Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

+6
Liadan
Printje
Flower_L
PapillonRose
Linda
Spring
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Spring ma 14 nov 2011 - 2:37

Wat ben jij per maand of week kwijt aan boodschappen voor je baby?

Dan bedoel ik dus:
luiers, flesvoeding (eventueel), fruit(hapje), voeding (potje of vers), pap etc.

Eet je baby vers of uit potje?
Geef je fles of borstvoeding?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Linda ma 14 nov 2011 - 2:46

Borstvoeding. Behalve zoogcompressen hebben we daar dus geen kosten aan. Maar ik ben ook nog niet ongesteld geweest, dus de zoogcompressen compenseren de tampons. :P

Voor de rest eet ze vanaf 6 maanden met ons mee. Dus qua eten merk ik er eigenlijk niets van. Dat beetje aardappel, rijst, pasta en groente kost weinig.

Luiers kopen we eens in de 3 maanden een flinke lading in de uitverkoop. Meestal als de kinderbijslag er is. Dus dat merk ik ook niet.

Het enige waar veel geld naar toe gaat zijn de kleertjes. Maar dat kan je zelf grotendeels in de hand houden (ik dus niet).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  PapillonRose ma 14 nov 2011 - 2:54

Wat ik precies kwijt ben zou ik niet eens durven zeggen, ik hou het niet exact bij. Luiers koop ik meestal met een aanbieding, ik verbruik trouwens gemiddeld 4 normale pakken pampers per maand. Qua melk krijgt ze nog flesvoeding, want de halfvolle melk die ze inmiddels mag drinken vind ze minder lekker. Van de flesvoeding heb ik 3 blikken per maand nodig ongeveer, en ze kosten 8.50 per blik. Qua eten zou ik het niet weten, ze eet met mij mee (als ze al wat eet in de avond laughcry ) en dat beetje extra zal niet veel kosten. Pap krijgt ze 's morgens en kost iets van 1,25 per pak, en ik doe ongeveer een week met een pak. Verder nog wat losse dingetjes af en toe, zoals rijstwafels, kinderkoekjes, wat extra fruit..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 3:07

Luiers weet ik zo niet eens precies, koop voor 3 momenteel, en heb geen idee wat ze per kind gemiddeld kosten.

Verder maak ik meestal alles vers. Koop een lading fruit op de markt voor 8 euro ongeveer iedere week, en daar doen we met het hele gezin de hele week mee.

Warm eten maak ik meestal klaar wat we zelf ook eten, of ik vries veel porties in, zodat ik altijd wat achter de hand heb.

Verder een paar stukjes brood per dag ieder, daar ben ik net mee begonnen. En na het even een bak yoghurt.
Ik weet dus zo niet wat de precieze kosten zijn, omdat het allemaal dingen zijn die wij zelf ook eten.
Verder geef ik borstvoeding, en dat scheelt hier enorm uiteraard, omgerekend toch wel 80 euro per maand ongeveer. Zoogcompressen vlogen er hier wel door, maar gebruik nu weer uitwasbare.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Spring ma 14 nov 2011 - 3:50

Op fruit kunnen wij ook enorm bezuinigen. Mijn dochter krijgt nu fruit uit een potje en de laatste tijd pok veel van haar maaltijden..
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Spring wo 16 nov 2011 - 22:23

Ik ben nog wel benieuwd naar meer antwoorden?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Gast wo 16 nov 2011 - 22:45

Luiers rond de 25 euro (Kruidvat) + 2 pakken doekjes 2 euro (Kruidvat)
2 pakken peutergroeimelk 12 euro (Kruidvat)
1 pak pap van 2 euro (Nestlé)
2 pakken Liga van 5 euro
1 flesje voor doorkomende tandjes (VSM)

S. eet met de pot mee. Wel een hij fruit nog vaak uit een potje en dan kom ik ongeveer uit op 10 euro
Ook koop ik natuurlijk kleding voor hem. De ene maand is dat maar voor 20 euro en de andere maand voor 50 euro

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Linda wo 16 nov 2011 - 22:49

Spring schreef:Op fruit kunnen wij ook enorm bezuinigen. Mijn dochter krijgt nu fruit uit een potje en de laatste tijd pok veel van haar maaltijden..

Ja, dat scheelt heel veel. Onze dochter at gelijk vanaf dat ze bijvoeding kreeg (6 maanden) hetzelfde als wij. Qua avondeten was het een beetje aangepast, geen kruiden e.d. Maar nu eet ze gewoon volledig met ons mee. Ik vind dat echt heel makkelijk, hoef nergens meer naar om te kijken, zet haar in de kinderstoel en ze smikkelt lekker met ons mee.
We zijn wel veel meer fruit gaan eten, dus dat is wel wat duurder. En ik houd van lekker fruit, mango's, cantaloupe meloenen en exotische vruchten, dus dat kost wel wat.

Dus als je op zoek bent naar bezuinigings tips (is dat het doel van dit topic?), dan zou ik haar lekker mee laten eten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Flower_L do 17 nov 2011 - 1:58

L kreeg bijna alles vers. Gewoon fruit / groente kopen uit het seizoen, in de blender/keukenmachine en invriezen. ene keer beetje aardappelen erbij...andere keer rijst of pasta.
Nijntjeskoekjes enzo ben ik nooit aan begonnen. Hier eigenlijk nooit echt koekjes, wel rijstwafels en cracottes op den duur. Eet hij nu nog.
Maar die cracottes eet ik zelf ook weleens tussendoor.

Qua luiers....toen 6 op een dag geloof ik. Haalde destijds 90 luiers voor nog geen 12 euro bij de Aldi.
Zou je uitkomen op ong. 25 euro. Luierdoekjes kun je vaak wel ergens in aanbieding kopen. Hema altijd 3 voor 3 euro en nu Etos 12 voor 10 euro. Gewoon aanbiedingen in de gaten houden.

Yoghurt werd hier in het begin weleens half weggegooid, omdat wij het eigenlijk nooit eten, en L. at toen nog kleine porties. Dus dan kun je misschien beter klein pakje kopen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Printje do 17 nov 2011 - 9:15

R heeft ook altijd alles vers gekregen, ik vind al die dreumesmelk en andere producten echt grote onzin en veel te duur dat vooral, nu eet hij gewoon met de pot mee. We hebben altijd Kruidvatluiers en billendoekjes koop ik in de aanbieding van pampers of zwitsal.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 9:21

Het eerste wat ik mij opkwam was, helemaal niets. Naar mijn idee wordt een baby of een klein kind best vaak overschat qua kosten. Met 6 maanden kreeg ze bv, at fruit mee wat ik toch al kocht en ze at met de pot mee alleen dan zonder kruiden e.d. O ja en luiers natuurlijk, dat zal toen rond de 20 euro per maand zijn geweest. Verder kan ik niets bedenken waaraan ik kosten kwijt ben geweest, kleding etc. daar geef ik echt (te)veel aan uit maar goed dat is natuurlijk een keuze die je maakt, geen prioriteit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Liadan do 17 nov 2011 - 9:23

Mijn zoontje is bijna 6 maanden.
Hij krijgt borstvoeding, dus dat kost ons niks. Fruit en groente zal hij vers krijgen op de rapleymanier, dat kost ons dus ook bijna niks want dat stronkje bloemkool en die ene aardappel maken het verschil niet.
Luiers en luierdoekjes kosten ons denk ik ongeveer 25 euro per maand.
Pap zal hij ook nog lang niet krijgen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 9:23

Na de 6 maanden kwam er trouwens geitenmelk bij, dat koop ik appart voor de kinderen. Op den duur vitamine D druppels en aanvullende vitamine. Daarnaast drinkt ze in de ochtend een papfles, dus 1 pak pap per maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Tania do 17 nov 2011 - 9:29

Met 6 maanden per maand:
Flesvoeding 60 euro
Luiers+doekjes 25/30 euro
Fruit met ons mee 1 stuk per dag
Potjes 10/15 euro per maand, de rest met ons mee
Rijstebloem 2 euro

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Darius do 17 nov 2011 - 9:56

luiers en doekjes: 15-20 euro in de maand. Ik koop een jumbopack van kruidvat, daar doet hij ongeveer een maand mee. (hij gaat ook twee dagen pw naar het kdv, daar zijn ook luiers)
borstvoeding, kost niets, gebruik geen zoogcompressen meer. Behalve als ik een presentatie heb, dan gebruik ik ze uit voorzorg.
groente en fruit eet hij met ons mee, zo af en toe eens een potje. Die kosten merk ik niet.
straks krijgt hij ook brood en eventueel een koekje/soepstengel. Maar dat kost ook bijna niets, soepstengels iig niet.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  woezel do 17 nov 2011 - 21:30

Hier krijgt ze bv. verder fruit en groente zo veel mogelijk vers, onder de middag 1 broodje.
Luiers denk 1 pak per week a 7.50, billendoekjes haal ik bij de action voor 99 cent.
Vit d druppels.
De meeste kosten zitten hier in kleding enzo.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  loesje vr 18 nov 2011 - 0:18

ik denk dat ik het meer aan kleding en speelgoed en dat soort dingen heb uit gegeven dan aan eten voor alex. Pepti kreeg ik toen nog niet vergoed en dat was wel best duur maar nu krijg ik dat gewoon vergoed tot 2 jaar en dan kijken we wel weer verder.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Spring vr 18 nov 2011 - 1:13

Kleiding kun je zo duur maken als je zelf wilt.

Ik ben bezig met het boodschappengeld en was even benieuwd wat je dan ongeveer extra kwijt bent aan voeding/fruit voor je kind.

Bezuinigen zou ook fijn zijn haha.
Maar dat doe je inderdaad al snel door haar mee te laten eten met ons in plaats een potje voor een euro te kopen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd) Empty Re: Wat ben je kwijt aan boodschappen voor je baby? (vanaf 6mnd)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum