Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

+17
Ringling
Liz
JustMeDaan
Toet
loura
Minx
Melis_je
Suus
SuperGrover
RYW
Jeanette
Monte
Paper Crown
Atelier Madame
Susan
Marin
Rush
21 plaatsers

Pagina 1 van 16 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Volgende

Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:27

Het viel me gisteren wederom op, dat er forummers zijn die de aanschaf van een duurder item als vrijbrief zien om het lekker te becommentariëren, maar als iemand het hier voor elkaar krijgt om voor nog geen 20 euro de weekboodschappen te kopen, staat er een deel van de forummers aan de zijlijn met spandoeken, lijkt het wel.

Waar komt dit vandaan? Ik bedoel: wat maakt het voor foummer X uit hoeveel forummer Y uitgeeft aan een bepaald item? Ik ben daar oprecht benieuwd naar en hoop ook dat dit een respectvol topic kan worden, zonder dat er onderling sprake is van elkaar afzeiken/afgunst/neerkijken op, etc etc.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Rush do 24 nov 2011 - 0:32

Nour schreef:

Waar komt dit vandaan? Ik bedoel: wat maakt het voor foummer X uit hoeveel forummer Y uitgeeft aan een bepaald item? Ik ben daar oprecht benieuwd naar en hoop ook dat dit een respectvol topic kan worden, zonder dat er onderling sprake is van elkaar afzeiken/afgunst/neerkijken op, etc etc.

Het is vooral wat maakt het voor forummers ABCDEFGHIJKLMNOP uit wat CKC2 uitgeeft aan een bepaald item.

Want als iemand anders een topic opent dat ze iets duurs gekocht heeft of voor €1000 mag shoppen komt er namelijk geen commentaar.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:35

Dat vraag ik mij nu ook af. Krijg vaak zelf een beetje het idee dat het iets met jaloezie te maken heeft. Meer het idee ow waarom zij wel en ik niet. Zo komt het een beetje op mij over. Ik vind dat zonde, zelf heb ik niet zo heel veel met jaloezie, misschien ben ik in dit opzicht wel te makkelijk, ik gun een ander snel iets (groot, mooi, duur) maar ben zelf erg tevreden met 5 cent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:38

@Rush: ik noemde expres geen namen, want wil niemand in diskrediet brengen of ongemakkelijk laten voelen door het specifiek benoemen van die persoon.

Ik merk bij mezelf dat ik gewoon vaak het gevoel heb dat wat dit onderwerp betreft, hier vaak met 2 maten wordt gemeten. Goedkoop = top, minder goedkoop = pochen, terwijl dat natuurlijk zo enorm zwart-wit gedacht is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 0:39

Rush schreef:
Want als iemand anders een topic opent dat ze iets duurs gekocht heeft of voor €1000 mag shoppen komt er namelijk geen commentaar.

Niet geheel waar, want in dat shopbudget van 1000 euro topic kwamen ook alweer wat negatieve reacties voorbij, of op z'n minst onbegrip. Maar begrijp wel wat je bedoelt ja.

Ik snap het ook niet, Nour. Denk ook dat het deels een beetje de Nederlandse cultuur is, nuchterheid, doe maar normaal, vooral niet opscheppen en trots zijn op wat je wél hebt, maar trots zijn op wat je kunt bereiken met je lekkere no-nonsense attitude.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:41

@Joy, maar als je dan maar normaal moet doen hè (als je vanuit dat vertrekpunt redeneert), dan is het toch ook alles behalve "nuchter/normaal" om zo trots te zijn op goedkopere items en daar de prijs van te willen vermelden. Ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt hoor, maar dat is dus het dubbelzinnige aan het hele verhaal, vind ik.


Laatst aangepast door Nour op do 24 nov 2011 - 0:42; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Rush do 24 nov 2011 - 0:42

Joy_ schreef:
Rush schreef:
Want als iemand anders een topic opent dat ze iets duurs gekocht heeft of voor €1000 mag shoppen komt er namelijk geen commentaar.

Niet geheel waar, want in dat shopbudget van 1000 euro topic kwamen ook alweer wat negatieve reacties voorbij, of op z'n minst onbegrip. Maar begrijp wel wat je bedoelt ja.
Ja, maar het overgrote deel vind het super leuk en lijkt het ook fantastisch.

En ik snap dat de TO geen namen wilde noemen, maar bij 1 persoon is het gewoon altijd raak.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 0:42

Heb ik iets gemist of zo? Waarom opeens weer deze discussie?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 0:43

Ja dat is ook heel suf. Maar ga maar eens na.. Heel vaak als je tegen iemand zegt 'goh wat een leuk shirtje heb je aan', zal diegene antwoorden met 'jaaa was maar 5 euro bij de H&M'. Maar dat vind ik ook dubbel hoor, ik ben het dus wel met je eens smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:44

Maar waarom zou je niet een keertje trots mogen zijn of het feit dat je iets duurs hebt gekocht, gewonnen of weet ik wat. Is dat dan gelijk pochen? Denk dat iedereen wel eens een dure aanschaf doet waar hij/zij trots op is. Of ik ben dan heel simpel of andere mensen denken te moeilijk :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Atelier Madame do 24 nov 2011 - 0:45

Ik denk dat het grotendeels jaloezie en soms zelfs afgunst is.. je bent op het forum toch een stuk anoniemer dan je in het echte leven bent en daardoor uit je je waarschijnlijk zelf sneller. Het is voor mij bijvoorbeeld écht niet voor te stellen dat je 600 euro uitgeeft aan een jas, of 200 euro aan een spijkerbroek. Maar dat betekent niet dat je daar gelijk een negatieve reactie op moet geven imo..

Aan de andere kant lijkt het inderdaad dat als je iets goedkoops koopt of je je wekelijkse boodschappen heel goedkoop weet te doen, dit veel meer geaccepteerd wordt. Dat is voor mij, als 'arme' student, ook veel begrijpelijker. Ik ben ook trots dat we voor weinig geld in de maand aan boodschappen kunnen rondkomen en ik ben gek op koopjes! Denk dat deze reacties meer voortkomen uit begrip.

Dus mijn veronderstelling is eigenlijk jaloezie/afgunst vs. bekendheid en begrip.

Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:45

Susan schreef:Heb ik iets gemist of zo? Waarom opeens weer deze discussie?

Ik kwam er op n.a.v. verschillende topics. Eentje over boodschappen doen en gisteren eentje bij Beauty & Mode. Laatstgenoemde is al verwijderd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:46

Nour schreef:@Joy, maar als je dan maar normaal moet doen hè (als je vanuit dat vertrekpunt redeneert), dan is het toch ook alles behalve "nuchter/normaal" om zo trots te zijn op goedkopere items en daar de prijs van te willen vermelden. Ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt hoor, maar dat is dus het dubbelzinnige aan het hele verhaal, vind ik.

Je kent de uitspraak: voor een dubbeltje op de eerste rang. Toch wel iets wat cultuurgebonden is denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 0:47

Oh, vandaar.

Bij mij gaat het erom hoe iemand erover praat, dat geldt zowel voor de persoon met de dure aankopen als de persoon met de goedkope boodschappen. Ik heb me aan allebei ook wel eens geërgerd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Paper Crown do 24 nov 2011 - 0:48

Susan, ik kreeg maandag een sms van mijn stiefschoonmoe dat ik voor alle ellende de laatste tijd ze me graag willen verblijden met een jas die al heel lang op mijn wishlist staat maar er telkens niet van komt het te kopen.. (aardig dure jas..) maar omdat ik de juiste keus wilde maken opende ik gisteren een topic met 3 jassen, 1 met een plaatje en helaas 2 met link omdat ik geen foto's kon plakken vanuit de website. Natuurlijk linkte de link ook naar de prijs en kreeg ik weer een shitload aan commentaar over me heen. Dat dus, in een notendop.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:48

Ik vind het vreselijk, super, ontzettend STOM, dat er op een vraag welk kledingstuk iemand moet kiezen, mensen reageren met "Volgens mij plaats je het alleen maar om te pochen" :shock:. Sorry? Waarom mag je geen advies vragen als het om wat duurders gaat? Dan is het toch juist extra belangrijk om een goede keuze te maken. Ik vind dat gewoon bizar en wie ben je in hemelsnaam om te beoordelen waarom iemand zo'n topic plaatst? Waarom zou je er überhaupt aan denken dat mensen dat alleen maar plaatsen om op te scheppen? Echt bizar.

Het is hetzelfde om dan bij een topic over een ontzettend goedkoop t-shirt te zeggen dat iemand het alleen maar plaatst om zielig te doen en te laten zien dat dit het enige is dat ze kan betalen.

Echt, wat een onzin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 0:49

Oh, oké, dat heb ik dan inderdaad gemist, maar aardig van haar dat ze een jas voor je wil kopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Monte do 24 nov 2011 - 0:50

Susan schreef:Heb ik iets gemist of zo? Waarom opeens weer deze discussie?
Ik denk dat het een opeenstapeling van gebeurtenissen is in combi met het topic over de winterjas

On topic: ik snap het zelf ook niet waar die reacties vandaan komen en denk dat het ook wel te maken heeft met enige jaloersheid(die hoeft niet bewust te zijn, het kan ook onbewust gaan). Als je het zelf niet kunt betalen zullen heel veel mensen negatieve opmerkingen maken over datgene wat je gekocht hebt. En soms zijn die negatieve opmerkingen niet eens terecht, aangezien die personen dat voorwerp zelf ook wel willen hebben. Het is dus meer om iets negatiefs te kunnen zeggen(en dat vind ik wel jaloers zijn).

Ik heb er zelf totaal geen moeite mee als CKC iets koopt wat ik niet kan betalen, sterker nog ik kijk altijd met veel plezier naar haar nieuwe spulletjes, dan kan ik lekker wegdromen en hopen dat ik het ook ooit kan betalen(met dromen doe je niemand kwaad). En daarbij werken CKC en haar man er hard genoeg voor, dus waarom zou zij het niet mogen uitgeven(het kan en ze sparen zelfs nog). En ik vind ook als je zo jaloers bent op haar, dat je niet tevreden genoeg bent met je eigen leven. Ik zou dat geld ook wel willen, maar ik ben niet jaloers, ik ben blij hoe mijn leven eruit zien. Ben je dat niet, doe er dan wat aan.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Paper Crown do 24 nov 2011 - 0:50

Het probleem was ook dat toen ik zag dat ik geen plaatje kon plakken dat hele topic niet wilde openen omdat ik dacht jeuh.. laat maar ik heb geen zin in commentaar maar toen dacht ik: fuck it.. mag toch wel zelf weten wat ik open en daarbij ik koop het niet eens zelf, het is een gift. En ja hoor..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Marin do 24 nov 2011 - 0:51

June schreef:
Het is hetzelfde om dan bij een topic over een ontzettend goedkoop t-shirt te zeggen dat iemand het alleen maar plaatst om zielig te doen en te laten zien dat dit het enige is dat ze kan betalen.

Oeh en ben je dan even een botte lul als je dat durft te vragen. Nou ja goed, dat bén je dan ook, als je dat vraagt. Maar inderdaad. Twee maten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:53

Atelier Madame schreef:Ik denk dat het grotendeels jaloezie en soms zelfs afgunst is.. je bent op het forum toch een stuk anoniemer dan je in het echte leven bent en daardoor uit je je waarschijnlijk zelf sneller. Het is voor mij bijvoorbeeld écht niet voor te stellen dat je 600 euro uitgeeft aan een jas, of 200 euro aan een spijkerbroek. Maar dat betekent niet dat je daar gelijk een negatieve reactie op moet geven imo..

Aan de andere kant lijkt het inderdaad dat als je iets goedkoops koopt of je je wekelijkse boodschappen heel goedkoop weet te doen, dit veel meer geaccepteerd wordt. Dat is voor mij, als 'arme' student, ook veel begrijpelijker. Ik ben ook trots dat we voor weinig geld in de maand aan boodschappen kunnen rondkomen en ik ben gek op koopjes! Denk dat deze reacties meer voortkomen uit begrip.

Dus mijn veronderstelling is eigenlijk jaloezie/afgunst vs. bekendheid en begrip.


Herkenning en referentiekader dus eigenlijk; in die zin dat je je meer herkent in de blijdschap voelen over een spijkerbroek van 30 euro ipv 200 euro. Maar je referentiekader is natuurlijk ook anders als je studeert dan wanneer je werkt, maar het zijn ook net zo goed werkende forummers die ongevraagde kritiek uiten. Ik bedoel: ik ga ook niet tegen jou of een andere studerende forummer zeggen: "Yo, koop jij je oogpotloodje van nog 70 cent bij de Action? Ja hoor, dat zal vast net zo goed zijn als die van Chanel die ik heb." Dit is puur een willekeurig gekozen voorbeeld. Maar snap je wat ik bedoel?

Het is zo dubbel: er mag wel van alles worden gezegd (denkt men) over iets wat naar verhouding prijzig is en over iets wat naar verhouding goedkoop is, gaan sommigen bijna door het plafond van blijdschap (om het maar even heel gechargeerd te brengen).


Laatst aangepast door Nour op do 24 nov 2011 - 0:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Susan do 24 nov 2011 - 0:53

Joy_ schreef:
June schreef:
Het is hetzelfde om dan bij een topic over een ontzettend goedkoop t-shirt te zeggen dat iemand het alleen maar plaatst om zielig te doen en te laten zien dat dit het enige is dat ze kan betalen.

Oeh en ben je dan even een botte lul als je dat durft te vragen. Nou ja goed, dat bén je dan ook, als je dat vraagt. Maar inderdaad. Twee maten.

Maar hoezo twee maten? Als iemand die iets duurs plaatst commentaar krijgt dan komt dáár weer commentaar op, en als iemand die iets goedkoops plaatst commentaar krijgt dan komt daar ook weer commentaar op. Dat soort topics verlopen meestal redelijk vergelijkbaar, áls er commentaar wordt gegeven dan, dus dat met die twee maten zie ik niet zo. Er zijn altijd wel mensen die het opnemen voor degene die het artikel laat zien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Paper Crown do 24 nov 2011 - 0:53

Weet je waarom ik me zo stoorde, ik open al heel lang geen topics over dingen die ik heb gekocht, ik reageer zelfs niet eens in het laatst gekocht topic..ik probeer niemand voor het hoofd te stoten juist omdat ik ook wel begrijp dat het niet leuk is maar hiermee dacht ik serieus, ach.. ik KRIJG het ik koop het niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 0:54

Joy_ schreef:
June schreef:
Het is hetzelfde om dan bij een topic over een ontzettend goedkoop t-shirt te zeggen dat iemand het alleen maar plaatst om zielig te doen en te laten zien dat dit het enige is dat ze kan betalen.

Oeh en ben je dan even een botte lul als je dat durft te vragen. Nou ja goed, dat bén je dan ook, als je dat vraagt. Maar inderdaad. Twee maten.

Dan ben je inderdaad een botte lul, maar dat geldt hier natuurlijk ook heel erg ja Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Jeanette do 24 nov 2011 - 0:54

Beetje zielig als er zo gereageert wordt. Als iemand blij is met haar inkopen, is dat toch alleen maar mooi? En advies vragen over een duurder item is toch niet een teken van 'kijk eens hoe duur'?! Dat iemand goedkoop kan shoppen is leuk, maar dat iemand wat duurders aanschaft is ook leuk, als diegene er maar blij mee is.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope vs. minder goedkope items op het forum Empty Re: Goedkope vs. minder goedkope items op het forum

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 16 1, 2, 3 ... 8 ... 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum