Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 4 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate za 27 nov 2010 - 23:05

@ Earene: Het duurt zo wel erg lang he..Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt!
Ik verwacht wel dat je een doorverwijzing krijgt, ook omdat je cyclus voor de pil al zo onregelmatig was.
En natuurlijk mag je meeschrijven! Het gaat er toch niet om hoe lang je al bezig bent?!
Ik word steeds zenuwachtiger. Morgenvroeg weer terug en dan kan het wel eens heel snel gaan. Man begint het nu ook spannend te vinden smile
Alvast heel veel succes morgen!

@ Moepie: Dat is idd redelijk snel. Spannend! Mag ik vragen wat er deze keer nog meespeelt?
Wat een opmerking trouwens! Ik vraag me wel eens af of mensen dan echt niet door hebben dat ze je daarmee kunnen kwetsen.

@ Liva: Dat die 2 weken maar heel snel om mogen gaan en je daarna een positieve test in handen hebt!

chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 4 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 23:54

Lindsya schreef:Liva, spannend dat er twee meisjes zijn terug geplaats. Ik ga voor je duimen. Ja die wachttijd duurt lang, ik weet er alles van. Succes.
Bij ons doen ze bij de eerste poging één embryo terug plaatsen en als je een tweede poging moet doen dan twee embryo's, scheelt blijkbaar toch per ziekenhuis.

Wat was de beredenering achter die procedure, weet je dat nog? Ik dacht namelijk zeker te weten dat ons ziekenhuis ook had gezegd dat er in eerste instantie 1 werd terug geplaatst en dat als de kwaliteit iets minder zou zijn 2. Maar bij de terugplaatsing zeiden ze dus dat er 2 werden terug geplaatst. Dus ik vragen hoe dat zat, want waren ze dan van mindere kwaliteit? Nee, zeiden ze. Nou hadden wij de laatste weken sowieso al in gedachten dat als het er 2 zouden worden het ook heel leuk zou zijn, dus we hebben er mee ingestemd. Ze zeiden dus nog wel dat de kans op een tweeling heel klein
is, alleen dat 2 dus de kans op een eenling zwangerschap dan gewoon veel groter was.

Maar ja, aan de andere kant.. Als dit mis gaat hebben we geen cryo's en moeten we dus opnieuw beginnen met een wachtlijst van 6 maanden.. Ik had toch liever 2 aparte kansen gehad denk ik, want ik vond die IVF behandeling alles behalve een pretje. Het is me wel zwaarder gevallen dan ik dacht, jou? Het lijkt me echt een zware teleurstelling als al die moeite en pijn voor niks is geweest..

Gast
Gast

Bericht  Lindsya zo 28 nov 2010 - 1:34

Liva, bij ons ziekenhuis is er geen lange wachtlijst dus had onze eerste behandeling mislukt konden we gelijk door na de tweede. De arts vertelde dat het bij hun standaard was om bij de eerste behandeling één embryo terug te plaatsen dan twee of meerder embryo's omdat ze meerlingzwangerschappen te riscovol vonden en dat het voor je lichaam ook erg zwaar is. Want wij dachten dat we ook twee terug geplaast zouden worden maar dat deden ze niet. Ze hebben het niet over de kwaliteit van de embryo gehad, wij hadden vier goede in totaal en de beste (in hun ogen) is terug geplaats, de andere hadden ook terug geplaats kunnen worden maar dat mocht niet.

Ik vond de ivf behandeling ook zwaar. Wij waren nog vrij jong en de arts vond dat we goed op één lijn zaten met onze keuze's. Er waren een aantal stellen waar één van de partners zo door sloeg en alleen maar bezig was met een kind te krijgen en de behandeling dat ze uiteindelijk uitelkaar gingen. Mijn lichaam veranderen ook heel erg, ik heb een foto op mijn hyves staat daar was ik in de twee weken wachttijd na de terug plaatsing en was ik echt een opgeblazen ballon. Ik was ook helemaal niet gelukkig met mijn figuur. Ik was ook terleur gesteld toen ik hoorde dat de andere embryo's het niet overleefd hadden terwijl ik al zwanger was dacht ik we moeten alles overnieuw doen weer voor een tweede daarom zitten we er ook heel erg tegen aan de hikken en stellen we het telkens uit.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 2:16

Nou dat kan ik me helemaal voorstellen ja!! Ik had gelukkig geen uiterlijke bijwerkingen zoals wat jij had maar ik was wel flink beroerd door de decapeptyl. Gelukkig ging dat in 1 klap over toen ik Puregon mocht spuiten.

Ik kan me ook goed voorstellen dat er stellen zijn die het erg moeilijk hebben. Zeker als dit de enige manier is om een kind te krijgen. Wij hebben gelukkig nog achter de hand dat we het heel eventueel nog op een andere manier kunnen doen, al zijn die keuzes ook weer erg moeilijk. Ja de wachttijd is 6 maanden omdat wij embryoselectie doen en dat onderzoek gebeurt maar in 1 Zkh in Nederland helaas. Ik ben ook echt wel bang dat ik straks niet zwanger blijk te zijn, want of we moeten het traject weer in wat lang duurt of we moeten andere keuzes maken.

Het is echt wel zwaar en ik kan nu nog minder begrijpen dat de regering in eerste instantie wilde dat er nog maar 1 vergoeding voor IVF zou zijn. Ze hebben echt geen idee wat voor impact het heeft op een mens.. Ik hoop van harte dat er voor jullie wederom maar 1 poging nodig is!

Gast
Gast

Bericht  Lindsya zo 28 nov 2010 - 2:56

Dat van die regering snap ik ook echt niet. Zijn mensen die het niet mee hebben gemaakt zo'n behandeling, zelf tig kinderen hebben lopen. Gelukkig dat het een paar jaar is uitgesteld.

Ik hoop voor je dat je zwanger ben. Waren de andere embryo's geen meisjes? Dat is wel balen dat je er niks aan over heb gehouden. Die teleurstelling kan ik me maar alle te goed voorstellen. Als onze embryo's hadden overleefd hadden we het al lang geprobeerd.
Gelukkig dat je geen uiterlijke bijwerkingen heb overgehouden aan de behandeling. Ik was niet misselijk ofzo van de hormonen, ik had wel een beetje stemwisselingen.

Moet je nu ook twee weken lang van die witte eitjes inbrengen of niet? Ik weet even niet hoe ze eten. Dat zijn soort hormonen die je lijf anders zelf aan maakt om het embryotje in je baarmoeder te laten nestelen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  moepie zo 28 nov 2010 - 5:14

Earene; Onderzoek naar pco doen ze door een inwendige echo en bloedprikken (volgens mij is dat het, als het niet zo is vult iemand mij wel aan) Volgens mij is pcos nog weer wat anders, dat heeft geloof ik te maken met dat je ook suiker hebt?? Ik ben niet eens zo heel goed op de hoogte van wat ik zelf heb zie je Embarassed De vorige keer ging het ook redelijk snel bij mij. Toen het vast stond ben ik begonnen met de clomid, ik was al lang blij dat dat zo snel ging, de 2e ronde clomid was het al raak.

Je bent hier van harte welkom wat mij betreft hoor. Je bent van plan om naar de huisarts te gaan en je hebt het idee dat je niet op de normale manier maar zo zwanger kunt zijn. Hier kun je dingen vragen aan mensen die in zo'n zelfde situatie zitten en je kunt je ei kwijt. Welkom dus!

Chocolate; mijn man heeft vorig jaar kanker gehad. Hierdoor en door de zware chemokuren is de kwaliteit van zijn zaad heel erg achteruit gegaan. Dit hebben we pas weer laten testen toen bleek dat dus. We wisten dat deze kans erin zat hoor. Daarom hebben we vorig jaar ook zaad in laten vriezen, al is de vraag hoe goed die kwaliteit is, want toen was het ook al niet best.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  *Lookie* zo 28 nov 2010 - 5:52

@ Earene (en Moepie): Ik heb dus ook net de onderzoeken acter de rug waaruit moet blijken of ik PCOS heb. PCO en PCOS is exact hetzelfde zegt mijn gynaecoloog. Het klopt dat je er suikerziekte bij kunt hebben maar de naam is gewoon hetzelfde (en staat voor poly cystreus ovarium syndroom). En wat Moepie al zegt: het moet blijken uit een inwendig onderzoek (echo) en bloedtest en daarnaast worden er nog vragen gesteld over je cyclus etc..

@ Liva: Wat spannend voor je dat er 2 meisjes zijn teruggeplaatst! Doen ze er standaard 2? En mocht je zelf het geslacht aangeven? (sorry hoor, ik weet daar verder niet zoveel van). Hopelijk gaat alles goed en heb je straks een positieve test!

@ Twellie: Voor jou ook spannend dus! Ik duim voor je hoor! Bedankt voor je reactie trouwens. Ik ga er niet van uit dat het een eisprong is hoor, vooral ook omdat het al een aantal dagen duurt. Maar je weet het nooit natuurlijk.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  moepie zo 28 nov 2010 - 6:14

Welk foliumzuur gebruiken jullie?
Ik was bij de DA geweest, en zij liet mij die van davitamon "compleet mama" zien en vertelde dat alles erin zat. Dus die heb ik gekozen. Maar nu las ik eens goed de verpakking er staat duidelijk op: Uitsluitend geschikt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven
Maar zij heeft mij deze toch gegeven, dus zou ik ze wel kunnen gebruiken als je nog niet zwanger bent maar dit wel van plan bent?
Misschien gebruikt hier iemand ze ook? Anders moet ik even wat anders halen, de vorige keer had ik anderen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 28 nov 2010 - 8:24

@ Moepie: Volgens mij heb ik die ook gehad toen we bezig waren voor de eerste. Je kunt even kijken naar de hoeveelheid foliumzuur die erin zit, die moet twee keer de dagelijks aanbevolen hoeveelheid zijn. Als dat er maar in zit, zijn de andere vitamines mooi meegenomen.

Gast
Gast

Bericht  Pien zo 28 nov 2010 - 8:52

ik kom even inbreken, ik heb pas gelezen over Liva's verhalen en was benieuwd hoe het nu ging! ik lees dat er 2 meisjes terug zijn geplaatst, super! ik ga heel hard voor jullie duimen dat jullie over 2 weekjes goed nieuws krijgen/ lezen/ zien!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Earane zo 28 nov 2010 - 22:42

@ chocolate: Ik wist niet zo goed wat de 'voorwaarden' zijn om hier mee te schrijven, maar ik kom dan gezellig meeschrijven smile ik weet nog niet of ik kan worden doorverwezen. Ik belde net met de huisarts, maar uitgerekend deze week is de praktijk een week dicht i.v.m. vakantie! Ben je al geweest vanochtend? Kan me voorstellen dat het spannend is!

@ moepie: Wat fijn dat het bij je 1e kind zo snel was gegaan toen je met clomid begon! Een inwendige echo? Dat lijkt me niet zo prettig.. Bedankt voor je welkom! Wat heftig zeg dat je man kanker heeft gehad. Gaat het nu weer wat beter met hem? Ik gebruik trouwens foliumzuur van de AH. Slikte eerst pillen van Etos: zwanger worden, omdat ik had gelezen dat sommige meiden daar een kortere cyclus door kregen. Ik had toen ineens een cyclus van 29, wat ik nooit eerder had gehad. Maar nu weer een langere cyclus, dus slik dan liever een kleinere pil dan 2 van die grote pillen op een dag.

@ Lookie: Bedankt voor de info! Zo'n inwendige echo lijkt me echt niet prettig. Wanneer hoor je de uitslag van de onderzoeken, of weet je al meer?

@ All: Zoals ik in de reactie naar chocolate al schreef, heb ik de huisarts geprobeerd te bellen, maar uitgerekend deze week is de praktijk dicht i.v.m. vakantie. Dat gebeurt mij wel vaker als ik beslis om echt actie te ondernemen smile Ik baal er wel van dat mijn cyclus ineens nog langer is geworden. Ik zit nu op dag 85 en mijn andere cycli waren: 47-83-29. Volgende week maar weer een poging doen om de huisarts te bereiken.

Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  chocolate ma 29 nov 2010 - 0:58

@ Moepie: Wat heftig, lijkt me erg schrikken! Gaat het nu beter met hem?
Vervelend is dat he, als het zaad niet van goede kwaliteit is..Het is nu de 2de keer dat we het laten controleren, en ik hoop echt heel erg dat het toch verbeterd is. We krijgen woensdag de uitslag.
Mijn foliumzuur krijg ik via de fert. arts. Ik gebruik medicijnen en heb een hogere dosering nodig. Ik heb dus geen ervaring met andere tabletten.
Ik denk dat ze je ze niet zomaar geeft en anders toch nog een keer navragen?

@ Earane: Gewoon gezellig meeschrijven smile
Natuurlijk is de praktijk dicht als je net besloten hebt om naar de huisarts te gaan Wink
Wel toevallig dat je met de etospillen toen ineens een kortere cyclus had!
Wat een verschil in cyclus als je het zo neerzet. Ik hoop dat je snel een normale cyclus hebt.

Ik ben weer terug van de fert. art. En na een inwendige echo denkt ze nu ineens dat ik mijn eisprong al heb gehad! Dat zou betekenen dat ik nu echt een regelmatige cyclus aan het krijgen ben. Vorige keer was het ook al rond de 28 dagen.
Ik ben zo rond de 18de dag bij de gyn geweest en dan zou het heel goed kunnen dat ik daarvoor al mijn eisprong heb gehad. Ik zit nu trouwens op dag 27.
Deze maand dus geen IUI. Vind ik op zich niet zo heel erg, als die menstruatie dan maar heel snel komt. Dan kunnen we door naar de volgende ronde!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  moepie ma 29 nov 2010 - 10:08

Earena; ik was ook een beetje huiverig voor dat inwendige onderzoek. En tijdens onze intake dacht ik nog van te voren, ach nu krijg ik dat inwendige onderzoek toch niet want ik ben ongesteld. Zei die arts: "ow dat maakt niks uit, we kunnen het gewoon doen" haha... als ik dat op dat moment niet had gewild had het niet gehoeven hoor maar zij zei ook dat ze dat zo vaak mee maakten, sommige onderzoeken moeten juist gedaan worden tijdens de menstruatie. Dus toen dacht ik "ach ja, die mensen zien zo veel... wat maakt het uit"
Ik moet ook zeggen dat ik het weinig voor vond stellen en heb het niet vervelend gevonden. Toen volgenden er meerder afspraken waarbij ik steeds weer een inwendig onderzoek dus tja je raakt er dan wel aan gewend.

Met mijn man gaat het nu heel goed hoor. Vorig jaar september heeft hij zijn laatste kuur gehad, daarvoor was de tumor al operatief verwijderd. Dus na die laatste kuur kon hij gaan herstellen. Sinds februari dit jaar is hij weer volledig aan het werk. Soms vergeten we helemaal dat 2009 zo'n heftig jaar was zo goed gaat het nu!

Balen dat de huisarts nét deze week vakantie heeft. Gelijk aankomende maandag weer bellen smile

Chocolat; met mijn man gaat het goed (zie mijn reactie hierboven)
Wat fijn he dat je nu waarschijnlijk een mooie cyclus hebt. Ik ben even kwijt om welke reden jullie in het ziekenhuis lopen. Ook omdat het zaad niet van goede kwaliteit is of omdat jouw cyclus niet oke was? of beide?? Sorry ik weet het even niet meer.

moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  chocolate di 30 nov 2010 - 6:34

Fijn dat het nu weer goed gaat met je man Moepie!
In eerste instantie liepen we in het ziekenhuis ivm mijn uitblijvende menstruatie na het stoppen met de pil. Daarna bleek ook nog eens dat het zaad van man niet goed is.
Het is trouwens maar één keer gecontroleerd, dus daar kan het ook nog aan liggen.
(Had een deel van mijn verhaal op de eerste pagina weggehaald, omdat ik het iets te veel info vond Wink )

@ Earane: Wat betreft inwendige echo sluit ik me helemaal aan bij Moepie. Ik vond het ook weinig voorstellen en je raakt er wel aan gewend. Het is echt niks om je zorgen om te maken!

chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  *Lookie* di 30 nov 2010 - 8:30

@ Chocolat: Zou wel fijn zijn als je inderdaad deze keer een mooie cyclus hebt, en helemaal als deze trend blijft doorzetten ;-) Ik hoop het voor je!

@ Moepie: Foliumzuur heb ik uit een doosje van de Etos, die is wel bedoeld voor vrouwen die zwanger willen worden. Maar ik moet bekennen dat ik ze momenteel niet neem Embarassed Ik vergat ze steeds vaker, aangezien we al best een tijd bezig zijn, en aangezien ik nu toch geen cyclus heb vond ik het ook even minder noodzakelijk. Als ik dan straks met Clomid mag beginnen (ik denk dat dat de vervolgstap is) dan zal ik ze wel weer nemen.

@ Eareane: Jij hebt ook erg lange cycli, vervelend is dat he. Jammer dat je deze week nog niet bij de huisarts terecht kan, hopelijk volgende week wel! Ik hoor donderdag meer, dan heb ik weer een afspraak bij de gyn. Oja, en zoals de andere dames ook al zeiden: een inwendige echo stelt niet veel voor hoor, maak je maar niet druk. Het mag ook zeker geen pijn doen. Als je er meer over wil weten dan mag je me ook altijd pm-en.

@ all: Hier alles oké. Donderdag dus weer naar de gyn. Als ik een hormoonkuur krijg doe ik van te voren nog wel even een testje, want heb nog steeds af en toe (wel dagelijks) licht kramp met het plassen en sinds vandaag ook wat last van gevoelige borsten. Kan ook door een eisprong komen of anderzins door hormonen maar voor alle zekerheid... Ik denk trouwens niet dat ik zwanger ben hor, maar wil alles uitsluiten voor ik aan zo'n kuur begin.

*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Schism di 30 nov 2010 - 8:59

@ Moepie: fijn dat je zo snel terecht kan bij de gyn. Ik slikte de vitamines puur mama van vsm. Alleen vond ik dat na een jaar een duur grapje worden en nu slik ik gewoon foliumzuur pilletjes van de etos.

@ Earane: Haha dat had ik ook. Had ik eindelijk besloten om de huisarts te bellen, was hij op vakantie! Irritant he?

@ Lookie: We gaan echt bijna hetzelfde op, ik mag maandag weer naar de gyn. Als ik jou was zou ik ook een testje doen hoor, is toch wel fijn om het zeker te weten.

@ All: weinig te melden eigenlijk. Druk bezig met stomme suprises maken, vreselijk vind ik het! Verder in afwachting van onze afspraak maandag. Ik maak me er nog niet druk om maar ben wel vreselijk nieuwsgierig naar alle uitslagen.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 10:30

@ Schism en Lookie: Jullie gaan echt gelijk op, he? Wordt spannend voor jullie, ben heel benieuwd. Ik zou inderdaad ook zeker eerst testen. Zoals je misschien nog wel weet, wilde ik twee weken wachten met starten met de medicijnen die een bloeding opwekken (voor de Clomid). En toen... had ik een positieve zwangerschapstest, ondanks al bijna een jaar geen cyclus. De kans is klein, maar is er altijd.

@ Moepie: Fijn dat jij sneller als verwacht terecht kunt.

@ All: Hier geen nieuws, ik moet nog even anderhalve week wachten voordat ik kan testen. Hopelijk ben ik natuurlijk gewoon zwanger Very Happy , maar zo niet, hoef ik bij de volgende rondes niet meer naar het ziekenhuis voor inwendige echo's zolang ik een de Clomid zit.

Voor degene die het vroeg (weet even niet meer wie): ik vind de inwendige echo's ook niet zo vervelend meer, je moet even een drempel over, maar dat is ook alles. Het doet geen pijn of iets dergelijks. Ik vind het alleen een beetje onpraktisch wanneer ik meerdere keren per maand terug moet voor controle, maar de echo zelf is niets om je bezorgd over te maken, vind ik ook net als de rest!

Gast
Gast

Bericht  chocolate wo 1 dec 2010 - 2:47

@ Lookie: Hopelijk ben je toch zwanger. Kan me voorstellen dat je het wil uitsluiten voordat je met de kuur begint.
Ik zit dus nu op dag 29 en wacht heel geduldig (not) af. Heb echt flinke buikpijn en dat heb ik normaal nooit. Vreselijk irritant!
Maar het zou idd mooi zijn als ik nu eindelijk een regelmatige cyclus zou krijgen!

@ Schism: Kan me heel goed voorstellen dat je heel nieuwsgierig bent naar de uitslagen.
Succes met surprises maken smile Ben daar zelf nooit zo goed in haha.

@ Twellie: Wachten duurt lang he! Hopelijk ben je gewoon zwanger!

@ All: Ik ben me vreselijk aan het ergeren! Hoe reageert jullie werkgever op afwezigheid van ziekenhuisbezoeken? Hier werd het in het begin nog wel begrepen, maar nu ineens hebben ze er de grootst mogelijke moeite mee. Ik woon niet dichtbij werk, wat betekent dat ik nogal wat uren vrij moet nemen. Natuurlijk probeer ik alles buiten werktijd te plannen, maar dat lukt niet altijd. Dus nu verzinnen ze allerlei nieuwe regels waardoor het steeds moeilijker wordt om mijn uren in te halen (ik heb nogal een vreemde werkgever).
Ook proberen ze erachter te komen waarom ik zo vaak naar het ziekenhuis moet. Nou dat ga ik dus nooit vertellen! Dan verzinnen ze meteen een manier om me te kunnen ontslaan. Dus nu ben ik maar aan het solliciteren. Ik wilde trouwens al langer weg, maar nu zsm. Ik heb het helemaal gehad daar Mad
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Earane wo 1 dec 2010 - 7:38

Bedankt meiden voor de reacties op mijn bezorgdheid over een eventuele inwendige echo. Het is fijn om te weten dat het niet zo veel voorstelt en dat het wel meevalt. Ben benieuwd hoe dat dan zal gaan.

@ Moepie: wat fijn dat het nu weer zo goed gaat met je man!

@ Lookie: het is inderdaad vervelend om lange cycli te hebben. Ik kan niks doen behalve afwachten en af en toe testen. Lief dat ik kan pm-en als ik wat meer wil weten, zal het onthouden! Ik hoop dat je morgen wat meer te weten komt bij de gyn. Ik zou ook een testje doen voordat die kuur begint, je weet maar nooit!

@ Schism: Moet je veel surprises maken? Ik vond dat altijd wel leuk, maar we doen er niet meer aan. Ben benieuwd naar je uitslagen van maandag.

@ Twellie: dat zou wel mooi zijn ja, dat je gewoon zwanger bent als je gaat testen. Dat is wel fijn dat je niet naar het ziekenhuis hoeft zo lang je aan de clomid zit. Hoelang moet je dat slikken? Ik weet er echt niks vanaf..

@ chocolate: Wat stom zeg dat ze op je werk allerlei nieuwe regels verzinnen om het je moeilijker te maken. Groot gelijk dat je niet de reden vertelt waarom je naar het ziekenhuis gaat. Kan me voorstellen dat je het gehad hebt daar en dan is het goed dat je verder gaat solliciteren. Hopelijk vind je snel wat anders!

@ all: hier niet veel nieuws eigenlijk, behalve dat ik echt baal dat mijn cyclus zo lang is dit keer. Als ik een normale cyclus had gehad, had ik al in ronde 9 kunnen zitten, i.p.v. ronde 4. Maar het is niet anders. Maandag gelijk de huisarts bellen en dan zie ik wel hoe het verder gaat.

Hebben jullie het mensen verteld dat jullie zwanger proberen te worden of dat het niet zo wil vlotten? Bij mij weet niemand het, behalve een vriendin. Het lijkt me juist zo leuk om iedereen met het nieuws te verrassen als ik zwanger zou zijn. Vooral mijn schoonmoeder. Die heeft al zo vaak aangegeven graag oma te willen worden. Wel irritant soms, maar goed.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  *Lookie* do 2 dec 2010 - 2:50

Even een verslagje van mijn gyn-bezoek (sorry dat ik even ego begin, zal straks even op jullie allemaal reageren)

Eerst al even een testje gedaan - negatief..
Toen bezoek aan gyn. PCOS is het -officieel- toch niet, je moet daarvoor bijvoorbeeld een hoger testosteron hebben en dat had ik niet. Bij mij waren alle hormoonwaarden goed, behalve die welke de eisprong regelt. Maar volgens de gyn zit ik wel tegen PCOS aan, gezien de vele cystes, mannelijk beharing etc.. Ze mag alleen formeel niet die diagnose stellen vanwege die bloedtesten. Maar goed, welke naam het nu wel of niet heeft, we gaan nu wel actie ondernemen.

Ik heb nu weer Primolut meegekregen en meteen een dosis Clomid voor erachteraan (3e dag van de cyclus mee beginnen). Verder moet ik op de 7e of 8e dag van de cyclus voor een baarmoederfoto en de 10e dag weer een echo om te kijken hoe de Clomid aanslaat. De gyn zei ook al dat als we een half jaar verder zijn en ik nog niet zwanger ben, we dan KI (inseminatie) gaan doen. Ik moet zeggen dat ik het wel heftig vond, al die info, ondanks dat ik op het meeste wel voorbereid was natuurlijk.

Heeft iemand van jullie al eens een baarmoederfoto gehad? En hoe heb je dat ervaren? Want dat schijnt een nogal vervelend onderzoek te zijn, tenminste dat zei de gyn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

xx

*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Lookie* do 2 dec 2010 - 3:00

@ Schism: Wel fijn dat we gelijk op gaan , kunnen we een beetje ervaringen delen. We zijn ook ongeveer even lang bezig volgens mij he? Wil het wat vlotten met je surprise? Wat ga je maken?

@ Twellie: Ik hoop natuurlijk ook gewoon dat je zwanger bent! Maar heb jij met de Clomid nu de goede dosis? Omdat je zegt dat je straks dan zonder de echo's even mag doorgaan. Nog heel even geduld meid, ik hoop het beste voor je!

@ Chocolat: Wat vervelend dat je werkgever zo moeilijk doet! Als je het er verder ook niet naar je zin hebt zou ik inderdaad ook maar verder kijken want het is niks als je er met tegenzin heen gaat. Ik heb trouwens wel aan mijn wg verteld waar we mee bezig zijn, zodat ze ook begrijpen dat ik soms gewoon wat vaker naar het zh moet. Vond het wel moeilijk omdat het natuurlijk erg prive is, had ook helemaal een gloeiend hoofd haha maar de wg reageerde erg goed. Heb nu trouwens een andere leidinggevende dus daar moet ik het nog wel even aan vertellen, vooral omdat ik nu natuurlijk vaker heen moet.

@ Eareane: Bij ons weten een paar vrienden / vriendinnen het, en mijn zusje. De rest van de familie willen we het ook graag pas vertellen als ik zwanger ben, omdat het me zo'n leuke verrassing lijkt. Maar misschien, als het toch allemaal langer duurt, dat we het later toch wel vertellen als we nog 'bezig zijn'. Ik vind het trouwens wel fijn dat die vrienden ervan weten, dan kun je toch je verhaal kwijt. En hier natuurlijk, als ik net als vandaag bij de gyn ben geweest dan moet ik gewoon even van me af kletsen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 7:38

Na lang denken heb ik toch maar besloten me ook voor dit nieuwe forum aan te melden. Eerst wilde ik niet, maar ik lees de verhalen toch mee dus dan kan ik me maar beter registreren.

Lookie: ik heb vorig jaar december de baarmoederfoto gehad en ik kan je zeggen dat het echt reuze meevalt. Ik zou als ik jou was geen verhalen op internet lezen want daar word je alleen maar bang van. Het is goed te doen, ik had nergens last van en gedurende de rest van de dag heb ik geen napijn gehad. Je moet de avond van te voren antibiotica en pijnstilling nemen en smorgens ook. En dan krijg je een eendenbek en doen ze een soort klemmetje op je baarmoeder. Dat geeft even een gek gevoel. En dan spuiten ze de vloeistof in en maken ze de foto en thats it. En je krijgt meteen te horen of alles open is. Wel vervelend he meid, dat je dit nu allemaal moet ondergaan. Maar met clomid hebben ook veel meiden een goed resultaat dus ik zou zeggen, succes!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 10:48

@ Lookie: Goh, dus toch geen officiele PCO, maar wel iets in die richting. Kan me voorstellen dat het even schrikken is al die informatie, ik was toen ik hoorde dat ik PCO had ook aardig overrompeld, al wist ik vantevoren natuurlijk wel dat er iets mis was. Toch is het moment dat je te horen krijgt dat het er niet naar uitziet dat je nog op de normale manier zwanger gaat worden wel even slikken. Hoop dat het over een paar dagen weer bij is getrokken, je kunt eindelijk echt beginnen met zwanger worden Very Happy . Hoeveel Clomid krijg je eigenlijk?

Ik krijg zelf twee pilletjes, da's volgens mij 100mg en dat heeft tot nu toe (even afkloppen) zijn werk gedaan. Omdat ik er ook geen overstimulatie van kreeg, hoef ik niet mee terug te komen op controles. Luthien heeft dit volgens mij ook zo.

Op zich wel fijn dat je een baarmoederfoto krijgt, dan weet je zeker dat het daar ook goed zit. Als ik nu over een paar maand nog niet zwanger zou zijn, ga ik daar ook om vragen.

@ Aerane: Inmiddels zijn er een aantal mensen die weten dat we graag weer zwanger willen worden. Ik heb in September een miskraam gehad en wilde daar toch over praten met andere mensen als mijn vriend. Een klein groepje van familie en vrienden weet het en dat vind ik wel erg fijn. Ze vragen er niet constant naar, maar als ik een beetje in een dip zit, weten ze waar het van komt en krijg ik steun.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* do 2 dec 2010 - 20:12

@ Sharky: Ik ben blij om te horen dat jij die baarmoederfoto vond meevallen. Je hoort zoveel nare verhalen daarover, dan zit je je van te voren al nerveus te maken. Maar het viel dus mee bij jou? Gelukkig!

@ Twellie: Ik heb nu 5 tabletjes van 50 mg meegekregen dus 50 mg per dag. Jij krijgt dus het dubbele. Zijn ze bij jou ook met 50 mg begonnen of kreeg je meteen al die 100mg? Ben benieuwd of het aanslaat, zoniet dan zal ik volgende ronde ongetwijfeld ook wat meer krijgen. Je kunt idd altijd een baarmoederfoto aanvragen, want wat je zegt: ze kunnen dan mooi zien of de eileiders goed open zijn en soms helpt het ook om ze nog wat opener te maken. Maar we hopen natuurlijk dat het bij jou niet nodig is Wink Heb je al klachtjes die op zwangerschap kunnen wijzen of voel je je nog niet anders dan anders? Over een week zou je ongesteld moeten worden toch?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 0:54

@ Sharky: Was ik nog even vergeten: fijn dat je meegaat naar dit forum!

@ Lookie: Ik ga twaalf december een test doen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Ik kreeg gelijk 100mg Clomid, omdat de gyneacologe dacht dat dit de meeste kans van slagen had bij mij. Ik vroeg toen nog waarom ze dat dachr, maar dat was een beetje een gevoelskwestie van hoe erg iemand het heeft, gewicht, etcetera. Ik ben blij dat haar gevoel haar niet in de steek liet :P . Trouwens, nog een Clomid-tip: probeer de tabletjes niet te proeven, ze zijn niet zo lekker pale . Ik breek ze meestal in vier stukken zodat ik ze zeker weten in een keer wegslik.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: