Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Advies nodig!!

3 plaatsers

Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:42

Ik heb even advies nodig:

Ik werk in de wijkverpleging en moet morgen naar een mevrouw toe die een heleboel katten heeft lopen, groot en klein. Daarnaast ook honden.
Een aantal van de beesten zijn ziek, en lopen vlooien en katten poepen overal. Met hygiene neemt mw het dus niet zo nauw.
Ik moet daar medicatie uitzetten voor 2 weken, en zal daar ongeveer half uur bezig zijn.
De dieren vliegen ook op je af, komen kopjes geven enz.

Ik wil geen risico nemen met mijn zwangerschap, dus mijn gevoel zegt: Er niet heen gaan.

Maar... mw moet wel geholpen worden morgen, dus zou ik het aan 1 van mijn collega's moeten vragen. Niemand wil er eigenlijk heen gezien de hygiene en stank, zomaar even vragen zal nee opleveren.

Dus wat te doen? Collega vertellen dat ik zwanger ben en vragen of zij wil gaan? Maar wil eigenlijk wachten tot ik weet hoe ver ik ben en alles goed is.

De ene collega werkt ook als ik naar de VK moet, en zal dan op tijd weg moeten om op tijd te kunnen zijn. Dus misschien toch tegen haar vertellen? Zodat ik vlg week ook makkelijker op tijd weg kan?

Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Tazz zo 19 dec 2010 - 2:48

Ja ik zou het vertellen aan je collega, maar het hoeft niet. Katten en honden vormen geen gevaar voor je zwangerschap. Maar je mag alleen geen kattenbak meer verschonen omdat je dan in contact zou kunnen komen met de uitwerpselen waar dan weer een ziekte in kan zitten die schadelijk is voor je ongeboren kindje.

Dus als je uit de buurt van de kattenbakken kan blijven en de dieren niet te veel aanhaalt zal er denk ik niet veel problemen zijn. Tenzij ik echt aan een 'bonje met de buren' geval denk en dat de katten gewoon overal plassen en poepen en er echt nooit schoongemaakt wordt, dan zou ik niet gaan.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:49

Tazz schreef:
Dus als je uit de buurt van de kattenbakken kan blijven en de dieren niet te veel aanhaalt zal er denk ik niet veel problemen zijn. Tenzij ik echt aan een 'bonje met de buren' geval denk en dat de katten gewoon overal plassen en poepen en er echt nooit schoongemaakt wordt, dan zou ik niet gaan.
Zo'n geval ja!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:50

Dat zul je echt zelf moeten beslissen... Persoonlijk zou ik het wél vertellen. Ik zou het risico niet nemen.

Succes ermee!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:56

Ik zou gewoon gaan. Het is vies, maar tenzij je kattenontlasting wilt gaan eten zou ik me geen zorgen maken. Je raakt niet zó makkelijk besmet met iets. Daarbij: het is een half uurtje, kwestie van nergens aanzitten, even je handen wassen en weer gaan. Je loopt echt vrijwel geen risico met zoiets hoor. Geen kattenbak verschonen idd, maar je bent bezig met je medicatie, niet met de katten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:59

Lilith schreef:Ik zou gewoon gaan. Het is vies, maar tenzij je kattenontlasting wilt gaan eten zou ik me geen zorgen maken. Je raakt niet zó makkelijk besmet met iets. Daarbij: het is een half uurtje, kwestie van nergens aanzitten, even je handen wassen en weer gaan. Je loopt echt vrijwel geen risico met zoiets hoor. Geen kattenbak verschonen idd, maar je bent bezig met je medicatie, niet met de katten.
Nee, die beesten heb ik gelukkig niks mee van doen, alleen het aanrecht waar ik aan sta en de doos met medicatie is ook niet al te fris. Maar ja, met een smoes handschoenen aan is misschien ook een optie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 3:06

Beauty Addict schreef:
Lilith schreef:Ik zou gewoon gaan. Het is vies, maar tenzij je kattenontlasting wilt gaan eten zou ik me geen zorgen maken. Je raakt niet zó makkelijk besmet met iets. Daarbij: het is een half uurtje, kwestie van nergens aanzitten, even je handen wassen en weer gaan. Je loopt echt vrijwel geen risico met zoiets hoor. Geen kattenbak verschonen idd, maar je bent bezig met je medicatie, niet met de katten.
Nee, die beesten heb ik gelukkig niks mee van doen, alleen het aanrecht waar ik aan sta en de doos met medicatie is ook niet al te fris. Maar ja, met een smoes handschoenen aan is misschien ook een optie!
Als jij gewoon aan het aanrecht staat loop je écht écht geen risico. Handschoenen zou je kunnen doen, maar gewoon je handen wassen is ook voldoende lijkt me.

Ik zoek het net even na: maar alleen als een kat een infectie heeft en diarree heeft is hij besmettelijk, dan moet je dat nog binnenkrijgen (via je mond, je kunt het niet inademen) en dan moet je zelf nog besmet raken én dan moet je baby nog besmet raken. Dat is niet heel erg waarschijnlijk allemaal, binnen een half uurtje medicijnen uitzetten. Dus ik zou gewoon goed mijn handen wassen als je weer thuis bent en geen kattendiarree eten Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 3:09

Lilith schreef:
Beauty Addict schreef:
Lilith schreef:Ik zou gewoon gaan. Het is vies, maar tenzij je kattenontlasting wilt gaan eten zou ik me geen zorgen maken. Je raakt niet zó makkelijk besmet met iets. Daarbij: het is een half uurtje, kwestie van nergens aanzitten, even je handen wassen en weer gaan. Je loopt echt vrijwel geen risico met zoiets hoor. Geen kattenbak verschonen idd, maar je bent bezig met je medicatie, niet met de katten.
Nee, die beesten heb ik gelukkig niks mee van doen, alleen het aanrecht waar ik aan sta en de doos met medicatie is ook niet al te fris. Maar ja, met een smoes handschoenen aan is misschien ook een optie!
Als jij gewoon aan het aanrecht staat loop je écht écht geen risico. Handschoenen zou je kunnen doen, maar gewoon je handen wassen is ook voldoende lijkt me.

Ik zoek het net even na: maar alleen als een kat een infectie heeft en diarree heeft is hij besmettelijk, dan moet je dat nog binnenkrijgen (via je mond, je kunt het niet inademen) en dan moet je zelf nog besmet raken én dan moet je baby nog besmet raken. Dat is niet heel erg waarschijnlijk allemaal, binnen een half uurtje medicijnen uitzetten. Dus ik zou gewoon goed mijn handen wassen als je weer thuis bent en geen kattendiarree eten Very Happy
Ben al misselijk... dank je! :P

Ontsmetten van handen en kleding doe ik altijd als ik daar weg ga met 70% alcohol puur op mijn handen en armen en in verstuiver voor mijn kleding, zijn de vlooien ook gelijk dood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 5:21

Ik sluit me bij Lilith aan. Ik denk dat niet veel kwaad kan.
Wel zou ik een melding doen bij de dierenbescherming.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  PapillonRose zo 19 dec 2010 - 5:38

Een melding bij de dierenbescherming doen is een goed idee! En ik ga zelf soms een beetje richting type hygiènefreak, dus ik zou het persoonlijk geen fijn idee vinden om daar nu naartoe te gaan als je zwanger bent. Maar het klopt wel dat je niet zomaar besmet raakt, dus als je goed uitkijkt kan er niks gebeuren. Luister naar je gevoel zou ik zeggen!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 6:27

Het verhaal is vele malen complexer als het stukje hierboven en er wordt aan gewerkt hoor.

En tja, schoon is een relatief begrip, ik val ook wel in catagorie smetvrees! Nu zeker...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 6:47

Ik zou er ook gewoon heen gaan en zorgen dat je je handen goed wast en verder nergens aan komt. Goed uitkijken dat je niet met je handen bij je mond/gezicht komt en als je dat prettig vindt kun je je omkleden na de tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  shadow zo 19 dec 2010 - 9:02

Helemaal eens met lilith.
Voor je zwangerschap kan het geen kwaad zolang je je handen wast.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik hier ook gewoon zieke katten opgevangen en verzorgt. Kattenbak liet k meestal schoonmaken door mijn man, maar om eerlijk te zijn was zwangerschap een mooi excuus Laughing Af en toe maakte ik hem wel schoon maar erna gewoon goed mijn handen wassen.

Wat ik wel ook zeker zou doen is een melding maken bij de dierenbescherming. Of misschien kun je het met die mevrouw eens bespreken. Misschien wil ze zelf ook wel hulp met haar dieren (of wellicht dieren afstaan?)

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 9:25

shadow schreef:Helemaal eens met lilith.
Voor je zwangerschap kan het geen kwaad zolang je je handen wast.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik hier ook gewoon zieke katten opgevangen en verzorgt. Kattenbak liet k meestal schoonmaken door mijn man, maar om eerlijk te zijn was zwangerschap een mooi excuus Laughing Af en toe maakte ik hem wel schoon maar erna gewoon goed mijn handen wassen.

Wat ik wel ook zeker zou doen is een melding maken bij de dierenbescherming. Of misschien kun je het met die mevrouw eens bespreken. Misschien wil ze zelf ook wel hulp met haar dieren (of wellicht dieren afstaan?)
Nee, en dat is het juist, zelf ziet ze geen probleem! Ze haalt alleen maar meer dieren binnen omdat ze ze zielig vind... Net als in laten slapen enz, hoe ziek ze ook zijn, dat vind ze moord. Geld om te casteren ed is er niet en ga zo maar door.

Maar ik volg morgen gewoon mijn gevoel. Voelt het niet goed ga ik niet. Hoop eigenlijk dat ze gewoon niet thuis is morgenochtend Wink

Tnx dames!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!! Empty Re: Advies nodig!!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum