Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

advies nodig

+14
Darius
Printje
Linda
Parisienne
Bloem86
Flip Fluitketel
Annemie
Flower_L
Pandora
Pien
mama van Mila
Wennes
Susan
mauwmauw
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

advies nodig Empty advies nodig

Bericht  mauwmauw do 17 nov 2011 - 0:34

in het kamertje waar V slaapt is het erg koud,we hebben er geen kachel.V slaapt in een rompertje met lange mouw,een pyjama(shirt en broek)en een dikke slaapzak(zonder mouw)ik gebruik geen dekentje omdat V zijn hele bed door spookt.Ik twijfel er aan om hem nu toch een dekentje te geven,want het is echt koud s'nachts(wij slapen in dezelfde kamer en ik lig toch echt heel ver onder me dekbed)wat zouden jullie doen,een dekentje of niet,misschien andere tips zijn ook welkom.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 0:35

Heb je al een dikkere pyjama geprobeerd? Of een maillot onder zijn pyjamabroek? Mouwtjes aan zijn slaapzak?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes do 17 nov 2011 - 0:37

Ik zou een slaapzak met mouwen aangeven en een dikke pyjama

Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  mama van Mila do 17 nov 2011 - 0:38

Wij hadden voor Mila een combisleeper, echt ideaal!!!
Geen dekentjes nodig, maar wel heerlijk warm!

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11

Bericht  Pien do 17 nov 2011 - 0:41

Ik snap niet zo goed dat je hem een slaapzak aan doet zonder mouwen als het daar zo koud is?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 0:44

Hoe oud is hij?

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw do 17 nov 2011 - 0:46

Pien schreef:Ik snap niet zo goed dat je hem een slaapzak aan doet zonder mouwen als het daar zo koud is?
Dat heb ik gedaan met de gedachten van dat het van de winter nog kouder daar word,en hij er helemaal geen extra's meer had zeg maar.Heb wel gister met mijn vriend besloten om die mouwen er aan te gaan maken(kon gister niet meer,V lag al op bed toen ik thuis kwam van het werk)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 0:48

Ik zie net dat hij al 1 jaar is. Waarom zou hij dan niet onder dekens kunnen slapen, met 1 jaar kunnen ze de dekens wel van zich afhalen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig voor hem. Bij mij lagen ze zoals jouw kindje én onder een dekentje.

Gast
Gast

Bericht  mauwmauw do 17 nov 2011 - 0:49

Lieskuh schreef:Hoe oud is hij?
13maanden
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan do 17 nov 2011 - 0:51

Misschien moet ik bij Yrsa ook maar weer een dekentje proberen, zij vond dat vorig jaar niet fijn. Ze heeft nu ook een dikke winterslaapzak, een romper met lange mouwen en een pyjama van flanel of velours.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  mauwmauw do 17 nov 2011 - 0:52

Lieskuh schreef:Ik zie net dat hij al 1 jaar is. Waarom zou hij dan niet onder dekens kunnen slapen, met 1 jaar kunnen ze de dekens wel van zich afhalen. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje zielig voor hem. Bij mij lagen ze zoals jouw kindje én onder een dekentje.
ja dat is dus mijn twijfel.ik wil hem wel onder een dekentje leggen,maar durf het niet goed.Ik vind het ook zielig voor hem,vandaar ook dit topic in de hoop op goede tips.

die combi sleeper vind ik opzich ook wel een optie,alleen jammer dat hij zo duur is,als alles goed is krijgen we over een maand of 2 eindelijk een eigen slaapkamertje voor V met verwarming,.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Pandora do 17 nov 2011 - 0:53

Mijn dochter spookt ook haar hele bedje door 's avonds en 's nachts. Voordat wij zelf gaan slapen stop ik haar nog weer een keer goed onder de dekens en daar blijft ze dan de rest van de nacht wel lekker onder liggen.

Als ik jou was zou ik ook de mouwen aan de (winter)slaapzak ritsen. Kun je anders niet een los kacheltje plaatsen die je uitdoet wanneer je hem naar bed brengt. Op die manier is het kamertje toch wat aangenamer....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  mauwmauw do 17 nov 2011 - 1:06

Pandora schreef:Mijn dochter spookt ook haar hele bedje door 's avonds en 's nachts. Voordat wij zelf gaan slapen stop ik haar nog weer een keer goed onder de dekens en daar blijft ze dan de rest van de nacht wel lekker onder liggen.

Als ik jou was zou ik ook de mouwen aan de (winter)slaapzak ritsen. Kun je anders niet een los kacheltje plaatsen die je uitdoet wanneer je hem naar bed brengt. Op die manier is het kamertje toch wat aangenamer....
nee een kachel plaatsen is niet mogelijk,we hebben maar iets van 30cm om te lopen(hij slaapt bij ons op de kamer)we laten overdag wel de deur open van de slaapkamer,dat het daar toch warm word,maar zodra de deur dicht gaat(als hij gaat slapen)dan koelt het snel af.

ik ga zeker opzoek naar flanellen en badstof/velours pyjama's,zal een badstof hoeslakentje nog voor verschil zorgen?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 2:09

Ik denk dat je je teveel zorgen maakt om een dekentje. Ik zou hem dan ook lekker onder een dekentje leggen. Het wordt er immers koud genoeg voor. Baby's kunnen zich verstikken onder dekentjes omdat ze de kracht niet hebben om die van zich af te duwen, maar een kind van 1 lukt dat makkelijk hoor. Hier hebben ze trouwens allebei vanaf dag 1 onder een dekentje geslapen. Nooit geen problemen mee gehad, ook niet toen ze gingen winkelen door hun bed.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 17 nov 2011 - 2:25

L stoppen we wel onder een dekentje, maar hij kruipt er net zo hard bovenuit. Denk dat een dikke pyama + lange mouw romper + slaapzak met lange mouwen best voldoende is, zolang je maar de juiste kwaliteit en stoffen hebt.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 2:40

Waarom zou hij niet onder een dekentje kunnen slapen of mis ik nu echt iets ? Hier sliepen ze beide vanaf dag 1 onder een lakentje en onder een dekentje. Mag dat niet dan ?

Gast
Gast

Bericht  Annemie do 17 nov 2011 - 2:46

Ik zou sowieso een slaapzak met lange mouw aandoen en sokjes aan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Flip Fluitketel do 17 nov 2011 - 5:21

Ik zou de mouwen aan de slaapzak doen en evt een dekentje.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 5:47

is de woonkamer dan wel nog warm? In dat geval zou ik de deur naar de woonkamer (ook overdag) open laten, dan wordt het niet zo super koud in die kamer. Verder inderdaad de slaapzak met lange mouwen aan, het vriest 's nachts al hoor, dat vind ik koud genoeg om de mouwen eraan te ritsen.

Dekentje werkt hier ook niet trouwens, die schopt ze af.

Gast
Gast

Bericht  Bloem86 do 17 nov 2011 - 6:28

Ook hier werkt een dekentje niet geweldig! Die ligt al gauw onderin 't bedje, omdat ze deze afschopt. Ik probeer het wel. Ben niet meer zo bang dat ze er met haar hoofdje onder komt nu!
Wel heeft ze een romper met lange mouwen, pyama en een dikke slaapzak met mouwen aan!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 6:36

Hier ook geen cv op de slaapkamer, ik zet af en toe even een electrisch kacheltje aan. Ze slapen onder 2 dekens, in de pacco met een romper met lange mouwen. Ze voelen altijd heerlijk warm aan, alleen een wat kouder gezichtje.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 7:54

Mama_van2 schreef:Waarom zou hij niet onder een dekentje kunnen slapen of mis ik nu echt iets ? Hier sliepen ze beide mijn zoon vanaf dag 1 onder een lakentje en onder een dekentje. Mag dat niet dan ?

+1

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 17 nov 2011 - 7:57

N. blijft ook echt niet onder een dekentje liggen. Het is bij haar 's nachts nu al 15 graden op haar kamertje! Zij slaapt nu dus in de Puckabag (slaapzak van Puckababy). Ze ligt nu in het herfstdeel, die is voor nu wel warm genoeg. Ze ligt daarin in een romper met lange mouwen, that's it. Dat ding is dus echt lekker warm! smile Straks kan het winterdeel aan, zelfs met wantjes aan de mouwen als het nodig is. Het kost inderdaad even wat geld, maar je hebt er echt wat aan. Ik zou er serieus voor kijken, desnoods geef je wat minder uit aan Sinterklaas-/Kerstcadeaus smile Ik vind het nu al het geld waard!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 7:59

C.iske zijn kamer is ook altijd erg koud geweest, hij had daarom een combisleeper en dan had hij het gewoon lekker warm.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 8:05

ProudMama schreef:Hier ook geen cv op de slaapkamer, ik zet af en toe even een electrisch kacheltje aan. Ze slapen onder 2 dekens, in de pacco met een romper met lange mouwen. Ze voelen altijd heerlijk warm aan, alleen een wat kouder gezichtje.

Wat ik me afvraag, hoezo eigenlijk 2 dekentjes? Ik heb 1 dekentje, en die leg ik dubbel, omdat het bedje toch nog laag opgemaakt wordt, en ik dus toch deken overhou.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: