Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 3 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  *Lookie* za 27 nov 2010 - 3:00

Gezellig dat er hier weer zo actief gekletst wordt! Verschillende meiden dus ook alweer 'op het wachtbankje' begrijp ik?

Hier alles oké. A.s. donderdag weer naar de gyn. Ik heb sinds een paar dagen wel wat raars, als ik moet plassen heb ik een soort van kramp in mijn onderbuik, en hoe meer ik leegplas zeg maar, hoe erger ik het voel. Ik voel het niet elke keer maar wel dagelijks. Herkennen jullie dit?

@ Schism: Wij hebben het (na 14 mnd) ook nog steeds niet aan onze ouders verteld wat er speelt, een aantal vrienden weten er wel wat van. Maar net als wat jij zegt lijkt het ons ook zo leuk om ze te verrassen als ik zwanger ben. Maar soms vind ik het ook wel lastig dat ze er niets van weten. Wij hebben nu afgesproken dat we nog ongeveer een jaar wachten en dat we het dan waarschijnlijk wel vertellen. Wij zitten net als jullie ook met zo'n leeg kamertje, bij ons is het nu een soort van logeerkamertje maar ook wij hebben er nog niets aan gedaan zolang we hier wonen. En we wachten idd ook tot ik zwanger ben.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 3 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  chocolate za 27 nov 2010 - 3:22

@ Schism: Is idd ook veel fijner om het allemaal in één keer persoonlijk te doen.
Die lege kamer is hier ook herkenbaar! Inmiddels hebben we er maar wat spullen neergezet. Anders is het ook zo leeg..
Wij hebben het verteld toen ik met clomid begon. Na een aantal maanden al dus (bij ons is het allemaal heel snel gegaan). Had ik ook liever niet gewild, vind het ook veel leuker om het spontaan te vertellen. Maar ik kon het niet opbrengen om ermee te wachten.
Nu weten ze het nog niet. We hebben ze toen verteld er voorlopig mee te stoppen en ze denken nog steeds dat dat zo is. Dat wil ik ook graag zo houden. Ik hoop heel erg dat het gewoon heel snel raak is!

@ Lookie: Ik herken het niet. Lijkt me wel heel vervelend. Hopelijk is het snel over!

@ All: Succes voor de meiden die bijna kunnen testen. Er moet toch wel iemand positief testen? smile
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 4:24

Twellie schreef:

@ Tealeaf: Ik las dat je bezig was met je laatste ronde Menopur (ik las ook dat je niet actief mee wilde gaan schrijven, maar misschien wil je even een uitzondering maken smile ), krijg je hier een eisprong mee of is dat ook afwachten? Ik heb je verhalen gelezen en ik hoop zo voor je dat je deze maand tenminste een kans hebt.

@ All: Ik heb vandaag denk ik mijn eisprong gehad. Ik stond vanmiddag tenminste krom van de buikpijn en nu is het over. Een van de twee eitjes is maar doorgegroeid, dus helaas geen dubbele kansen deze ronde.

Ja hoor, ik wil wel even een uitzondering maken hihi.
De bedoeling is wel dat ik met de Menopur een eisprong ga krijgen, en zo niet.. Dan hoeven we dat niet meer te proberen en gaan we volgend jaar kijken voor IVF Very Happy Ik heb eerder Menopur gebruikt en toen zijn de pogingen mislukt helaas.

Ik hoop dat dat ene eitje genoeg was voor jou, en dat je over 2 weken juichend een positieve test vasthoudt!

Succes allemaal lieve meiden hier! :flower:

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 4:39

Lindsya schreef:Liva,dat is goed 7 embryo's. Hopelijk zit er een meisje bij en kan de terug plaatsing plaats vinden nu.

Ja! Ik heb sinds vanochtend 2 meisjes in mijn buik. Nu die slopende wachtweken tot 11 dec....

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 4:57

Liva schreef:
Lindsya schreef:Liva,dat is goed 7 embryo's. Hopelijk zit er een meisje bij en kan de terug plaatsing plaats vinden nu.

Ja! Ik heb sinds vanochtend 2 meisjes in mijn buik. Nu die slopende wachtweken tot 11 dec....

Oh spannend Liva! Hebben ze er 2 teruggeplaatst? Hebben ze een uitzondering gemaakt omdat het met embryoselectie is gedaan, of mag je altijd zelf kiezen hoeveel er teruggeplaatst gaan worden in jullie zh? Normaal is het eerst 1 toch? Nou spannend hoor en ik duim dat je over 2 weken een positieve test hebt!! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:27

@ Tealeaf: Ik duim voor je dat het deze keer wel aanslaat!!

@ Liva: Spannend, we kunnen op dezelfde dag testen Very Happy .

@ Lookie: Ik wil geen misschien valse hoop scheppen, maar het gevoel dat jij beschrijft krijg ik vanaf ongeveer een week voor mijn eisprong. Daarna verandert het in constante druk en daarna in pijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:29

Liva, wat spannend! Ik hoop dat je over twee weken samen met Twellie een positieve test in handen hebt!

Tea-leaf: ik ga voor je duimen dat de menopur aanslaat!

En voor de rest duim ik ook, hopelijk mogen jullie allemaal snel zwanger zijn!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:34

Liva schreef:

Dus als ze blijven zitten krijgen jullie een tweeling?

Succes met wachten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:36

@Dromertje en Twellie: thanks! Very Happy

Iedereen goed weekend vast, ik doe zo de laptop lekker uit.

Liefs Tea

( Ben ik toch weer aan t reageren haha )

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:39

Tea-Leaf schreef:
Liva schreef:

Dus als ze blijven zitten krijgen jullie een tweeling?

Succes met wachten.

en zou het dan ook mogelijk zijn dat het een vierling wordt? 2x een 2-eiige tweeling, of werkt dat niet zo?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:41

Dan is het toch 2 x een eeneiige tweeling of niet? Ik denk wel dat dat theoretisch zou kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:42

De kans dat het een tweeling wordt is maar heel klein hoor, 5-10 procent. Ze doen het zodat er meer kans is op zwangerschap, nu zo rond de 25-30 procent.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:43

Kruumel schreef:Dan is het toch 2 x een eeneiige tweeling of niet? Ik denk wel dat dat theoretisch zou kunnen.

ooh, ja, dat bedoel ik natuurlijk 🐱

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:43

Nee, het zou dan een 2 eiige tweeling zijn, want er zijn 2 aparte embryo's terug geplaatst Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:44

Liva, wat spannend! Duim voor je hoor!!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:45

Maar zij bedoelt twee tweelingen... dus dat elk eitje een tweeling wordt, 4 kindjes dus...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:46

Liva schreef:Nee, het zou dan een 2 eiige tweeling zijn, want er zijn 2 aparte embryo's terug geplaatst Wink

maar als het een vierling zou worden, dan zijn het toch 2 eeneiiige tweelingen?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:46

Ik denk niet dat dat nog kan, want ze zijn al 8 cellig.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:50

oké, daar was ik even benieuwd naar.. 4 in één keer zou ook wel erg veel zijn hè :P

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:51

Dromertje schreef:oké, daar was ik even benieuwd naar.. 4 in één keer zou ook wel erg veel zijn hè :P

Dan kan ik mijn studie wel vergeten Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 nov 2010 - 6:56

Liva schreef:De kans dat het een tweeling wordt is maar heel klein hoor, 5-10 procent. Ze doen het zodat er meer kans is op zwangerschap, nu zo rond de 25-30 procent.

Oke, bedankt voor je uitleg! Ik snapte het ook niet heel goed. Ik ga duimen dat die 25-30% genoeg is voor een zwangerschap!

Wat moet je toch door een ellende voor zo'n stomme IVF behandeling zeg Sad

Gast
Gast

Bericht  Luthien za 27 nov 2010 - 10:26

@ Liva, Wat fijn dat er twee meisjes terug geplaatst konden worden. Nu hard duimen dat je ook daadwerkelijk zwanger raakt. We gaan deze ronde dan inderdaad ongeveer gelijk op, want mijn nod is de 10e.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  moepie za 27 nov 2010 - 11:05

Hoi meiden,

Ik had vandaag de brief van de fertiliteitsafdeling in de bus. We kunnen 20 december al terecht :shock: Dat had ik niet verwacht, die vrouw aan de telefoon had gelijk gekeken wanneer er plek zou zijn dat was niet eerder dan 3 januari zei zhje toen. Dus wij dachten, dat komt dus allemaal wel naar de feestdagen. Nu toch nog het eerste gesprek ervoor, en dus al best snel! Vind het wel weer een beetje spannend hoor. We weten wat zo'n eerste gesprek inhoud, maar toch is het deze keer anders. De vorige keer wisten we vrijwel zeker dat het alleen aan mij lag. Nu speelt er toch wel wat meer...

Luthien; ik voel me nu heel dom hoor Embarassed Maar wat is een tragus piercing? Super he dat je bij 3 van de 4 scholen op gesprek mag komen, daar moet vast een leuke stage uit voort komen dat kan bijna niet anders.
Fijne verjaardag morgen!

Schism; ja de afspraak is binnen smile
Mijn ouders waren erg snel op de hoogte. Ik wou ze zo graag vertellen dat we eindelijk voor een kindje gingen (dan met name m'n moeder), maar ik was zo teleurgeteld dat die ongesteldheid op zich liet wachten dat ik het niet meer voor me kon houden. Heb het dus verteld maar ook gelijk gezegd dat ik het idee had dat het niet goed zat bij mij. Vond het wel prettig om erover te kunnen praten. Toen we na 11 maanden in het ziekenhuis waren aanbeland en bleek dat ik pco had en aan de medicatie ging heb ik ook mijn zus en broers op de hoogte gebracht en onze schoonouders en met name mijn zwanger want die kon altijd hele irritante opmerkingen maken "komt dat neefje of nichtje al??" dan kon ik wel janken. Vanaf dat moment deed hij dat natuurlijk niet meer.

Liva; zo spannend nu bij jou! Mijn duimen draaien!

moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lindsya za 27 nov 2010 - 21:54

Liva, spannend dat er twee meisjes zijn terug geplaats. Ik ga voor je duimen. Ja die wachttijd duurt lang, ik weet er alles van. Succes.
Bij ons doen ze bij de eerste poging één embryo terug plaatsen en als je een tweede poging moet doen dan twee embryo's, scheelt blijkbaar toch per ziekenhuis.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Earane za 27 nov 2010 - 22:21

Wow, wat wordt hier veel geschreven!

@ moepie: bedankt voor je reactie. Ik ga morgen de huisarts bellen en de situatie voorleggen. Hoe wordt eigenlijk onderzocht of je PCO hebt? Is dat hetzelfde als PCOS trouwens? Fijn dat je al zo snel terecht kan!

@ chocolate: het gaat wel prima. Heb alleen vanochtend negatief getest en zit nu op dag 84 helaas... Dus toch maar de huisarts bellen morgen. Hoe gaat het daar?

@ Liva: wat spannend, hoop dat je over een paar weken positief zal testen!

@ all: Heb alles gelezen, maar ik ben even kwijt bij welke naam welk verhaal hoort Wink Ik heb vanochtend negatief getest op dag 84 en ik ga morgen toch maar de huisarts bellen en hopelijk kan ik dan langskomen en krijg ik een doorverwijzing. Ik vind het wel spannend en ook jammer dat het zo moet gaan. Vinden jullie het goed als ik hier mee kom schrijven? Kan me voorstellen dat jullie er nog niet op zitten te wachten omdat ik 'pas' sinds maart bezig ben en ik nog niet bij huisarts o.i.d. ben geweest.
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: