Zwanger worden: de stap niet durven zetten
+5
Marin
duckie
LDJ
Rush
Honey*Bee
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwanger worden: de stap niet durven zetten
Hallo allemaal,
Ik word volgend jaar 27 en mijn vriend is nu 30 jaar. We gaan volgend jaar trouwen en nu hadden we eigenlijk het plan om na het trouwen voor een kindje te gaan.
Alleen heb ik er nogal moeite mee, in die zin dat ik het allemaal best eng vind, al ben ik er voor mijn gevoel wel klaar voor.
Ik ben het meest bang voor de mening van anderen.. terwijl ik me daar eigenlijk niks van aan moet trekken maar ik vind dat zo moeilijk!
Op mijn werk bijvoorbeeld, mijn vrouwelijke collega's zijn allemaal rond hun 30ste aan kinderen begonnen. Als we het er soms over hebben hebben ze het weleens over jonge moeders en dan doen ze vaak een beetje negatief zo van, ja je moet eerst genieten en dan pas aan kinderen beginnen.
Ik denk dan ook dat ze een oordeel zullen hebben mocht ik eind volgend jaar zwanger worden. Het lijkt mij zo moeilijk om het te vertellen op mijn werk, vooral omdat ik denk dat ze me (te) jong vinden! Terwijl ik zelf 27/28 jaar wel een mooie leeftijd vind.
Ik heb een vrouwelijke collega van mijn leeftijd die nog totaal niet met kinderen bezig is, die is nog bezig om carriere te maken zeg maar.
Verder ook in mijn familie, mijn neven en nichten zijn ouder dan mij en er is nog niemand getrouwd en er heeft nog niemand een kind.
Ik ben erg onzeker en dat maakt het juist zo lastig
Hoe denken jullie hierover? en vonden jullie het lastig om te vertellen op het werk?
Ik word volgend jaar 27 en mijn vriend is nu 30 jaar. We gaan volgend jaar trouwen en nu hadden we eigenlijk het plan om na het trouwen voor een kindje te gaan.
Alleen heb ik er nogal moeite mee, in die zin dat ik het allemaal best eng vind, al ben ik er voor mijn gevoel wel klaar voor.
Ik ben het meest bang voor de mening van anderen.. terwijl ik me daar eigenlijk niks van aan moet trekken maar ik vind dat zo moeilijk!
Op mijn werk bijvoorbeeld, mijn vrouwelijke collega's zijn allemaal rond hun 30ste aan kinderen begonnen. Als we het er soms over hebben hebben ze het weleens over jonge moeders en dan doen ze vaak een beetje negatief zo van, ja je moet eerst genieten en dan pas aan kinderen beginnen.
Ik denk dan ook dat ze een oordeel zullen hebben mocht ik eind volgend jaar zwanger worden. Het lijkt mij zo moeilijk om het te vertellen op mijn werk, vooral omdat ik denk dat ze me (te) jong vinden! Terwijl ik zelf 27/28 jaar wel een mooie leeftijd vind.
Ik heb een vrouwelijke collega van mijn leeftijd die nog totaal niet met kinderen bezig is, die is nog bezig om carriere te maken zeg maar.
Verder ook in mijn familie, mijn neven en nichten zijn ouder dan mij en er is nog niemand getrouwd en er heeft nog niemand een kind.
Ik ben erg onzeker en dat maakt het juist zo lastig
Hoe denken jullie hierover? en vonden jullie het lastig om te vertellen op het werk?
Honey*Bee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Zwanger worden: de stap niet durven zetten
27/28 is toch rond de 30? Je bent geen 21 meer.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dit dus.....Rush schreef:27/28 is toch rond de 30? Je bent geen 21 meer.
Gast- Gast
Haha ja klopt, maar dan heb ik het er verkeerd neergezet, want ik bedoel dus boven de 30. (32/33/34)
Honey*Bee- Fluisteraar
Ik zou er echt lak aan hebben wat anderen ervan vinden en al helemaal mijn collega´s.
Als jullie het gevoel hebben er klaar voor te zijn dan zou ik er na jullie trouwen gewoon lekker voor gaan!
27 is toch een prima leeftijd?!
Als jullie het gevoel hebben er klaar voor te zijn dan zou ik er na jullie trouwen gewoon lekker voor gaan!
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
LDJ schreef:Ik zou er echt lak aan hebben wat anderen ervan vinden en al helemaal mijn collega´s.
+1
het gaat er om wat jullie vinden en niet wat een ander vind toch?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Je hebt juist een hartstikke mooie leeftijd voor een eerste kindje!! Na je 30e worden bovendien allerlei risico's groter. Ga voor je eigen gevoel!
Dat je het eng vindt, snap ik wel. Dat is ook één van de redenen dat ik er nog niet aan wil beginnen. De zenuwen slaan al toe als ik er aan denk...
Dat je het eng vindt, snap ik wel. Dat is ook één van de redenen dat ik er nog niet aan wil beginnen. De zenuwen slaan al toe als ik er aan denk...
Gast- Gast
LDJ schreef:Ik zou er echt lak aan hebben wat anderen ervan vinden en al helemaal mijn collega´s.
+1!
Dat zou me echt niet uitmaken. Ik vind het een hele normale stap om nadat je getrouwd bent, aan kinderen te beginnen. Bovendien kan het zijn dat je direct zwanger raakt, maar voor 't zelfde geld ben je nog twee jaar bezig en dan ben je ook 30. Ik zei zelf altijd dat ik rond m'n 25e moeder wilde worden, nou dat idee heb ik gauw laten varen (ben nu bijna 28 haha), en hoop nu op m'n 30e of 31e zwanger te zijn. Maar dat is nou eenmaal hoe m'n leven gelopen is, eerder had ik gewoon geen partner, en als jij al weer eerder aan dat stadium toe bent, gewoon doen!
Kan me voorstellen dat het moeilijk is om de eerste te zijn in je omgeving/vriendengroep/familie, maar iemand moet de eerste zijn en zou me daar zeker niet door laten weerhouden. Het forum is altijd een goede bron van inspiratie en hulp mocht je mensen zoeken die meer ervaring hebben met kinderen en door je zwangerschap/kleintje leer je ook natuurlijk wel mensen kennen die in die situatie zitten.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dus je maakt je nu druk om eventuele reacties, van collega's die er dan miss niet meer zijn, ervan uitgaande dat je volgend jaar zwanger bent? Het zal aan mij liggen dat ik dit iets te ver gezocht vind
Dat je het eng vindt begrijp ik wel, trouwen en kinderen krijgen zijn grote, spannende dingen! Je kunt nu nog even wennen aan het idee, het is allemaal nog niet zo ver En zo'n voornemen is leuk, maar als je na het trouwen besluit dat je nog even aan het idee wilt wennen is dat ook je goed recht!
Dat je het eng vindt begrijp ik wel, trouwen en kinderen krijgen zijn grote, spannende dingen! Je kunt nu nog even wennen aan het idee, het is allemaal nog niet zo ver En zo'n voornemen is leuk, maar als je na het trouwen besluit dat je nog even aan het idee wilt wennen is dat ook je goed recht!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Dus je maakt je nu druk om eventuele reacties, van collega's die er dan miss niet meer zijn, ervan uitgaande dat je volgend jaar zwanger bent? Het zal aan mij liggen dat ik dit iets te ver gezocht vind
Haha, nou trouwen vond ik minder eng dan het idee van kinderen krijgen, om eerlijk te zijn.....
Lichamelijk gebeurt er dan weinig, thank the Lord!
Gast- Gast
Ik vond trouwen wel eng, voor altijd beloven bij iemand te blijven vond ik doodeng! Het idee van kinderen krijgen heb ik overgeslagen en mijn lijf heeft geen 'draagsporen', thanks 2 the lordYouandi schreef:Supertalentje schreef:Dus je maakt je nu druk om eventuele reacties, van collega's die er dan miss niet meer zijn, ervan uitgaande dat je volgend jaar zwanger bent? Het zal aan mij liggen dat ik dit iets te ver gezocht vind
Haha, nou trouwen vond ik minder eng dan het idee van kinderen krijgen, om eerlijk te zijn.....
Supertalentje- Kletskop
Gewoon eerst op de bruiloft richten, en daarna kijken hoe het voelt voor jou. Niks van anderen aantrekken sowieso, het moet voor jullie goed voelen, iedereen heeft altijd wel een mening. Te oud/te jong.
Gast- Gast
Supertalentje schreef:Ik vond trouwen wel eng, voor altijd beloven bij iemand te blijven vond ik doodeng! Het idee van kinderen krijgen heb ik overgeslagen en mijn lijf heeft geen 'draagsporen', thanks 2 the lordYouandi schreef:Supertalentje schreef:Dus je maakt je nu druk om eventuele reacties, van collega's die er dan miss niet meer zijn, ervan uitgaande dat je volgend jaar zwanger bent? Het zal aan mij liggen dat ik dit iets te ver gezocht vind
Die laatste twee mazzeltjes zouden mij ook wel passen.
Gast- Gast
Het zij je gegund!
Supertalentje- Kletskop
Ik dank u zeer. Maar ik wacht nog even. Denk ik
Gast- Gast
Bedankt voor jullie reacties! Ik moet inderdaad leren dat ik schijt heb aan wat anderen denken
maarja heb nog even de tijd om aan het idee te gaan wennen inderdaad. En het is ook niet gezegd dat het meteen lukt natuurlijk, maar het zou kunnen.
maarja heb nog even de tijd om aan het idee te gaan wennen inderdaad. En het is ook niet gezegd dat het meteen lukt natuurlijk, maar het zou kunnen.
Honey*Bee- Fluisteraar
Haha! Daarom heb ik er nooit aan gedacht, veel te eng. Tot hij voor de deur lag. En ik vind het geweldig, vaak puzzelen, geweldig, een aanslag op alles dat je lief is (vooral tijd), geweldig, erg druk, maar had ik al gezegd hoe geweldig ik het vind?Youandi schreef:Ik dank u zeer. Maar ik wacht nog even. Denk ik
Supertalentje- Kletskop
27 Is een prima leeftijd om zwanger te worden, heb dit zelf als prettig ervaren, was zelf net 2 dagen 28 toen mijn zoon werd geboren. Vind het een mooie leeftijd om een kindje te krijgen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Ik ben zelf ook 27 en nu voor het eerst zwanger. In het begin liet ik mij tegenhouden door wat anderen er misschien wel niet van zouden denken (terwijl ik me normaal eigenlijk nooit iets aantrek van andermans mening) Alleen heb ik altijd gezegd geen kinderen te willen en dat is de laatste jaren omgedraaid. Toen ik er zeker van was toch graag kinderen te willen was ik nog steeds bang... bang voor hoe mijn leven zou veranderen maar ook ontzettend zenuwachtig voor de mening van anderen: mijn ouders (terwijl ik wist dat die het ontzettend leuk voor me zouden vinden) voor mijn collega's reacties en vrienden etc.
Uiteindelijk zijn we er gewoon voor gegaan, toen ik direct zwanger was schrok ik enorm en was ik in eerste instantie helemaal niet blij maar echt ontzettend zenuwachtig om het te vertellen. Ik snap niet waarom ik zo moeilijk heb gedaan want ik heb echt alleen maar positieve reacties gehad. Kortom, als jullie het er over eens zijn en aan kinderen willen beginnen, ga er dan voor en de reacties zullen uiteindelijk ontzettend meevallen. Mocht dat niet zo zijn, dan nog, het is jullie leven en trek het je dan niet aan!
Uiteindelijk zijn we er gewoon voor gegaan, toen ik direct zwanger was schrok ik enorm en was ik in eerste instantie helemaal niet blij maar echt ontzettend zenuwachtig om het te vertellen. Ik snap niet waarom ik zo moeilijk heb gedaan want ik heb echt alleen maar positieve reacties gehad. Kortom, als jullie het er over eens zijn en aan kinderen willen beginnen, ga er dan voor en de reacties zullen uiteindelijk ontzettend meevallen. Mocht dat niet zo zijn, dan nog, het is jullie leven en trek het je dan niet aan!
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Als je eenmaal zwanger bent heb je ongeveer twee maanden de tijd om aan het idee te wennen zonder het aan de buitenwereld te vertellen. Na die tijd was het voor mij al zo gewoon geworden, toen vond ik het niet meer lastig om te vertellen.
Na die tijd heb je nog een half jaar voordat de baby er echt is, als je al zo lang (letterlijk) in verwachting bent ben je er echt niet meer zo bang voor, je leeft er dan zo lang naar toe.
Gewoon doen, zwanger zijn is hartstikke leuk
Na die tijd heb je nog een half jaar voordat de baby er echt is, als je al zo lang (letterlijk) in verwachting bent ben je er echt niet meer zo bang voor, je leeft er dan zo lang naar toe.
Gewoon doen, zwanger zijn is hartstikke leuk
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Niet zwanger worden en bewust geen medische molen?
» Als zwanger worden niet lukt....
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
» Als zwanger worden niet lukt....
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: