hebt, 1 plus 1 is nog altijd 2. En denk niet dat als ik NOOIT iets over het financiele plaatje had gezegd, die persoon me zou afbranden gisteren. Dan was ze enkel blij geweest voor me, en juist dat in die wetenschap is het gewoon afgunst, niet meer niet minder.
Oh absoluut, maar omdat ik dat qua kleding al snel zonde vind, kan ik daar niet jaloers op zijn. En dan nog ligt het ook aan de manier waarop je reageert natuurlijk.Joy_ schreef:Rush schreef:Maar even helemaal los van de dure dingen topics; koopjes zijn toch ook gewoon leuk?Nour schreef:
Ik heb het ook over het boodschappentopic en over de blijdschap in het Action-topic. Zojuist heb ik er nog in een andere reactie aan toegevoegd, dat ik ook kritiek zou krijgen als ik de moeite zou nemen om mijn aankopen hier te showen.
Absoluut! Maar mooie dure aankopen ook
Toen Charlie een Audi A3 kocht was ik wel jaloers, natuurlijk. Ze kocht even m`n droom, maar dan ga ik niet naar reageren.
Tenminste, ik hoop niet dat ik dat ooit gedaan heb :-)
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
SuperGrover schreef: Maar dat komt omdat in mijn geval dat geld veel beter besteed kan worden aan praktische zaken (collegegeld, kettingkast, boeken).
Voor je fiets ! Daar deed ik echt twee minuten over ofzo.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Hier ben ik het niet mee eens. "Ja hoor, natúúrlijk is jouw manier van opvoeden het allerbeste" wordt doorgaans niet opgevat als een bevestiging dat jij een superieure opvoedstrategie voert. Net als: "Waar ben jij in hemelsnaam mee bezig?" niet gezien wordt als een vraag uit interesse naar je bezigheden op dat moment.2CKC2 schreef:Susan schreef:2CKC2 schreef:Een ding snap ik niet.. diverse mensen gooien hun levensverhalen hier op het forum eruit. Verleden, heden, sexleven, ziektes bij kinderen etc. Maar wanneer het op geld aankomt, en mensen daar eerlijk over zijn (zoals ik ook ben) is dat gewoon een doorn in het oog. Waarom zou je je anders moeten voordoen?
Ik denk dat je dat eerder bij jezelf moet zoeken. Op het forum hoor je geen toontje.. het is vaak de gedachte die je al eerder hebt, 1 plus 1 is nog altijd 2.
SuperGrover- Ratel
2CKC2 schreef:
Ik denk dat je dat eerder bij jezelf moet zoeken. Op het forum hoor je geen toontje.. het is vaak de gedachte die je al eerder hebt, 1 plus 1 is nog altijd 2. En denk niet dat als ik NOOIT iets over het financiele plaatje had gezegd, die persoon me zou afbranden gisteren. Dan was ze enkel blij geweest voor me, en juist dat in die wetenschap is het gewoon afgunst, niet meer niet minder.
Je hoort geen toon, maar ook geschreven tekst is niet neutraal. Ik heb het daarbij niet over dat topic van gisteren, want dat heb ik niet gezien. Het zou prima kunnen dat het bij die persoon inderdaad afgunst was.
Susan- Lady Post-a-lot
SuperGrover schreef:
Hier ben ik het niet mee eens. "Ja hoor, natúúrlijk is jouw manier van opvoeden het allerbeste" wordt doorgaans niet opgevat als een bevestiging dat jij een superieure opvoedstrategie voert. Net als: "Waar ben jij in hemelsnaam mee bezig?" niet gezien wordt als een vraag uit interesse naar je bezigheden op dat moment.
Precies.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja ik heb een fiets zonder kettingkast. Ben steeds bang dat mijn broek in die ketting komt en dat ik over mijn stuur heen kukel Ik moet nog een kettingkast aanschaffen en die op mijn fiets monteren, maar dat kost tijd én geld, dus ik als luie student fiets nog steeds zonder kettingkastMelis_je schreef:SuperGrover schreef: Maar dat komt omdat in mijn geval dat geld veel beter besteed kan worden aan praktische zaken (collegegeld, kettingkast, boeken).
Voor je fiets ! Daar deed ik echt twee minuten over ofzo.
Edit: En ik deed er 2 minuten over om te begrijpen dat jij 2 minuten erover deed om te begrijpen wat ik bedoelde
SuperGrover- Ratel
Dan nog heb je de keus om NIET te reageren. Wat heeft het voor zin iemand opzettelijk te beledigen or whatever? Weet je hoe vaak ik denk, mens doe alsjeblieft even normaal zeg.. zeik niet zo. Maar wat ik denk is niet altijd toepasbaar op een ander, en juist daarom zoals Eddie Murphy het zo mooi zegt: Have a coke and a smile and shut the f**k up!SuperGrover schreef:Hier ben ik het niet mee eens. "Ja hoor, natúúrlijk is jouw manier van opvoeden het allerbeste" wordt doorgaans niet opgevat als een bevestiging dat jij een superieure opvoedstrategie voert. Net als: "Waar ben jij in hemelsnaam mee bezig?" niet gezien wordt als een vraag uit interesse naar je bezigheden op dat moment.2CKC2 schreef:Susan schreef:2CKC2 schreef:Een ding snap ik niet.. diverse mensen gooien hun levensverhalen hier op het forum eruit. Verleden, heden, sexleven, ziektes bij kinderen etc. Maar wanneer het op geld aankomt, en mensen daar eerlijk over zijn (zoals ik ook ben) is dat gewoon een doorn in het oog. Waarom zou je je anders moeten voordoen?
Ik denk dat je dat eerder bij jezelf moet zoeken. Op het forum hoor je geen toontje.. het is vaak de gedachte die je al eerder hebt, 1 plus 1 is nog altijd 2.
2CKC2 schreef:
Dan nog heb je de keus om NIET te reageren. Wat heeft het voor zin iemand opzettelijk te beledigen or whatever? Weet je hoe vaak ik denk, mens doe alsjeblieft even normaal zeg.. zeik niet zo. Maar wat ik denk is niet altijd toepasbaar op een ander, en juist daarom zoals Eddie Murphy het zo mooi zegt: Have a coke and a smile and shut the f**k up!
Natuurlijk heb je die keuze, maar jij vroeg je toch af waarom mensen zich eraan ergeren? Je hoeft inderdaad niet altijd iets te zeggen als je je ergert.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb geen idee waarom. Ik heb het topic gister ook geopend. Toen ik die hele rel zag dacht ik laat maar ik reageer wel niet. Ik zal zeggen ik heb de plaatjes geopend en dacht hmm jassen vallen toch wel wat tegen. Ik heb niet eens naar de prijs gekeken. Toen ik het topic las toch maar even gekeken en eigenlijk dacht ik NIETS. Vond het alleen maar heel lief. Daarbij weet ik wie de opmerking maakte en dacht nou ja laat maar. In eerste instantie dacht ik vind de jassen niet mooi. Tot ik de reactie van Terkina las en ben gaan googlen en je keuze is denk ik de goede. Ik zag nog wat jassen en sommigen vond ik mooier dan die van jou keuze maar ja dat waren aan plaatjes en dan snap ik je volkomen. Wat een mooie jassen.
De goedekope topics vind ik ook altijd leuk om te lezen. Ik probeer ook zo goedkoop mogelijk rond te komen. Vind dat alleen wel moeilijk. Houd nou eenmaal van lekker eten. En een keer uit eten gaan vind ik ook heerlijk. Even met zijn tweeen lekker eten. Geen afwas na die tijd en niet zelf hoeven koken. Ook de koopjes vind ik altijd leuk om te lezen. Maar dat is meer omdat het vaak tips zijn. Dan denk ik ja leuk .
Maar schijnbaar is het hier zo dat je niet veel geld mag hebben. Maar mensen ieder huisje heeft zijn kruisje. Geld maakt niet gelukkig. Het is fijn om te hebben maar het maakt niet gelukkig.
@ckc ik ga je even een pm sturen.
De goedekope topics vind ik ook altijd leuk om te lezen. Ik probeer ook zo goedkoop mogelijk rond te komen. Vind dat alleen wel moeilijk. Houd nou eenmaal van lekker eten. En een keer uit eten gaan vind ik ook heerlijk. Even met zijn tweeen lekker eten. Geen afwas na die tijd en niet zelf hoeven koken. Ook de koopjes vind ik altijd leuk om te lezen. Maar dat is meer omdat het vaak tips zijn. Dan denk ik ja leuk .
Maar schijnbaar is het hier zo dat je niet veel geld mag hebben. Maar mensen ieder huisje heeft zijn kruisje. Geld maakt niet gelukkig. Het is fijn om te hebben maar het maakt niet gelukkig.
@ckc ik ga je even een pm sturen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik vind het ook een beetje onzinnig om zo te reageren als mensen iets duurs gekocht hebben.. Ik snap de jaloezie natuurlijk wel want het is niet leuk als de 1 moet doen met 20 euro per week aan boodschappen en de ander een jas kan uitzoeken voor 750 euro. Maar zo is het leven nu eenmaal.. De 1 kan meer kwijt dan de ander (ik weet dat de jas een cadeautje was maar dit geef ik als voorbeeld)
Het is ook zeker een kwestie van smaak want ik merk bij mijzelf ook dat ik de duurdere dingen vaak mooier vind. Dat wil niet zeggen dat ik nooit goedkope dingen koop maar vaak merk ik dat duurdere items veel langer mee gaan.. Dus wat is dan uiteindelijk goedkoper?
Het is ook zeker een kwestie van smaak want ik merk bij mijzelf ook dat ik de duurdere dingen vaak mooier vind. Dat wil niet zeggen dat ik nooit goedkope dingen koop maar vaak merk ik dat duurdere items veel langer mee gaan.. Dus wat is dan uiteindelijk goedkoper?
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Suus schreef:Ik vind het juist leuk om te zien wat voor kledingstukken andere meiden gekocht hebben, duur of goedkoop maakt mij daarbij niet uit. Ik zal ook nooit commentaar hebben op iemand omdat diegene een duurdere jas koopt dan ik zou doen. Het zou toch wat zijn als iedereen binnen mijn budget moest blijven. Ik heb op dit moment niet veel geld te besteden en kijk uit naar het moment dat ik dat wel heb. En in de tussentijd kijk ik graag naar duurdere kledingstukken van anderen En op een positieve manier ben ik dan misschien wel jaloers op degenen die meer geld kunnen uitgeven, maar ik gun het ze wel.
Ik vind het ook juist leuk om te zien wat anderen kopen.. Of dit nu duur is of goedkoop maakt niet uit
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Om eerlijk te zijn voel ik het soms wel steken als ik zie dat iemand een hele dure jas of een groot bedrag aan 'kleedgeld' krijgt. Dat zou ik ook wel willen. Vooral omdat ik onlangs voor 50% gekort ben op mijn inkomen.
Maar toen ik nog gewoon mijn inkomen had, had ik dit gevoel absoluut niet. En ondanks dat ik het soms absurt vond om voor een paar hakken een paar honderd euro uit te geven, als degene daar gelukkig van wordt en ik gelukkig wordt van mijn hakken van vijf tientjes, waarom niet? Zoveel mensen, zoveel wensen.
De laatste tijd probeer ik te budgetteren. En ik vind het heerlijk om een rokje van zeven euro bij de Zeeman te halen of helemaal los te gaan in de Action of de net iets duurdere variant, Xenos. Ik vind het heerlijk om te beseffen dat de Mozzarella van de AH, de euroknallermerk, sinds de verbouwing 24 cent qua prijs is gestegen. En dat dezelfde mozzarella voor dezelfde prijs nog steeds bij de Lidl te koop is. En dus zal ik eerder iemand in het boodschappentopic complimenteren met het feit dat ze boodschappen hebben gedaan voor een paar euro, dan dat ik iemand de hemel in zou prijzen omdat ze het voor elkaar heeft gekregen om heel erg duur te shoppen.
Maar dat ligt geheel aan mijn situatie en het feit dat ik duur op dit moment niet het mooiste vind wat er in de winkels te vinden is. Lul uit mijn nek, maar daar heb ik wel vaker last van.
Maar toen ik nog gewoon mijn inkomen had, had ik dit gevoel absoluut niet. En ondanks dat ik het soms absurt vond om voor een paar hakken een paar honderd euro uit te geven, als degene daar gelukkig van wordt en ik gelukkig wordt van mijn hakken van vijf tientjes, waarom niet? Zoveel mensen, zoveel wensen.
De laatste tijd probeer ik te budgetteren. En ik vind het heerlijk om een rokje van zeven euro bij de Zeeman te halen of helemaal los te gaan in de Action of de net iets duurdere variant, Xenos. Ik vind het heerlijk om te beseffen dat de Mozzarella van de AH, de euroknallermerk, sinds de verbouwing 24 cent qua prijs is gestegen. En dat dezelfde mozzarella voor dezelfde prijs nog steeds bij de Lidl te koop is. En dus zal ik eerder iemand in het boodschappentopic complimenteren met het feit dat ze boodschappen hebben gedaan voor een paar euro, dan dat ik iemand de hemel in zou prijzen omdat ze het voor elkaar heeft gekregen om heel erg duur te shoppen.
Maar dat ligt geheel aan mijn situatie en het feit dat ik duur op dit moment niet het mooiste vind wat er in de winkels te vinden is. Lul uit mijn nek, maar daar heb ik wel vaker last van.
Gast- Gast
Ik word sowieso moe van dat eeuwige gezeur over geld. Of het nou over veel of weinig gaat, iets duurs of goedkoops, laat iedereen lekker voor zichzelf beslissen hoe zij haar geld wil besteden.
Precies wat SG zegt, het is maar net wat jouw prioriteiten zijn. Als je iets heel graag wil hebben en je kan het betalen (of krijgen) wat is dan het probleem? Ik zou op het moment ook geen honderden euro's aan een jas uitgeven maar leg er wel 150 neer voor een festivalkaartje.
Goed, ik ben ook benieuwd naar de argumenten van de personen die hier wél kritiek op geven, want die zijn er volgens mij nog niet echt geweest.
Precies wat SG zegt, het is maar net wat jouw prioriteiten zijn. Als je iets heel graag wil hebben en je kan het betalen (of krijgen) wat is dan het probleem? Ik zou op het moment ook geen honderden euro's aan een jas uitgeven maar leg er wel 150 neer voor een festivalkaartje.
Goed, ik ben ook benieuwd naar de argumenten van de personen die hier wél kritiek op geven, want die zijn er volgens mij nog niet echt geweest.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Het is ook een kwestie van gunnen. Ik gun CKC haar dure jas die ze cadeau krijgt. En al zou ze 'm van haar eigen geld kopen, so what?
Gast- Gast
Pagina 4 van 16 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 10 ... 16
Soortgelijke onderwerpen
» Goedkope treinkaartjes
» Goedkope smartphone
» Goedkope naaimachine
» Goedkope sneakers
» Goedkope dockingstation iPhone?
» Goedkope smartphone
» Goedkope naaimachine
» Goedkope sneakers
» Goedkope dockingstation iPhone?