Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 2 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  moepie wo 24 nov 2010 - 9:50

ik drukte al op verzenden terwijl ik nog niet alles had gelezen. scratch

Schrism; ik lees al welke onderzoeken je hebt gehad. dan is 6 weken wachten wel lang ja, kan me voorstellen dat je erg benieuwd bent naar de uitslagen. Wij moesten 3 weken wachten op de uitslag van het zaad van mijn man, dat vond ik al zo lang!

all: Ik ga gewoon uit van een cyclus van 28 dagen (al zal ik die waarschijnlijk niet hebben) en daarvan uitgaande zal ik mijn eisprong gehad hebben dus we hebben daar gewoon rekening mee gehouden haha... je weet maar nooit..... We zien het wel.
Ik zit alleen nog steeds te wachten op de afspraak van het ziekenhuis. Ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen. Is toch al dik 2 weken geleden dat ik gebeld heb en die vrouw had het erover dat ik de afspraak met een week in huis zou hebben...
Verder alles goed hier!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 2 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Lindsya wo 24 nov 2010 - 10:07

Liva schreef:Hier zitten toevallig niet meer meiden die met IVF bezig zijn he?

Wij willen wel weer gaan beginnen. Als je vragen heb mag je ze altijd stellen? Ik kan je misschien wel helpen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  chocolate do 25 nov 2010 - 5:33

Eindelijk weer eens tijd om te reageren!

@ Schism: Oh dat is wel spannend. Maar zo lang wachten op een aantal uitslagen? Ik heb nooit langer dan 2 weken hoeven wachten op een uitslag.. Naja misschien verschilt dat ook weer per ziekenhuis.

@ Moepie: Het kan natuurlijk nooit kwaad om er rekening mee te houden Wink
Dat je zo lang moet wachten op een afspraak! Ik verbaas me hier echt over wachten op uitslagen/afspraken. Hier gaat dat veel sneller! De uitslag van het zaad is bijv. hier al een week later bekend!
Kun je bij jouw ziekenhuis geen gerichte afspraak maken? Als het te lang duurt zou ik idd ook even bellen.
Ja ik krijg nu een cyclus analyse en het is dan de bedoeling om meteen met IUI te beginnen. Mijn cyclus moet dan wel een beetje meewerken Wink
Maar het ziet er naar uit dat het niet lang meer duurt voordat ik mijn eisprong heb. Er is een eitje dat flink gegroeid is. Vind het erg spannend.
Als het allemaal goed gaat willen we er wel mee beginnen.

@ Earene: Hoe gaat het nu met jou? Ergens hoop ik toch dat je gewoon zwanger bent.
En anders idd maandag ff de huisarts bellen.

Verder niet echt nieuws hier.
Ben vanavond alleen thuis. Man moet nog weg voor z'n werk. Heb eigenlijk helemaal geen zin om te koken haha.
Ik denk dat ik straks languit op de bank ga liggen en dan zal het wel niet lang duren voordat ik in slaap val Wink
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 5:55

Lindsya schreef:
Liva schreef:Hier zitten toevallig niet meer meiden die met IVF bezig zijn he?

Wij willen wel weer gaan beginnen. Als je vragen heb mag je ze altijd stellen? Ik kan je misschien wel helpen.

Wanneer staan jullie ingepland? Heb geen specifieke vragen, maar met mensen kletsen die in hetzelfde schuitje zitten is wel fijn. Hoeveel pogingen hebben jullie gehad bij jullie eerste kindje?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 8:21

*Lookie* schreef:Hier ook maar even een topic geopend voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat. Dat dit maar een heel vruchtbaar topic mag worden!

Ik ga niet meeschrijven, dan ben ik er weer teveel mee bezig. Mag ik wel meelezen?

Iedereen heel veel succes met het proberen, wachten, de onzekerheid, het verdriet, etc...

En.. Hou hoop!!! Very Happy

Liefs

Gast
Gast

Bericht  moepie do 25 nov 2010 - 10:43

chocolate; ik heb toen wel het ziekenhuis direct gebeld, maar ik omdat het langer dan een jaar geleden was dat ik daar voor het laatst was had ik weer een doorverwijzing nodig van mijn huisarts. Die vrouw aan de telefoon zei dat als ze die doorverwijzing zouden faxen ik de afspraak dan zo in huis zou hebben.... ga inderdaad eens ff bellen. Die uitslag van het zaad vond ik ook erg lang hoor, volgens mij was dat de vorige keer ook hier niet zo.
Spannend nu dus bij jou. Mooi dat het eitje al goed aan het groeien is! Heel veel suc6!

moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lindsya do 25 nov 2010 - 10:59

Liva, wij waren bij de eerste poging gelijk raak. We zijn er nog niet echt overuit wanneer we beginnen.
Hoever staat jou poging, al bekend wanneer de punctie is?
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 19:43

Lindsya, de punctie heb ik afgelopen dinsdag gehad. Vandaag krijg ik telefoon hoeveel eitjes er zijn gaan delen en hoeveel embryo's in aanmerking komen voor onderzoek. Morgen heb ik als het goed is de TO. Wat fijn dat het bij jullie in 1 keer raak was! Weten jullie waaraan het gelegen heeft dat jullie IVF nodig hadden?

Gast
Gast

Bericht  Luthien do 25 nov 2010 - 20:56

@ Moepie, lijkt mij dan dat er iets mis is gegaan, post doet er weleens lang over, maar twee weken... Nouja met dat staken van nu weet je het nooit.

@ Liva, ik duim voor je dat er voldoende goede embryo's bij zitten en dat de terugplaatsing goed verloopt. Succes he!

@ all, hier weinig te melden op zwanger worden gebied. Eisprong moet nu geweest zijn (als ik uitga van een cyclus van 28 dagen), dus kan er nu weinig meer aan doen.
Zondag jarig, alweer 26... heb ooit gezegd dat ik voor m'n 25ste aan kinderen wilde beginnen. Nouja begonnen zijn we allang, de uitwerking laat alleen op zich wachten. Nu de streef datum maar op 27 zetten. (alsof ik er ook maar iets aan kan doen hoe het gaat verlopen).
Ik ben gister heel stoer geweest al zeg ik het zelf. Ik heb een tragus piercing laten zetten! Lag al langer in de planning, maar om het gisteren te doen was een spontane ingeving. nu heb ik em vanmorgen al 3 keer aangetikt en nu zeurt ie. Maar ben er heel blij mee.
Oh en nog meer leuke berichten: ik moest voor school binnen een week solliciteren voor m'n eindstage (lio voor de pabo) en ik mag iig bij 3 van de 4 scholen waar ik heb gesolliciteerd op gesprek komen! Familie weekend alleen maar achter de laptop gezeten, maar het is dus niet voor niets geweest.

Groetjes Luthien
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Lindsya do 25 nov 2010 - 21:25

Liva schreef:Lindsya, de punctie heb ik afgelopen dinsdag gehad. Vandaag krijg ik telefoon hoeveel eitjes er zijn gaan delen en hoeveel embryo's in aanmerking komen voor onderzoek. Morgen heb ik als het goed is de TO. Wat fijn dat het bij jullie in 1 keer raak was! Weten jullie waaraan het gelegen heeft dat jullie IVF nodig hadden?

Spannend, ik hoop dat er een aantal embryo's uitkomen. Wil je die je niet gaat gebruiken ook in de vriezer laten zetten of niet? Hoeveel hebben ze er bij je weg gehaald? Heb je iets gevoeld ondanks de verdoving?

Bij ons is het niet bekend, ze konden niks vinden. We houden het er maar op dat onze eitjes niet samen willen komen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 21:25

Wooow Luthien, wat goed van die gesprekken! Relaxed joh!

Gast
Gast

Bericht  chocolate vr 26 nov 2010 - 0:26

@ Tea-Leaf: Natuurlijk mag je meelezen! Kan me ook heel goed voorstellen dat je er niet al te veel mee bezig wil zijn. Heb ik zelf ook wel. Maar kan het toch niet laten om mee te schrijven.
Ik hoop dat jij ook heel snel zwanger mag zijn! Het is je zo gegund!

@ Moepie: Dank je wel!
Ja tegenwoordig willen ze na een jaar weer een doorverwijzing. Misschien dat ze het gewoon druk hebben ofzo? Maar het blijft vervelend. Je wil toch het liefst meteen aan de beurt zijn!
Ze verwacht dat ik ergens rond maandag mijn eisprong heb en dus mag ik maandag weer terug!
Ik ben wel wat gerustgesteld nu ik weet dat er toch iets gebeurt.
Dat jij ook maar heel snel een afspraak mag hebben en wil jou ook nog even heel veel succes wensen!

@ Luthien: Spannend! Hopelijk is het gewoon raak.
Ja de tijd gaat snel he! Maar je bent nu ook nog hartstikke jong! Ik denk eerlijk gezegd hetzelfde als jij haha. Maar toch...we hebben nog genoeg tijd. Konden we het maar gewoon plannen!
Wat goed dat je bij zoveel scholen op gesprek mag komen. Succes!

@ All: Het is alweer (bijna) weekend! Hebben jullie al plannen? Ik nog totaal niet. Heb echt zin in een relaxweekend. Gewoon ff helemaal niks. Heb het de laatste weken al druk genoeg gehad. Ik werk nu minder, maar heb het idee dat ik het juist veel drukker heb nu scratch

Laatst aangepast door chocolate op ma 29 nov 2010 - 6:06; in totaal 1 keer bewerkt
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Luthien vr 26 nov 2010 - 0:50

@ Chocolate, Klopt wel, ik ben nog jong, maar hoop toch wel dat er voor m'n 30ste kindertjes zijn. Op de een of andere manier plan je nu toch je leven rekening houdend met eventuele kinderen (als in, in dit huis kunnen we niet nog jaren blijven wonen ivm te weinig kamers).
Ik denk nog steeds dat ivf voor mij een stap te ver is. Heb in m'n leven nu wel genoeg ziekenhuis gezien en het brengt ook veel emoties met zich mee uit het verleden. Weet dus nog niet of ik er aan zou beginnen. Al m'n hoop is dus gericht op 'gewone' hormoonbehandelingen.

En weekend plannen, zondag ben ik jarig, maar we hebben al eerder deze maand gevierd. In plaats daarvan ga ik met m'n moeder naar de Winner in Amsterdam. Is de grootste hondententoonstelling van Nederland. Mijn moeder brengt haar hond voor. Ik breng mijn hond niet voor, vond het veel te duur.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Bericht  chocolate vr 26 nov 2010 - 1:04

Ik herken het wel hoor! Heb ook een vreselijk hekel aan dat soort opmerkingen. Dus eigenlijk moet ik het zelf ook niet doen Embarassed
Ja je houdt er idd nu ook rekening mee. Zo zijn wij 2 jaar geleden groter gaan wonen. En het is dan ook niet leuk als dan blijkt dat het langer gaat duren.
Als je niet aan ivf toe bent moet je dat ook nog niet doen! Misschien is IUI wel iets voor jullie, of vind je dat ook nog een stap te ver? Anders zou je dat misschien kunnen overwegen? Is toch iets minder ingrijpend.

Oh je schreef idd dat je bijna jarig bent Embarassed
Ik het zo duur dan?

Laatst aangepast door chocolate op vr 26 nov 2010 - 5:40; in totaal 1 keer bewerkt
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 1:20

Lindsya schreef:
Liva schreef:Lindsya, de punctie heb ik afgelopen dinsdag gehad. Vandaag krijg ik telefoon hoeveel eitjes er zijn gaan delen en hoeveel embryo's in aanmerking komen voor onderzoek. Morgen heb ik als het goed is de TO. Wat fijn dat het bij jullie in 1 keer raak was! Weten jullie waaraan het gelegen heeft dat jullie IVF nodig hadden?

Spannend, ik hoop dat er een aantal embryo's uitkomen. Wil je die je niet gaat gebruiken ook in de vriezer laten zetten of niet? Hoeveel hebben ze er bij je weg gehaald? Heb je iets gevoeld ondanks de verdoving?

Bij ons is het niet bekend, ze konden niks vinden. We houden het er maar op dat onze eitjes niet samen willen komen.

Ja, de rest wordt ingevroren! Er zijn 14 eicellen weg gehaald. Ze konden woensdag al wel zien dat er 7 bevrucht waren, 6 onduidelijk nog, en 1 eicel was onrijp. Maar voor embryoselectie heb je veel bevruchtingen nodig, omdat ze daar ook nog in moeten schiften. Ja punctie was erg pijnlijk helaas, maar ik denk achteraf dat het kwam omdat ik tegen overstimulatie aan zat. Ik had zo'n 25-28 follikels namelijk.

Gast
Gast

Bericht  Luthien vr 26 nov 2010 - 1:26

@ Chocolate, IUI zou na hormooninjecties idd een optie zijn. Maar voordat we verder gaan na de Clomid wil ik sowieso even pauze nemen. Ben nu een jaar bezig met hormonen enzo en het valt me toch best zwaar. Dan liever even gewoon van ons samen genieten.

Ik geloof dat het over de 50 euro inschrijfgeld was. Bij andere is het zo'n 35. We hebben er nu 3 gedaan en dat vond ik voor dit jaar wel genoeg. Vooral omdat hij nu nog geen winstpunten kan halen. Volgend jaar komt ie uit in de jeugdklasse en dan kan hij wel punten krijgen en eventueel Jeugdkampioen worden. Wel waren de keurmeesters tot nu erg over em te spreken, dus ben benieuwd hoe hij het dan gaat doen.

@ Liva, is dat genoeg om goede uit te kunnen halen?
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Bericht  chocolate vr 26 nov 2010 - 1:47

Een jaar is idd lang en kan me dan ook voorstellen dat als dit niet lukt je even een pauze wil nemen. Hopelijk komt het niet zover en ben je gewoon heel snel zwanger!

Dat is wel veel ja en zeker ook als hij nog geen winstpunten kan halen.
Fijn dat ze zo over 'm te spreken zijn!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lindsya vr 26 nov 2010 - 4:05

Liva, dat is wel goed 7 al bevrucht,hopelijk dat er nog meer bevruchtingen zijn. Heb je het telefoontje al gehad? Als iemand nu een ivf behandeling doet en ze willen graag een jongen of een meisje mogen ze dan ook kiezen of weet je dat niet?
Ik had vier embryo's, eentje is er terug geplaats en de andere drie hebben het helaas niet overleefd.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 4:25

Lindsya schreef:Liva, dat is wel goed 7 al bevrucht,hopelijk dat er nog meer bevruchtingen zijn. Heb je het telefoontje al gehad? Als iemand nu een ivf behandeling doet en ze willen graag een jongen of een meisje mogen ze dan ook kiezen of weet je dat niet?
Ik had vier embryo's, eentje is er terug geplaats en de andere drie hebben het helaas niet overleefd.

Nee, dat van die jongen/meisje, dat is echt puur alleen bij erfelijke ziektes enzo. Er melden zich heel wat mensen aan, maar er is maar een beperkt aantal dat echt door mag met de procedure.

Heb het telefoontje idd gehad! 7 embryo's van goede kwaliteit! Dus dat is top! Nu worden ze onderzocht en morgenochtend moeten we om 9.30 in het ziekenhuis zijn en horen we ook meteen of de TP door gaat en of er dus een meisje bij zit!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 5:07

Hopen dat er een meisje bij zit Liva, en dat ze blijft zitten!

Gast
Gast

Bericht  Schism vr 26 nov 2010 - 7:18

@ Moepie: Wij moesten 6 weken tussen de volgende afspraak hebben zitten om zeker te weten dat er bij mij een hele cyclus voorbij zou zijn, ivm het bloedprikken enzo. Ik kon na 2 weken wel bellen voor de uitslag van mijn uitstrijkje, maar toen heb ik eigelijk niet naar de rest gevraagd. Ik heb liever dat de gyn me dat persoonlijk verteld zodat hij er uitleg bij kan geven.
Heb je inmiddels al een afspraak?

@ Chocolate: zie hierboven mijn reactie op moepie over de uitslagen smile

@ Lutthien: Leuk he een traguspiercing? Ik heb er zelf ook al een paar jaar één en ben er nog steeds blij mee. Pas alleen wel op want ze zeggen dat je geen piercings moet laten zetten als je zwanger bent.
Wat voor hond had je ook alweer?

@ All: Wij hebben inderdaad ook een huisje gekocht en al vanaf de eerste dag dat we gingen klussen (in het huis :P ) wisten we wat de kinderkamer zou worden. Tot op heden is er nog niks gebeurd in die kamer omdat ik daarmee wilde gaan beginnen op het moment dat ik zwanger zou zijn. Nu wil ik er nog niet mee beginnen omdat het toch wel confronterend is. Haha zitten we dus met een huis met een kamer waar nog niks in gebeurd is, mensen zullen wel denken.

Wanneer hebben jullie je ouders verteld dat je zo lang bezig bent met zwanger worden? Ik wil in ieder geval nog even mijn uitslagen afwachten en dan ga ik bedenken of ik het ga vertellen of niet. Ik had zo gehoopt dat ik mijn ouders er mee kon verrassen dat ik zwanger was, en stiekem hoop ik dat ik dat nog steeds kan doen, misschien heb ik het ze daarom nog niet verteld.

Zo heel verhaal, sorry maar moest even al mijn gedachtes kwijt!
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 9:27

Wat een hoop reacties in dit topic en welkom voor de nieuwe mensen. Fijn dat er zoveel meegaan naar het nieuwe forum!!

@ Tealeaf: Ik las dat je bezig was met je laatste ronde Menopur (ik las ook dat je niet actief mee wilde gaan schrijven, maar misschien wil je even een uitzondering maken smile ), krijg je hier een eisprong mee of is dat ook afwachten? Ik heb je verhalen gelezen en ik hoop zo voor je dat je deze maand tenminste een kans hebt.

@ Luthien: Spannende ronde lijkt me dit zeg, omdat het vorige medicijn niet aansloeg. Ga je temperaturen om te kijken of je een eispring hebt gehad?

@ All: Ik heb vandaag denk ik mijn eisprong gehad. Ik stond vanmiddag tenminste krom van de buikpijn en nu is het over. Een van de twee eitjes is maar doorgegroeid, dus helaas geen dubbele kansen deze ronde.

Gast
Gast

Bericht  Luthien vr 26 nov 2010 - 21:42

@ Schism, Ja ik had daar ook aan zitten denken dat dat misschien niet mag, maar voor hetzelfde geld is het weer niet gelukt en dan heb ik er weer iets van af laten hangen. In de informatie die ik van de piercer heb gehad staat daar ook helemaal niks over. Mocht ik zwanger zijn en de boel gaat irriteren ga ik gewoon wat sneller naar de huisarts.
Ik heb een Tervuerense herder van (vandaag precies) 9 maanden.
Wij hebben het onze ouders vertelt toen we met de eerste medicijnen zijn begonnen. Mijn ouders wisten al wel dat we bij de gyn liepen omdat ik mocht laten testen op vruchtbaarheid, alleen hielden we toen vol dat we later zouden beginnen. Dus de ouders waren wel vrij vroeg in het proces op de hoogte.

@ Liva, op dit moment zit je in het ziekenhuis, dus ik hoop dat als je de volgende keer komt lezen goed nieuws hebt en dat er een meisje terug geplaatst kon worden.

@ Twellie, nee, want dat heeft nu toch geen zin meer. Ik laat het maar over me heen komen en zie het wel. Ik probeer me er ook niet dagelijks mee bezig te houden en dan zou dat wel moeten.
Spannend hoor, volgens mij zitten jij, Liva en ik ongeveer gelijk.

Luthien
Luthien
Prater
Prater

Bericht  Lindsya vr 26 nov 2010 - 22:41

Liva,dat is goed 7 embryo's. Hopelijk zit er een meisje bij en kan de terug plaatsing plaats vinden nu.

Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 0:48

Da's spannend dat we met drie mensen ongeveer tegelijk zitten. Laten we hopen dat we het jaar nog afsluiten met minstens een zwangere Very Happy !

@ Luthien: Ik snap wel wat je zegt over er niet teveel mee bezig zijn, ik probeer ook om dat niet te doen! Ik vind wel altijd de twee weken wachten na de eisprong het moeilijkste.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: