Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers
Pagina 15 van 40
Pagina 15 van 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
*Lookie* schreef:chocolate schreef:moepie schreef:vandaag had ik nog een belafspraak met de arts om de uitslagen van het bloedonderzoek, wat gisteren nog is gedaan, te bespreken. Alle hormoonwaardes waren goed, alleen was de waarde van de schildklier niet helemaal goed...
Dit is wel een belangrijk punt als je zwanger worden, ze zijn daar heel stipt in. Dus nu gaat ze overleggen met de Internist of ik daar medicijnen voor kan krijgen of dat ik voor een afspraak moet langs komen. 4 januari belt de arts mij weer. Ze kon verder weinig over zeggen, ik vroeg nog of het te maken kon hebben dat ik wel wat zwaarder ben, ze zij dat je het meestal kan merken aan dat je dan moe bent, maar de waarde was bij mij niet zo erg dus ze verwacht dat ik er niks van kan merken.
Nou ja... nog wachten tot 4 januari dus...
Schildklier kan idd een belangrijk punt erin zijn. Wat vervelend dat die waarde net op het randje is. Wel goed dat ze het hebben ontdekt en er iets aan gaan doen.
Kun je niet vragen of er nog voor het nieuwe jaar actie kan worden ondernomen? Overleggen zou toch wel iets eerder moeten kunnen? En bellen is ook maar een kleine moeite..lijkt mij iig.
Fijn dat je hormoonwaardes in ieder geval goed zijn, maar wel balen dat de schildklier net niet helemaal goed is. Wat duurt dat dan lang voor de arts je belt, wat chocolate zegt daar sluit ik me bij aan: gewoon vragen of dat niet eerder kan. Kerst valt toch in het weekend en oud en nieuw ook dus het zijn gewone werkdagen deze 2 weken. Maar misschien is dat voor een leek makkelijk te zeggen. Hopelijk is er met medicijnen goed iets aan te doen!
@ all: Het valt nu toch wel mee hoe nerveus ik ben voor de foto van morgen. Vanavond moet ik mijn eerste zetpil nemen (vaginaal, had ik nog niet eerder van gehord eerlijk gezegd) en een uur voor de behandeling de 2e zetpil. Ben benieuwd, jullie horen morgen van me hoe het is gegaan. Wat ik eigenlijk spannender vind ik dat ik nu een eisprong kan gaan hebben (rond dit weekend of iets erna), ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Lookie nog even een
Ik hoop dat het je mee gaat vallen! Heb er zelf geen ervaring mee.
Vaginaal was mij ook nog niet bekend.
Dat het vruchtbare dagen mogen worden!!
chocolate- Fluisteraar
- Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10
de fertiliteitsafdeling zit dicht tussen kerst en oud en nieuw. dus die dinsdag de 4e is de eerste dag dat ze weer belafspraken heeft, zowieso doet ze dat volgens mij alleen op dinsdag. Dus vandaar. Maar ach volgende week hebben we beiden een weekje vakantie, dus dan gaat het denk ik wel snel.
Lookie; heel veel sterkte morgen. Hopelijk valt het mee!
Lookie; heel veel sterkte morgen. Hopelijk valt het mee!
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Zo even tijd gemaakt om alles goed terug te lezen en om te reageren (deze keer ook maar via word, voor het geval dat).
@ Chocolate, Ik heb niet de hele dag gekeken naar SR, dus heb geen lachende mensen gezien.
En wat het zwanger worden betreft, ik hoop dat je dan idd gewoon een lange cyclus hebt gehad en dat je over een weekje gewoon zwanger blijkt te zijn. Er wordt geduimd!
@ Earane, inmiddels al de brief ontvangen. De post is helemaal ontregeld door die stakingen, hoop dat ie niet zoek is ofzo.
@ Moepie, van mij mag je blijven reageren hoor. Maar ik snap je bezwaar wel hoor. Ik had voor mezelf ook een ondergrens aangehouden van minimaal 1 jaar bezig zijn (hoewel ik dus al vanaf het begin bij de Gyn loop). Wat je ook gaat doen, iig heel veel succes de komende periode en hopelijk voor jullie gebeurd het ook gewoon spontaan.
Iets verder las ik van je schildklier. Dat kwam er bij mij ook uit. Inmiddels slik ik 0,15 mg Thyrax.Dat moest ook eerst op orde zijn, voordat ik bij de gyn mocht beginnen. Ben je eindelijk van die stomme pil af, krijg je iets anders wat je dagelijks moet slikken.
@ Schism, Glibberen en glijden naar je werk is iid niet fijn. Ik weiger met dit weer pertinent om in de auto te rijden. Dan maar afspraken afzeggen (gelukkig nog niet nodig geweest)
Begint het idee al een beetje te wennen. Vind het zo leuk voor je!
@ Sharky, even een knuffel voor jou.
@ Domingo, Fijn dat de huisarts meteen vanalles doet om jullie te helpen. Gelukkig is het knobbeltje van je vriend niets ernstig.
@ Lookie, Hoe is de foto gegaan? Hoop dat het je meegevallen is. Moet je nu ook nog ovuecho’s laten maken volgende week?
@ All, Ik loop iedere keer een aantal pagina’s achter met reageren… En dat terwijl ik wel iedere dag even kijk. Hier weinig te melden. Ik ben alleen m’n laptop echt zo zat. Hij is zo langzaam… moet foto’s uitzoeken en dat duurt zo lang op deze manier. Nu heb ik er ook veel te veel…(afgelopen weekend is de teller van m’n camera de 20.000 gepaseerd en heb em nu ‘pas’ 2 jaar). Moet een beter systeem verzinnen van opslaan…
@ Chocolate, Ik heb niet de hele dag gekeken naar SR, dus heb geen lachende mensen gezien.
En wat het zwanger worden betreft, ik hoop dat je dan idd gewoon een lange cyclus hebt gehad en dat je over een weekje gewoon zwanger blijkt te zijn. Er wordt geduimd!
@ Earane, inmiddels al de brief ontvangen. De post is helemaal ontregeld door die stakingen, hoop dat ie niet zoek is ofzo.
@ Moepie, van mij mag je blijven reageren hoor. Maar ik snap je bezwaar wel hoor. Ik had voor mezelf ook een ondergrens aangehouden van minimaal 1 jaar bezig zijn (hoewel ik dus al vanaf het begin bij de Gyn loop). Wat je ook gaat doen, iig heel veel succes de komende periode en hopelijk voor jullie gebeurd het ook gewoon spontaan.
Iets verder las ik van je schildklier. Dat kwam er bij mij ook uit. Inmiddels slik ik 0,15 mg Thyrax.Dat moest ook eerst op orde zijn, voordat ik bij de gyn mocht beginnen. Ben je eindelijk van die stomme pil af, krijg je iets anders wat je dagelijks moet slikken.
@ Schism, Glibberen en glijden naar je werk is iid niet fijn. Ik weiger met dit weer pertinent om in de auto te rijden. Dan maar afspraken afzeggen (gelukkig nog niet nodig geweest)
Begint het idee al een beetje te wennen. Vind het zo leuk voor je!
@ Sharky, even een knuffel voor jou.
@ Domingo, Fijn dat de huisarts meteen vanalles doet om jullie te helpen. Gelukkig is het knobbeltje van je vriend niets ernstig.
@ Lookie, Hoe is de foto gegaan? Hoop dat het je meegevallen is. Moet je nu ook nog ovuecho’s laten maken volgende week?
@ All, Ik loop iedere keer een aantal pagina’s achter met reageren… En dat terwijl ik wel iedere dag even kijk. Hier weinig te melden. Ik ben alleen m’n laptop echt zo zat. Hij is zo langzaam… moet foto’s uitzoeken en dat duurt zo lang op deze manier. Nu heb ik er ook veel te veel…(afgelopen weekend is de teller van m’n camera de 20.000 gepaseerd en heb em nu ‘pas’ 2 jaar). Moet een beter systeem verzinnen van opslaan…
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Luthien: bedankt voor je kerstkaart!
Gast- Gast
Lookie: veel succes morgen! Laat het maar allemaal over je heenkomen en probeer niet te nerveus te zijn. Hoe ontspannender je bent hoe minder pijn het doet. Maar nogmaals, mij viel het reuze mee. Ik heb geen zetpillen gekregen vooraf. Ik moest de avond van te voren wel pillen innemen, twee verschillende maar dat mocht gewoon oraal. Eentje was alvast tegen de pijn en de andere was tegen ontstekingen *antibiotica* en diezelfde twee tabletten moest ik ongeveer een uur van te voren ook nemen.
Moepie: vervelend van je schildklier zeg! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Moepie: vervelend van je schildklier zeg! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Gast- Gast
@ Moepie: fijn dat de hormoonwaardes goed waren! Jammer van je schildklier.. wat moet je nog lang wachten voordat de arts je weer belt!
@ Schism: al een beetje bekomen van de schrik?
@ Domingo: wat fijn dat de huisarts zo begripvol was en dat er meteen veel actie is ondernomen. Wel spannend zeg dat je nu moet wachten op je uitslagen. Fijn dat de echo van je vriend goed was!
@ Lookie: ben helemaal vergeten om je succes te wensen voor de foto! Hoe is het gegaan? Ik hoop dat het je is meegevallen.
@ Luthien: Ik heb nog niks ontvangen helaas. Misschien dat het altijd wat langer duurt. Lijkt me ook best frustrerend om zo’n langzame laptop te hebben, dus kan me het goed voorstellen. En wat veel foto’s heb je! Dat wordt nog een hele klus.
@ Schism: al een beetje bekomen van de schrik?
@ Domingo: wat fijn dat de huisarts zo begripvol was en dat er meteen veel actie is ondernomen. Wel spannend zeg dat je nu moet wachten op je uitslagen. Fijn dat de echo van je vriend goed was!
@ Lookie: ben helemaal vergeten om je succes te wensen voor de foto! Hoe is het gegaan? Ik hoop dat het je is meegevallen.
@ Luthien: Ik heb nog niks ontvangen helaas. Misschien dat het altijd wat langer duurt. Lijkt me ook best frustrerend om zo’n langzame laptop te hebben, dus kan me het goed voorstellen. En wat veel foto’s heb je! Dat wordt nog een hele klus.
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
Ik vind het een beetje lastig om op al jullie verhalen te reageren omdat ik niet het hele verhaal van vele ken.. hoop dat ik daar binnenkort een beetje aan mee kan doen!
Vanochtend de huisarts weer gebeld, helaas zijn ze volgende week gesloten. We hebben nu een afspraak voor di. 4 jan.
Heb ook mn directeur een mailtje gestuurd (omdat hij dan ook voor vervanging moet zorgen, werk in het onderwijs) en die reageerde gelukkig ook heel begripvol!
Vanochtend de huisarts weer gebeld, helaas zijn ze volgende week gesloten. We hebben nu een afspraak voor di. 4 jan.
Heb ook mn directeur een mailtje gestuurd (omdat hij dan ook voor vervanging moet zorgen, werk in het onderwijs) en die reageerde gelukkig ook heel begripvol!
Domingo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 82
Punten : 82
Ow zie nu pas dat je vandaag de hsg had , lookie! Is het je een beetje meegevallen?
Domingo: nog een juf in ons midden! Leuk! Ben ook juf. Ik krijg gelukkig op mijn werk alle vrijheid om het ziekenhuis te bezoeken als het nodig is. Ik voel me er soms niet zo heel prettig bij om weer later te komen of vervanging te vragen, maar heb inmiddels geleerd dat IK het belangrijkste ben en niet mijn werk. Helaas denk ik soms te veel aan de kinderen en te weinig aan mezelf. Maar dat zal vast herkenbaar zijn, zo zijn wij juffen nu eenmaal.
Domingo: nog een juf in ons midden! Leuk! Ben ook juf. Ik krijg gelukkig op mijn werk alle vrijheid om het ziekenhuis te bezoeken als het nodig is. Ik voel me er soms niet zo heel prettig bij om weer later te komen of vervanging te vragen, maar heb inmiddels geleerd dat IK het belangrijkste ben en niet mijn werk. Helaas denk ik soms te veel aan de kinderen en te weinig aan mezelf. Maar dat zal vast herkenbaar zijn, zo zijn wij juffen nu eenmaal.
Gast- Gast
sharky schreef:Ow zie nu pas dat je vandaag de hsg had , lookie! Is het je een beetje meegevallen?
Dat is inderdaad erg herkenbaar! Zit er nu al wel de hele dag over na te denken wat ik tegen de kinderen ga zeggen.. Ik heb groep 6, dus die begrijpen heel veel. Ben normaal heel open over veel dingen, maar dit vind ik nu toch echt nog te persoonlijk. Als er namelijk niet veel aan de hand is, dan vind ik niet dat ze dit hoeven te weten. Als we echt de medische molen ingaan, is het natuurlijk wat anders. Hoe heb jij dit aangepakt?
Domingo- Fluisteraar
Wat is er weer veel geschreven!!
@ Moepie: Wel vervelend dat ze dan dicht zijn. Wat ik me dan wel afvraag...hoe doen ze dat met IUI enzo? Hier zijn ze gewoon elke dag open.
Die week gaat vast wel snel voorbij idd!
@ Luthien: Wow wat een foto's
Dank je wel voor het duimen
Ik hoop ook echt dat het raak is. Zou een mooie afsluiter van het jaar zijn!
@ Earane: Wat vervelend dat je nog geen brief hebt ontvangen. Hopelijk krijg je 'm heel snel!
@ Lookie: Hoe gaat het nu met jou? Hopelijk is het je meegevallen!
@ Schism: Al een beetje aan het idee gewend?
@ All: Vanmorgen vroeg een collega ineens of ik soms zwanger ben
Nu heb ik geen buik dus dat kon het niet zijn haha. Dus ik vroeg haar waarom ze dat dacht en toen vertelde ze dat ze vindt dat ik er ineens zo anders uitzie. Ze vindt dat er iets veranderd is in mijn gezicht...
Ik heb niks veranderd ofzo hahaha. Dus ik weet ook niet wat er dan ineens veranderd is.
Ik heb (nog) niet verteld dat we er mee bezig zijn dus ik vind dit wel een beetje vreemd. Ben er verder ook maar niet op ingegaan
@ Moepie: Wel vervelend dat ze dan dicht zijn. Wat ik me dan wel afvraag...hoe doen ze dat met IUI enzo? Hier zijn ze gewoon elke dag open.
@ Earane: Wat vervelend dat je nog geen brief hebt ontvangen. Hopelijk krijg je 'm heel snel!
Nu heb ik geen buik dus dat kon het niet zijn haha. Dus ik vroeg haar waarom ze dat dacht en toen vertelde ze dat ze vindt dat ik er ineens zo anders uitzie. Ze vindt dat er iets veranderd is in mijn gezicht...
Ik heb niks veranderd ofzo hahaha. Dus ik weet ook niet wat er dan ineens veranderd is.
Ik heb (nog) niet verteld dat we er mee bezig zijn dus ik vind dit wel een beetje vreemd. Ben er verder ook maar niet op ingegaan
chocolate- Fluisteraar
Chocolate: ow hahaha nu wordt het wel heel spannend als andere mensen menen wat te zien aan je he! Maar soms kun je het ook aan iemand zien, dus laten we hopen dat jouw collega gelijk heeft!
domingo: ik vertel niks aan de kinderen. Maar zij zijn ook nog vrij jong, heb dit jaar groep 3 en vorig jaar toen ik vaak moest gaan had ik de kleuters. Ik vind dit toch iets wat privé is. Als de kinderen wat vragen , dan ben ik voor mijn oren geweest. Heel aannemelijk voor de kleintjes want die hebben ook altijd last van hun oren. En als ik een hele ochtend afwezig ben *of een hele dag * dan heb ik studiedag. Ook daar trappen ze altijd goed in. Van de ouders weet ik niet of ze iets vermoeden. Denk het wel, maar ze hebben nog nooit iets gevraagd. Verwacht de vraag wel altijd maar tot nu toe heeft niemand het gevraagd.
domingo: ik vertel niks aan de kinderen. Maar zij zijn ook nog vrij jong, heb dit jaar groep 3 en vorig jaar toen ik vaak moest gaan had ik de kleuters. Ik vind dit toch iets wat privé is. Als de kinderen wat vragen , dan ben ik voor mijn oren geweest. Heel aannemelijk voor de kleintjes want die hebben ook altijd last van hun oren. En als ik een hele ochtend afwezig ben *of een hele dag * dan heb ik studiedag. Ook daar trappen ze altijd goed in. Van de ouders weet ik niet of ze iets vermoeden. Denk het wel, maar ze hebben nog nooit iets gevraagd. Verwacht de vraag wel altijd maar tot nu toe heeft niemand het gevraagd.
Gast- Gast
sharky schreef:Chocolate: ow hahaha nu wordt het wel heel spannend als andere mensen menen wat te zien aan je he! Maar soms kun je het ook aan iemand zien, dus laten we hopen dat jouw collega gelijk heeft!
Ik zag het bij een ex-collega ook meteen! Ze heeft mij toen in vertrouwen genomen.
Soms kun je het idd aan iemand zien. Maar daar ga ik nu niet vanuit haha.
Andere collega vindt dat ik er ineens stralend uitzie. Ehm ik voel me juist niet zo lekker nu
chocolate- Fluisteraar
chocolate schreef:Wat is er weer veel geschreven!!
Dat heb ik ook een keer gehad met mijn directeur! Moet zeggen dat ik er toen wel een beetje hoop van kreeg, jij niet? Nu heb ik hem vandaag een mailtje gestuurd waarin ik het verhaal heb verteld en hij stuurde wel terug dat hij spijt had van zijn opmerking. Maarja dat kon hij natuurlijk ook niet weten. Hopelijk ziet jouw collega het wel helemaal goed!!
Domingo- Fluisteraar
sharky schreef:Chocolate: ow hahaha nu wordt het wel heel spannend als andere mensen menen wat te zien aan je he! Maar soms kun je het ook aan iemand zien, dus laten we hopen dat jouw collega gelijk heeft!
Bij jonge kinderen is het inderdaad wat makkelijker! Ik denk dat ik maar zeg dat ik op controle moet voor mn darmen. Daarvan weten ze namelijk wel dat ik daar veel last van heb. De vrouw van een collega heeft nu een paar keer een miskraam gehad, de kinderen in die klas (groep 8 ) weten dat wel. Kan ook een steun zijn natuurlijk.. maar dat is bij kleintjes weer heel anders..
Domingo- Fluisteraar
@ Moepie: Fijn dat je hormoonwaardes goed zijn, maar balen van je schildklier.
@ Lookie: Hoe is het gegaan vandaag? Viel het mee of viel het tegen? Ik hoop dat je nu echt extra vruchtbaar bent!
@ Chocolate: Toch typisch dat een collega dat opeens zegt he? IK geloof er ook nog steeds in bij jou hoor,heb je niet meer getest?
@ All: Bedankt voor alle lieve reacties! Ik ben alweer wat rustiger dan gister, maar het is wel een heel raar idee hoor. Hoe lang we er ook al mee bezig zijn, ik vind het allemaal ontzettend spannend. Ik mag 10 januari naar het ziekenhuis voor een echo, ik ben dan 7 weken. Vrijdagavond ga ik het aan mijn ouders vertellen, ga denk ik al janken voordat ik mijn jas uit heb hahaha.
@ Lookie: Hoe is het gegaan vandaag? Viel het mee of viel het tegen? Ik hoop dat je nu echt extra vruchtbaar bent!
@ Chocolate: Toch typisch dat een collega dat opeens zegt he? IK geloof er ook nog steeds in bij jou hoor,heb je niet meer getest?
@ All: Bedankt voor alle lieve reacties! Ik ben alweer wat rustiger dan gister, maar het is wel een heel raar idee hoor. Hoe lang we er ook al mee bezig zijn, ik vind het allemaal ontzettend spannend. Ik mag 10 januari naar het ziekenhuis voor een echo, ik ben dan 7 weken. Vrijdagavond ga ik het aan mijn ouders vertellen, ga denk ik al janken voordat ik mijn jas uit heb hahaha.
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
@ Domingo: Oh ik krijg er ook wel hoop van, maar probeer mezelf wel een beetje in bescherming te nemen. Ik geloof het niet meer zo eigenlijk.
Misschien is het dan maar beter dat je het je directeur hebt verteld? Wel fijn dat hij toch z'n excuses aanbood (kan soms toch hard aankomen als blijkt dat het niet zo is).
@ Schism: Pas je ticker aan!!! Deze kan echt niet meer
Natuurlijk vind je het allemaal spannend. Is toch heel normaal!
Kun je het geduld nog opbrengen tot de 10de? Lijkt me heel moeilijk haha.
Wat leuk dat je het vrijdag aan je ouders gaat vertellen
Ja ik vond het ook wel typisch. Ik kreeg er kippenvel van. Jij gelooft er nog in? Ik weet het niet hoor. Kan het me gewoon niet voorstellen. Beetje zelfbescherming denk ik
Misschien is het dan maar beter dat je het je directeur hebt verteld? Wel fijn dat hij toch z'n excuses aanbood (kan soms toch hard aankomen als blijkt dat het niet zo is).
@ Schism: Pas je ticker aan!!! Deze kan echt niet meer
Natuurlijk vind je het allemaal spannend. Is toch heel normaal!
Kun je het geduld nog opbrengen tot de 10de? Lijkt me heel moeilijk haha.
Wat leuk dat je het vrijdag aan je ouders gaat vertellen
Ja ik vond het ook wel typisch. Ik kreeg er kippenvel van. Jij gelooft er nog in? Ik weet het niet hoor. Kan het me gewoon niet voorstellen. Beetje zelfbescherming denk ik
chocolate- Fluisteraar
Hey meiden, gisteren dus de hsg gehad. Omdat ik niet zo goed wist wat ik kon verwachten qua pijn moet ik zeggen dat het me niet meeviel maar ook niet tegen. Het inbrengen van de eendebek was uiteraard niet prettig, ik kon me toen even niet goed ontspannen. Toen die er eenmaal inzit voelde het niet fijn maar deed het ook niet echt pijn, het plaatsen van het cupje zorgde wel voor een beetje kramp. Vervolgens werd de vloeistof ingespoten, daar reageerde mijn baarmoeder wel vrij heftig op en ik kreeg even flink kramp. Maar gelukkig duurde dat niet lang. Toen werd ook meteen de foto gemaakt en de eendebek weer verwijderd en was ik weer klaar. Bij het omhoog komen werd het even zwart voor mijn ogen maar verder heb ik er naderhand niet veel last van. Licht krampen maar het valt me mee. Gisteren straalde het wel uit naar mijn rechterbeen maar dat is nu ook over. En het belangrijkste: de uitslag van het onderzoek was heel positief: mijn eileiders bleken helemaal schoon en doorgankelijk te zijn. Op de foto zag de baarmoeder er wel heel klein uit, maar dat komt dus doordat die helemaal was samengetrokken. Kortom: het was niet een plezierig onderzoek maar een goede uitslag. Mijn vriend mocht ook meekijken trouwens, dat vond ik wel fijn. Alleen met de foto moest hij even achter glas gaan staan maar kon hij weer live op de video meekijken. Hij heeft mij ook het meeste verteld van wat er gebeurde, want ik heb alleen maar mijn verstand op nul gezet en naar het plafond liggen staren en daardoor ook niet alles meegekregen. Hij zei dat hij mij heel flink vond aangezien ik geen kik gaf dus dat was wel lief (hij was namelijk best wel geschrokken van hoe groot zo'n eendenbek is). Toen we naar huis reden hebben we een gebakje gehaald om de goede uitslag te vieren, op zijn initiatief ;-) Morgen om 9.30 moet ik weer in het ziekenhuis zijn voor een echo om te kijken hoe de eitjes zich ontwikkelen.
@ Chocolat: Spannend zeg, wanneer ga je testen? Wat grappig dat je collega zag dat er iets anders aan je is, hopelijk krijgt ze gelijk!
@ Schism: Dus 10 januari een echo? Dat lijkt me ook wel even spannend. Wat leuk dat je het morgen aan je ouders gaat vertellen, lijkt me inderdaad ook wel emotioneel hoor om te doen. Ga je het nog op een speciale manier doen of gewoon vertellen? Denk je dat ze het verwachten?
@ Chocolat: Spannend zeg, wanneer ga je testen? Wat grappig dat je collega zag dat er iets anders aan je is, hopelijk krijgt ze gelijk!
@ Schism: Dus 10 januari een echo? Dat lijkt me ook wel even spannend. Wat leuk dat je het morgen aan je ouders gaat vertellen, lijkt me inderdaad ook wel emotioneel hoor om te doen. Ga je het nog op een speciale manier doen of gewoon vertellen? Denk je dat ze het verwachten?
Laatst aangepast door *Lookie* op wo 22 dec 2010 - 23:18; in totaal 1 keer bewerkt
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
@ Lookie, wat fijn dat de uitslag goed was! Kan me voorstellen dat het niet zo'n prettig onderzoek is..
Domingo- Fluisteraar
@ Liva,
@ Chocolate, Mijn vader bekende pas dat hij een tijdje terug bij mij dacht te zien dat ik zwanger was. Helaas niet dus, hopen dat het bij jou wel een goed voorgevoel is.
@ Domingo, snap dat het lastig is om te volgen als je de achtergrond niet kent. Op mijn 16e ben ik ziek geweest en heb toen chemo en bestraling gehad. Een paar jaar later kwam naar voren dat die behandeling voor verminderde vruchtbaarheid kon zorgen. De arts zei toen dat ik m'n vruchtbaarheid mocht laten testen als we voor kinderen wilde gaan. Begin 2009 moest mijn man voor z'n werk 4 en een halve maand weg. We hadden toen nog niet echt plannen, maar was wel mooie periode om 'veilig' te ontpillen. Maarja, mannen die lang van huis zijn gaan nadenken en hij wilde er eigenlijk toch maar voor gaan. Dus de eerste week dat ie weer thuis was hadden we een afspraak bij de gyn om m'n vruchtbaarheid te controleren. Gelukkig zijn m'n eierstokken niet verouderd door de chemo, helaas bleek ik wel PCOS te hebben (en een traagwerkende schildklier). Beide staan los van de chemo en heb ik altijd al gehad(de PCOs) of is in de afgelopen jaren ontstaan(de schildklier). December 2009 ben ik uiteindelijk begonnen met Clomid slikken en na 1 ronde 50 en twee rondes 100 mg Clomid, zitten we nu in de 11e ronde en mag ik tot de 12e ronde doorgaan met 150 mg Clomid. Dat is het zo'n beetje...
@ all, ik heb niet alle foto's nog hoor, maar het blijven er veel. Ik schiet er op speciale momenten zo 200 weg. :oops:Wordt nog wat als we een kindje hebben... 10 fotoboeken in 1 jaar vol ofzo
@ Chocolate, Mijn vader bekende pas dat hij een tijdje terug bij mij dacht te zien dat ik zwanger was. Helaas niet dus, hopen dat het bij jou wel een goed voorgevoel is.
@ Domingo, snap dat het lastig is om te volgen als je de achtergrond niet kent. Op mijn 16e ben ik ziek geweest en heb toen chemo en bestraling gehad. Een paar jaar later kwam naar voren dat die behandeling voor verminderde vruchtbaarheid kon zorgen. De arts zei toen dat ik m'n vruchtbaarheid mocht laten testen als we voor kinderen wilde gaan. Begin 2009 moest mijn man voor z'n werk 4 en een halve maand weg. We hadden toen nog niet echt plannen, maar was wel mooie periode om 'veilig' te ontpillen. Maarja, mannen die lang van huis zijn gaan nadenken en hij wilde er eigenlijk toch maar voor gaan. Dus de eerste week dat ie weer thuis was hadden we een afspraak bij de gyn om m'n vruchtbaarheid te controleren. Gelukkig zijn m'n eierstokken niet verouderd door de chemo, helaas bleek ik wel PCOS te hebben (en een traagwerkende schildklier). Beide staan los van de chemo en heb ik altijd al gehad(de PCOs) of is in de afgelopen jaren ontstaan(de schildklier). December 2009 ben ik uiteindelijk begonnen met Clomid slikken en na 1 ronde 50 en twee rondes 100 mg Clomid, zitten we nu in de 11e ronde en mag ik tot de 12e ronde doorgaan met 150 mg Clomid. Dat is het zo'n beetje...
@ all, ik heb niet alle foto's nog hoor, maar het blijven er veel. Ik schiet er op speciale momenten zo 200 weg. :oops:Wordt nog wat als we een kindje hebben... 10 fotoboeken in 1 jaar vol ofzo
Luthien- Prater
@ Lookie, ik heb zo lang over m'n reactie gedaan dat ik pas op het einde zag dat je ook had gereageerd. Fijn dat je zo'n goede uitslag hebt gekregen! Hoop dat de uitslag van de echo ook snel positief mag zijn.
Luthien- Prater
@ chocolate: wat apart dat je collega dacht te zien dat je zwanger bent! Wie weet… Lijkt me wel lastig om dan daarop te reageren zonder iets te laten merken.
@ schism: kan me voorstellen dat je het allemaal ontzettend spannend vindt. En 10 januari de echo, wat leuk! Spannend hoor vrijdag als je het aan je ouders vertelt!
@ lookie: het klinkt niet zo als een pretje wat je gister hebt beleefd! Wel fijn dat je het nu achter de rug hebt en dat het je niet erg is tegengevallen. Super dat je een goede uitslag hebt gehad!
@ Luthien: wat heftig zeg wat je hebt meegemaakt.. gaat het nu weer helemaal goed met je?
@ all: Ik heb zojuist de brief ontvangen! Op 10 januari heb ik een afspraak, maar die dag kan ik niet omdat ik rond die tijd al een andere afspraak heb staan. Ik ga morgenochtend even bellen (kan maar tot 12 uur) en vragen of het later die week kan en anders probeer ik mijn andere afspraak even te verzetten. Maar vind het nu wel spannend hoor… nu zal er echt iets gebeuren, brrr!
@ schism: kan me voorstellen dat je het allemaal ontzettend spannend vindt. En 10 januari de echo, wat leuk! Spannend hoor vrijdag als je het aan je ouders vertelt!
@ lookie: het klinkt niet zo als een pretje wat je gister hebt beleefd! Wel fijn dat je het nu achter de rug hebt en dat het je niet erg is tegengevallen. Super dat je een goede uitslag hebt gehad!
@ Luthien: wat heftig zeg wat je hebt meegemaakt.. gaat het nu weer helemaal goed met je?
@ all: Ik heb zojuist de brief ontvangen! Op 10 januari heb ik een afspraak, maar die dag kan ik niet omdat ik rond die tijd al een andere afspraak heb staan. Ik ga morgenochtend even bellen (kan maar tot 12 uur) en vragen of het later die week kan en anders probeer ik mijn andere afspraak even te verzetten. Maar vind het nu wel spannend hoor… nu zal er echt iets gebeuren, brrr!
Earane- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 813
@ Earane, Fijn dat je de brief binnen hebt. Ik vind het wel een beetje vreemd dat je een afspraak krijgt via een brief. Zij kunnen toch niet in jouw agenda kijken? Had het van iemand anders ook al eens gelezen. Is toch dubbelop. Zij moeten een brief schrijven, jij moet bellen om te verzetten. Vind het een beetje apart.
Op dit moment gaat alles goed met me. Ik ben volgend jaar 10 jaar schoon en zal dan genezen verklaard worden. Ik heb er ook niet echt iets aan overgehouden (behalve dat het altijd in je achterhoofd zit en dat ik een grote afkeer heb van ziekenhuizen)
Op dit moment gaat alles goed met me. Ik ben volgend jaar 10 jaar schoon en zal dan genezen verklaard worden. Ik heb er ook niet echt iets aan overgehouden (behalve dat het altijd in je achterhoofd zit en dat ik een grote afkeer heb van ziekenhuizen)
Luthien- Prater
Lookie: Fijn dat het weer achter de rug is, en dat je zo`n goede uitslag hebt gekregen! Dat is wel een gebakje waard he! En die eendenbek, die is nooit prettig. Maarja dat is voor het goede doel he. Jammer dat je het toch als pijnlijk hebt ervaren, zo zie je maar dat het bij iedereen anders is. Ben benieuwd wat de echo zegt morgen. Hopelijk groeien er al wat eitjes. En wie weet heb je deze maand *of de komende* geluk dat je de hsg hebt gehad want er zijn vrouwen die dan extra vruchtbaar zijn.
Gast- Gast
@ Luthien, wat een heftig verhaal zeg! Gelukkig heeft dat geen invloed gehad op je vruchtbaarheid. Wel balen dat je dan toch nog PCOS en een traagwerkende schilklier hebt! Gelukkig kwamen ze daar op deze manier wel snel achter! Als de 12e ronde nog niet goed gaat, wat is dan de volgende stap?
Domingo- Fluisteraar
@ Chocolate: Ik heb speciaal voor jou mijn banner aangepast Ik durfde het nog niet zo goed haha.
@ Lookie: Wat fijn dat de uitslag van het onderzoek goed was! Nu maar hopen op die extra vruchtbaarheid he?
Het klinkt allemaal toch wel vrij vervelend, kom ik toch maar mooi onder dat onderzoek uit he?
We hebben voor mijn ouders 2 rompertjes gekocht, 1 met i love oma en 1 met i love opa. Maatje 50/56 dus schattig en klein. Nou die hint moeten ze toch wel snel doorhebben.
@ All: Ik ga zo langzamerhand maar voorzichtig naar het andere topic verhuizen. Natuurlijk blijf ik hier meelezen en ook af en toe reageren als het mag Ik laat jullie 10 januari nog wel weten hoe de echo is gegaan!
Nou lieve meiden ik duim voor jullie allemaal dat 2011 een hoop zwangerschappen brengt!!!!!
@ Lookie: Wat fijn dat de uitslag van het onderzoek goed was! Nu maar hopen op die extra vruchtbaarheid he?
Het klinkt allemaal toch wel vrij vervelend, kom ik toch maar mooi onder dat onderzoek uit he?
We hebben voor mijn ouders 2 rompertjes gekocht, 1 met i love oma en 1 met i love opa. Maatje 50/56 dus schattig en klein. Nou die hint moeten ze toch wel snel doorhebben.
@ All: Ik ga zo langzamerhand maar voorzichtig naar het andere topic verhuizen. Natuurlijk blijf ik hier meelezen en ook af en toe reageren als het mag Ik laat jullie 10 januari nog wel weten hoe de echo is gegaan!
Nou lieve meiden ik duim voor jullie allemaal dat 2011 een hoop zwangerschappen brengt!!!!!
Schism- Prater
- Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10
Pagina 15 van 40 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....
» Zwanger worden: de stap niet durven zetten