advies nodig
+14
Darius
Printje
Linda
Parisienne
Bloem86
Flip Fluitketel
Annemie
Flower_L
Pandora
Pien
mama van Mila
Wennes
Susan
mauwmauw
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: advies nodig
Ik heb een puckabag gekocht en ben er echt blij mee! Ze heeft het heerlijk warm, sinds ze dat ding aan heeft slaapt ze ook stukken langer 's nachts.
En ik vind het zo schattig staan, m'n kleine teddybeertje.
En ik vind het zo schattig staan, m'n kleine teddybeertje.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Hier is het nu meestal 18 gr op de slaapkamers, en dan staat de verwarming niet eens aan. Vraag me af hoe koud het dan bij jullie is?
Hier trouwens ook wel al een winterslaapzak maar zonder mouwen en lakentje dekentje.
Hier trouwens ook wel al een winterslaapzak maar zonder mouwen en lakentje dekentje.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
mauwmauw schreef:in het kamertje waar V slaapt is het erg koud,we hebben er geen kachel.V slaapt in een rompertje met lange mouw,een pyjama(shirt en broek)en een dikke slaapzak(zonder mouw)ik gebruik geen dekentje omdat V zijn hele bed door spookt.Ik twijfel er aan om hem nu toch een dekentje te geven,want het is echt koud s'nachts(wij slapen in dezelfde kamer en ik lig toch echt heel ver onder me dekbed)wat zouden jullie doen,een dekentje of niet,misschien andere tips zijn ook welkom.
Je zou eerst eens een dekentje en een lakentje kunnen proberen, en dan strak instoppen. Laurens bleef er ook nooit onder liggen op die leeftijd, dus ik weet niet of het veel zin heeft.
Hoe weet je trouwens of jouw zoontje het koud heeft? Misschien heeft hij het wel helemaal niet koud en denk jij dat alleen maar. Je kunt in zijn nekje voelen of hij het warm of koud heeft. Op de slaapkamer van (nu Pepijn, vorig jaar Laurens) is het nu ook 15 graden. Pepijn ligt nu in een romper, pyama, slaapzak met lange mouwen en een dekentje en lakentje. Dat gaat prima.
Laurens werd vorig jaar gewoon echt huilend wakker van de kou en heb ik eens een keertje bij me in bed genomen om op te warmen! Hij bleef dus echt niet onder een dekentje liggen. Hij droeg toen een romper met lange mouwen, een dikke velours pyama, een dikke slaapzak met mouwen met daarover nog een dikke slaapzak zonder mouwen (een maatje groter). En dat was ook prima. Ook kun je nog eens een kruik in zijn bedje leggen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben nog zo'n combisleeper van Little Company, toen ik 'm vorige winter kocht vond ik 'm nog veel en veel te groot voor Yrsa, maar misschien dat dat inmiddels al beter is.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ze liggen allebei dubbel. Ben gewoon bang dat ze het koud krijgen, ik lig nu ook onder mijn dubbele dekbed. En zo warm zijn die ledikantdekentjes niet._MamaRosa_ schreef:ProudMama schreef:Hier ook geen cv op de slaapkamer, ik zet af en toe even een electrisch kacheltje aan. Ze slapen onder 2 dekens, in de pacco met een romper met lange mouwen. Ze voelen altijd heerlijk warm aan, alleen een wat kouder gezichtje.
Wat ik me afvraag, hoezo eigenlijk 2 dekentjes? Ik heb 1 dekentje, en die leg ik dubbel, omdat het bedje toch nog laag opgemaakt wordt, en ik dus toch deken overhou.
Gast- Gast
hoe koud het in de slaapkamer precies is weet ik niet,maar s'ochtends is het in de woonkamer 13 graden,en dat is dan nog warm vergeleken met de slaapkamer,het is hier slecht geïsoleerd,vandaar ook zo koud.Gelukkig ziet het er naar uit dat we niet de hele winter zo hoeven te zitten.Vorig jaar lag V nog in de woonkamer,daar was het met kachel aan een stuk warmer voor hem,Printje schreef:Hier is het nu meestal 18 gr op de slaapkamers, en dan staat de verwarming niet eens aan. Vraag me af hoe koud het dan bij jullie is?
Heb nu de mouwen aan de slaapzak gemaakt,alle slaapzakken zonder mouwen opgeborgen.Nu nog opzoek naar verlourse of flanellen pyjama's en ik denk dat ik morgen middag ga kijken hoe een dekentje gaat bij hem.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Handig dit topic Hier hebben we voorlopig nog wel genoeg maatregelen die we kunnen nemen tegen de kou, maar als dat niet lukt dan denk ik dat ik een puckabag of combisleeper wil aanschaffen. Dat zou ik dan doen als een deken niet werkt. Als ik nu zie hoe ze 's nachts haar hele bed doorgaat vrees ik het ergste voor die deken
Ze slaapt nu trouwens in een romper met korte mouw, pyama (lange mouw) en een winterslaapzak met mouwen. Het is niet erg warm in haar kamertje, maar echt heel koud is het tot nu toe ook niet.
Ze slaapt nu trouwens in een romper met korte mouw, pyama (lange mouw) en een winterslaapzak met mouwen. Het is niet erg warm in haar kamertje, maar echt heel koud is het tot nu toe ook niet.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Als ik niet de vooruitzichten had dat wij waarschijnlijk over een maand of 2 eindelijk een kamertje hebben met verwarming voor V,had ik de combi sleeper gekocht,Maar vind het zonder als het maar voor 2 maandjes zal zijn.heb goede dikke slaapzakken liggen,die dan wel goed genoeg zijn(dan is alles ook beter geïsoleerd)
mauwmauw- Kletskop
Ik heb voor felice ook een deken, zij kan die makkelijk van zich afduwen. Wat is een combisleeper?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Een vier-seizoenen-slaapzak (een variant van bijvoorbeeld Puckababy, de Puckabag genaamd). Je hebt dan twee slaapzakken, een (dun) voorjaar-/zomerdeel (je kan de mouwen van de dunne voorjaarsslaapzak afristen, dan heb je het zomerdeel) en een (dik) herfstdeel. Als je het dikkere en het dunne deel aan elkaar vastmaakt heb je dus het winterdeel.M@niek schreef:Ik heb voor felice ook een deken, zij kan die makkelijk van zich afduwen. Wat is een combisleeper?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Maar waarom ben je zo bang voor een dekentje? Je kindje is geen baby meer, toch? Ik zie eigenlijk het probleem ook niet zo.mauwmauw schreef:Als ik niet de vooruitzichten had dat wij waarschijnlijk over een maand of 2 eindelijk een kamertje hebben met verwarming voor V,had ik de combi sleeper gekocht,Maar vind het zonder als het maar voor 2 maandjes zal zijn.heb goede dikke slaapzakken liggen,die dan wel goed genoeg zijn(dan is alles ook beter geïsoleerd)
Gast- Gast
mauwmauw schreef: Nu nog opzoek naar verlourse of flanellen pyjama's en ik denk dat ik morgen middag ga kijken hoe een dekentje gaat bij hem.
Bij de prenatal hebben ze (vind ik) een hele leuke, warme flanellen pyjama.
En bij de hema zag ik er ook één hangen.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Maar het vriest nog niet eens echt. Hoe wil je dat gaan doen als het straks 's nachts wel 10 tot 15 graden vriest? Nu al 2 dekentjes vind ik ook weer een beetje teveel van het goede. Te warm is ook niet altijd goed voor ze he. Ze moeten hun warmte nog wel kwijt kunnen.ProudMama schreef:
Ze liggen allebei dubbel. Ben gewoon bang dat ze het koud krijgen, ik lig nu ook onder mijn dubbele dekbed. En zo warm zijn die ledikantdekentjes niet.
Gast- Gast
Hier nu ook een combisleeper gekocht, via marktplaats, dus dat scheelt alweer.
Het is nu 17 graden op haar kamertje. Ze heeft romper met korte mouwen, pyama en combisleeper met mouwen. Alleen ik merk wel dat ze smorgens koude armen heeft. Dus denk toch maar over op rompers met lange mouwen.
Susan, hier eerst ook de grote combisleeper gekocht omdat die andere tot 80 cm is. Maar die is echt groot. Nu toch maar een kleinere gedaan en hopen dat ze niet te snel grooit. Dan kan ze volgend jaar die andere aan.
Hier ook geen dekentje, vind dat toch eng omdat ze het hele bed nog door gaat.
Het is nu 17 graden op haar kamertje. Ze heeft romper met korte mouwen, pyama en combisleeper met mouwen. Alleen ik merk wel dat ze smorgens koude armen heeft. Dus denk toch maar over op rompers met lange mouwen.
Susan, hier eerst ook de grote combisleeper gekocht omdat die andere tot 80 cm is. Maar die is echt groot. Nu toch maar een kleinere gedaan en hopen dat ze niet te snel grooit. Dan kan ze volgend jaar die andere aan.
Hier ook geen dekentje, vind dat toch eng omdat ze het hele bed nog door gaat.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
klopt hij is geen baby meer,misschien ben ik iets te over bezorgd.Lieskuh schreef:Maar waarom ben je zo bang voor een dekentje? Je kindje is geen baby meer, toch? Ik zie eigenlijk het probleem ook niet zo.mauwmauw schreef:Als ik niet de vooruitzichten had dat wij waarschijnlijk over een maand of 2 eindelijk een kamertje hebben met verwarming voor V,had ik de combi sleeper gekocht,Maar vind het zonder als het maar voor 2 maandjes zal zijn.heb goede dikke slaapzakken liggen,die dan wel goed genoeg zijn(dan is alles ook beter geïsoleerd)
mauwmauw- Kletskop
De kamer is nu echt koud, en ze voelen niet verhit of te warm aan.Lieskuh schreef:Maar het vriest nog niet eens echt. Hoe wil je dat gaan doen als het straks 's nachts wel 10 tot 15 graden vriest? Nu al 2 dekentjes vind ik ook weer een beetje teveel van het goede. Te warm is ook niet altijd goed voor ze he. Ze moeten hun warmte nog wel kwijt kunnen.ProudMama schreef:
Ze liggen allebei dubbel. Ben gewoon bang dat ze het koud krijgen, ik lig nu ook onder mijn dubbele dekbed. En zo warm zijn die ledikantdekentjes niet.
Over een paar weken zal de cv hangen hoor, dan is de koud beter uit de kamer te houden. En ik kan ze altijd nog iets aantrekken onder de pacco.
En het zijn katoenen dekentjes natuurlijk, geen dekbed.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: