Hoelang zit er tussen opname en operatie?
+11
Caramba
Pompoen
Hoochie
Jade
Minx
Alex
Makamba
vlinder-19
May
Sarah1985
Roza
15 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoelang zit er tussen opname en operatie?
Dames, misschien dat 1 van jullie mij een antwoord kan geven.. Hiervoor het ziekenhuis bellen vond ik niet echt nodig namelijk..
Ik word a.s. dinsdag geopereerd in het ziekenhuis van Maastricht. Ik moet me 10.00u melden in het ziekenhuis, jullie enige idee hoe laat ik dan ongeveer geopereerd zal worden? Weet niet of er een 'vastgestelde' tijd is tussen opname en operatie? Het gaat om een kleine operatie (half uurtje á 1 uurtje werk), maar ik ga wel onder algehele narcose..
Waarschijnlijk kan niemand er mij een antwoord op geven, maar ben toch benieuwd.
En morgen toch maar even het ziekenhuis bellen voor een antwoord denk ik..
Ik word a.s. dinsdag geopereerd in het ziekenhuis van Maastricht. Ik moet me 10.00u melden in het ziekenhuis, jullie enige idee hoe laat ik dan ongeveer geopereerd zal worden? Weet niet of er een 'vastgestelde' tijd is tussen opname en operatie? Het gaat om een kleine operatie (half uurtje á 1 uurtje werk), maar ik ga wel onder algehele narcose..
Waarschijnlijk kan niemand er mij een antwoord op geven, maar ben toch benieuwd.
En morgen toch maar even het ziekenhuis bellen voor een antwoord denk ik..
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Re: Hoelang zit er tussen opname en operatie?
ik moest me toen om 10 uur melden en om half 1 werd ik opgehaald voor de operatie en om 1 uur werd ik geopereerd
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ik moest mij in eerste instantie om 8.00 uur melden in het ziekenhuis. De avond van tevoren werd ik gebeld dat ik wel om 9.00 uur mocht komen. Toen bleek dat ik als één van de laatste aan de beurt was. Uiteindelijk ben ik om 13.45 opgehaald en was het 14.15 dat ik naar de anesthesie ging.
Maar dat zal wel weer per geval verschillen, dus ik denk dat er weinig over te zeggen valt.
Maar dat zal wel weer per geval verschillen, dus ik denk dat er weinig over te zeggen valt.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Dat verschilt per operatie. Ik zou gewoon even bellen om te vragen. Waarschijnlijk moet je ook nuchter zijn, is toch wel handig om te weten. Of weet je dat al?
Gast- Gast
Zusje schreef:Dat verschilt per operatie. Ik zou gewoon even bellen om te vragen. Waarschijnlijk moet je ook nuchter zijn, is toch wel handig om te weten. Of weet je dat al?
Dat weet ik al Ik moet idd nuchter zijn.. Maar ik wil weten of ik voor half 2 geopereerd wordt aangezien ze zeiden dat als ik na half 2 geopereerd zou worden ik een nachtje moet blijven.. En dat wil ik niet
Morgen maar even bellen idd. Toch bedankt voor jullie antwoorden meiden!
Roza- Kletskop
Ik moet morgen om kwart voor 11 in het ziekenhuis zijn en ik hoop dat ik rond een uur of 2 geholpen wordt. Als je het zeker wilt weten moet je even bellen. Vaak weten ze het pas zeker op de dag zelf en dan kan het nog erg varieren op de dag zelf!
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Ik heb iets van 2 uurtjes moeten wachten!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben een paar weken geleden geopereerd en moest me om 11.30 uur melden. Om 14.30 uur werd ik opgehaald om naar de OK te gaan.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Roza schreef:Zusje schreef:Dat verschilt per operatie. Ik zou gewoon even bellen om te vragen. Waarschijnlijk moet je ook nuchter zijn, is toch wel handig om te weten. Of weet je dat al?
Dat weet ik al Ik moet idd nuchter zijn.. Maar ik wil weten of ik voor half 2 geopereerd wordt aangezien ze zeiden dat als ik na half 2 geopereerd zou worden ik een nachtje moet blijven.. En dat wil ik niet
Morgen maar even bellen idd. Toch bedankt voor jullie antwoorden meiden!
Dat klinkt dus alsof ze hun best gaan doen je voor die tijd te opereren maar het kan gebeuren dat dat niet lukt en andere (belangrijkere) operaties voor gaan.
Gast- Gast
Ik verwacht idd net als zusje dat ze proberen voor half 2 te opereren. Maar als er een spoed operatie tussen komt kan het zijn dat je pech hebt. Ik heb gezien toen ik in het ziekenhuis lag dat iemand pas om 19.00 uur opgehaald werd. Was wat tussen gekomen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
bij mn eerste knie operatie moest ik me om 8 uur nuchter melden en werd ik om 16.40 opgehaald (was een spoedgeval tussen gekomen). Ik had al vanaf 00.00 niets gegeten of gedronken, dus dat was niet zo fijn!
de tweede knieoperatie moest ik me om 09.00 melden. om 08.45 liep ik op de gang en werd tegemoet gelopen door een verpleegkundige.. bent u.... ja.. toen moest ik me meteen omkleden en op het bed, om 09.00 zat de ruggeprik er al in!
de tweede knieoperatie moest ik me om 09.00 melden. om 08.45 liep ik op de gang en werd tegemoet gelopen door een verpleegkundige.. bent u.... ja.. toen moest ik me meteen omkleden en op het bed, om 09.00 zat de ruggeprik er al in!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Dat verschilt heel erg per operatie en of er een spoedgeval of iets tussen komt.
Ik werd op vrijdag geopereerd en moest mij donderdag om 08:00 al melden.
Ik werd op vrijdag geopereerd en moest mij donderdag om 08:00 al melden.
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Mijn ervaring is ook dat het verschilt. Ik moest een keer om 08.00 uur in het ziekenhuis zijn en toen werd ik geloof ik rond een uur of 10 geholpen, is een beetje wazig want ik was mijn hele besef van tijd kwijt door een of ander kalmerend tabletje waardoor ik heeeeeerlijk lag te slapen toen ik opgehaald werd...onder de deken en ondersteboven. Bij deze operatie ging ik onder volledige narcose en duurde de operatie een paar uur, ik was om 14 uur toen weer terug op de afdeling en ik moest ook een nacht blijven.
De 2e keer dat ik geopereerd werd met een opname moest ik om 11.30 u er zijn en werd ik om 14.30 u geopereerd. Tenminste dat was de planning maar dat ging behoorlijk vlotjes allemaal dus was wat eerder aan de beurt. Dit was met een lokale verdoving (armverdoving) en ik mocht dus ook een paar uurtjes na de ingreep weer naar huis.
De 2e keer dat ik geopereerd werd met een opname moest ik om 11.30 u er zijn en werd ik om 14.30 u geopereerd. Tenminste dat was de planning maar dat ging behoorlijk vlotjes allemaal dus was wat eerder aan de beurt. Dit was met een lokale verdoving (armverdoving) en ik mocht dus ook een paar uurtjes na de ingreep weer naar huis.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
De eerste keer dat ik voor een operatie ging, moest ik mij ook 10 uur nuchter melden, werd om 1 uur opgehaald. Verpleging zei toen wel dat ik wel een licht ontbijt had mogen hebben, omdat ik toen wel erg lang nuchter was.
2 weken terug moest ik voor kijkoperatie. 7 uur melde ik mij nuchter en kwart over 7 werd ik naar de ok gereden en kwart voor 8 lag ik op de ok. Half 9 lag ik op de uitslaapkamer.
Het verschild heel erg. De ene keer moet je vroeg komen, de andere keer later, maar ze kunnen nooit precies zeggen wanneer je gegolpen wordt. Is er spoed, zal dat altijd voor jou gaan.
2 weken terug moest ik voor kijkoperatie. 7 uur melde ik mij nuchter en kwart over 7 werd ik naar de ok gereden en kwart voor 8 lag ik op de ok. Half 9 lag ik op de uitslaapkamer.
Het verschild heel erg. De ene keer moet je vroeg komen, de andere keer later, maar ze kunnen nooit precies zeggen wanneer je gegolpen wordt. Is er spoed, zal dat altijd voor jou gaan.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Het is maar net hoe laat op je op het OK programma staat en of de OK voor de jouwe uitloopt of juist misschien korter duurt. Vanwege dat laatste moet je ook soms wat eerder al nuchter zijn. Mag je nog een licht onbijten nuttigen? In dat geval sta je zeker op het middagprogramma. Als je vanaf 24.00 nuchter moet zijn dan sta je waarschijnlijk als een van de laatsten op het ochtendprogramma.
Wij hebben twee acute OK's, dus het programma is nooit afhankelijk van de spoedok's.
Wij hebben twee acute OK's, dus het programma is nooit afhankelijk van de spoedok's.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:Het is maar net hoe laat op je op het OK programma staat en of de OK voor de jouwe uitloopt of juist misschien korter duurt. Vanwege dat laatste moet je ook soms wat eerder al nuchter zijn. Mag je nog een licht onbijten nuttigen? In dat geval sta je zeker op het middagprogramma. Als je vanaf 24.00 nuchter moet zijn dan sta je waarschijnlijk als een van de laatsten op het ochtendprogramma.
Ik moet vanaf 12 uur 's nachts nuchter zijn.. Het enige wat ik 's ochtends voor 8 uur nog mag hebben is een glas water...
Nja, ik zit een beetje met het probleem dat ik flauw val als ik een tijdje niets eet Maargoed, ik zal vast niet de enige zijn, dus dat geef ik dinsdagochtend wel even aan in het ziekenhuis.. Dag mag ik misschien nog wel iets kleins eten, als is het maar een heel licht soepje ofzo. Anders heb ik geeneens narcose nodig, dan ben ik al weg
Roza- Kletskop
3 weken geleden geopereerd, moest 7:15 binnen zijn. Half 8 was de opname klaar, kwart voor 8 ging ik naar de voorbehandeling(infuus enz) 8 uur was ik onder zeil, en half 10 werd ik wakker op de verkoever. Ook ik moest vanaf 24:00 nuchter zijn.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Dat mag dus absoluut niet. De reden dat je nuchter moet zijn is omdat je tijdens een narcose ook spierverslappers krijgt, maar wel misselijk kunt worden. Tijdens een operatie overgeven betekent dat je braaksel in je longen terecht komt en dat kan dodelijk zijn. Als je niets in je maag hebt, geef je ook niet zo snel over. Als je je flauw voelt, zul je wss plat moeten liggen en alleen onder begeleiding naar de wc mogen, maar de kans dat je voor een operatie nog mag eten, lijkt me klein. Tenzij je pas aan het eind van de dag geopereerd wordt, maar dat is dus niet heel waarschijnlijk.Roza schreef:Lady4 schreef:Het is maar net hoe laat op je op het OK programma staat en of de OK voor de jouwe uitloopt of juist misschien korter duurt. Vanwege dat laatste moet je ook soms wat eerder al nuchter zijn. Mag je nog een licht onbijten nuttigen? In dat geval sta je zeker op het middagprogramma. Als je vanaf 24.00 nuchter moet zijn dan sta je waarschijnlijk als een van de laatsten op het ochtendprogramma.
Ik moet vanaf 12 uur 's nachts nuchter zijn.. Het enige wat ik 's ochtends voor 8 uur nog mag hebben is een glas water...
Nja, ik zit een beetje met het probleem dat ik flauw val als ik een tijdje niets eet Maargoed, ik zal vast niet de enige zijn, dus dat geef ik dinsdagochtend wel even aan in het ziekenhuis.. Dag mag ik misschien nog wel iets kleins eten, als is het maar een heel licht soepje ofzo. Anders heb ik geeneens narcose nodig, dan ben ik al weg
Verder over je vraag: Meestal zit er bij mij zo'n 3 uren tussen, maar soms gaat het ineens heel snel, of lig ik de halve dag een beetje om te lummelen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Ik ben een paar jaar terug geopereerd, ook een kleine ingreep. Ik moest me om 7.00 uur melden. Rond een uur of 8 kwam de verpleegkundige medicijnen brengen. Een tabletje om te ontspannen en een slaaptabletje. Nou... ik heb het geweten! Ik hoorde van mijn vriend dat ik rond 8.30 uur gehaald werd, kan me nog vaag herinneren dat de assistente zei dat de anesthesist al in de OK was om de narcose toe te dienen, maar dat heb ik niet eens meer gemerkt. Om 10.00 uur was ik op de uitslaapkamer, rond 11.00 uur geloof ik weer op de eigen kamer (waar ik de rest van de dag nog heb geslapen). De volgende dag mocht ik na de ochtendcontroles naar huis.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Echt Mickey? Ik krijg ook altijd zo'n slaappil (dormicum), maar ik merk daar vrij weinig van. Ik kon gewoon mijn economie nog leren daarna, haha. Maf hoe dat verschilt per persoon.
SuperGrover- Ratel
Ik was daardoor behoorlijk van de wereld ja
Vond ik ook niet erg, kon ik me ook niet zenuwachtig maken voor de operatie
Vond ik ook niet erg, kon ik me ook niet zenuwachtig maken voor de operatie
mickey- Kletskop
Nee dat scheelt wel enorm. Alleen dan mis je misschien wel een hele leuke anesthesist! Die ik de laatste keer had was echt zo'n hilarische kerel, ik ging echt schaterlachend mijn narcose in.
SuperGrover- Ratel
Ik hoorde de assistente nog net zeggen dat die man meneer Jansen heette. Toevallig, dacht ik nog, zo heet ik ook. En toen was ik weg
mickey- Kletskop
Mijn anthesist had echt hele grote handen. Verder heb ik weinig van hem meegekregen. Ik was voornamelijk aan het praten met de anethesieverpleegkundige, echt een hele leuke meid. Ik was haar wat aan het vertellen en midden in mijn verhaal viel ik in slaap. En vind het nog steeds irritant dat ik mijn verhaal niet heb kunnen afmaken haha.
Dat pilletje deed trouwens bij mij ook niks.
Dat pilletje deed trouwens bij mij ook niks.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Haha, ik vertelde die anesthesist dat ik de narcose de vorige keer veel te koud vond. Toen zei hij, ooh dan warm ik hem wel even op. Maar het was een Duitse man, met een héél sterk accent, dus het klonk zo hilarisch dat ik echt heel erg moest lachen. De arts die me ging opereren kwam ook met allerlei grapjes over zijn accent, dus ik ging echt hardop lachend mijn narcose in. Dan word je ook veel fijner wakker.
SuperGrover- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Operatie oma!
» Oog operatie
» Opname bij RS virus
» Operatie geslaagd!
» Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.
» Oog operatie
» Opname bij RS virus
» Operatie geslaagd!
» Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: