Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

+13
Atelier Madame
Pinklady
TukTuk
mzcharlotte
Lady4
Zwerver
Zininzon
Lindsya
CCC
Zonnetje
Curious
Coco
Jilke
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Jilke za 5 nov 2011 - 2:27

Nou de titel spreekt voor zich? Wat hebben jullie betaald voor de bank, eettafel, salontafel, kast/dressoir, tv meubel etc?
Eventueel ook vloerkleed en gordijnen?

Wij zijn een poging aan het wagen om te gaan verhuizen Cool en alvast rondkijken naar meubels is zoooo leuk. Al hebben we hier nog goed spul staan, maar toch, kijken is leuk Very Happy
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Coco za 5 nov 2011 - 2:40


Onze bank was € 1100,- geloof ik. Eettafel € 250,-, eetstoelen rond de € 80,- p.s., salontafel € 150,-, dressoir/tevens tv meubel € 300,- (in de aanbieding).
Wij houden het allemaal een beetje leuk qua prijzen zodat we om de twee/drie jaar de boel kunnen vernieuwen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Curious za 5 nov 2011 - 3:22

Weg


Laatst aangepast door Curious op wo 9 nov 2011 - 9:42; in totaal 1 keer bewerkt
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Zonnetje za 5 nov 2011 - 4:23

Wij gaan binnenkort nieuwe meubels kopen: grote bank, stoel in de zithoek, salontafel, eettafel met zes stoelen, servieskast en een tv-meubel en we schatten dat we daar rond de 10.000 euro voor kwijt zijn, maar we vinden het wel heel lastig in te schatten, dus ik ga dit topic zeker in de gaten houden.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 4:26

Niet zo heel erg veel, eigenlijk niets als ik de poster boven me zie. smile

Bank, stoel, wasdroger, wasmachine en kledingkast heb ik drie jaar geleden overgekocht van de huurders voor 1500 euro. Mijn eettafel heb ik gekregen van mijn vader. De vier eetkamerstoelen waren 100 euro per stuk. De salontafel, tvmeubel en bijzettafeltje zijn van de IKEA en kosten samen 70 euro. Mijn haltafel heb ik gekregen, ooit, van mijn stief. En mijn bed heb ik, jaren geleden, gekregen van mijn broertje.

Dus mijn gehele inrichting was ehmz.... grof geschat... 2500 euro. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  CCC za 5 nov 2011 - 4:31

Kleine 10.000 euro... excl. gordijnen...

We hebben wel meteen gekozen voor kwaliteitsmeubelen, ik wilde graag teak hout... Beetje van dat zware hout, beetje grof... Dus daar zijn we dan ook voor gegaan... Heb hiervoor jaren met vrienden samengewoond en dat was een bij elkaar geraapt zooitje, voelde me nooit echt thuis in het huis met die meubels... Dus nu dan samen gekozen om te investeren in mooie nieuwe meubels..

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Lindsya za 5 nov 2011 - 5:33

Wij hebben 1 jaar geleden nieuwe meubels gekocht. We hebben 3000 euro betaald voor een tv-meubels, salontafel, dressoir, eettafel met vier stoelen. Voor het bankstel een twee en driezitter hebben we 1100 euro betaald. We hebben voor het hele huis gordijnen laten maken voor 600 euro en het vloerkleed was 60 euro.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Zininzon za 5 nov 2011 - 5:40

Bank + 1 fauteuil = 750 euro
Eetkamerstoelen (6 stuks) = 300 euro (aanbieding)
Gordijnen = 1700 euro voor het hele huis
Dressoir, tv-kastje, salontafel, eettafel, ladekastje = 750 euro (restant)
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Zwerver za 5 nov 2011 - 5:43

Wij hebben als tv meubel een terrarium, zelf gemaakt ong 100 euro
Gordijnen slaapkamer en woonkamer samen 60 euro
salontafeltje koste 15 euro IKEA
We hebben een Bartafel ook van de IKEA. De Utby. Die hebben we via MP voor 40 euro + 4 barstoellen
onze hoekBank, leenbakker voor 250
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 6:46

Meubels wit eiken €5600
(salontafel, lederen 2-zits, lederen 3 zits, bijzettafel, dressoir, eettafel met 6 lederen stoelen en een buffetkast)

Gordijnen + lamellen (boven en benedenverdieping) €3700

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Lady4 za 5 nov 2011 - 8:18

- Eettafel (hoogglans wit) met vier stoelen: 450 euro bij Leenbakker
- 3 zitsbank, lovechair en hocker: 650 euro
- boxspring met lits jumeaux dekbed: 1500 euro
- dressoir, hoogglans wit: 430 euro
- in betweens voor en achter: 180 euro, Kwantum
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 21:16

De meubels waren precies 10.000 euro. Voor dat geld hebben we: een hoekbank, salontafel, televisiemeubel, broodkast, een dressoir met opzetstuk (een soort vitrinekast), 2 boekenkasten, een eettafel en 6 stoelen. Wij hebben gekocht wat wij mooi vinden en we hebben niet naar de prijs gekeken.
Voor de gordijnen waren we 3150 euro kwijt. Voor dat geld hebben we: beneden en boven vouwgordijnen en beneden hebben we nog lange gordijnen die dicht kunnen. Ook dit had veel goedkoper gekund, maar dit waren de gordijnen die we het mooist vonden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  mzcharlotte za 5 nov 2011 - 21:33

We gaan nu een beetje overnieuw starten met onze meubels, maar wat er staat heeft geloof ik niet zo veel gekost. Onze salontafel had ik van Marktplaats voor 25 euro ofzo. Vriend is er gek op. We hebben de Norden eettafel van Ikea, was 149 euro maar hebben we kado gekregen. We hebben de Hendriksdal stoelen, die zijn nu 69.95 per stuk. De bank was van Trendhopper en ik geloof dat ik er 650 euro voor heb betaald (2.5-zitter). Wat de gordijnen hebben gekost zou ik écht niet meer weten.

Als we ooit verhuizen, dan heb ik al een dressoir staan die ik heb geerfd van mijn oom. Verder hebben we niet echt heel veel meubelen staan.

We hebben net een nieuwe bank aangeschaft en daar betalen we 639.20 euro voor. Ook komt er binnenkort een nieuwe vloer in ons appartement a 500 euro.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  TukTuk za 5 nov 2011 - 22:16

Eigenlijk bijna niks..
Banken zijn de oude banken van mijn ouders, niks voor hoeven betalen (Scheelt wel, ze konden 3 jaar bij mijn ouders op het werk gratis in opslag staan). Salontafeltje van de Ikea, 16 euro. Eettafel overgenomen van de ouders van mijn beste vriendin, heb ze een VVV bon gegeven van geloof ik 15 of 20 euro want ze wilden er niks voor. Kastje waar de tv op staat, ook niks. Bleef over na een verhuizing (ouders werkten bij een verhuisbedrijf), zou anders gestort worden.
Kast waar het servies in staat komt uit een opslag kist, waarvan de mensen al maanden niet betaald hadden en met de noorderzon vertrokken. Spullen zouden anders ook gestort worden. Gordijnen beneden 40 euro, Xenos. Gordijnen op de slaapkamer, 8 euro, stof van de markt en zelf gemaakt.

Enige "nadeel" is dat het een beetje bij elkaar geraapt zooitje is, maar het staat nog best goed allemaal! Ik hou zelf veel meer van heel strak, maar stoor me er niet aan, het is onze eerste woning, kwam onverwachts op ons pad, en we vonden het onzin om er veel geld aan uit te geven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  mzcharlotte za 5 nov 2011 - 23:19

AngelNyn, ik vind het juist de beste manier van recyclen. Behalve bank/bed/matras, wil ik de rest van de meubelen ook het liefst uit het gerecycelde circuit (tweedehands). Mijn vriend heeft plannen om een nieuwe tvkast van afvalhout te maken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  TukTuk za 5 nov 2011 - 23:30

mzcharlotte schreef:AngelNyn, ik vind het juist de beste manier van recyclen. Behalve bank/bed/matras, wil ik de rest van de meubelen ook het liefst uit het gerecycelde circuit (tweedehands). Mijn vriend heeft plannen om een nieuwe tvkast van afvalhout te maken.

Ja dat is idd ook wel zo! Bank zou ik anders ook niet zo snel doen, maarja omdat het de bank van ons thuis was, verder nog gewoon goed was, en puur omdat mijn ouders een nieuwe inrichting wilden, waren deze open, is het natuurlijk iets anders. Matras zou ik zelf nooit 2de hands kopen, bah! Toen ik in België op kamers ging, was dat het eerste wat ik zei: Ik neem mijn eigen matras!
Het is hier heel normaal namelijk dat de kamers volledig gemeubileerd zijn, inclusief matras.. Nou die ging er ook gelijk uit :P

Gaaf, een tv kast van afvalhout! Laatst kwamen hier ook kastjes van pallets voorbij geloof ik, ook zo'n tof idee!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 23:50

Niet zoveel als de meesten hier zie ik smile

Buffetkast en tvkast massief grenen hout op marktplaats gekocht en gepimpt, €200 (echt enorm geluk mee gehad)
Hoekbank, salontafel en eettafel over gekocht van de moeder van een vriendin van mij. Zij had de meubels een jaar eerder gekocht bij een dure zaak. Wij hebben er €450 voor betaald, ook enorm veel geluk mee dus!
Piano €150
Bed: man zelf gemaakt
Boven hebben we ladekasten staan van de Ikea. En de babymeubels hebben we ook gepimpt. Waren van mijn ouders, gebruikt voor mijn broertje en zusje. Witte verf overheen, andere hippe greepjes en klaar smile

Ik vind het wel een uitdaging om zelf dingen op te knappen tot iets heel gaafs voor weinig.
Zo zou ik nooit €1000 voor een witte buffetkast uitgeven als ik zelf ook een mooie buffetkast van marktplaats kan pimpen. Vind dat gewoon echt zonde van mijn geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast za 5 nov 2011 - 23:51

AngelNyn schreef:
mzcharlotte schreef:AngelNyn, ik vind het juist de beste manier van recyclen. Behalve bank/bed/matras, wil ik de rest van de meubelen ook het liefst uit het gerecycelde circuit (tweedehands). Mijn vriend heeft plannen om een nieuwe tvkast van afvalhout te maken.

Ja dat is idd ook wel zo! Bank zou ik anders ook niet zo snel doen, maarja omdat het de bank van ons thuis was, verder nog gewoon goed was, en puur omdat mijn ouders een nieuwe inrichting wilden, waren deze open, is het natuurlijk iets anders. Matras zou ik zelf nooit 2de hands kopen, bah! Toen ik in België op kamers ging, was dat het eerste wat ik zei: Ik neem mijn eigen matras!
Het is hier heel normaal namelijk dat de kamers volledig gemeubileerd zijn, inclusief matras.. Nou die ging er ook gelijk uit :P

Gaaf, een tv kast van afvalhout! Laatst kwamen hier ook kastjes van pallets voorbij geloof ik, ook zo'n tof idee!


Gaaf! Mijn man wil in de toekomst nog een eettafel maken van steigerhout. Ook zo tof!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 0:05

Onze banken waren 1000 euro (2 en 3 zits) en de meubels bij elkaar misschien 1700 euro (eettafel + stoelen, tv kastje, salon tafel, dressoir + spiegel en boekenkast van Ikea) Ik wil heel graag echte houten meubels maar we wachten even tot onze zoon wat groter is. Ik merk namelijk nu al dat onze meubels veel te verduren hebben met zo'n kleintje in huis !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  mzcharlotte zo 6 nov 2011 - 0:55

Jolicious schreef:
AngelNyn schreef:Gaaf, een tv kast van afvalhout! Laatst kwamen hier ook kastjes van pallets voorbij geloof ik, ook zo'n tof idee!


Gaaf! Mijn man wil in de toekomst nog een eettafel maken van steigerhout. Ook zo tof!

"Echt" hout vind ik ook veel mooier eigenlijk. Het krijgt meer en meer charme nadat het gebruikt is, butsjes, krassen enz maken dan niet zoveel uit. Steigerhout vind ik ook zo mooi. Dat dressoir dat ik heb geerfd van mijn oom komt ook van origine uit een stuurhut van een schip, dus het wordt dan derde generatie meubel. Het is alleen heel zwaar, dus ik kan het niet in ons huidige flat zetten, daar baal ik wel van. Maar zo lang blijft hij bij mijn moeder in de garage. Recyclen is mijn ideaal, omdat we als mensen al zoveel grondstoffen en energie verbruiken, iedereen zou wat meer op duurzaamheid moeten letten vind ik.

Maar never ever een tweedehands matras inderdaad, bahbahbah! Een bank vind ik ook erg persoonlijk zeg maar.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Pinklady zo 6 nov 2011 - 5:56

Bank - 500
2 Stoelen - 600
Buffetkast - 1300
Salon tafeltjes - 50 (ikea)
Tv kast - 300 (ikea)
Eettafel - 75 ( 2ehands)
4 Stoelen - 210 (ikea)

Gordijnen en plissé +/- 1200 euro
Pinklady
Pinklady
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 47
Registratiedatum : 17-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 5:57

We zijn aan het kijken voor nieuwe meubels maar op dit moment;

Banken - 700 euro
Salontafel - gekregen van opa & oma, is hun oude salontafel
Tv meubel - 80 euro
Eettafel - gratis opgehaald op marktplaats
Eettafelstoelen - 70 in totaal voor 4 stoelen
Kast - 50 euro
Kastje - gekregen van opa & oma, is hun oude kast!

Dus woonkamer stelt nu niet zoveel voor qua kosten Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 6:06

Echt weinig.

Bank 300 euro (hebben hem uit een magazijn verkoop, echt een lekkere hoekbank.)

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Server?type=image&source=promobutler_be%2Fleenb001%2Factive%2F%2Fleenb001113n0000011

Verder heb ik mijn tv meubel gemaakt van oude pallets.. dus daar heb ik niet meer dan 10 euro voor betaald.

Kast is een 'erfstuk' en heb ik geschilderd.. verfkosten 25 euro.

Bureau komt van de ikea was 90 euro (die willen we nog vervangen binnenkort)

Salontafel ook van ikea 16 euro (ben ik ook bezig met een vervanging.. Ik ben op zoek naar een tweedehands tafeltje die ik dan zelf weer wil opknappen).

Verder zijn de gordijnen van de HEMA 45 euro in totaal

En hebben we nog rolgordijntjes van in totaal 35 euro


We hadden een eettafel en stoelen van in totaal 400 euro o.i.d. maar de tafel is verkocht en de stoelen staan op marktplaats. Ik wil nog een nieuwe tafel van sloophout maar waarschijnlijk maak ik dat ook wel weer zelf..

Al met al.. niet zo duur maar wel one of a kind Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 6:09

Ik heb het laatst uitgerekend en ik denk dat ik straks voor de belangrijkste meubelen (bedombouw, bank, salontafel, eettafel+stoelen, dressoir en tv-meubel) bij elkaar zo'n 1800 euro kwijt ben. Ikea en Leenbakker.

Maargoed, ik denk dat de échte kosten pas echt in de accesoires gaan zitten Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Jilke zo 6 nov 2011 - 6:20

Okee Very Happy Heb wel een beetje een schatting zo. We hebben nu alles van de Ikea vandaan, en waren echt niet veel geld kwijt. Denk dat de gordijnen van 1500 euro het duurste waren. De rest van alle meubels samen misschien rond de 3000? En dan schat ik al heel ruim.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meubels - Wat hebben jullie voor de meubels betaald? Empty Re: Wat hebben jullie voor de meubels betaald?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum