Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rare angst

+15
Lady Starstruck
Davinia
RYW
Angela_1986
Jeanette
Blond
Lejow
Esperanza
Silver
Shisha
Salander
mzcharlotte
Supertalentje
Tullow
Rush
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Rare angst Empty Rare angst

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 3:42

Heb jij een rare of ongewone angst?

Ik ben heel bang om langs een rij geparkeerde auto's te fietsen. Het is me serieus al 2x gebeurd dat een stilstaande auto ineens zijn deur opengooide en ik vol tegen de deur aan fietste. De eerste keer was toen ik van de middelbare school af kwam, mijn fiets ook nog helemaal krom en ik moest nog 15 km fietsen daarna. In de jaren daarna (dat is alweer 15 jaar geleden) is het me nog regelmatig overkomen dat ik nog net op tijd een opengaande deur kon ontwijken op mijn fiets.
Ik fiets dagelijks langs een rij geparkeerde auto's en ik ben dan elke keer bang dat er weer een deur open gaat. Dus ik fiets daar niet eens over de rode fietsstrook, maar half op de weg.
Ik heb er ook aan overgehouden dat ik zelf echt heel goed kijk voor ik mijn deur open doe als ik de auto heb geparkeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Rush vr 18 nov 2011 - 3:45

Ik heb hetzelfde wel een beetje. Heb 1x bij een vriendin in de auto gezeten en toen reden we langs een rij geparkeerde auto`s en deed ook iemand de deur open. Die was de deur kwijt daarna laughcry

Ik ben vroeger aangereden door een bus die vanuit zijn busstop-vak zo de weg op reed, terwijl ik er naast fietste. Als ik op de fiets ben dan fiets ik niet langs een bus die in zo`n vak gestopt is, maar dan ga ik over de stoep (of als die er niet is dan blijf ik wachten) en met de auto is het ook wel eens mis gegaan dat er geen richting aangegeven werd en ik er dus naast reedt terwijl zo`n bus uit z`n vak gaat.

Kortom, de bus. :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Tullow vr 18 nov 2011 - 3:50

Ik ben een tijdje heel bang geweest voor brand.
Ik woonde samen met mijn ex-vriend op een vakantie park, omdat hij daar beheerder was. We werden 's nacht gebeld door de meldkamer dat een voorbijganger veel rook had gezien. Ik sprong uit bed en zag gelijk dat de loods in brand stond. De brandweer is gelijk gekomen, maar er was geen redden meer aan.
2 weken later is een heel recreatiegedeelte in de brand gegaan en ook helemaal afgebrand. En weer 2 daarna is een huisje helemaal opgebrand, hier waren mijn ex en ik als eerste bij en we hebben zelf nog een bluspoging gedaan, maar dat mocht niet meer baten.
Gelukkig is het daarbij gebleven, maar als ik in het donker (winterperiode) met de hond uit moest, was ik altijd bang dat ik in de gaten werd gehouden. Bij iedere vreemde auto of voetganger 's avonds dat ik dat het de pyromaan was. Hij (of zij natuurlijk) is nog steeds niet gepakt, maar gelukkig zijn de branden gestopt.

Ik kan me trouwens ook goed voorstellen dat jij nu een angst hebt ontwikkeld om langs geparkeerde auto's te fietsen. Het lijkt me inderdaad vrij pijnlijk om vol tegen een autodeur te fietsen!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 3:50

Ik ben ook erg bang voor openslaande deuren van auto's.
Ook ben ik bang voor het geen voorrang krijgen van rechts.
Het allerbangst ben ik voor het ineens in de file staan op de snelweg en dan de mensen achter je nog in volle vaart te zien rijden ... Ik druk altijd meteen op de alarm-knop, zodat ze doorhebben dat ik niet aan het remmen ben, maar al helemaal stilsta. Brrr.. Als ik er aan denk alleen al Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Tullow vr 18 nov 2011 - 3:53

Youandi schreef:Het allerbangst ben ik voor het ineens in de file staan op de snelweg en dan de mensen achter je nog in volle vaart te zien rijden ... Ik druk altijd meteen op de alarm-knop, zodat ze doorhebben dat ik niet aan het remmen ben, maar al helemaal stilsta. Brrr.. Als ik er aan denk alleen al Neutral

Daardoor zat ik een keer bijna vol op een auto voor me! Scheelde echt maar een haartje!
Er kwam dus een file aan, en ineens drukte een vrachtwagen een paar auto's voor mij zichzelf ertussen, waardoor iedereen vol op de rem moest.
Er kwam allemaal rook onder mijn banden vandaan, zo hard heb ik op de rem getrapt!
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 7:00

Ik ben bang om langs vrachtwagens te rijden of te lopen. (met de auto/fiets maakt allemaal niet uit).

Wat ik ook eng vind is een grote glazen ruit en als daarnaast een vrachtwagen of bus geparkeerd staat en ik moet er tussendoor.

Ik heb sowieso wel wat claustrofobische trekjes. Durf echt niet onder mijn bed te gaan liggen en een mri doe ik liever ook niet. (al doe ik soms mee aan onderzoeken voor studenten - als ik snel geld wil verdienen haha - en dan kan ik dat wel redelijk uit mijn hoofd zetten).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Supertalentje vr 18 nov 2011 - 13:06

Langs geparkeerde fietsen rijden vind ik niet zo eng, maar kan het me wel voorstellen als je tegen een deur bent aangefietst.

Ik ben wel bang voor vrachtwagens, je legt het eigenlijk altijd af en ze kunnen niet alles zien. In de file vind ik het ook eng als we al remmen of stilstaan terwijl degene achter ons nog niet remt, gelukkig is er nog nooit iemand achterop geknald.

Ik ben bang in de lift savonds, maar dat komt door zo'n peter r de vries verhaal (vrouw savonds laat in lift, man komt in lift, zet de lift stil, doet vreselijke dingen met vrouw, zet lift weer aan en gaat weg, niemand had vrouw gehoord) en ik ben altijd bang om mijn fiets in het donker in de schuur te zetten, bang dat iemand gauw de deur dicht doet en ik in de schuur met spinnen sta... :-)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  mzcharlotte vr 18 nov 2011 - 20:25

Als ik wat uit het archief pak (achter een hek met slot), dan neem ik altijd de sleutel mee naar binnen, zodat ik niet opgesloten kan worden. Ook ben ik alert op geluiden. Ik ben niet claustrofobisch verder, maar ik ben me er wel van bewust dat in ons archief geen mobiel bereik is, áls ik 'm al bij me heb. Als de tussendeur dicht is, zal de receptioniste me ook niet horen.

Ik ben jarenlang bang geweest voor de roltrap naar beneden (en ben er nog steeds heel voorzichtig mee) nadat ik op jonge leeftijd een vrouw van de roltrap heb zien vallen.

Mijn oma en opa hadden vroeger zo'n tuinhuisje op een tuincomplex. Daar is een angst voor honden (hoe klein ook) ontstaan, doordat ze achter die hekjes keihard stonden te keffen op mijn hoogte (ik was toen twee geloof ik).

Ik ben eigenlijk altijd wel bang voor de dood, vooral door een aantal verhalen in mijn omgeving dat iemand was gaan slapen en gewoon nooit meer wakker is geweest. Soms heb ik daardoor perioden dat ik niet durf te slapen (maar mijn vermoeidheid wint het altijd). Soms word ik wakker en check ik of mijn vriend nog ademt.

Als automobilist ben ik nog altijd angstig dat het kán gebeuren dat ik een fietser/voetganger op mijn motorkap heb. Ik ben absoluut geen aso-bestuurder, maar ik ben er zo op gebrand dat een ongeluk in een klein hoekje kan zitten (mede omdat ik als automobilist al een aantal keer kleine aanrijdingen heb meegemaakt). Als voetganger of fietser herken ik die angsten niet echt eigenlijk.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Salander vr 18 nov 2011 - 22:12

ik ben bang voor glazen schuifdeuren of draaideuren in winkels, ben altijd bang dat ik er tussen komt te zitten. Ik weet wel dat die dingen automatisch stoppen, mocht dat gebeuren, maar af en toe maak ik weleens rare sprongetjes om een winkel binnen te komen.
Salander
Salander
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 275
Registratiedatum : 14-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 22:16

Als ik op het perron sta en er een trein voorbij sjeesd ben ik altijd bang dat op dat moment iemand zich ervoor gooit. Ik kijk dan ook altijd om me heen of er iemand al dichterbij gaat lopen ofzo.

En ik vind het naar om 's avonds laat de achterdeur op slot te doen. Als het donker is buiten. Ik denk dan altijd dat op het moment dat ik de deur op slot doe iemand anders hem opentrekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Shisha vr 18 nov 2011 - 22:55

Fietsen op plekken waar het niet zo overzichtelijk is. Ik ben al zo vaak bijna aangereden door een auto omdat ze de hoek om komen scheuren, ze geen voorrang geven op de rotonde, ze niet naar links of rechts kijken of totaal met andere dingen bezig zijn i.p.v. met autorijden. En daardoor ben ik ook daadwerkelijk een keer door een auto aangereden. Sindsdien ben ik nog voorzichtiger op de fiets en ik stop liever wat vaker terwijl ik eigenlijk voorrang heb.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 22:58

Supertalentje schreef:Langs geparkeerde fietsen rijden vind ik niet zo eng, maar kan het me wel voorstellen als je tegen een deur bent aangefietst.

Ik ben wel bang voor vrachtwagens, je legt het eigenlijk altijd af en ze kunnen niet alles zien. In de file vind ik het ook eng als we al remmen of stilstaan terwijl degene achter ons nog niet remt, gelukkig is er nog nooit iemand achterop geknald.

Ik ben bang in de lift savonds, maar dat komt door zo'n peter r de vries verhaal (vrouw savonds laat in lift, man komt in lift, zet de lift stil, doet vreselijke dingen met vrouw, zet lift weer aan en gaat weg, niemand had vrouw gehoord) en ik ben altijd bang om mijn fiets in het donker in de schuur te zetten, bang dat iemand gauw de deur dicht doet en ik in de schuur met spinnen sta... :-)

Dat is idd ook niet zo eng Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Silver vr 18 nov 2011 - 23:13

Nadat ik op de fiets geschept ben door een auto in de stad, ben ik doodsbang als een auto heel dicht naast mij rijd. Gelukkig durf ik weer te fietsen. Dat heb ik ook een periode niet gedurfd.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Esperanza vr 18 nov 2011 - 23:57

Ik ben best wel een beetje bang aangelegd.

Ik ben bang voor loslopende honden, duiven, voor vuurwerk en voor overgeven.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast vr 18 nov 2011 - 23:58

Ik vind het eng om langs een hogere muur te rijden op de snelweg.
Ook vind ik het eng om een arm of been uit bed te laten bungelen als ik in bed lig haha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 1:51

Ik durf niet verder de zee in te gaan tot m'n navel. Als ik verder zou gaan dan zou het zweet me uitbreken. Gewoon het idee dat je niet ziet wat er onder je gebeurd en waar je moet lopen brrr


Laatst aangepast door Razz_ op za 19 nov 2011 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 1:53

Razz_ schreef:Ik duruf niet verder de zee in te gaan tot m'n navel. Als ik verder zou gaan dan zou het zweet me uitbreken. Gewoon het idee dat je niet ziet wat er onder je gebeurd en waar je moet lopen brrr

Ik vind de zee om die reden ook wat eng en zal er niet vaak in gaan. Maar ook als de zee juist helder is en je juist van alles ziet vind ik het niks :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 1:54

Nou dan gaat het wel. Een meestal zijn de vissen ook niet zo groot haha. Maargoed ik ga ook liever zwemmen in een zwembad dan in een zee laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Lejow za 19 nov 2011 - 2:13

Razz_ schreef:Nou dan gaat het wel. Een meestal zijn de vissen ook niet zo groot haha. Maargoed ik ga ook liever zwemmen in een zwembad dan in een zee laughcry

+ 1

Ik vind de zee eng, vooral als je niets kunt zien (zoals in nederland). In helder water durf ik wel. Maar dan nog 10 keer liever in een zwembad dan in de zee.. Sowieso vind ik het strand niet zo leuk, al dat zand overal, blegh
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Blond za 19 nov 2011 - 2:29

Ik vind het eng om met de fiets, danwel met de auto een landbouwwerktuig te passeren, vooral in het binnenveld.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Jeanette za 19 nov 2011 - 3:25

Ik ben bang voor liften. Ik ga er voor geen goud in. Ik heb vroeger ooit eens vast gezeten en sindsdien ben ik er echt bang voor. Al moet ik 12 verdiepingen hoog, ik ga altijd met de trap.

Verder durf ik de wc niet op slot te doen, omdat ik bang ben vast te komen te zitten. Ik vraag altijd of er iemand er voor wilt blijven staan. Alleen 'bekende' sloten durf ik wel dicht te doen.

Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Angela_1986 za 19 nov 2011 - 4:09

Lejow schreef:
Razz_ schreef:Nou dan gaat het wel. Een meestal zijn de vissen ook niet zo groot haha. Maargoed ik ga ook liever zwemmen in een zwembad dan in een zee laughcry

+ 1

Ik vind de zee eng, vooral als je niets kunt zien (zoals in nederland). In helder water durf ik wel. Maar dan nog 10 keer liever in een zwembad dan in de zee.. Sowieso vind ik het strand niet zo leuk, al dat zand overal, blegh

+1

Ik durf ook niet in iedere lift. Op mijn werk hebben we één vrij smalle lift, daar ga ik liever helemaal niet in maar soms moet het wel met 'n client. In mijn eentje ga ik er sowieso niet in!
De 'gewone' lift op mijn werk had laatst steeds kuren; deuren die héél langzaam open en dicht gingen, zo'n extra 'plofje' als ie stopt, blijven hangen... pale Toen ging ik er ook niet graag in!

En ik ben als de dood voor naalden en bloed... pale Daar kan ik echt van in paniek raken!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  mzcharlotte za 19 nov 2011 - 4:13

Jeanette schreef:Verder durf ik de wc niet op slot te doen, omdat ik bang ben vast te komen te zitten. Ik vraag altijd of er iemand er voor wilt blijven staan. Alleen 'bekende' sloten durf ik wel dicht te doen.

Ik heb het met de douche. Ik durf de deur niet op slot te doen als ik douche. Ik ben twee keer flauw gevallen nadat ik een griep heb gehad, in de douche. De eerste keer konden mijn ouders er niet bij (althans het duurde langer omdat ze eerst de deur open moesten schroeven), de tweede keer dus meteen omdat ik de deur niet op slot had.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 4:15

Razz_ schreef:Ik durf niet verder de zee in te gaan tot m'n navel. Als ik verder zou gaan dan zou het zweet me uitbreken. Gewoon het idee dat je niet ziet wat er onder je gebeurd en waar je moet lopen brrr
Haaien vallen ook aan als je tot je knie in het water staat hoor..Rare angst 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  RYW za 19 nov 2011 - 6:00

Lejow schreef:
Razz_ schreef:Nou dan gaat het wel. Een meestal zijn de vissen ook niet zo groot haha. Maargoed ik ga ook liever zwemmen in een zwembad dan in een zee laughcry

+ 1

Ik vind de zee eng, vooral als je niets kunt zien (zoals in nederland). In helder water durf ik wel. Maar dan nog 10 keer liever in een zwembad dan in de zee.. Sowieso vind ik het strand niet zo leuk, al dat zand overal, blegh

Dat had ik vroeger ook smile maar toen moest ik verplicht mee met m'n vriend op duikcursus, en ik heb een aantal van die cursussen gedaan en kwam op een meter of 30 diep, en toen ik me dat realiseerde daar beneden freakte het me toch wel hoor Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare angst Empty Re: Rare angst

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum