Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vroeg slapen

+12
Esperanza
SuperGrover
Jezzie
Rovine
Caramba
Lady4
JustMeDaan
Jeanette
Pompoen
Novalee
Eris
Toet
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vroeg slapen Empty Vroeg slapen

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 11:17

Ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen, dus laat ik het aan de Burgemeester over.

Maar goed.

Mijn vriend is halverwege de 20, bezig met zijn afstuderen etc en nog niet veel aan het werk. Maar waar ik me zooo vreselijk aan stoor is dat hij het liefst om 9:00 zijn bed komt uit rollen om er om 22:00 uur er weer in te duiken. Hij is dan al moe. Dit lijkt me gewoon echt niet gezond en heb dit ook diverse malen aangegeven, waar de discussie wordt afgedaan met ; Ik heb mijn slaap nodig....

Jullie nog tips and trics om hem of langer op te laten blijven of hem naar de dokter te krijgen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg slapen Empty Re: Vroeg slapen

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 11:21

Ik vind dat best een normaal patroon hoor smile Ik zou me niet te druk maken

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 11:21

Het is de tijd om moe te zijn en vroeg te gaan slapen.

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 14 nov 2011 - 11:23

Yasmin schreef:Ik vind dat best een normaal patroon hoor smile Ik zou me niet te druk maken

11 uur per dag op bed liggen een normaal patron? Vind ik niet maargoed, naar de dokter lijkt me ook een beetje overdreven.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Eris ma 14 nov 2011 - 11:24

De een heeft nou eenmaal meer behoefte aan slaap dan de ander. Zolang hij er zelf geen last van heeft zou ik me er geen zorgen om maken.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Novalee ma 14 nov 2011 - 11:25

Ik zou willen dat ik zoveel kon slapen laughcry
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pompoen ma 14 nov 2011 - 11:29

En als je eerst nog ligt te woelen en draaien en 's nachts een paar keer wakker word heb je die tijd wel nodig hoor!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jeanette ma 14 nov 2011 - 11:43

Tsjaa, dat ligt per persoon verschillend natuurlijk!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 11:46

Hm, ik weet niet, ik kan ook wel laat op staan, maar dan blijf ik ook later op. Toen ik stage liep merkte ik wel heel erg dat omdat ik zo vroeg op moest, echt wel op tijd naar bed moest gaan anders trok ik het niet de hele week. Maar als je elke avond vroeg naar bed gaat en er redelijk "laat" weer uit komt.. Ik vind dat best lang!

Al hou ik ook van veel slapen haha.

Gast
Gast

Bericht  JustMeDaan ma 14 nov 2011 - 11:50

Ik kan ook makkelijk 11 uur slapen hoor, maar dan is het inderdaad dus niet continue slapen. Ik word sowieso elke nacht zeker 3/4x wakker als het niet meer is. En het duurt ongeveer 30 minuten voor ik in slaap val. Soms ook nog langer.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 11:50

Novalee schreef:Ik zou willen dat ik zoveel kon slapen laughcry

+1

Gast
Gast

Bericht  Lady4 ma 14 nov 2011 - 11:53

Ik vind het helemaal niet zo raar eigenlijk..

Ik zou willen dat ik meer van zulke regelmaat had. Door mijn werk is dat onmogelijk. Nu ben ik bijvoorbeeld net klaar met werken en blijf ik morgen wat langer liggen. Morgen ook weer werken tot 23.30 en dan begin ik de volgende dag weer om 9.30 en moet ik weer vroeg opstaan. De dag daarna ga ik de nachtdienst in en slaap ik dus uit om alvast een beetje voor te slapen.

Kortom, totaal geen regelmaat en dat merk ik. Ik ben vaak moe en heb soms veel te weinig energie.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 19:55

Ben blj dat hij die regelmaat heeft ondanks dat hij niet veel werkt. En hij slaapt idd toch 11 uur dus wel genoeg Wink . Vriend hier had een heel ander ritme, s nachts wakker en dan laat op...dat was vervelend soms.

Kortom ik vind het niet raar en vind 22.00 best kunnen. Tot hoe laat zou je willen dat hij op was?

Gast
Gast

Bericht  Caramba ma 14 nov 2011 - 20:41

Ik hebt ook geregeld een nacht dat ik 11 uren door kan slapen. Vind dat heerlijk. Maar komt ook mee dat ik onregelmatig werk. Die 11 uren slaap hebt ik dan echt nodig.
Toen ik nog bezig was met de opleiding ging ik ook rond half 10 naar bed om er rond 8 uur weer uit te stappen. Opleiding koste mij veel energie, waardoor ik snel moe was. Waarom meteen ermee naar de ha?
De een heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan een ander.

Laatst aangepast door Spetterdespat op ma 14 nov 2011 - 20:47; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Rovine ma 14 nov 2011 - 20:46

Waarom vind je het zo vervelend dat hij 11 uur slaapt? Als hij er geen problemen mee heeft is er geen probleem lijkt me.

Mijn vriend slaapt ook veel minder uren dan ik, ik slaap er meestal 9-10. Vriend roept ook regelmatig dat dit nooit gezond kan zijn omdat hij het op veel minder uren doet. Maar wat hij dan vergeet is dat hij op de bank vaak in slaap dut en bij elkaar nog meer uren dan mij maakt.

Je hebt ongeveer 20 minuten nodig om in slaap te vallen. Is dat veel minder, dan ben je te vermoeid.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caramba ma 14 nov 2011 - 20:50

Nobucta schreef:Waarom vind je het zo vervelend dat hij 11 uur slaapt? Als hij er geen problemen mee heeft is er geen probleem lijkt me.

Mijn vriend slaapt ook veel minder uren dan ik, ik slaap er meestal 9-10. Vriend roept ook regelmatig dat dit nooit gezond kan zijn omdat hij het op veel minder uren doet. Maar wat hij dan vergeet is dat hij op de bank vaak in slaap dut en bij elkaar nog meer uren dan mij maakt.

Je hebt ongeveer 20 minuten nodig om in slaap te vallen. Is dat veel minder, dan ben je te vermoeid.

Dan ben ik erg vermoeid, hoef mijn kussen maar te ruiken en ben vertrokken :P
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 21:13

Yoyo schreef:Ik weet niet zo goed waar ik dit onderwerp moet plaatsen, dus laat ik het aan de Burgemeester over.

Maar goed.

Mijn vriend is halverwege de 20, bezig met zijn afstuderen etc en nog niet veel aan het werk. Maar waar ik me zooo vreselijk aan stoor is dat hij het liefst om 9:00 zijn bed komt uit rollen om er om 22:00 uur er weer in te duiken. Hij is dan al moe. Dit lijkt me gewoon echt niet gezond en heb dit ook diverse malen aangegeven, waar de discussie wordt afgedaan met ; Ik heb mijn slaap nodig....

Jullie nog tips and trics om hem of langer op te laten blijven of hem naar de dokter te krijgen?

Zoals ik het lees vind je het eerder ongezellig, omdat je daardoor geen aandacht meer krijgt na 22 uur dan dat je je echt zorgen maakt. Ik baseer dat puur op de woordkeuze dat je je eraan stoort. Correct me if I'm wrong. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 21:17

Ik vind het op zich niet eens zo schokkend. Ik ga vaak ook rond 22 uur slapen. (ik sta door de week dan wel om 7 uur op). Je zegt dat je vriend bezig is met afstuderen. Wellicht dat hij daar veel energie voor nodig heeft?
Ik zou me er niet te druk om maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 21:28

Maar waar het ook aan kan liggen, winterperiode komt eraan, veel mensen zijn dan vermoeider etc. Als hij om 22.00 in bed stapt slaapt hij dan gelijk of gaat hij nog wat lezen/internetten etc?

Gast
Gast

Bericht  Jezzie di 15 nov 2011 - 0:15

Ik ga meestal ook rond 22.00 naar bed. Slaap dan nooit meteen.
Door de weeks ben ik er wel rond 7 uur weer uit, maar zou dan nog best wel even willen blijven liggen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  SuperGrover di 15 nov 2011 - 0:25

Pff, boeiend, als hij die slaap nodig heeft, laat hem dan lekker slapen. Ik slaap ook met gemak 11 uren of langer.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Esperanza di 15 nov 2011 - 0:32

11 uur is wel lang (voor mij dan, dat haal ik echt niet haha), maar als hij zich daar prettig bij voelt dan lijkt me dat geen probleem. Hij zal het dan ook wel nodig hebben.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  boekenwurm83 di 15 nov 2011 - 0:57

's avonds om 22:00 uur naar bed zou ik niet zo'n probleem vinden.
elke dag er pas om 09:00 uur uit zou ik niet zo leuk vinden. ik vind dat toch vrij laat. een paar keer moet wel kunnen, maar elke dag?
en 11 uur slaap is wel vrij veel hoor. het is ook een kwestie van gewenning. 8 a 9 uur slaap is normaal gesproken voldoende voor een volwassenen. ik zeg voldoende, want natuurlijk is het lekker om een keer langer te liggen, en dan haal je de 11 uur slaap ook wel, maar elke dag zou ik niet waarderen. Je kunt jezelf ook nuttig maken in die twee extra uren die je eigenlijk niet nodig hebt qua slaap.
boekenwurm83
boekenwurm83
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Susan di 15 nov 2011 - 0:59

Ik kan me voorstellen dat je het misschien ongezellig vindt, maar kennelijk heeft hij het even nodig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 3:36

Waar stoor je je precies aan? Vind je het ongezellig?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: