Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

+2
Lejow
Printje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Printje zo 29 jan 2012 - 9:29

Mijn man is vandaag weer opgenomen in het ziekenhuis. Zoals de meesten wel weten heeft hij 2 jaar geleden een gesprongen blindedarmontsteking gehad met veel complicaties. Nu 2 jaar dus op en af nog steeds ermee gesukkeld en nu hebben we besloten, uiteraard met de arts, dat er een gedeelte vd darm weggehaald wordt. Nu ligt hij dus in het ziekenhuis en de arts verwacht een opname van 5-7 dagen. Morgenvroeg wordt mijn man geopereerd en afhankelijk van hoe hij zich voelt gaat ons mannetje mee op bezoekuur.

Nu heb ik ons mannetje uitgelegd dat papa's buik pijn doet en de dokter het beter gaat maken en dat papa daarom een paar nachtjes bij de dokter in eht ziekenhuis moet blijven.

Ik denk dat ik het bij deze uitleg laat maar misschein heeft iemand hier nog tips. hij snapte het wel in de zin van toen we thuiskwamen hij allemaal bleef herhalen papa daar en dan naar buiten wijzen. jaja papa daar...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Lejow zo 29 jan 2012 - 9:30

Ik denk inderdaad dat dat de beste uitleg is...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Jasmine zo 29 jan 2012 - 9:32

Ik denk idd. dat je het heel goed hebt uitgelegd. Als hij toch meer vragen gaat stellen, kun je misschien samen het boekje 'nijntje in het ziekenhuis' lezen.

Sterkte de komende tijd trouwens!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Printje zo 29 jan 2012 - 9:34

Dank je wel Yasmine! Hij kan nog niet echt vragen stellen tenminste niet zover ik hem kan verstaan hahaha
Morgen wordt hij geopereerd dus en dan zullen we pas weer zien welke slangetjes er na operatie allemaal aan hem hangen. Dit kunnen zijn een stoma/maagsonde of een drain maar hopelijk hopelijk helemaal niets deze keer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  LMCurious zo 29 jan 2012 - 9:55

Ik zou het ook zo ongeveer uitleggen. En dan met veel dingen waar hij papa nu mist deze dagen even herinneren. Zo van, papa kan niet mee ontbijten vandaag want papa ontbijt in het ziekenhuis omdat hij pijn aan zijn buik heeft. Als we op bezoek gaan geven we hem een extra dikke knuffel/kus, of we kunnen iets knutselen voor papa om naar te kijken in het ziekenhuis.

Ik merkte bijv. bij mijn zwangerschap dat Joris ook veel dingen goed oppikte van wat ik zei. Bij mij ks was hij dan al wat ouder dan jou zoontje nu, maar toen hebben we ook verteld dat mama over 5 (en toen gaan aftellen) daagjes naar het zh moest. En dat zijn zusje dan geboren zou worden, hij op bezoek mocht komen enzo. En dan dat mama een paar daagjes zou moeten blijven bij zijn zusje, en dat hij ons dan weer op mocht halen in het ziekenhuis. En na de ks ook steeds vragen of we dan over 3 daagjes mee naar huis mochten. En toen was hij er steeds mee bezig, maar merkte ook wel dat hij er rust in had, omdat hij ongeveer wist wat er ging komen.

Ik kan me voorstellen dat het scheelt als je hem verteld voorzichtig te moeten zijn bij papa zijn buik bijvoorbeeld. Misschien kun je hem iets laten zien van waar papa geopereerd is. Als het geen grote wonden zijn uiteraard. Succes en sterkte samen!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Zininzon zo 29 jan 2012 - 9:57

Dat heb je heel goed en eerlijk uitgelegd!
Ik zou het je ook zo adviseren om op deze manier te vertellen (ik ben schoolmaatschappelijk werker). Lijkt me verstandig om je zoontje niet bij het eerste bezoek aan je man mee te nemen als je niet weet hoe hij er bij ligt.
Heb je enig idee hoe lang de opname gaat zijn? Want (een bezoek aan) een ziekenhuis kan behoorlijk heftig zijn voor een kind en soms zelfs traumatisch, ook wanneer er in onze ogen niets heftigs gebeurt. Je zou daarom zelfs kunnen overwegen om je kindje niet mee te nemen, maar dat is iets wat je zelf moet aankijken en beslissen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 9:59

Misschien ook nog een tip: kleine kinderen kunnen in negatieve zin ontzettend onder de indruk zijn van een ouder die even weg is en vervolgens op een plek blijkt te liggen met witte muren, andere mensen op de kamer, vreemde apparaten, felle lichten enzovoorts.

Ik heb zelf door pech twee keer in het ziekenhuis gelegen toen D. al geboren was en wij presenteerden het gewoon als een uitje: je mag hier even lekker door de gang rennen, mama vind het eten hier harstikke lekker en kijk wat gezellig, opa en oma zijn er ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Zininzon zo 29 jan 2012 - 9:59

LMCurious schreef:En dan met veel dingen waar hij papa nu mist deze dagen even herinneren. Zo van, papa kan niet mee ontbijten vandaag want papa ontbijt in het ziekenhuis omdat hij pijn aan zijn buik heeft.

Dit zou ik juist niet doen, omdat je de situatie hiermee voor het kind onnodig groot kunt maken. Als hij zelf vraagt waar papa is, raar lijkt te kijken naar de lege stoel bij het ontbijt etc, dan zou ik het herhalen, maar niet ongevraagd.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 10:01

Ik heb de laatste keer ook uitgelegd dat ik een wond had en wat er pijn deed, wel gewoon heel luchtig gehouden: 'Mama heeft een beetje pijn, net zoals toen jij je hoofd stootte aan de onderkant van de tafel. Maar toen hoefde je niet te huilen, dat hoeft mama ook niet.' Ze heeft zo'n doktersset en kwam me toen dagen achter elkaar even een spuit zetten in mijn arm onder het verklaren van: 'Zo, alles weer goed!'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  pindaatje zo 29 jan 2012 - 10:04

Ik denk ook dat je het heel goed hebt uitgelegd.

Wij zitten momenteel in een soortgelijke situatie, alleen ligt hier niet mijn man in het ziekenhuis, maar ons zoontje van 3 weken. Onze dochter is ook 2, en die hebben we ook uitgelegd dat haar broertje ziek is, en dat hij een paar daagjes in het ziekenhuis blijft tot hij beter is. Zij vond deze uitleg ook voldoende. Wij hebben haar wel gewoon meegenomen, ondanks dat hij toch aan infuus en monitor lag. Ze wou zelf persé mee, ze miste haar broertje al na 1 dag, en verkondigd tegen iedereen dat hij in het zkh ligt en dat zij daar ook naar toe gaat. Ook hebben we haar uitgelegd, op een voor haar begrijpelijke manier, waarom hij een infuus in zijn handje had, en slangetjes aan zijn lijfje.

In elk geval sterkte, en ik hoop dat je zoontje het allemaal goed oppakt dat zijn papa in het ziekenhuis ligt.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Printje zo 29 jan 2012 - 10:07

Bedankt voor jullie tips. Ik ga morgen eerst alleen zodat ik weet hoe mijn man eruit ziet. Ik vond de tip over niet op de buik hangen ook erg goed, daar had ik niet aan gedacht.Dank je wel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  LMCurious zo 29 jan 2012 - 10:09

Zininzon schreef:
LMCurious schreef:En dan met veel dingen waar hij papa nu mist deze dagen even herinneren. Zo van, papa kan niet mee ontbijten vandaag want papa ontbijt in het ziekenhuis omdat hij pijn aan zijn buik heeft.

Dit zou ik juist niet doen, omdat je de situatie hiermee voor het kind onnodig groot kunt maken. Als hij zelf vraagt waar papa is, raar lijkt te kijken naar de lege stoel bij het ontbijt etc, dan zou ik het herhalen, maar niet ongevraagd.

staat er niet helemaal duidelijk misschien, maar dat bedoel ik inderdaad ook. Bij de dingen waar hij nu papa mist. Dus inderdaad als hij het vraagt of raar kijkt ofzo. En niet bij alles waar papa nu niet bij is.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind. Empty Re: Uitleggen opname ziekenhuis man aan kind.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum