Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+31
Parisienne
liesje
chloe30
ingrid82
Lejow
Le Chat Noir
Mamsie
Clapperdie
Nana
Aimee
Teddyaapje
Vancity_girl
Tiara
Chelle
nisavi
Domingo
Muppetje
joyce0606
Britt
Novalee
SarahKey
blauwwitrood
Annie24
Pien
Lindsya
moepie
Schism
Luthien
chocolate
Earane
*Lookie*
35 plaatsers

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 27 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 1:54

@ lookie, nee had er geen hoop op hoor! Door omstandigheden zou het juist raar zijn als de eerste cyclus niet goed was. Maar ik heb nooit gedacht dat het goed zou blijven.

Temperaturen zorgt hier voor juist heel veel duidelijkheid. Ik weet na een paar dagen al of het een extreem lange of gewoon lange cyclus wordt. Zal wel even voorbeeldje geven.

Tijdens mijn zwangerschap:

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 27 Foto-HQLZCHQY-D

En nu:

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 27 Foto-X7FMXXVE-D

Best duidelijk verschil toch Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 27 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  joyce0606 za 5 maa 2011 - 10:35

Hai dames,

ik kom gezellig met jullie meepraten (als dat mag). ookal is de reden misschien niet leuk

vorrige week zijn wij doorgestuurd door onze huisarts naar de fertiliteits arts.

nou heb ik geen idee wat dit allemaal gaat inhouden. weten jullie misschien wat zo'n intake inhoud ? wordt er ook lichamelijk onderzoek gedaan?

groet, joyce
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 23:04

Joyce, waarom ben je al doorgestuurd naar de fertiliteitsarts? Je zit 'pas' in ronde 7 en 'pas' in ronde 4 na je miskraam. Niet verwijtend bedoeld ofzo hoor, ben gewoon nieuwsgierig.
Bij het intake gesprek zul je een vragenlijst moeten invullen over je levensstijl en je menstruatie e.d. en ook van je partner (behalve zijn menstruatie uiteraard 👅 )
En aan de hand daarvan gaat er misschien verder onderzoek plaatsvinden.

Succes!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 23:11

Temperaturen zorgt bij mij ook voor heel veel duidelijkheid. Voor de eisprong is mijn temperatuur tussen de 36.1 en 36.4, na die tijd 36,7 of 36.8. Wanneer ik zwanger ben, krijg ik rond een week na de eisprong eerst een heel sterke daling en daarna een tweede stijging naar de 37. Ging alledrie keer zo (twee keer miskraam). Het verschilt wel per persoon hoe het precies werkt voor eisprong / na eisprong / bij zwanger, maar als je een paar maand tempt ga je er vanzelf een patroon in zien bij jezelf.

@ Sharky: Hoe gaat het met jou? Weet je al of je het IVF-traject in zal gaan? Lijkt me inderdaad een enorm zware beslissing, vooral als er geen oorzaak is gevonden.

@ Joyce: Tuurlijk is het oke als je mee komt schrijven! Gezellig.

@ All: Ben bang dat deze ronde ook weer niets is geworden, in dat geval zou ik nu de laatste ronde Clomid ingaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 23:14

Wauw , Clapperdie, gefeliciteerd!! Echt super voor jullie!

Moepie, wat een geweldig nieuws!!

Joyce, welkom! Ben net als Sharky benieuwd waarom je al naar de fertiliteitsarts bent doorgestuurd smile

Mag ik af en toe weer meekletsen? Ik was Liva smile. Ben gisteren weer begonnen met
de injecties, dus het hele IVF circus is hier ook weer begonnen!

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 zo 6 maa 2011 - 0:51

wij zijn naar mijn huisarts gegaan, en heb mijn cyclussen en temperatuurlijsten ingezien, en vondt het nodig om ons door te sturen. mede ook omdat er ook vanaf mijn 15e gezegt minder vruchtbaar te zijn (alhoewel ik wel al zwanger ben geweest) en mijn vriend wat problemen kan hebben vanuit zijn jeugd.

ik ben natuurlijk harstikke blij dat wij door gestuurd zijn, maar ik kan het inderdaad begrijpen dat dit overkomt dat we al zo snel zijn doorgestuurd. ik ga natuurlijk niet in tegenspraak met mijn huisarts. hij kan het ook beter beoordelen, omdat hij ook mijn hele medische geschiedenis kan inzien en die van me vriend.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  *Lookie* zo 6 maa 2011 - 1:41

@ Giacomo (moet even wennen aan je naam hoor!): Leuk dat je er weer/nog steeds bent. Wat fijn dat jullie ook weer een nieuwe kans tegemoet gaan. Ik hoop het allerbeste voor je!

@ Joyce: Ja prima hoor dat je mee komt kletsen! Ik ben ook benieuwd waarom je nu al doorgestuurd bent, lijkt me best snel idd. Maar wel fijn dat je dan snel duidelijkheid hebt. Speelt je miskraam mee in de beslissing je nu naar een fertiliteitsarts te sturen?

@ all: Net ongesteld geworden! Ben eigenlijk best wel blij dat het toch nog spontaan is gekomen (na een cyclus van bijna 2 maanden maar oké), want dan heb ik denk ik toch wel een eisprong gehad, wat ik al dacht te hebben gevoeld. En ik was er toch al van overtuigd dat ik niet zwanger was dus het is nu toch alles behalve een domper. Morgen het zh meteen maar bellen, want ik hoop dat ik dan meteen met Clomid kan beginnen en niet eerst Provera. Of doen ze dat standaard voorafgaand aan Clomid?
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Novalee zo 6 maa 2011 - 1:56

*breekt in*
Lookie, fijn dat je ongesteld bent geworden! Dan kan je eindelijk weer verder. Je mag nu gewoon aan de clomid, provera is alleen om een menstruatie op te wekken maar dat is nu dus niet nodig.
*breekt weer uit*
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  *Lookie* zo 6 maa 2011 - 2:06

Novalee schreef:*breekt in*
Lookie, fijn dat je ongesteld bent geworden! Dan kan je eindelijk weer verder. Je mag nu gewoon aan de clomid, provera is alleen om een menstruatie op te wekken maar dat is nu dus niet nodig.
*breekt weer uit*

@ Novalee: Bedankt voor je snelle reactie! Ik zie nu pas dat je zwanger bent, ook stom, dat was volledig langs me heen gegaan in je vorige reacties (in andere topic). Gefeliciteerd nog!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  joyce0606 zo 6 maa 2011 - 4:56

ja misschien dat dat er mee te maken heeft. maar ik denk zelf van niet, omdat de arts zelf al zei dat ik in ieder geval zwanger kon raken!

joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  moepie zo 6 maa 2011 - 6:22

Giacomo; Tuurlijk mag je weer meekletsen. Gezellig juist! Dus weer begonnen met de injecties! Sterkte en suc6!

Joyce; alleen maar fijn dat je al doorgestuurd bent, als ze al denken dat het niet gemakkelijk gaat dan kan er maar beter gelijk goed naar gekeken worden. Ik had ook na 9 a 10 maanden al een doorverwijzing omdat de huisarts gewoon kon opmaken dat ik geen eisprong had.
Zo'n intake stelt eigenlijk niet zo heel veel voor. Net wat hier al werd gezegd. Wat vragen, wij hoefden ze niet zelf in te vullen dat deed de arts, en eventueel bespreken hoe en wat.

Lookie; he, he, eindelijk je ongesteldheid! Dat werd tijd! Dan heb je het tenminste duidelijk! Als je nu ongesteld bent dan kan je inprincipe op dag 3 beginnen met clomid. Provera is om ongesteldheid op te wekken.

all: ik heb het receptje voor de provera (ik wil steeds proreva zeggen, daar had mijn dochtertje haar redressiehelmpje vandaan haha). Morgen ga ik hem even naar de apotheek brengen en dan kan ik het hopelijk dinsdag ophalen. Ben benieuwd.... zijn er bijwerkingen van bekend??
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Earane zo 6 maa 2011 - 6:53

@ Joyce: Leuk dat je mee komt schrijven. Toen ik voor het eerst naar de gynaecoloog ging stelde hij alleen wat vragen aan mij en aan mijn vriend. Verder geen onderzoek o.i.d. Maar dat verschilt geloof ik.

@ Giacomo: Spannend dat jullie weer een poging gaan doen. Je had bij de eerste poging veel last van bijwerkingen toch? Hopelijk krijg je daar nu minder last van.

@ Lookie: wat fijn dat je toch uit jezelf ongesteld bent geworden! Wel balen dat je cyclus zo lang was.

@ All: Woensdag de echo en ik vind het echt spannend. En zie er toch ook tegenop, maar hopelijk wennen de inwendige echo's. Ben benieuwd of de clomid aanslaat!
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  moepie zo 6 maa 2011 - 7:41

Earane schreef:

@ All: Woensdag de echo en ik vind het echt spannend. En zie er toch ook tegenop, maar hopelijk wennen de inwendige echo's. Ben benieuwd of de clomid aanslaat!

Wordt dit de eerste echo? Sorry, ik weet het even niet meer...
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane zo 6 maa 2011 - 8:01

moepie schreef:
Earane schreef:

Het wordt de eerste echo inderdaad en ik vind het echt niks dat ik daar zo bloot moet gaan liggen. Maar ik moet er wat voor over hebben he Wink
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  joyce0606 zo 6 maa 2011 - 8:03

ja ik ga dan wel naar de fertiliteits arts, dat is wel een andere poli dan gynaecologie. maar dat zal je alleen in grote academische ziekenhuizen hebben. ik ga naar het ziekenhuis waar ik ook werk het LUMC.

wat ik dacht te lezen was inderdaad de vragen, maar ook lichamelijk onderzoek, inwendige echo. tenminste dat stond in algemene informatie brochure.

ik ben erg benieuwd! nog een maandje wachten!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  moepie ma 7 maa 2011 - 2:33

Earane schreef:
moepie schreef:
Earane schreef:

Het wordt de eerste echo inderdaad en ik vind het echt niks dat ik daar zo bloot moet gaan liggen. Maar ik moet er wat voor over hebben he Wink

De eerste keer is het ook best spannend. Je weet niet wat je ervan moet verwachten. tip; trek iets langs aan! Een tuniekje ofzo, dan trek je alleen je broek uit en als je dan door die kamerloopt naar de onderzoekstafel loop je niet zo in je blootje.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Earane ma 7 maa 2011 - 4:47

moepie schreef:
Earane schreef:
moepie schreef:
Earane schreef:

De eerste keer is het ook best spannend. Je weet niet wat je ervan moet verwachten. tip; trek iets langs aan! Een tuniekje ofzo, dan trek je alleen je broek uit en als je dan door die kamerloopt naar de onderzoekstafel loop je niet zo in je blootje.

Bedankt voor je tip! Dat is wel een goed idee, ja. Lees net trouwens je andere bericht waarin je vraagt naar de bijwerkingen van provera. Ik was wat prikkelbaarder en emotioneler en dat had ik ook bij de clomid. Verder gelukkig nergens last van.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  joyce0606 ma 7 maa 2011 - 6:58

ik had ook een tuniek aan toen ik een inwendige echo kreeg, was erg prettig. ik voelde me niet zo bloot, en alleen de mensen die voor me zaten, keken me doos in, gelukkig was dat alleen me mannetje en de echoscopiste.

zijn hier ook dames die wel al kindjes hebben ? of allemaal het eerste kindje? en had met je vorrige zwangerschap ook problemen met zwanger worden?

sinds vandaag heb ik bij het afvegen na de WC een witte slijmerige substantie op me papier, kan dit een naderend eisprong zijn? want ik heb dit eigenlijk nooit.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Bericht  Luthien ma 7 maa 2011 - 10:41

Hoi meiden,

even een ego berichtje van mij. Ik had mijn kansen voor nu tot ergens september erg klein in geschat. Geen medicijnen dus geen eisprong... Ik ben net dus gewoon zomaar uit mezelf ongesteld geworden. dat komt neer op een cyclus van zo'n 31/32 dagen. Misschien toch maar actief door blijven gaan met foliumzuur en cyclusberekenen...

Ben niet zwanger, maar dit is wel positief nieuws eigenlijk.

Groetjes
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 12:21

Luthien schreef:Hoi meiden,

even een ego berichtje van mij. Ik had mijn kansen voor nu tot ergens september erg klein in geschat. Geen medicijnen dus geen eisprong... Ik ben net dus gewoon zomaar uit mezelf ongesteld geworden. dat komt neer op een cyclus van zo'n 31/32 dagen. Misschien toch maar actief door blijven gaan met foliumzuur en cyclusberekenen...

Ben niet zwanger, maar dit is wel positief nieuws eigenlijk.

Groetjes

Woehoe, fijn voor je zeg! Ik weet nog wel hoe blij ik in het verleden was als ik zomaar spontaan even een cyclus kreeg (heb ik nu niet meer). Hopelijk volgende maand weer net zo :flower:

Gast
Gast

Bericht  Earane di 8 maa 2011 - 6:34

Wat een fijn nieuws, Luthien! Ik hoop echt dat je cyclus zo blijft of dat je toch nog spontaan zwanger raakt!
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  *Lookie* di 8 maa 2011 - 9:07

@ Lutthien: Wat fijn! Echt een heel positief teken en dat dit zonder medicijnen is gebeurd is super! Hopen dat een volgende cyclus net zo mooi mag zijn en ook met een spontane menstruatie (of liever een zwangerschap natuurlijk!)

@ Eareane: Zit er maar niet over in hoor. De tip van iets langs aan doen is wel een goeie. Maar mijn ervaring is dat ze helemaal niet naar je kijken op het moment dat je naar de stoel lopen, ze zijn altijd wel met iets bezig. Veel succes morgen en we horen wel hoe het is gegaan!

@ all: Ben erg hevig ongesteld en vandaag tch wel wat last van de hormonen (veel irritaties vooral). We hebben inmiddels ook aan ons ouders verteld van al het gebeuren. Ze waren allemaal erg blij dat ze het nu weten, en vinden het erg vervelend voor ons. En waar ik het meest van opkeek: mijn moeder bleek eerst ook problemen te hebben met haar eisprong! Zij was soms ook 9 maanden niet ongesteld, maar in die tijd werden er nog geen echo's gemaakt en was het gewoon jammer als je het had, niks aan te doen. Ze is toen toch helemaal toevallig zwanger geworden van mij, en na de zwangerschap werd haar cyclus vrij regelmatig en bleef dat ook en ze heeft in totaal toch 4 kinderen gekregen. Dat kan dus ook! Ik moet dinsdag weer voor een echo om te kijken of er weer een eitje groeit (ben vandaag nl weer begonnen met de Clomid 100mg), mijn moeder gaat dan ook mee. Dat vind ik wel fijn, dat ze die interesse toont.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 18:48

Sorry dames, ik zit ziek op de bank met een kindje dat nog vele malen zieker is. Dus geen tijd om te kletsen. Neutral

Gast
Gast

Bericht  Earane wo 9 maa 2011 - 0:01

@ Lookie: Balen dat je last hebt van je hormonen! Wat goed dat jullie het jullie ouders verteld hebben en dat ze blij zijn dat ze het weten. Ook fijn dat je moeder zo betrokken is! Dat geeft wel hoop dat je moeder ook problemen had met de eisprong en uiteindelijk vier kinderen heeft gekregen. Hopelijk groeit er een eitje bij de echo dinsdag.

@ Kleine uk: wat rot dat je kindje zo ziek is, beterschap voor de kleine!

@ All: Ben vanochtend dus naar de gynaecoloog geweest en als ik eerlijk ben vond ik het verschrikkelijk toen ik daar zat en daarna voelde ik me ook niet zo fijn. Gewoon het idee dat iemand met iets is binnengedrongen en voelde me gewoon kwetsbaar. Kan het niet goed uitleggen, maar misschien herkent iemand het? Beetje persoonlijk dit verhaal, haha. Nu voel ik me weer goed, hoor, was eigenlijk vooral dat moment.

Mijn baarmoeder zag er goed uit, slijmvlies is 5,6 mm al zegt dat me niks eigenlijk ;-). Er zijn wel eiblaasjes aanwezig in de eierstokken, maar er groeit nog niks. Ik moet zondag nog een inwendige echo laten maken, wel bij een andere gynaecoloog helaas. Ik ben helemaal vergeten te vragen naar PCO en ik heb hem er ook niet over gehoord. Vraag het zondag wel even. De gynaecoloog deed alles wel rustig, voorzichtig en discreet dus dat scheelde enorm. Wel leuk om te zien hoe ik er van binnen uitzie. Als op dag 20 de eitjes niet zijn gesprongen of goed gegroeid wordt de dosis clomid verhoogd. Eerst zondag maar even afwachten, dan zit ik op dag 15.
Earane
Earane
Prater
Prater

Bericht  moepie wo 9 maa 2011 - 11:07

het is al te laat om op iedereen te reageren, ik moet nodig naar bed! dus dat probeer ik morgen even te doen. Maar wou even laten weten dat ik begonnen ben met de provera. Geeft toch een goed gevoel, er wordt weer iets gedaan. Ik hoop echt dat het z'n werk doet en dat ik straks ongesteld wordt zodat ik met de clomid kan beginnen!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 27 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: