Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Goedkope naaimachine

+3
Pien
Parisienne
_Nina
7 plaatsers

Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Goedkope naaimachine

Bericht  _Nina za 30 jun 2012 - 19:24

Wie weet waar ik een goedkope (bij voorkeur nieuwe) naaimachine op de kop kan tikken? Op de webshop van de mediamarkt staat er eentje voor 60 euro, maar in de winkel hebben ze hem niet. Bij de kijkshop hebben ze er wel eentje van 90 euro maar ik vroeg me af of het goedkoper kon. Ik weet dat we het dan hebben over een hele minimale kwaliteit, maar ik wil er sowieso geen zware stoffen mee gaan naaien. Ik wil een beetje beginnen met kleine freubeldingetjes te maken waar ik ook de naaimachine bij nodig heb, maar ik en hobby's is ook vaak een bevlieging, daarom wil ik er niet teveel geld aan uitgeven, heb het geld sowieso al niet voor een duurdere Wink

Heb al gekeken op marktplaats, maar dat zijn over het algemeen naaimachines van minimaal 30 jaar oud. En een webshop heb ik bij voorkeur liever niet ivm fulltime werken en dus 9 van de 10x niet thuis zijn als het bezorgd wordt Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  Parisienne za 30 jun 2012 - 19:43

Ik heb er een aantal maanden geleden eentje bij de Lidl gekocht, voor 79 euro geloof ik. Het is een beetje uitgebreide en heeft heel veel soorten steken, die je ook weer kan aanpassen in grootte en breedte e.d. Ik hoor vaker dat de naaimachines van de Lidl/Aldi gewoon prima zijn om mee te beginnen. Ik ben er zelf ook tevreden mee. Misschien dus de Lidl folder in de gaten houden? Meestal hebben ze om de zoveel maanden wel een naaimachine erin staan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  Pien za 30 jun 2012 - 20:01

Parisienne schreef:Ik heb er een aantal maanden geleden eentje bij de Lidl gekocht, voor 79 euro geloof ik. Het is een beetje uitgebreide en heeft heel veel soorten steken, die je ook weer kan aanpassen in grootte en breedte e.d. Ik hoor vaker dat de naaimachines van de Lidl/Aldi gewoon prima zijn om mee te beginnen. Ik ben er zelf ook tevreden mee. Misschien dus de Lidl folder in de gaten houden? Meestal hebben ze om de zoveel maanden wel een naaimachine erin staan.

+1. Ik heb er 1 van de aldi. Geweldig ding... Ben ermee op naaicursus geneest en die mevrouw sprak uit dat het goede machines zijn met veel keuze en instellingen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  Melis_je za 30 jun 2012 - 20:03

Ik heb ook die van de Lidl. Je kunt er vooral heel veel stretchsteken mee maken. Dus ga je veel lichte stofjes doen, dan is het een leuke beginnersmachine. Ik vind het alleen wel erg lastig om de draad er goed in te krijgen. Er zit een spoel in die je precies op één manier vast moet hebben, dan de draad erin en het klepje dicht voor de spoel draait. Als je het niet goed doet, krijg je een gigantische prop garen die je los moet knippen (veel werk). Daar is de prijs ook naar, maar alle kleine dingetjes doe ik nu gewoon nog op de hand omdat ik het zo'n gedoe vind als ik het weer net niet goed heb gedaan. Daar heb ik hem natuurlijk niet voor gekocht. Of heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Op pagina 12 van de handleiding zie je een plaatje van de spoel: http://www.gebruikershandleiding.com/Silvercrest-SNM-33-A1/preview-handleiding-228721.html
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  Parisienne za 30 jun 2012 - 20:21

@ Melis_je: ik heb precies dezelfde maar heb eigenlijk nooit een probleem gehad met het inrijgen of met een vastlopende/losschietende draad. Wel ben ik soms mijn onderdraad kwijt, maar dat komt omdat ik hem dan te kort heb afgeknipt bijvoorbeeld. Ik heb hem dan altijd snel weer te pakken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  May za 30 jun 2012 - 21:01

De ikea heeft er eentje van 79,95.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  Carra za 30 jun 2012 - 21:05

Bij de Blokker hebben ze ze ook van rond de € 80 geloof ik.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  Tazz zo 1 jul 2012 - 6:36

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40211500/
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  Parisienne zo 1 jul 2012 - 6:39

Ik vind er voor dat geld wel weinig steken op zitten. Mijn naaimachine was net zo duur en kan zo te zien een stuk meer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Goedkope naaimachine Empty Re: Goedkope naaimachine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum