okt/nov/dec/jan 2011/2012 Mama's
+20
Flower_L
Novalee
Tiara
Happydobby
kwak
meisje
Pien
Printje
Annie24
woezel
Ayla
mickey
*Lookie*
Star007
blondje1313
Floor
JD
studiebol
Supertalentje
joyce0606
24 plaatsers
Pagina 10 van 44
Pagina 10 van 44 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 27 ... 44
Re: okt/nov/dec/jan 2011/2012 Mama's
Tegen die tijd hoeft ze geen nachtvoeding meer hoor Star, niet als ze flesvoeding krijgt, want heb het idee dat babys die borstvoeding krijgen nog vaker komen Volgens mij zitten de meeste baby's met 16 weken wel op 5 voedingen per dag... Ik mag per 2 januari alweer, dan is ze net 11 weken!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Oh dus jij begint het nieuwe jaar meteen 'goed'.. mag je meteen weer aan de slag. Kijk je er naar uit? Ik geniet nu echt wel van D. maar ga het straks echt niet erg vinden om weer 2,5/3 dagen te gaan werken denk ik, aangezien mijn enigste uitjes nu naar de supermarkt en heel af en toe het winkelcentrum of vriendinnen zijn Mis echt mensen om me heen en wil weer wat meemaken en te vertellen hebben haha. Hoe vinden de andere mamas dat ( naast het genieten van de kleintjes natuurlijk)? het thuis zijn tijdens je verlof? Missen jullie je werk?
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ja ik zal ook wel weer blij zijn als ik kan werken, maar een paar weken geleden kon ik niet wachten, nu loopt het allemaal veel lekkerder en denk ik wel "sjit, straks ben ik gewoon 2,5 uur weg..." sowiezo elke avond, of mijn contract voor overdag thuiszorg verlengd gaat worden is nog even afwachten.
Ayla- Kletskop
Dat is wel balen dat je dan iedere avond moet werken, want je man werkt dan denk ik overdag? Dan heb je alleen het weekend om lekker met zijn drietjes te genieten. Nouja gewoon hopen dat je contract voor uren overdag, verlengd wordt! Ik ga D. even voeden en dan lekker mijn bedje in! Hopelijk lees ik vannacht goed nieuws over Parels en parel -baby !!
Star007- Kletskop
Ja die werkt tot een uur of 4 's middags (dat ie thuis is dan) en ik begin om 5 uur. Tegen de tijd dat ik dan thuis ben ligt E. alweer in bed. Maarja, het is niet anders. Achja scheelt weer kosten voor de opvang Ik ga mijn meisje ook even wakker maken voor de laatste fles... Slaap lekker!
Ayla- Kletskop
Pfff hier is de rust er weer een beetje ingekomen.(hoop ik) V heeft altijd wat onrustig geslapen(zeker in vergelijking met L) maar vanaf zaterdag was het behoorlijk raak. Dat arme meisje kon (voor ons) uit het niets ineens wakker worden en schreeuwen en dan echt zwaaien met armpjes, super onrustig allemaal. We konden niks bedenken wat hielp. Dus gisteren heb ik toch maar ingelezen over inbakeren, want ik wist het gewoon niet meer. En hebben we gistermiddag nog een bakerzakje voor haar aangeschaft en mevrouw heeft heerlijk geslapen.... zo fijn voor haar maar ook voor ons natuurlijk! Ze kan nu gewoon niet meer zo onrustig zijn met haar armpjes, dus als ze een beetje wakker word kan ze wat woelen maar slaapt ze gauw weer verder....
Star ik heb het ook wel hoor dat ik er graag op uit ga, nu krijgen wij nog veel kraambezoek wat ik ook gezellig vind. En woensdag zijn we samen de stad in gegaan. En mijn vriend is overdag nu nog thuis dus ik kan ook nog even weg zonder de meiden dat is ook wel prettig.
Ik hoef nog lang niet te werken, maar wordt ik verplicht morgen te komen, dan zou ik dat wel kunnen denk ik. Ik ben goed herstelt van de bevaling dus dat zou het probleem niet zijn.
Parels is ook bevallen dus langzamerhand komen hier steeds meer mama's!
Star ik heb het ook wel hoor dat ik er graag op uit ga, nu krijgen wij nog veel kraambezoek wat ik ook gezellig vind. En woensdag zijn we samen de stad in gegaan. En mijn vriend is overdag nu nog thuis dus ik kan ook nog even weg zonder de meiden dat is ook wel prettig.
Ik hoef nog lang niet te werken, maar wordt ik verplicht morgen te komen, dan zou ik dat wel kunnen denk ik. Ik ben goed herstelt van de bevaling dus dat zou het probleem niet zijn.
Parels is ook bevallen dus langzamerhand komen hier steeds meer mama's!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Goedemorgen dames ,
Hier al een productieve dag haha. Heb het hele appartement al gepoetst ( behalve badkamer..heb ik een hekel aan ), eerste wasje is klaar ,de afwas al gedaan. Sta er zelf van te kijken hoe actief ik vandaag ben Het mooie is dat D. gewoon doorslaapt als ik haar kamer aan het stofzuigen ben haha. Straks D. wakker maken voor haar voeding ( komt ook bijna nooit voor ) en dan lekker van een rustig dagje genieten. Vanavond lekker shoppen!
@Studiebol: Fijn dat ze nu goed kan slapen als ze ingebakerd is En ook lekker dat je er nu overdag nog af en toe op uit kunt. Wanneer gaat je vriend weer weg? en blijft hij dan voor langere tijd weg? lijkt me pittig , alleen met 2 baby's.
Hier al een productieve dag haha. Heb het hele appartement al gepoetst ( behalve badkamer..heb ik een hekel aan ), eerste wasje is klaar ,de afwas al gedaan. Sta er zelf van te kijken hoe actief ik vandaag ben Het mooie is dat D. gewoon doorslaapt als ik haar kamer aan het stofzuigen ben haha. Straks D. wakker maken voor haar voeding ( komt ook bijna nooit voor ) en dan lekker van een rustig dagje genieten. Vanavond lekker shoppen!
@Studiebol: Fijn dat ze nu goed kan slapen als ze ingebakerd is En ook lekker dat je er nu overdag nog af en toe op uit kunt. Wanneer gaat je vriend weer weg? en blijft hij dan voor langere tijd weg? lijkt me pittig , alleen met 2 baby's.
Star007- Kletskop
Wauw had ik het nog goed met het inbakeren ook studie! Ik ben blij dat het werkt (ik gokte ook maar wat, dacht als ze zo zwaait maakt en houd ze zichzelf misschien wakker)
Jeetje wat ben jij actief star, ik ben net een uurtje op... Zo de kleine weer wakker maken voor de fles, ik ga een schema van om de 3 uur aanhouden, en dan ´s avonds 1x 4 uur, dus 19:00 uur een fles en 23:00 uur, om de 4 uur haalt ze nog niet. Dan zit ze op 6 voedingen per dag, want ze slaapt al wel van 23:00 tot 07:00 door (en langer als ik haar niet wakker maak!) Daarna ook even hier opruimen, het is echt een bende.
Jeetje wat ben jij actief star, ik ben net een uurtje op... Zo de kleine weer wakker maken voor de fles, ik ga een schema van om de 3 uur aanhouden, en dan ´s avonds 1x 4 uur, dus 19:00 uur een fles en 23:00 uur, om de 4 uur haalt ze nog niet. Dan zit ze op 6 voedingen per dag, want ze slaapt al wel van 23:00 tot 07:00 door (en langer als ik haar niet wakker maak!) Daarna ook even hier opruimen, het is echt een bende.
Ayla- Kletskop
Ayla, ja ik had er ook al wel vaker aangedacht maar toen jij het ook nog zei dacht ik nou ik koop gewoon zo ding. Best duur maar ik had geen zin om op marktplaats te zoeken en dan afhankelijk te zijn wanneer iemand het opstuurt enzo. We hebben geen doeken maar echt een zakje, tot nu toe werkt het goed!
Star goed bezig jij, ik vind mezelf ook al wel aardig fanatiek, was al opgevouwen, nieuwe was er in gedaan, vaatwasser uitgeruimd en weer ingeruimd.. ik wilde eigenlijk ff een flink stuk wandelen maar vind het er hier maar somber uit zien alsof het elke moment kan gaan regenen en daar heb ik dan weer ff geen zin in.
Star goed bezig jij, ik vind mezelf ook al wel aardig fanatiek, was al opgevouwen, nieuwe was er in gedaan, vaatwasser uitgeruimd en weer ingeruimd.. ik wilde eigenlijk ff een flink stuk wandelen maar vind het er hier maar somber uit zien alsof het elke moment kan gaan regenen en daar heb ik dan weer ff geen zin in.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Goedemorgen,
ook hier al een zeer productieve mama... wasje nummer 3 zit in het machine... komt nooit geen end aan zeg bluh! De kamers van Indy en Merle helemaal gepoetst, van indy al haar verkleedkleding enzo in de was gedaan.. (dat was wasje nummer 1, die heeft echt heel veel haha) boven alles gezogen, Jace in de tummy gedaan. en beneden doen ros en ik vanavond samen, dweilen heb ik echt een hekel aan en dat doet ros altijd..
Jace prima gedaan vannacht 2 en 5.15 en daarna pas 10 haha... en nu ligt ie intussen alweer in bed.
Ik zit even aan een bakkie cappuccino en merle bakje met kruidnootjes.. :-) Ze komt mij er regelmatig 1 brengen en zegt dan HAAAAAP haha... dadelijk komt er een collega en vanmiddag de juffen van Indy. Zij komen altijd op huisbezoek 1 keer... Ben benieuwd :-)
Gister bij cb geweest met de meiden en jace.. hij heeft een waterbreuk, jaja ook dat kan nog.. Een van zijn balletjes heeft vocht erom heen zitten omdat het nog niet helemaal gesloten is naar zijn zakje toe? (als ik het goed gevolgd heb)
Jace nu 47 cm en 2610 gram
indy 106 cm en 16 kg
merle 85 cm en 11 kg
@ studie, jeeeej de bakerzak bied een uitkomst! Super zeg :-)
@ parels, eindelijk je meisje in je armen!!
@ joyce hoe gaat het met jou kleine man??
@ floor, ben je al thuis intussen?
@ ayla, je kan ook gewoon door de mist een stoepje hebben geraakt.. :-)
Super dat het nu de goede kant uit gaat wat betreft de reflux!!
Ahh je vriend had wel zijn best gedaan maar net wat te weinig haha...
@ star, alvast veel shop plezier!!! ik moet nog 4 kg helaas, wil er echt niet af.. maar goed ik wil vn de week beginnen met hardlopen weer dus hoop dat het dan goed komt. Mijn borsten waren na nummer 1 al niets meer haha...
lekker al flink aan de bak geweest!! fijn he :-)
ook hier al een zeer productieve mama... wasje nummer 3 zit in het machine... komt nooit geen end aan zeg bluh! De kamers van Indy en Merle helemaal gepoetst, van indy al haar verkleedkleding enzo in de was gedaan.. (dat was wasje nummer 1, die heeft echt heel veel haha) boven alles gezogen, Jace in de tummy gedaan. en beneden doen ros en ik vanavond samen, dweilen heb ik echt een hekel aan en dat doet ros altijd..
Jace prima gedaan vannacht 2 en 5.15 en daarna pas 10 haha... en nu ligt ie intussen alweer in bed.
Ik zit even aan een bakkie cappuccino en merle bakje met kruidnootjes.. :-) Ze komt mij er regelmatig 1 brengen en zegt dan HAAAAAP haha... dadelijk komt er een collega en vanmiddag de juffen van Indy. Zij komen altijd op huisbezoek 1 keer... Ben benieuwd :-)
Gister bij cb geweest met de meiden en jace.. hij heeft een waterbreuk, jaja ook dat kan nog.. Een van zijn balletjes heeft vocht erom heen zitten omdat het nog niet helemaal gesloten is naar zijn zakje toe? (als ik het goed gevolgd heb)
Jace nu 47 cm en 2610 gram
indy 106 cm en 16 kg
merle 85 cm en 11 kg
@ studie, jeeeej de bakerzak bied een uitkomst! Super zeg :-)
@ parels, eindelijk je meisje in je armen!!
@ joyce hoe gaat het met jou kleine man??
@ floor, ben je al thuis intussen?
@ ayla, je kan ook gewoon door de mist een stoepje hebben geraakt.. :-)
Super dat het nu de goede kant uit gaat wat betreft de reflux!!
Ahh je vriend had wel zijn best gedaan maar net wat te weinig haha...
@ star, alvast veel shop plezier!!! ik moet nog 4 kg helaas, wil er echt niet af.. maar goed ik wil vn de week beginnen met hardlopen weer dus hoop dat het dan goed komt. Mijn borsten waren na nummer 1 al niets meer haha...
lekker al flink aan de bak geweest!! fijn he :-)
Gast- Gast
Bij mij moet er nog 10 kilo af. Ben gisteren voor het eerst weer naar de voetbaltraining geweest, wat viel dat tegen zeg!
Lotte was gisteren de hele dag zo lief aan het slapen, ik heb het er van genomen en heerlijk niks gedaan (slecht zeg!), vandaag heeft ze weer een normale dag (af en toe wakker, ook veel slapen en niet veel huilen) en ga ik ook weer nuttig bezig.
Beegee, ik wil ook veel van die verkleedkleren straks voor Lotte, vind dat altijd zo leuk als het in de reclamefolders staat. (Nu maar hopen dat Lotte het ook wat vindt!)
Jace doet het goed!
Star, actief bezig al zeg!
Ik heb trouwens 3 nieuwe (goedkope) broeken in maat 44 gekocht. Via bonprix en wehkamp want ik wilde echt niet in een winkel... Inmiddels kan ik ook mijn eigen broeken van maat 42 weer aan. Helaas had ik voor de bevalling maat 40, dus dat zal nog wel even duren voordat ik mijn 'echte' kleren weer aankan.
Nu even de wasmachine aanzetten en dan nog even kolven, kunnen we vandaag weer een flesje oefenen.
Ooh, ik denk dat ik ook blij ben als ik weer mag werken. Maar eigenlijk net wat Ayla zei, ik had dat gevoel een paar weken terug nog veel erger, toen het allemaal nog meer wennen was met Lotte en ze ook meer huilde. Ik vond het ook fijn om dinsdag naar de nagym te gaan en gisteren naar de training, ook boodschappen doen is opeens leuk omdat je er even uit bent! Ook dat je zo weinig meemaakt op een dag, ik heb zo weinig te vertellen 's avonds aan mijn man (ja, of Lotte veel of weinig geslapen heeft en haar kleine mijlpalen, maar dat is ook nog niet zoveel).
Mijn man zei gisteren tegen me dat hij het gevoel had dat ik het allemaal wel wat onderschat had, ik denk dat het ook wel een beetje zo is, van tevoren kun je niet weten hoe veel tijd en energie het kost om voor een baby te zorgen, maar ook hoe veel je meteen al van haar houdt en hoe ongerust je kunt zijn. Ik ben best onzeker, als ze veel huilt ben ik bang dat er iets niet goed is, als ze veel slaapt ben ik ook bang dat er iets niet goed is. Jammer genoeg snapt mijn man dit niet en zegt hij alleen dat ik me niet zo aan moet stellen, tja, zo simpel werkt het niet. Verder is hij heel lief, ook voor Lotte, doet heel erg zijn best om haar te troosten (hij kan dat wel door met haar rond te lopen, bij mij draait het dan vaak op voeden uit ), alleen snapt hij mijn gevoel dus niet.
Lotte was gisteren de hele dag zo lief aan het slapen, ik heb het er van genomen en heerlijk niks gedaan (slecht zeg!), vandaag heeft ze weer een normale dag (af en toe wakker, ook veel slapen en niet veel huilen) en ga ik ook weer nuttig bezig.
Beegee, ik wil ook veel van die verkleedkleren straks voor Lotte, vind dat altijd zo leuk als het in de reclamefolders staat. (Nu maar hopen dat Lotte het ook wat vindt!)
Jace doet het goed!
Star, actief bezig al zeg!
Ik heb trouwens 3 nieuwe (goedkope) broeken in maat 44 gekocht. Via bonprix en wehkamp want ik wilde echt niet in een winkel... Inmiddels kan ik ook mijn eigen broeken van maat 42 weer aan. Helaas had ik voor de bevalling maat 40, dus dat zal nog wel even duren voordat ik mijn 'echte' kleren weer aankan.
Nu even de wasmachine aanzetten en dan nog even kolven, kunnen we vandaag weer een flesje oefenen.
Ooh, ik denk dat ik ook blij ben als ik weer mag werken. Maar eigenlijk net wat Ayla zei, ik had dat gevoel een paar weken terug nog veel erger, toen het allemaal nog meer wennen was met Lotte en ze ook meer huilde. Ik vond het ook fijn om dinsdag naar de nagym te gaan en gisteren naar de training, ook boodschappen doen is opeens leuk omdat je er even uit bent! Ook dat je zo weinig meemaakt op een dag, ik heb zo weinig te vertellen 's avonds aan mijn man (ja, of Lotte veel of weinig geslapen heeft en haar kleine mijlpalen, maar dat is ook nog niet zoveel).
Mijn man zei gisteren tegen me dat hij het gevoel had dat ik het allemaal wel wat onderschat had, ik denk dat het ook wel een beetje zo is, van tevoren kun je niet weten hoe veel tijd en energie het kost om voor een baby te zorgen, maar ook hoe veel je meteen al van haar houdt en hoe ongerust je kunt zijn. Ik ben best onzeker, als ze veel huilt ben ik bang dat er iets niet goed is, als ze veel slaapt ben ik ook bang dat er iets niet goed is. Jammer genoeg snapt mijn man dit niet en zegt hij alleen dat ik me niet zo aan moet stellen, tja, zo simpel werkt het niet. Verder is hij heel lief, ook voor Lotte, doet heel erg zijn best om haar te troosten (hij kan dat wel door met haar rond te lopen, bij mij draait het dan vaak op voeden uit ), alleen snapt hij mijn gevoel dus niet.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
hier alles goed! mannetje heeft wat beter geslapen vannacht, wat minder voedingen ook, om 23.00uur, 1.30uur, 4.30uur, 7.00uur. en nu gaan we de dag weer in!
ik was op dag 2 op mijn oude gewicht, maar heb nog wel een flubberbuikje...maar goed mag 4 weken nog niet veel doen! dus nog even wachten...ik heb wel al aantal keer gewandeld, dus dat zal ook vast goed helpen
net even en gezogen, opgeruimd, de keuken gedaan.pppfff maar dat valt wel tegen hoor! haha
ik was op dag 2 op mijn oude gewicht, maar heb nog wel een flubberbuikje...maar goed mag 4 weken nog niet veel doen! dus nog even wachten...ik heb wel al aantal keer gewandeld, dus dat zal ook vast goed helpen
net even en gezogen, opgeruimd, de keuken gedaan.pppfff maar dat valt wel tegen hoor! haha
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
@ joyce, je moet het rustig aan doen he haha
wat goed zeg al je kg al kwijt!!
Hij heeft een super nacht gemaakt, voor zo'n klein hummelke!!
@ blondje, ik herken het ook hoor dat je weer wilt gaan werken. Je zou mij af kunnen voeren als ik 24/7 moeder (naja bij de kindjes alleen) zou moeten zijn....vind het fijn om ook ergens anders belangrijk te kunnen zijn enzo.
jammer dat je man je gevoel niet snapt...misschien je man even 1 dag alleen laten zorgen voor l.otte dan komt hij er wel achter dat het ook zwaar is en dat je soms ook gewoon even niet weet waarom ze nu iets doet.
Jace ligt nog lekker te slapen en merle heeft de bak druiven bijna helemaal op haha!! ga zo even kijken of de was in de droger kan en dat is de laatste.. dan weer..morgen maar even de strijk weer doen.
liefs
wat goed zeg al je kg al kwijt!!
Hij heeft een super nacht gemaakt, voor zo'n klein hummelke!!
@ blondje, ik herken het ook hoor dat je weer wilt gaan werken. Je zou mij af kunnen voeren als ik 24/7 moeder (naja bij de kindjes alleen) zou moeten zijn....vind het fijn om ook ergens anders belangrijk te kunnen zijn enzo.
jammer dat je man je gevoel niet snapt...misschien je man even 1 dag alleen laten zorgen voor l.otte dan komt hij er wel achter dat het ook zwaar is en dat je soms ook gewoon even niet weet waarom ze nu iets doet.
Jace ligt nog lekker te slapen en merle heeft de bak druiven bijna helemaal op haha!! ga zo even kijken of de was in de droger kan en dat is de laatste.. dan weer..morgen maar even de strijk weer doen.
liefs
Gast- Gast
Studie ik ben blij dat het werkt, geen idee wat die dingen kosten maar als je zegt dat het duur is zal het wel zo zijn
BeeGee je dames en heer groeien goed he? Ik moet 5 december weer met E. ik ben heel benieuwd... Hersteld dat bij J.ace nog wel vanzelf of moet hij dan geopereerd worden ofzo? Ja als er mist was kon ik de mist de schuld geven, helaas (en een beetje gelukkig) was de mist opgetrokken toen ik rijles had... (had liever nu met rijles zo'n mist gehad dan straks als ik alleen ben)
Blondje ik voer ook niks uit als E. een keer zo'n slaapdag heeft hoor haha, schandalig Ik heb dat niet zo dat als ze veel huilt of veel slaapt dat ik bang ben dat er iets is, ik vraag me als ze veel huilt alleen af wát er nou is, dat vind ik zo moeilijk. Wel balen dat je man je gevoel niet snapt, hier eentje die als ze huilt vraagt wat er nou is... Ja vraag het haar, ik weet het ook niet! Haha.
Net hier alles opgeruimd, stofzuigen, dweilen, stoffen, flesjes van E. afgewassen (ze stonken een beetje ) ik doe ze altijd alleen in de sterilisator en na de voeding afspoelen met koud water, afgewassen, wc gepoetst en een wasje in de machine gestopt. Nu zit de wasmand nog vol dus het zal niet de laatste was zijn voor vandaag. Zo even eten, even E.lena de fles geven en dan even naar de winkel voor brood, en de kruidvat voor suprise kadootjes. Daarna ga ik de rest van de dag op mijn reet zitten (nouja op die wasjes na dan...)
BeeGee je dames en heer groeien goed he? Ik moet 5 december weer met E. ik ben heel benieuwd... Hersteld dat bij J.ace nog wel vanzelf of moet hij dan geopereerd worden ofzo? Ja als er mist was kon ik de mist de schuld geven, helaas (en een beetje gelukkig) was de mist opgetrokken toen ik rijles had... (had liever nu met rijles zo'n mist gehad dan straks als ik alleen ben)
Blondje ik voer ook niks uit als E. een keer zo'n slaapdag heeft hoor haha, schandalig Ik heb dat niet zo dat als ze veel huilt of veel slaapt dat ik bang ben dat er iets is, ik vraag me als ze veel huilt alleen af wát er nou is, dat vind ik zo moeilijk. Wel balen dat je man je gevoel niet snapt, hier eentje die als ze huilt vraagt wat er nou is... Ja vraag het haar, ik weet het ook niet! Haha.
Net hier alles opgeruimd, stofzuigen, dweilen, stoffen, flesjes van E. afgewassen (ze stonken een beetje ) ik doe ze altijd alleen in de sterilisator en na de voeding afspoelen met koud water, afgewassen, wc gepoetst en een wasje in de machine gestopt. Nu zit de wasmand nog vol dus het zal niet de laatste was zijn voor vandaag. Zo even eten, even E.lena de fles geven en dan even naar de winkel voor brood, en de kruidvat voor suprise kadootjes. Daarna ga ik de rest van de dag op mijn reet zitten (nouja op die wasjes na dan...)
Ayla- Kletskop
Blondje hoeveel slaapt L.otte gemiddeld op een dag? E. hier valt 's morgens wel een uurtje in slaap, maar echt 1,5 of 2 uur doorslapen tot de volgende fles doet ze niet... En moe is ze ook niet! Ze ligt gewoon om zich heen te kijken in de box, tut erin en ze is tevreden. Ze hoeft van mij ook geen hele dagen te slapen maar heb het idee dat ze nu zo weinig slaapt.
Ayla- Kletskop
ik zoek ervaringen fulltime kolven VS fulltime live voeden! pro's en con's graag!!
joyce0606- Kletskop
Gisteren heeft ze werkelijk de hele tijd na het eten geslapen. Dat vond ik wel heel erg veel. Alleen tussen half 5 en 6 was ze wakker, maar ja, toen gingen wij eten en hebben we haar huilend in bed gelegd. Ik heb haar toen om 6 uur gevoed en daarna maar terug in bed gelegd omdat ik wilde gaan sporten en ze daar het beste slaapt, om 22 uur weer wakker gemaakt voor het laatste flesjes.
Vandaag is ze weer wat normaler, ongeveer een of twee uur slapen tussen de voedingen. Zo meteen even naar het cb om haar te wegen, ben toch steeds benieuwd hoe veel ze aankomt (en of ze aankomt...). Ze heeft nu ook alweer 4 dagen niet gepoept, blijf dat toch vreemd vinden.
Joyce, ik vind het live voeden heel leuk om te doen, toch een ander soort contact met Lotte. Maar ik wil ook wel eens weg kunnen, daarom kolf ik ook. Ik zou niet de moeite nemen om fulltime te kolven denk ik, als de bv niet goed genoeg loopt zou ik overschakelen op flesvoeding.
Vandaag is ze weer wat normaler, ongeveer een of twee uur slapen tussen de voedingen. Zo meteen even naar het cb om haar te wegen, ben toch steeds benieuwd hoe veel ze aankomt (en of ze aankomt...). Ze heeft nu ook alweer 4 dagen niet gepoept, blijf dat toch vreemd vinden.
Joyce, ik vind het live voeden heel leuk om te doen, toch een ander soort contact met Lotte. Maar ik wil ook wel eens weg kunnen, daarom kolf ik ook. Ik zou niet de moeite nemen om fulltime te kolven denk ik, als de bv niet goed genoeg loopt zou ik overschakelen op flesvoeding.
blondje1313- Kletskop
Als ik het goed hebt, heeft dat met BV te maken. Dan hoeven ze niet zo vaak te poepen als met flesvoeding, omdat de BV helemaal is afgestemd op wat ze nodig hebben. Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij is het in ieder geval geen ramp als ze niet iedere dag poept.blondje1313 schreef:Gisteren heeft ze werkelijk de hele tijd na het eten geslapen. Dat vond ik wel heel erg veel. Alleen tussen half 5 en 6 was ze wakker, maar ja, toen gingen wij eten en hebben we haar huilend in bed gelegd. Ik heb haar toen om 6 uur gevoed en daarna maar terug in bed gelegd omdat ik wilde gaan sporten en ze daar het beste slaapt, om 22 uur weer wakker gemaakt voor het laatste flesjes.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
mickey schreef:Als ik het goed hebt, heeft dat met BV te maken. Dan hoeven ze niet zo vaak te poepen als met flesvoeding, omdat de BV helemaal is afgestemd op wat ze nodig hebben. Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij is het in ieder geval geen ramp als ze niet iedere dag poept.blondje1313 schreef:Gisteren heeft ze werkelijk de hele tijd na het eten geslapen. Dat vond ik wel heel erg veel. Alleen tussen half 5 en 6 was ze wakker, maar ja, toen gingen wij eten en hebben we haar huilend in bed gelegd. Ik heb haar toen om 6 uur gevoed en daarna maar terug in bed gelegd omdat ik wilde gaan sporten en ze daar het beste slaapt, om 22 uur weer wakker gemaakt voor het laatste flesjes.
dat is mij ook verteld, met bv hoeven ze geloof ik maar 1x in de 10 dagen een poepluier te hebben..vaker is ook goed natuurlijk.
joyce0606- Kletskop
Hmm 2 uur tussen de voedingen slapen haalt E. echt niet, ze heeft net denk ik van half 12 tot 12 even geslapen, of kwart over 12, half 1 was ze in ieder geval weer wakker, en nu is ze vanaf half 1 dus ook al wakker, ze zakt nu een beetje weg. Ze slaapt wel van 's avonds een uurtje of 8 tot 's morgens 10, misschien dat ze 's nachts gewoon genoeg slaapt en overdag niet meer nodig heeft. Ik kan haar 's morgens na de fles van 7 uur gewoon terug in bed liggen, dan is ze wel wakker maar valt na verloop van tijd zonder huilen in slaap.
Ayla- Kletskop
Misschien slaapt Lotte ook niet eens de hele tijd, maar ligt ze stil wakker. Mijn moeder vindt al dat ze zo weinig slaapt, ze was ook mee naar het cb. Daar gaf de arts of verpleegkundige (weet niet welke van de twee het is, in elk geval die vrouw die ik het leukst vind!) dat oma's zich vaak wat drukker maken dan nodig is. Lotte huilde daar wel kei en keihard, dus we hebben een foldertje meegekregen met wat houdingen die baby's fijn kunnen vinden (beetje ronde houdingen). Heb haar van half 3 tot 3 gevoed, daarna is ze wakker geweest. Ik ben net van mijn moeder naar huis gewandeld en onderweg is ze in slaap gevallen en nu slaapt ze nog, ik ben benieuwd hoe lang ze dat volhoudt. Maar overdag ook vaak maar een half uurtje of korter hoor (ik bedoelde dat ze ongeveer 2 uur kan slapen, maar meestal haalt ze dat niet!).
Van dat poepen weet ik dat het niet hoeft, maar ze laat wel heel veel (stinkende!) scheten. Net wel een flinke poepluier gehad, zo veel dat ze ook meteen een nieuw rompertje aan mag. Toevallig was bij het cb ook een ander meisje van 1 week jonger die ook zo weinig poepte. Ik moet wel zeggen dat ook zij niet zo veel aan komt terwijl ze zeggen dat dat bij borstvoeding juist meestal wel veel is. Lotte was sinds vorige week donderdag 100 gram aangekomen en zit tegen het gemiddelde lijntje aan.
Van dat poepen weet ik dat het niet hoeft, maar ze laat wel heel veel (stinkende!) scheten. Net wel een flinke poepluier gehad, zo veel dat ze ook meteen een nieuw rompertje aan mag. Toevallig was bij het cb ook een ander meisje van 1 week jonger die ook zo weinig poepte. Ik moet wel zeggen dat ook zij niet zo veel aan komt terwijl ze zeggen dat dat bij borstvoeding juist meestal wel veel is. Lotte was sinds vorige week donderdag 100 gram aangekomen en zit tegen het gemiddelde lijntje aan.
blondje1313- Kletskop
Nog even een reactie op de vraag van Joyce:
Bevalt het borstvoeden toch nog steeds niet zo goed omdat je met de vraag komt?
Ik denk dat het per persoon verschillend is.
Hier is het zo dat ik bij kolven eigenlijk geen hele voeding kolf (ongeveer 60 tot 70 cc als ik na een voeding kolf, maar als ik ipv een voeding of tussendoor kolf ook maar 100 of 110 cc), dus het is best inspannend om te kolven. Mijn schoonzus kolfde per keer 300 cc als ze na een voeding kolfde, dus die hoefde niet zo vaak te kolven om voedingen bij elkaar te krijgen. Als ik fulltime wil kolven moet ik 10 keer per dag kolven, terwijl zij met 3 keer al voldoende heeft.
Bij live borstvoeden ben ik soms na 10 minuten al klaar, maar duurt het maximaal een half uur. Er is dan ook geen gedoe van opwarmen, het is meteen klaar. Een flesje geven gaat hier nog niet zo goed, dat duurt minstens een half uur en dan heeft ze nog maar maximaal 70 ml gedronken en heeft ze eigenlijk nog navoeding aan de borst nodig.
Ik voed ook waar mijn man, moeder, vader, schoonmoeder, broers of schoonzussen bij zijn. Bij andere mensen ga ik wel naar boven omdat ik me dan niet op mijn gemak voel, maar dat komt niet zo vaak voor. Maar ja, dat zou bij kolven precies hetzelfde zijn al kun je dat iets makkelijker opschuiven dan een voeding.
Voor mij is het dus heel makkelijk om te zeggen dat ik liever live voedt, maar als je daar steeds een uur aan kwijt bent en het kolven en flesje wel veel makkelijker verloopt zou ik misschien wel daar voor kiezen. Omdat bij mij het kolven niet zo goed gaat zou ik als de bv niet goed loopt overgaan op flesvoeding omdat ik zo vaak kolven per dag echt niet trek.
Bevalt het borstvoeden toch nog steeds niet zo goed omdat je met de vraag komt?
Ik denk dat het per persoon verschillend is.
Hier is het zo dat ik bij kolven eigenlijk geen hele voeding kolf (ongeveer 60 tot 70 cc als ik na een voeding kolf, maar als ik ipv een voeding of tussendoor kolf ook maar 100 of 110 cc), dus het is best inspannend om te kolven. Mijn schoonzus kolfde per keer 300 cc als ze na een voeding kolfde, dus die hoefde niet zo vaak te kolven om voedingen bij elkaar te krijgen. Als ik fulltime wil kolven moet ik 10 keer per dag kolven, terwijl zij met 3 keer al voldoende heeft.
Bij live borstvoeden ben ik soms na 10 minuten al klaar, maar duurt het maximaal een half uur. Er is dan ook geen gedoe van opwarmen, het is meteen klaar. Een flesje geven gaat hier nog niet zo goed, dat duurt minstens een half uur en dan heeft ze nog maar maximaal 70 ml gedronken en heeft ze eigenlijk nog navoeding aan de borst nodig.
Ik voed ook waar mijn man, moeder, vader, schoonmoeder, broers of schoonzussen bij zijn. Bij andere mensen ga ik wel naar boven omdat ik me dan niet op mijn gemak voel, maar dat komt niet zo vaak voor. Maar ja, dat zou bij kolven precies hetzelfde zijn al kun je dat iets makkelijker opschuiven dan een voeding.
Voor mij is het dus heel makkelijk om te zeggen dat ik liever live voedt, maar als je daar steeds een uur aan kwijt bent en het kolven en flesje wel veel makkelijker verloopt zou ik misschien wel daar voor kiezen. Omdat bij mij het kolven niet zo goed gaat zou ik als de bv niet goed loopt overgaan op flesvoeding omdat ik zo vaak kolven per dag echt niet trek.
blondje1313- Kletskop
Hm zal het toch is vragen op het cb dan met de volgende afspraak, hoeveel ze gemiddeld slapen. Kan natuurlijk gewoon dat ze minder slaap nodig heeft als andere kindjes, en ze maakt echt behoorlijk lange nachten. Ze is ook niet vervelend ofzo als ze wakker is, als ze nou moe zou zijn en huilen en niet kunnen slapen is het ook nog anders. Nu is ze ook om 10 voor 4 in slaap gevallen, en in de wagen zostraks even geslapen. Eigenlijk moest ze om 4 uur de fles maar ik vind slaap minstens zo belangrijk als drinken dus laat haar mooi even tot half 5 slapen.
Ayla- Kletskop
joyce0606 schreef:ik zoek ervaringen fulltime kolven VS fulltime live voeden! pro's en con's graag!!
ik heb bij de dames gevoed en nu gekolfd..
zelf voeden, je hoeft niets op te warmen geen flesjes nodig. Je hebt het altijd bij....
het is een intiem momentje (kan voor en tegen zijn natuurlijk)
nadeel, je kan het niet uitbesteden
je weet niet hoeveel de kleine drinkt.
kolven, iemand anders kan het flesje geven
kolven duurt qua tijd korter (kolf met een electrische dubbele kolf 15 min)
Ik vind kolven echt niet leuk, voel me daar niet prettig bij maar het is voor mij nu wel fijn dat ik de voeding van 22.00 mijn vriend kan laten doen en ik dus op tijd naar bed kan. Met flesjes zie je ook precies hoeveel hij binnen krijgt. Ik kolf volledig maar vind het nu ook fijn als hij bij mij drinkt :-) terwijl ik bij de meiden juist het tegenover gestelde had en ik blij was dat iemand anders het even kon doen.
Gast- Gast
Ik heb een briefje mee gehad waar dit op staat:
7-12 weken wakker 60-75 minuten (incl voeden)
slaapjes 2 tot 3 uur
aantal voedingen 6 a 5
Maar dit is dus gemiddeld (komt uit Blom 2003 weet niet precies wat dat inhoudt). Als E het 's nachts zo goed doet is het toch niet erg dat ze overdag wat minder slaapt. Of het moet zijn dat ze dan wel heel veel huilt en je daar last van hebt, dan is het wel handig om te kijken of er iets aan te doen is.
7-12 weken wakker 60-75 minuten (incl voeden)
slaapjes 2 tot 3 uur
aantal voedingen 6 a 5
Maar dit is dus gemiddeld (komt uit Blom 2003 weet niet precies wat dat inhoudt). Als E het 's nachts zo goed doet is het toch niet erg dat ze overdag wat minder slaapt. Of het moet zijn dat ze dan wel heel veel huilt en je daar last van hebt, dan is het wel handig om te kijken of er iets aan te doen is.
blondje1313- Kletskop
Pagina 10 van 44 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 27 ... 44
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» Nieuwe theaterseizoen 2011-2012
» Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2
» Indonesie met kerst/ o/n 2011-2012