Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

advies nodig

3 plaatsers

Ga naar beneden

advies nodig Empty advies nodig

Bericht  Blue flower di 23 aug 2011 - 8:18

Ik heb even jullie advies en/of ervaring nodig.

Ik ben aan het kijken voor een autostoel en dan heb je groep 2 of 3, en nu vroeg ik me af omdat je ook zo'n stoel als combi 2-3 hebt tot wanneer je je kindje nou daad werkelijk in een autostoel zet. Want bij sommige staat tot 12 jaar... maar ik denk dat een kind echt niet meer in een autostoel gaat :shock:

Maar zitten ze er nog wel echt in als ze 4 jaar zijn? of is een verhoging en een gordel genoeg als ze 4 zijn?

Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 8:22

Volgens mij is het tegenwoordig tot een bepaalde lengte verplicht om een autostoel te hebben, of in elk geval een verhoger. Maar ik weet zo niet welke lengte dat is. Combistoelen komen meestal niet goed uit tests als die van de Consumentenbond bijv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  LMCurious di 23 aug 2011 - 8:25

een met arden, wij hebben ernaar gekeken, maar komen inderdaad een stuk minder goed uit de tests dus vandaar dat we toch besloten hebben voor losse stoelen te gaan. En volgens mij is de 3e in het andere geval gewoon een zitverhoger ipv een echte stoel, en dat lijkt me op een bepaalde leeftijd gewoon wel prettiger voor een kind dat het makkelijker rond kan kijken etc..
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Mamsie di 23 aug 2011 - 8:26

1.35 m is het geloof ik.

Ik zou gewoon een stoel 2 nemen en daarna een 3 waar je later een zitverhoger van kan maken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Blue flower di 23 aug 2011 - 8:35

thanx! Very Happy

Ik twijfelde al zo, vooral omdat die combi-stoelen zo ontzettend groot zijn en de heft van je ruimte in de auto in beslag neemt :P en voor de gezinsauto hebben we de maxi-cosi pearl. Het gaat eigenlijk alleen voor de auto (van de zaak) van mijn man, want die brengt onze zoon altijd naar het kdv. En ik haal hem altijd op met de gezinsauto. Die gebruiken we verder eigenlijk altijd dus daar wilde we echt een goede autostoel voor hebben.

Maar hebben jullie toevalig ook ervaring met de Nania stoelen? Ik zit nu te kijken voor de Nania Basic SP of de Autostoel Remi Max2

En die 1,35 redt hij wel als hij 4 is haha, hij is nu met zijn 9 maanden al 80cm :-)
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Mamsie di 23 aug 2011 - 9:28

Blue flower schreef:thanx! Very Happy

Ik twijfelde al zo, vooral omdat die combi-stoelen zo ontzettend groot zijn en de heft van je ruimte in de auto in beslag neemt :P en voor de gezinsauto hebben we de maxi-cosi pearl. Het gaat eigenlijk alleen voor de auto (van de zaak) van mijn man, want die brengt onze zoon altijd naar het kdv. En ik haal hem altijd op met de gezinsauto. Die gebruiken we verder eigenlijk altijd dus daar wilde we echt een goede autostoel voor hebben.

Maar hebben jullie toevalig ook ervaring met de Nania stoelen? Ik zit nu te kijken voor de Nania Basic SP of de Autostoel Remi Max2

En die 1,35 redt hij wel als hij 4 is haha, hij is nu met zijn 9 maanden al 80cm :-)

Dat zegt niks Wink
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Blue flower di 23 aug 2011 - 9:33

haha dat is waar mamsie, maar mijn man is 2,05m en ik ben zelf 1,76 m dus ik denk dat hij zelf ook wel lang worden
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Gast di 23 aug 2011 - 9:34

Mamsie schreef:
Blue flower schreef:thanx! Very Happy

Ik twijfelde al zo, vooral omdat die combi-stoelen zo ontzettend groot zijn en de heft van je ruimte in de auto in beslag neemt :P en voor de gezinsauto hebben we de maxi-cosi pearl. Het gaat eigenlijk alleen voor de auto (van de zaak) van mijn man, want die brengt onze zoon altijd naar het kdv. En ik haal hem altijd op met de gezinsauto. Die gebruiken we verder eigenlijk altijd dus daar wilde we echt een goede autostoel voor hebben.

Maar hebben jullie toevalig ook ervaring met de Nania stoelen? Ik zit nu te kijken voor de Nania Basic SP of de Autostoel Remi Max2

En die 1,35 redt hij wel als hij 4 is haha, hij is nu met zijn 9 maanden al 80cm :-)

Dat zegt niks Wink

ik gok zomaar dat hij dat niet red wanneer hij 4 is angel Dylan is al behoorlijk lang en die red de 110 nog net niet en meneer is over een paar weken 4! En dat terwijl ik niet klein ben en mijn partner ook 2 meter is.. dus zegt niet zoveel! Hier gewoon een nummer 2 stoel gekocht en deze zomer ook een nummer 3 stoel gekocht *welliswaar 2, in elke auto 1 maar dat doet er niet toe). Dylan was er aan toe, nummer 3 zat niet meer zo lekker en daarbij ging lynn ook over naar een andere stoel.
De nummers 2 zijn echt wel meer stoel als de nummer 3 vind ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

advies nodig Empty Re: advies nodig

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum